JuVii kirjoitti:
"Yllättäen" rumin peliasu, siis kokonaisuudessaan on Tapparalla. Jotenkin tuo oranssi väri on niin oksettava.
Tuosta olen erimieltä. Tapparalla on heille ihan hyvin sopivat värit, joista heidät tunnistetaan. Mainospolitiikassa on korjaamista.
-Mercury- kirjoitti:
Olisihan se hienoa jos oman joukkueen pelipaidat olisivat vaikka
tällaiset.
Tuossa on kyllä aika karmeat paidat nuo ruskeat. Jopa Cleveland Browns on saanut värityksensä näyttämään vähemmän karmealta. Sellainen muistikuva on jäänyt päähäni, että Kärpät pelasivat joskus suhteellisen näyttävissä keltamustissa väreissä. Ehkä muistan väärin.
Itse pidän erittäin tärkeänä sitä, että pysytään uskollisena omille väreille. En ymmärrä sitä, että Florida Panthersin paidan väri on muuttunut. Ennen oli punainen, nyt sininen. Samanlaista soutamista ja huopaamista on tapahtunut sm-liigassa. Onneksi pahimmilta värityksiltä kuten Jokereiden turkoosit asut, aletaan päästä pikkuhiljaa eroon.
On mukava seurata sitä, että aika moni joukkue pysyy kuitenkin uskollisena omille väreilleen. Esimerkkeinä voisi mainita TPS:n, Ässät ja IFK. Toki muitakin löytyy. Sen sijaan mitä tulee sitten peliasujen tyylikkyyteen niin mainosasiat kuuluvat toki mukaan ja seuraavat kolme ovat mielestäni suhteellisen ok:
1. HIFK: mennyt valitettavasti alaspäin. Sunny Trading on järkyttävä. Vääränvärinen ja tyylinen logo. Lisäksi nyt logoja asussa liikaa. KOFF logo on taas on liian pieni nykyisellään. Suorastaan tyttömäinen. Siltikin ykkönen ja todella tyylikäs, jos mietitään historiaa. Itse esim. tykännyt yhtään siitä asusta, missä keskellä rinnassa oli IFK:n kilpi ja lisäksi luki KOFF 1. Ylhäällä ja alhaalla oli keltaiset nauhat, missä luki Sinebrychoff jne. Housuissa taas oli KOFFin ykkösoluen etiketti. Ne olivat karmeat asut. Toki 10v takaisesta on menty näyttävyydessä taaksepäin.
2. Jokerit: kun muistetaan 90-lukujen hölmöilyt värien kanssa niin nyt ollaan viimeiset 10v oltu ihan hyvässä kuosissa. Itse olen jopa sitä mieltä, että tuo nykyinen tummansininen, missä on olkapäissä keltaista ja punaista on parempaa kuin se kirkkaansininen paita 10v sitten. Sen sijaan kritiikkiä antaisin jokereille siitä, että eri pelaajilla on eri mainokset ja niitä voi olla sitten minkä värisiä tahansa. Esim. joku vihreä Gigantti. Lisäksi sukkien ja housujen värit ovat saattaneet olla kotiasuissa hieman pielessä. Myöskin sinisiä niinkuin paita, muttei samaa sinistä ja muutenkin vähän huono värikontrasti.
3. Blues: Bluesin peliasut ovat väritykseltään ihan hyvät. Toki ongelmia ollut vähän juuri mainospuolella. Niitä ei ole saatu aina niin onnistuneesti sinne istutettua. Toinen häiritsevä asia minulle ollut hieman huonosti erottuvat numerot ja kolmantena se vaakuna, mikä tuli siihen logon ympärille kruunun kera. Jostain kumman syystä organisaatiossa luullaan, että eletään vielä RuotsiSuomen aikaa ja Blues olisi kuninkaallinen organisaatio. Aiempi logo ilman tuota reunusta oli kyllä parempi.
Tappara, Ässät ja TPS saisivat todella tyylikkäät asut hieman paremmalla suunnittelulla ja jämäkämmällä mainospolitiikalla.
edit. Valmentajien asut ovat IFK:lla ylivoimaisesti tyylikkäimmät. Klubitakki, valkoinen paita, IFK:n kravatti ja solmioneula ovat väritykseltään ja muutenkin kokonaisuudeltaan erinomaisen onnistuneet