Porvoon Kärppä
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- Kärpät
Vaikka olisi siloiteltukin, myös Kärpät itse satsasi silloin niin paljon että liigaan olisi menty vaikka väkisin. Yksi TuTostrofi ei sitä asiaa muuttanut miksikään, ainoastaan viivästytti nousua vuodella. Kaudella 99-2000 Kärpillä oli divarissa sen verran kova jengi että ainakin minulla on vahva usko siihen että samalla rosterilla olisi taisteltu play-off paikasta liigassa tuolloin.Tarkoituksena oli vain ja ainoastaan saada Kärpät liigaan. Muutenkin oli huvittavaa, kun tuon kauden divari oli siinä mielessä poikkeuksellinen, että runkosarjan voittaja pääsi suoraan välieriin :D Tie oli vaan pakko siloitella Kärpille, kun TuTo oli edeltävällä kaudella pyyhkinyt pohjoisen pojilla jäätä puolivälierissä.
Noh, nyt mentiin jo sivuraiteelle ja pahasti. Palattakoon itse aiheeseen eli karsintoihin.
Jos vuoden 2000 karsinnat aiheuttavat suuria tunteita yhä edelleen ainakin minussa, niin onhan se nyt hemmetti että tällaisia yritetään koko ajan viedä pois tai vältellä. Nousuhuuma oli kertakaikkiaan ikimuistoinen ja toivon sydämestäni että joku Mestisjengi pääsisi maistelemaan samaa huumetta vaikkapa jo tänä keväänä.
Näitä putoamisen estämisiä yritetään selitellä ties millä työpaikkojen menettämisillä sun muilla. Se on tietysti ikävää jos liigajengin toimari ja vaikka pelaajatkin saavat kenkää putoamisen johdosta, mutta onko tuollaisen tuloksen aikaan saaneet duunarit edes työpaikkansa arvoisia? Ei tämä elämä pyhällä hengellä pyöri lätkässä eikä "oikeassa" työelämässäkään. Oulussa surkutellaan tänä päivänä että Nokia kenkii symbian-osaajia. Voi voi, sellaista se on. Olisivat aikanaan kehitelleet paremman siitä kännyn käyttiksestä niin töitä riittäisi takuulla jatkossakin. Samaten liigan tulisi olla aidosti avoin ja käydä kauden loputtua rehelliset karsinnat. Karsintoihin ei joudu yksikään liigajoukkue joka on tehnyt työnsä hyvin. Kaikki on omissa käsissä. Joka on ollut niin surkea ettei pärjää kolmelletoista kilpailijalleen, ansaitseekin joutua karsintoihin ja Mestiksen parhaan haastamaksi. Jos vielä on niinkin surkea että häviää jopa sarjaporrasta alemmalla olevalle joukkueelle, ansaitsee todellakin lähteä liigasta yhtään säälimättä.