Sipsit

  • 141 961
  • 693

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Aivan liian isoja pussit nykyään on. Halpiskamaa saa pienempänä, mutta eihän ne ole maultaan niin hyviä. Tämä on suuri ongelma.
Itse olen kyllä törmännyt nimenomaan laatusipseihin pienemmissä pusseissa aina vain enemmän. Useimpia parhaimmista sipseistä ei edes saa isoissa pusseissa. Esimerkiksi Estrellan maalaissipsejä saa vain 180g pusseissa ja ovat aika pitkälti Estrellan parhaimmistoa.
 

korkki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porilainen urheilu (ja yks raumalainenkin joukkue)
Itse olen kyllä törmännyt nimenomaan laatusipseihin pienemmissä pusseissa aina vain enemmän. Useimpia parhaimmista sipseistä ei edes saa isoissa pusseissa. Esimerkiksi Estrellan maalaissipsejä saa vain 180g pusseissa ja ovat aika pitkälti Estrellan parhaimmistoa.
Just näin, nää laatusipsit on sellaisissa sopivan kokoisissa pusseissa. Saadaan jaettua kahteen pekkaan hyvin tommoinen vajaa 200g

Muutaman viime vuoden suosikkini on ollut Estrellan punasipuli-cheddar -sipsit. Harvinaista kyllä avokki tykkää samasta, joten on helppo ostaa yksi pussi mistä molemmat saa.
 

godspeed

Jäsen
Suosikkijoukkue
Heikki Silvennoinen, Ali Leiniö
Itse olen kyllä törmännyt nimenomaan laatusipseihin pienemmissä pusseissa aina vain enemmän. Useimpia parhaimmista sipseistä ei edes saa isoissa pusseissa. Esimerkiksi Estrellan maalaissipsejä saa vain 180g pusseissa ja ovat aika pitkälti Estrellan parhaimmistoa.

Minulle ei ole ihan perusmakuja tarpeeksi pienissä pusseissa. Mistään erikoisuuksista en ole koskaan välittänyt, paitsi nyt uusista karamellisoitu punasipuli on aika hyvä - mutta liian iso pussi. Aina pikkupojasta asti tykännyt Estrellan barbecuesta ja sourcream & onionista, mutta eipä ne sitten kulu nykykoossa.
 

Ralph

Jäsen
Tuli otettua testiin Estrellan "Ruskistettu voi ja chili" -sipsit.
Kiitos tästä. En edes tiedä miksi päädyin tähän keskusteluun, kun en usein sipsejä syö, mutta nämä Estrellat alkoivat kiinnostamaan. Ja löytyi lähikaupasta pienen hakemisen jälkeen. Maistuu kyllä meikäläiselle, vaikka oli epävarmat ensipurasut.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Minulle ei ole ihan perusmakuja tarpeeksi pienissä pusseissa. Mistään erikoisuuksista en ole koskaan välittänyt, paitsi nyt uusista karamellisoitu punasipuli on aika hyvä - mutta liian iso pussi. Aina pikkupojasta asti tykännyt Estrellan barbecuesta ja sourcream & onionista, mutta eipä ne sitten kulu nykykoossa.
Estrella on kyllä myynyt noita perussipsejään välillä 100-180g pusseissakin. Ruotsissa ovat vakiokamaa sipsihyllyillä. Ei taida Suomessa olla menekkiä, kun on harvemmin myynnissä.
 

Tuplatorkkari

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, Jets, Red Wings, Bayern
Täällä taisi olla joskus kaipuuta hyvän juustosipsin perään, joka ei olisi juustonaksu. Nyt uskaltaisin väittää, että se löytyi. Estrellan parmesan&merisuola. En ole mikään fanaattinen juustofani sipseissä, mutta itse tykkään kyllä kovasti näistä. Hyvä rapeus, suolaisuus ja parmesanin maku on vahva.
 

K.A.H

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Täällä taisi olla joskus kaipuuta hyvän juustosipsin perään, joka ei olisi juustonaksu. Nyt uskaltaisin väittää, että se löytyi. Estrellan parmesan&merisuola. En ole mikään fanaattinen juustofani sipseissä, mutta itse tykkään kyllä kovasti näistä. Hyvä rapeus, suolaisuus ja parmesanin maku on vahva.
Minähän sitä kaipasin. Ja kyllä, olet oikeassa, on hyvä juustosipsi. juuri sellainen mitä kaipasin Suomen markkinoille! Onneksi sentään siihen ei tungettu sitä iänikuista sourcreamia. Sitä ei pitäisi muutenkaan laittaa enää yhteenkään sipsiin. On niin koettu jo.
 
Täällä taisi olla joskus kaipuuta hyvän juustosipsin perään, joka ei olisi juustonaksu. Nyt uskaltaisin väittää, että se löytyi. Estrellan parmesan&merisuola. En ole mikään fanaattinen juustofani sipseissä, mutta itse tykkään kyllä kovasti näistä. Hyvä rapeus, suolaisuus ja parmesanin maku on vahva.
Näitä olin tulossa suosittelemaan, eilen juuri sain pussin loput tuhottua ja viikonloppuna haen uuden. Todella hyvä sipsi
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Olihan nuo ihan ok, mutta parmesanin ystäville suosittelen niitä varsinaisia parmesan crispejä. Saatavuudesta en osaa sanoa, mutta reseptejä löytyy viitseliäille.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Olihan nuo ihan ok, mutta parmesanin ystäville suosittelen niitä varsinaisia parmesan crispejä. Saatavuudesta en osaa sanoa, mutta reseptejä löytyy viitseliäille.
Mulle ainakin puolet sipsien pointista on helppoudessa. Ei ole vaihtoehto, että niitä pitää itse valmistaa.

Täytyy kokeilla noita Estrellan parmesan sipsejä, kuulostaa hyvältä.
 

Alamummo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool FC, Heiskanen, Lundell, Rantanen
Mulle ainakin puolet sipsien pointista on helppoudessa. Ei ole vaihtoehto, että niitä pitää itse valmistaa.

Täytyy kokeilla noita Estrellan parmesan sipsejä, kuulostaa hyvältä.
Estrellan parmesan chipsit eivät olleet kovin mun makuuni. Maistuivat liikaa natriumglutamaatille.

Sen sijaan noita parmesan crispejä olisi hieno löytää jostain Suomessa. Nyt tuli jenkeistä mukana muutama pussillinen, jotka eivät himassa kauaa vanhenneet.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Parmesan crispien valmistaminen on about yhtä hankalaa kuin mikro-popcornien. Selvästi helpompaa kuin oikeiden kattila-popcornien.
1. Osta parmesan-raastetta
2. Lämmitä uuni 200c
Loput ehkä arvaattekin.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Leon

K.A.H

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Estrellan parmesan chipsit eivät olleet kovin mun makuuni. Maistuivat liikaa natriumglutamaatille.

Sen sijaan noita parmesan crispejä olisi hieno löytää jostain Suomessa. Nyt tuli jenkeistä mukana muutama pussillinen, jotka eivät himassa kauaa vanhenneet.
Miten ne voi maistua ainesosalta jota niissä ei ainakaan tuoteselosteen mukaan ole?
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Parmesan crispien valmistaminen on about yhtä hankalaa kuin mikro-popcornien. Selvästi helpompaa kuin oikeiden kattila-popcornien.
1. Osta parmesan-raastetta
2. Lämmitä uuni 200c
Loput ehkä arvaattekin.
Olen noin 110% varma, että jos itse näillä ohjeilla tekisin, niin lopputulos ei maistuisi hyvältä tai olisi mukavasti syötävissäkään.
 
Parmesan crispien valmistaminen on about yhtä hankalaa kuin mikro-popcornien. Selvästi helpompaa kuin oikeiden kattila-popcornien.
1. Osta parmesan-raastetta
2. Lämmitä uuni 200c
Loput ehkä arvaattekin.

Kiitos ohjeesta! Hommasin ison satsin parmesan-raastetta jääkaappiin (jouduin raivaamaan oluet pois tieltä). Uuni on huutanut punaisena jo kolmisen tuntia. Jäin miettimään, että puuttuuko ohjeesta kuitenkin joku kohta vai milloin pitäisi alkaa tapahtua?
 

Alamummo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool FC, Heiskanen, Lundell, Rantanen
Miten ne voi maistua ainesosalta jota niissä ei ainakaan tuoteselosteen mukaan ole?
No tämä olikin henkilökohtainen mielipiteeni. Minusta ne maistuvat makuvahventeelle, enkä fanittanut niitä. Kertaostokseksi jäi.
 

Anssi #5

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Estrellan parmesaani & merisuola 275 g sipsipussissa on huikeat 2 g parmesaania.
Tuoteselosteessa lukee: "JUUSTOjauhe 5 % (josta parmesaania 1,5 %)"

Jos tuossa tarkoitetaan, että 100 grammassa on 5 grammaa juustojauhetta, josta 1,5 grammaa parmesaania, niin 275g pussissa olisi 13,75 grammaa juustojauhetta, josta 4,125 grammaa parmesaania.
 

Nahkasohva

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Ronnie O'Sullivan, Sunderland
Eli kilon jötikkä parmesaania riittää 500 pussukan valmistamiseen.
Ja kokonaisesta parmesaanikiekosta, joka saattaa painaa 40 kg, saisi 20 000 pussukkaa, siis suunnilleen rekka-autollisen.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Tuoteselosteessa lukee: "JUUSTOjauhe 5 % (josta parmesaania 1,5 %)"

Jos tuossa tarkoitetaan, että 100 grammassa on 5 grammaa juustojauhetta, josta 1,5 grammaa parmesaania, niin 275g pussissa olisi 13,75 grammaa juustojauhetta, josta 4,125 grammaa parmesaania.
Tuohan on ihan asiallinen määrä, kun juustojauhe on kuitenkin vain mausteena siinä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös