Sinuhe Wallinheimo

  • 113 399
  • 375

FiveHole

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Kraken, Giants
Pauli kirjoitti:
Onko Wallinheimo ollut koko ajan oikeasti niin loukkaantunut ettei hän ole pystynyt pelaamaan enenpää kuin nyt on pelannut.
En ole Jyväskyläläisiä ja olen nähnyt Tuokkolan pelaavan vain yhden ottelun tapparaa vastaan ja ei vakuuttanut ollenkaan. Nikkilä paljon parenpi kakkosmaalivahti.
Onko Alatalo taas palannut sosiaalipeluutukseen?
Vastauksia onkin tullut jo jonkin verran, mutta sen verran lisäänn että itse pidän kyllä Tuokkolaa varmempana kakkosena kuin Nikkilää. Tuokkolan hyvä pelivire ei ainakaan minulle ollut suuri yllätys, heti Tuokkolan siirrosta kuultuani olin tyytyväinen että maalivahtiosasto vahvistui viime kautisesta (jos tapaus Ahlqvist jätetään nyt huomioimatta).

Ja mitä sosiaalipeluutukseen tulee, niin tällä kaudella mv-valinnat on menneet aika hyvin, ainakin paremmin kuin Näckelin aikoina. Kenttäpelaajien sosiaalipeluutukseen en otakaan sitten tässä ketjussa kantaa :-)
 

kummitus

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
siirretty oikeaan ketjuun

Pee kirjoitti toisessa ketjussa:
"Muikisteleva kaljupää kuitenkin komensi Sinuhen takaisin tolppien väliin, jonne Wallinheimo palasi päätään pyöritellen."
Huerzo kirjoitti:
Wallinheimo saa tässä tapauksessa opetella hieman nöyryyttä. On vain ja ainoastaan päävalmentajan tehtävä päättää maalivahdin poisottamisen ajankohta. Oikein tehty päätös Alatalolta. Jos Alatalo antaisi pelaajien (tai maalivahtien) hyppiä tuolla tavalla silmille, niin silloin pelaajien luottamus päävalmentajaan vasta olisikin mennyt. Sillä silloin joukkueella ei olisi enää päävalmentajaa vaan pelkkä treenaaja.
Täsmälleen näin. Tuokkola maaliin tv-peliin.
Sinuhe torjui toisessa erässä tänään neljä vetoa.. päästäen kaksi. Koko ottelu:Sinuhe Wallinheimo 8+4+5=17, Tuukka Rask 16+9+19=44 lopputuolos: JYP-Ives 1-3.
Haluaako joku puhua vielä siitä viime talvena suositusta käsitteestä "voittava maalivahti" ja sen määritelmästä aiheessa Sinuhe Wallinheimo?

Miksi Wallinheimo asettuu torjumaan kaukovetojakin nykyään(?) polvillaan, kuten tässäkin.
Korkeat, maalia kohden suuntautuvat vedot, joita hienosti uhrautuvat kenttäpelaajat eivät saa naamallaan torjuttua, tuppaavat harmillisen usein löytämään tiensä yläpesiin polvillaan jäässä istuvan Sinuhen olkapäiden yli, tai kainaloiden ali.
Eli tätä settiä:
http://www.jatkoaika.com/albumit/albun07/251106_tappara_jyp_4.jpg
http://www.jatkoaika.com/albumit/pelitilannekuvia0607/jyp_hifk_13.jpg
Sitten kun Sinkku arvioi ajoituksensa väärin, sekä yliarvioi oman tilannenopeutensa ja aliarvioi vastustajan hyökkääjää, käypi näin. Sitähän sanotaan jääkiekossa "vanhanaikaiseksi", joka on (etenkin kokeneelle ja nimekkäälle) maalivahdille aina nöyryyttävä kokemus. Tuossa kuvassa HIFKin Guollalla(?) ei ollut edes kiire, kun Sinkku liukuu ponttooneillaan ulos tilanteesta, siis paikaltaan tyhjän maalin ja hyökkääjän välistä.
Tuo tapaus ja muutamat vastustajalle suoraan syötetyt kiekot, saavat veren kiertämään yläkulmaan kirjoittaneen ohimoilla vieläkin.
Eivätkä hänen päävalmentajalle ja puolustajille kiukutteleminen omien tunaroimisien jälkeen helpota painetta ohimoillani ollenkaan.
Taidankin mennä tästä päästelemään painetta olemalla pihalla.

Edit: Ei auttanut vielä. Tuolta videolta näkyy hienosti kuinka Sinuhe oli eilen jokaisessa Ilveksen maalissa polvillaan, vaikka niitä ei tehty maalin edestä.
 
Viimeksi muokattu:

Pee

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
kummitus kirjoitti:
Haluaako joku puhua vielä siitä viime talvena suositusta käsitteestä "voittava maalivahti" ja sen määritelmästä aiheessa Sinuhe Wallinheimo?

Tuskin.

Itse olen aina pitänyt tätä molaria hieman yliarvostettuna (sanoin sen muistaakseni myös täällä Jatkoajassa ennen kuin Wallinheimo JYPiin pitkän tauon jälkeen palasi), ja erityisesti miehen JYPissä harrastamaa Sinkku-show´ta olen kritisoinut. Sen ansiosta Wallinheimo sai varsinkin viime kaudella maineen, joka kantoi heikkojenkin pelien ylitse, kun niin monet kannattajat tuota show´ta ihailivat.

Itse en siitä koskaan ole pitänyt, koska se on aiheuttanut JYPille mm. turhia jäähyjä (joskin kakkosia on tullut myös vastustajille sen ansiosta).
 

Jypjyrää:)

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP #44,#82
Haluaako joku puhua vielä siitä viime talvena suositusta käsitteestä "voittava maalivahti" ja sen määritelmästä aiheessa Sinuhe Wallinheimo?

Kyllä koko joukkueen tuska näkyy myös Sinkun otteissa. Ei mies mikään suuri joukkuepelaaja ole, mutta kyllä ilman Sinkun huippuvirettä puheet mitalipeleistä tai edes säälipleijaripaikasta on unelmaa...Tuokkola voi voittaa pelin sieltä täältä mutta mikään voittava veska Tuokkola ei ole. Siis sellainen maalivahti mitä Jypin tasoinen porukka tarvitsee. Jos Sinkku pelaisi samalla tasolla kuin eurohockey turneilla, niin Jyp pystyisi taistelemaan voitosta joka pelissä.
 

Mrcy

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Detroit & ManU
Jypjyrää:) kirjoitti:
Jos Sinkku pelaisi samalla tasolla kuin eurohockey turneilla, niin Jyp pystyisi taistelemaan voitosta joka pelissä.

Ei Sinkku sentään maaleja pysty tekemään, oli sitten hyvä päivä tai ei. Maalinteko ja kenttäpeli tässä eniten kusee, mutta ei siitä tänne sen enempää
 

Huerzo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Donnerwetter S.p.A.
Jypjyrää:) kirjoitti:
Kyllä koko joukkueen tuska näkyy myös Sinkun otteissa.
Näin on. Kun Sinkku alkaa huitomaan otteluissa mailallaan ja oma-alotteinen aktiivisuus lisääntyy, niin se on varma merkki siitä, että tuska on kova. Siten en kritisoisi niin voimakkaasti kuin "kummitus" tekee, sillä kuten mies itsekin on sanonut, niin tempaukset ovat tunneperäisiä. Varmasti mies itsekin tajusi ottelun jälkeen, miten idioottimaista tempausta tuli yrittäneeksi, vaikka tarkoitusperä oli 100% varmasti hyvä. Ei Sinkku tehnyt sitä omaa itseään korostaakseen, vaan voiton saamiseksi.

Tunnekuohuissa tulee tehdyksi kaikenlaista ja siten Sinkun teilaaminen asian vuoksi ei ole fiksua. Tämä fakta jäi itseltänikin turhan vähälle huomiolle omassa aiemmassa kirjoituksessani. Kyse on todellakin kovasta ahdistuksesta, ja Sinkun tapauksessa voitonnälkä kasvaa niin suureksi, että sen eteen pyrkii tekemään outojakin tekoja. Kuten tuo eilen oma-aloitteinen vaihtoonpyrkimisepisodi näytti. Maalivahdin virka on koiran virka...
 

LaTe_Show

Jäsen
Suosikkijoukkue
Colorado Rockies: 1980-1981.
Huerzo kirjoitti:
Näin on. Kun Sinkku alkaa huitomaan otteluissa mailallaan ja oma-alotteinen aktiivisuus lisääntyy, niin se on varma merkki siitä, että tuska on kova. Siten en kritisoisi niin voimakkaasti kuin "kummitus" tekee, sillä kuten mies itsekin on sanonut, niin tempaukset ovat tunneperäisiä. Varmasti mies itsekin tajusi ottelun jälkeen, miten idioottimaista tempausta tuli yrittäneeksi, vaikka tarkoitusperä oli 100% varmasti hyvä. Ei Sinkku tehnyt sitä omaa itseään korostaakseen, vaan voiton saamiseksi.

Sinuhe itse on ainoa joka voisi tähän 100% varmasti vastata, mutta ainakin minulle tulisi lauantaina Tappara-pelissä se mieleen (silloin kun Sinkku lämpeni dumarille siitä Fopan jäähystä), että Sinkku "tarvitsee" näitä "tempauksia" ja "tunteita" itselleen (hakee tietoisesti tätä tuskaa), ikäänkuin psyykkaamaan häntä. Show-miehen luonne vaatii tunnetta mukaan, jotta voi paremmin olla mukana pelissä.
 

Köpi

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Buffalo Sabres, Green Bay Packers
LaTe_Show kirjoitti:
Sinuhe itse on ainoa joka voisi tähän 100% varmasti vastata, mutta ainakin minulle tulisi lauantaina Tappara-pelissä se mieleen (silloin kun Sinkku lämpeni dumarille siitä Fopan jäähystä), että Sinkku "tarvitsee" näitä "tempauksia" ja "tunteita" itselleen (hakee tietoisesti tätä tuskaa), ikäänkuin psyykkaamaan häntä. Show-miehen luonne vaatii tunnetta mukaan, jotta voi paremmin olla mukana pelissä.

Juurikin näin. Vaikka se joskus käy minunkin hermoilleni, niin mitä enemmän Sinkku-show saa pyöriä, sitä paremmin mies torjuu. Joskushan se menee yli, mutta edelleenkin näkisin ongelmat muualla kuin maalivahtipelissä tai nimenomaan egyptiläisessä. Torjuntaprosentti on 92,68 ja päästetyt maalit 2,68. Ei nyt viime kauden tasoa, mutta vertailun vuoksi Rob Zeppillä on päästettyjen maalien keskiarvo 3,28 ja Juuso Riksmanillakin jopa 2,55.

Ei sillä, että tiedän kyllä Wallinheimon pystyvän parempaan, mutta otetaan huomioon, että Wallinheimo on pelannut tällä kaudella monta peliä loukkaantuneena ja tuskin Sinkku itse itseään komentaa sinne maalinsuulle. Vai komentaako?
 

Theone

Jäsen
Köpi kirjoitti:
Ei sillä, että tiedän kyllä Wallinheimon pystyvän parempaan, mutta otetaan huomioon, että Wallinheimo on pelannut tällä kaudella monta peliä loukkaantuneena ja tuskin Sinkku itse itseään komentaa sinne maalinsuulle. Vai komentaako?

Sen verran tähän että, ei Sinuhella ole mitään vakavampaa loukkaantumista ollut tällä kaudella. Näin kertovat jampat joukkueen sisältä, eli taitaa olla vain turhautumista kun oma peli ei kulje kuten viime kaudella. Mutta esim Riksmanin tilastot ovat aivan mahtavat ottaen huomioon hänen todellisen terveystilanteensa.

Yksinkertaisesti sinkku ei vain ole saanut samanlaista hurmosta päälle kuin viime kaudella, joka on johtanut ilmeisesti turhautumiseen ja yliyrittämiseen.
 

kummitus

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Huerzo kirjoitti:
Kun Sinkku alkaa huitomaan otteluissa mailallaan ja oma-alotteinen aktiivisuus lisääntyy, niin se on varma merkki siitä, että tuska on kova.
Minusta polvillaan pelaaminen, todeella hitaasti ja vaivaisesti jäänpinnasta nousemiset ja lukuisat venyttelyt, ovat merkkejä kovasta tuskasta, en tosin ole tohtori enkä lähde arvailemaan onko tuska korvien vai jalkojen välissä, nilkoissa vai missä... vai onko tuskaa lainkaan - jos se kuuluukin osana Sinkku-Showhun.

Huerzo kirjoitti:
Siten en kritisoisi niin voimakkaasti kuin "kummitus" tekee, sillä kuten mies itsekin on sanonut, niin tempaukset ovat tunneperäisiä.
Esittämäni kritiikki ei edes ole voimakasta, eikä kenenkään omia kertomuksia tule ottaa 100% sanatarkkoina totuuksina, kuten vaikka case-Kovanen meille vihjaa, tai vaikka Clinton kertoo (I did not have sexual..), tai GWB (..there are weapons of mass destruction in Iraq, therefore we gotta...), jne.
Huerzo kirjoitti:
Varmasti mies itsekin tajusi ottelun jälkeen, miten idioottimaista tempausta tuli yrittäneeksi, vaikka tarkoitusperä oli 100% varmasti hyvä. Ei Sinkku tehnyt sitä omaa itseään korostaakseen, vaan voiton saamiseksi.
Miten varmoja me todella voidaan olla tästä - 100%? Tarkoitan, siis sen jälkeenkin, kun Sinuhelta itseltään on kysytty. Siitä olen samaa mieltä, että juuri tässä tapauksessa kyseessä oli varmaankin spontaanireaktio Sinkulta.
Huerzo kirjoitti:
Kyse on todellakin kovasta ahdistuksesta, ja Sinkun tapauksessa voitonnälkä kasvaa niin suureksi, että sen eteen pyrkii tekemään outojakin tekoja.
Mites menestyksen, glorian ja maineen nälän kanssa? Asioilla on eroja vaikka niitä onkin vaikea erottaa toisistaan.
Oletko Sinkun hyväkin ystävä, kun tiedät kertoa noin varmaksi hänen tuntojaan ja aitoja motiivejaan?

Maalivahti taitaa olla muuten ainoa hahmo JYP-organisaatiossa, jolle on mahdollista menestyä henkilökohtaisella tasolla, siitä huolimatta voittaako joukkue pelejä vai ei.
 

opelix

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, JJK
Tuskan syistä.

Ettei vaan egyptiläiseenkin olisi mainioiden maajoukkue-esiintymisten jälkeen lyöty tarjouksia pöytään. Ja vielä reilusti rahakkaampia mistä Kovasen tapauksessa kuhistiin. Korkean profiilin vahti ihan Euroopankin tasollakin mitattuna.

Vaikka perheellä on hyvä Jyväskylässä kyllä se tuska "pienellä" palkalla paskassa seurassa torjua ja ottaa pataan joka ilta on ihan ymmärrettävää kun varmaan urheilullisesti ja taloudellisesti paljon palkitsevampaakin olisi tarjolla.Ihmisiähän sitä ollaan ja Kovasen tapaus on saanut varmaan ajatuksia muidenkin päässä liikkeelle.

Tämä ihan yhtenä mahdollisena vaihtoehtona ailahteleviin otteisiin..toisaalta Sinkku kyllä sen tajuaa ettei JYP häntä päästä halvalla, jos ei päästänyt lasinkerääjääkään.
 

Theone

Jäsen
opelix kirjoitti:
Ettei vaan egyptiläiseenkin olisi mainioiden maajoukkue-esiintymisten jälkeen lyöty tarjouksia pöytään. Ja vielä reilusti rahakkaampia mistä Kovasen tapauksessa kuhistiin. Korkean profiilin vahti ihan Euroopankin tasollakin mitattuna.

Vaikka perheellä on hyvä Jyväskylässä kyllä se tuska "pienellä" palkalla paskassa seurassa torjua ja ottaa pataan joka ilta on ihan ymmärrettävää kun varmaan urheilullisesti ja taloudellisesti paljon palkitsevampaakin olisi tarjolla.Ihmisiähän sitä ollaan ja Kovasen tapaus on saanut varmaan ajatuksia muidenkin päässä liikkeelle.

Jotenkin näinhän se menee. Mitä itse olen entisten JYP-pelaajien kanssa jutellut niin Sinuhe olisi varsinkin kesällä ollut erittäin käärmeissään JYP-johdolle (Seppänen) koska luvattuja vahvistuksia ei tullutkaan. Olihan tämä surullisen kuuluisa missio 2007 yksi syistä miksi Sinuhe edes jatkoi uraansa/sopimustaan.
 

Hypodermic

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Theone kirjoitti:
Mutta esim Riksmanin tilastot ovat aivan mahtavat ottaen huomioon hänen todellisen terveystilanteensa.

Noh hjoo, vaan Riksman saa pelata "pikkasen" paremman puolustuksen takana. JYP:n puolustuksesta kun tasoaan viime kaudesta ei ole nostanut kuin Marttinen ja Salmu (no okei, Jaako on pisteiden valossa paremmassa vauhdissa). Edes Huse ei ole vaikuttanut niin varmalta kuin viime kaudella, jolloin hän teki jopa 6 maaliakin.

Kyllä itse olen Sinkun otteisiin varsin tyytyväinen, joskin varmasti hän pystyy vielä parempaan. Sen viime kausikin osoitti. Tuokkola on hyvä kakkonen, mutta tuskinpa hänestä vielä on kantamaan isoa vastuuta. Ilves-pelistäKIN kylmä tosiasia on se, että yhdellä tehdyllä maalilla pelejä harvoin voitetaan. Kolme omiin ei kuitenkaan ole kovin paljoa, varsinkaan tällä kaudella. Jännä juttu kyllä, mutta tuntuu vaihtelevan tuo että suurin piirtein joka toisessa pelissä kusee puolustus (ja mv-peli), toisessa tehokkuus (hyökkäys)...
 

Theone

Jäsen
Hypodermic kirjoitti:
Kyllä itse olen Sinkun otteisiin varsin tyytyväinen, joskin varmasti hän pystyy vielä parempaan. Sen viime kausikin osoitti. Tuokkola on hyvä kakkonen, mutta tuskinpa hänestä vielä on kantamaan isoa vastuuta. Ilves-pelistäKIN kylmä tosiasia on se, että yhdellä tehdyllä maalilla pelejä harvoin voitetaan. Kolme omiin ei kuitenkaan ole kovin paljoa, varsinkaan tällä kaudella. Jännä juttu kyllä, mutta tuntuu vaihtelevan tuo että suurin piirtein joka toisessa pelissä kusee puolustus (ja mv-peli), toisessa tehokkuus (hyökkäys)...
Kukapa ei voisi olla tyytyväinen JYP-vahteihin? Kassarit ovat Männikön ja Jyssyn ohella ainoat jotka ovat pelaamassa hyvää kautta. Eikä heitä ainakaan voi syyttää nykyisestä sarjasijoituksesta. Tarkoitus ei ollut dissata ketään, vaikka siltikin näkisin erään AA:n mielummin kakkosena kuin Tuokkolan. Myönnettäköön että Tuokkolaa tuli dissattua kauden alussa todella paljon. Kaveri on pelaamassa uskomatonta kautta (ainakin vanhoihin meriitteihin nähden). JYPin seuraava ykkönen?
 

JypFabu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp
Theone kirjoitti:
Jotenkin näinhän se menee. Mitä itse olen entisten JYP-pelaajien kanssa jutellut niin Sinuhe olisi varsinkin kesällä ollut erittäin käärmeissään JYP-johdolle (Seppänen) koska luvattuja vahvistuksia ei tullutkaan. Olihan tämä surullisen kuuluisa missio 2007 yksi syistä miksi Sinuhe edes jatkoi uraansa/sopimustaan.

Tässäköhän se sylttytehdas sitten on? Täällä kun haetaan syyllistä milloin jostain pelaajasta milloin valmentajasta, voi tosiasia olla paljon yksinkertaisempi: Jyp johto hirtti itsensä siihen missioonsa, kun eivät kyenneet sitä lunastamaankaan ja jos kovemmat pelaajat saatiin houkuteltua/pidettyä sillä, että nyt kasataan kunnon jengi ja tulos on se, että parhaimmillaankaan tuo ryhmä ei kykene kuin niukasti keskikastiin, ihan varmasti kiristää kypärän nyörejä hukata kausi urastaan pikkurahoilla turpaan ottaen. Sen ei tarvitse olla edes kovin tietoisella tasolla, kun se jo näkyy esityksissä kentällä. Sitä paremmin ymmärtää esim Kovas kuviota, jos pitää yrittää olla kapteenina ja päälimmäisenä mielessä on petetyksi tulemisen tunne, pelaa siinä sitten parastasi ja kannusta toisia samointuntevia medialle valheita joukkuehengestä horisten, eikä edes siirtymäänkään pääse, kun sisäinen keskustelu ei seurajohdolta luonnistu.

Voi olla, että kiekkoväki pitää pelaajia jonkinmoisina yli-ihmisinä, mutta realismia kuitenkin on, että määränsä vain jokainen vastaan ottaa ja huonohenkisessä työilmapiirissä tehdään huonoa tulosta, lienee selvää tämä.

Jypissä ei taida olla muu kunnossa kuin talous, sehän se joidenkin todistusten mukaan pääasia koko missiossa olikin ja muu kannattajien mielissä syntynyt väärinkäsitys.

Vielähän on aikaa todistaa minulle toisin, säälipaikkaan ei ole kun 10 pojoo vaikka senkään saavuttaminen ei minulle vielä kelpaa onnistumiseksi.
 

Aito Taisto

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
JypFabu kirjoitti:
Vielähän on aikaa todistaa minulle toisin, säälipaikkaan ei ole kun 10 pojoo vaikka senkään saavuttaminen ei minulle vielä kelpaa onnistumiseksi.
Säälipaikaan on eroa 6 pistettä ja siinä edellä olevilla joukkueilla on peli enenmmän pelattuna. Tarkoittanet: 6. sijaan on 10 pistettä.
 

JypFabu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp
Aito Taisto kirjoitti:
Säälipaikaan on eroa 6 pistettä ja siinä edellä olevilla joukkueilla on peli enenmmän pelattuna. Tarkoittanet: 6. sijaan on 10 pistettä.

Joo tätä kai yritin tarkoittaa ja siis se säälipaikka on yhtä tyhjän kanssa, parempi sitten lomailla jos ei varsinaisiin pleijareihin riitä papu, eikä tuo tällä hetkellä ainakaan kovin todennäköiseltä tunnu.

Tulevat kaudet vaan mietityttää, millä jyp meinaa hankkia mitat täyttäviä pelaajia, jos työilmapiiri on huono, eikä kunnon keskusteluyhteyttä sisäisesti tunnu olevan. Toisin kun monet täällä on mielipiteenään ilmaisseet, tapaus Kovanen kyllä paljasti pahoja puutteita nimenomaan seuran puolelta, ei nykyaikana voida pelaajia pitää missään orjadiilissä, vaan jos kaveri haluaa mennä, on myös joukkueen etu, että saa mennä.Päinvastoin, olosuhteet on seuran puolelta luotava sellaisiksi, ettei haluta mennä. Yksi tähän auttava asia myös on, että pelaaja tuntee halutessaan olevan mahdollista myös pois lähdöstä sopia yhdessä seuran kanssa, lojaalisuus syntyy lojaalisuudesta.

Eli kaippa tossa viestissäni oli jotakin muutakin pohdittavaa/keskusteltavaa, kun sarjapisteiden söhläämiseni, en tiedä vaan olisko tämä se oikea topikki, saa avata tästä uuden, joka tuntee asian keskustelemisen arvoiseksi ja tarpeelliseksi.
 

vsop

Jäsen
JypFabu kirjoitti:
.............Tulevat kaudet vaan mietityttää, millä jyp meinaa hankkia mitat täyttäviä pelaajia, jos työilmapiiri on huono, eikä kunnon keskusteluyhteyttä sisäisesti tunnu olevan. Toisin kun monet täällä on mielipiteenään ilmaisseet, tapaus Kovanen kyllä paljasti pahoja puutteita nimenomaan seuran puolelta, ei nykyaikana voida pelaajia pitää missään orjadiilissä, vaan jos kaveri haluaa mennä, on myös joukkueen etu, että saa mennä.Päinvastoin, olosuhteet on seuran puolelta luotava sellaisiksi, ettei haluta mennä. Yksi tähän auttava asia myös on, että pelaaja tuntee halutessaan olevan mahdollista myös pois lähdöstä sopia yhdessä seuran kanssa, lojaalisuus syntyy lojaalisuudesta.
........
Hieno homma, että tuo lojaalisuuskin tuli esille. Kovanen ei sitä ollut JYPiä, joukkuetta sekä pelaajia kohtaan tekemällään ratkaisulla.

Wallinheimollakin on ollut huonoja otteita, mutta en usko hänen olevan Kovasen tapainen saunan taakse vietävä epälojaali työantajaa kohtaan oleva henkilö.
 

JypFabu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp
vsop kirjoitti:
Hieno homma, että tuo lojaalisuuskin tuli esille. Kovanen ei sitä ollut JYPiä, joukkuetta sekä pelaajia kohtaan tekemällään ratkaisulla.

Wallinheimollakin on ollut huonoja otteita, mutta en usko hänen olevan Kovasen tapainen saunan taakse vietävä epälojaali työantajaa kohtaan oleva henkilö.

Hieno homma, että käsitit tuon lojaalisuuden merkityksen vaikkakin noin päin, tarvitseehan tien olla kaksisuuntainen, jyphän sitä lojaalisuuttaan taukoamatta casea aiemmin esitti, vai?

Tietenkin saattaahan tuo olla jyväskyläläinen tapakin, mutta ei se nykyajalta minusta kuulosta, eikä kovin hedelmälliseltä, siksiköhän niitä pelimiehiä on saatavilla muihin seuroihin, mutta jypille ne markkinat on aina tyhjät?
 

Pee

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
vsop kirjoitti:
Wallinheimollakin on ollut huonoja otteita, mutta en usko hänen olevan Kovasen tapainen saunan taakse vietävä epälojaali työantajaa kohtaan oleva henkilö.

Pahaa pelkään, että on. Vai miksi muikisteleva kaljupää sanoi pari päivää viime kauden päättymisen jälkeen, että "kaikki toivovat, että Wallinheimo jatkaa täällä", vaikka Sinuhen sopimus kattoi jo tuolloin ensi kevääseen, eli jatkon olisi pitänyt olla periaateessa varmaa ilman mitään toivomuksiakin?

Nykyisten heikkojen otteiden syyksi en tarjouksia muualta todellakaan usko.
 

Theone

Jäsen
JypFabu kirjoitti:
Hieno homma, että käsitit tuon lojaalisuuden merkityksen vaikkakin noin päin, tarvitseehan tien olla kaksisuuntainen, jyphän sitä lojaalisuuttaan taukoamatta casea aiemmin esitti, vai?

Tietenkin saattaahan tuo olla jyväskyläläinen tapakin, mutta ei se nykyajalta minusta kuulosta, eikä kovin hedelmälliseltä, siksiköhän niitä pelimiehiä on saatavilla muihin seuroihin, mutta jypille ne markkinat on aina tyhjät?
On totta että lojaalisuuden on toimittava molemmin puolisesti. Käsittääkseni eräät pelaajat (Sinuhe mukaanluettuna) ovat olleet erittäin pettyneitä JYP-johdolle koska luvattuja hankintoja/vahvistuksia ei lupauksista huolimatta tullutkaan. Case-Kovanen ei ilmeisesti tähän kategoriaan kuulu vaan pelaaja oli pettynyt vain palkkaansa.

Itsekkin olen hieman huolissani JYPin ensi kauden joukkueesta, joukkueen rakentaminen voi olla vaikeaa juuri JYP-johdon viime kesän toiminnan takia. Lupauksia ei pidetty ja liigan pelaajien piiri on tunnetusti pieni joten jutut/huhut liikkuvat nopeasti pelaajalta toiselle. Kuka pelaaja (kuka olisi vahvistus) haluaisi tulla pelaamaan JYPiin joka tavallaan menetti vähänkin uskottavuutensa missio 2007:llä.

Taisi paukkua aika pahasti OT:n puolelle. Nöyrä anteeksi pyyntöni.
 

Kulttimörkö

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja maajoukkueet
Pee kirjoitti:
Pahaa pelkään, että on. Vai miksi muikisteleva kaljupää sanoi pari päivää viime kauden päättymisen jälkeen, että "kaikki toivovat, että Wallinheimo jatkaa täällä", vaikka Sinuhen sopimus kattoi jo tuolloin ensi kevääseen, eli jatkon olisi pitänyt olla periaateessa varmaa ilman mitään toivomuksiakin?

Nykyisten heikkojen otteiden syyksi en tarjouksia muualta todellakaan usko.
Niin, Sinkulle oli tehty tarjous ulkomaalaiselta seuralta ja hän oli tästä ilmoittanut valmennusjohdolle. Sinkku kuitenkin on sen verran suoraselkäinen kaveri (ja tietenkin perheen tilanne on myös vaikuttanut merkittävästi) ettei tuota tarjousta hyväksynyt vaan sen sijaan allekirjoitti JYPin kanssa vielä jatkosopimuksen. Joten on mielestäni aivan turha pelko ettei Sinkku lähde täältä pois ennen kuin sopimuksensa loppuu tai jos Seppänen tyhmänä Sinkun pois myisi (mitä en kyllä ihan heti uskoisi).
 

jukiapina

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP valitettavasti
Wallinheimo on voittava maalivahti ja siitä en ala kiistelemään kenenkään saati sitten kummituksen kanssa. Jokainen maalivahti tekee virheitä se on selvä ja jokaisesta maalivahdista saat samanlaisia jpg kuvia jos vain halua löytyy.

Niinkuin joku jo totesi joukkueen tila peilautuu myös maalivahteihin. Mitä taas tulee Sinkku show niin hyvähän se on, että liigassa on muutakin kuin sitä harmaata massaa mitä nyky kiekossa tuotetaan, toki liika on aina liikaa.
 

rosswell

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Hokki, Liverpool, Real Madrid, Vfb Stuttgart
Onko mitään tietoa miten paha oli Sinkun loukkaantuminen tänään? Joku kertoi, että nivunen olisi mennyt ja pitkä loma taas edessä...toivotaan ettei kovin pitkä!
 

late67

Jäsen
Suosikkijoukkue
jyp
Ilta-Sanomien mukaan JYPin maalissa aloittanut Sinkku joutui jättämään ottelun kesken jälleen akillesjännevaivojen vuoksi HPK:n toisen maalin jälkeen.
Jatkoajan raportti kertoo samaa!
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös