Sinuhe Wallinheimo

  • 113 377
  • 375

Köpi

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Buffalo Sabres, Green Bay Packers
Mc Potkukelkka kirjoitti:
Olen ihan äimän käkenä näistä hhpp-jutuista (onhan niitä toki jokaisen seuran ketjussa). Mutta miten ihmeessä pelit, joissa on maailman tähdet kentällä olisi jotain höpöä tai piliä verrattuna esim. JyP - KalPa -matsiin?????

Siksi että SM-liigapeleistä saa joukkueelleen pisteitä, Karjala-turnauksessa on suurempi todennäköisyys saada itsensä paskaksi kuin hyötyä siitä keikasta jotain.
 
Suosikkijoukkue
Kai sen nyt jo uskaltaa tunnustaa: KeuPa HT
Köpi kirjoitti:
Siksi että SM-liigapeleistä saa joukkueelleen pisteitä, Karjala-turnauksessa on suurempi todennäköisyys saada itsensä paskaksi kuin hyötyä siitä keikasta jotain.

Ai just. Hyvää jääkiekkoa ja katsojille nautintoa = pili & pali. Piste Jypille ja 2 Kalpalle = Elämää Suurempi Asia?
 

Köpi

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Buffalo Sabres, Green Bay Packers
Mc Potkukelkka kirjoitti:
Ai just. Hyvää jääkiekkoa ja katsojille nautintoa = pili & pali. Piste Jypille ja 2 Kalpalle = Elämää Suurempi Asia?

Enemmän minulle liigapelit merkkaa kuin tuollaiset höpöhöpö-pimpelipom tournamentit. Täytyy nyt toivoa, että se koko alkukauden Wallinheimoa vaivannut akillesjänne on todellakin kunnossa, eikä tuo turhakekeikka pahentanut sitä.
 
Suosikkijoukkue
Kai sen nyt jo uskaltaa tunnustaa: KeuPa HT
Köpi kirjoitti:
Enemmän minulle liigapelit merkkaa kuin tuollaiset höpöhöpö-pimpelipom tournamentit. Täytyy nyt toivoa, että se koko alkukauden Wallinheimoa vaivannut akillesjänne on todellakin kunnossa, eikä tuo turhakekeikka pahentanut sitä.

Valitettavasti minä en jaksa katsoa jääkiekkoa vain yhden seuran kannattajana. Se olisi turhaa/tyhmää, varsinkin jos kannattamani seura ei pärjää.

Yritän katsoa lätkää vain viihteenä, ja siihen kuuluu se, että menestyvät pelaajat pääsevät näyttämään taitonsa kv-turnauksissa (joihin myös EHL:n luen MM- ja o-kisojen lisäksi).

Jos siellä sattuu loukkaantumisia - niinkuin aina silloin tällöin sattuu - niin ei voi mitään. Yhtään pelaajaa ei voi pakottaa turnauksiin ilman heidän omaa tahtoaan. Siksi tuntuu kummalliselta, että rivikannattajat jaksavat marista, jos sitten omalle kohdalle jotain sattuu. Shit happens.

Minusta SW:tä on turha säästää paikalliskamppailuihin - jos ukko on riittävän hyvä maajoukkueeseen, niin tottakai kentälle! On se sen verran äijä!

Kaikkien liigaseurojen kannattajien pitäisi antaa pelaajilleen paras mahdollinen tuki, jos he haluavat edustaa muutakin kuin seuraansa. Ei kai tässä enää talvisodan aikaa eletä...?
 

Handyy

Jäsen
Eihän maajoukkue saanut Hurmeellekaan lupaa peluuttaa kuin yhdessä ottelussa, koska parantelee loukkaantumistaan. Samaa olisin minä sanonut Wallinheimon tilanteessa jos olisin JYPin organisaatiossa.

Sen verran varsinkin maalivahdit ovat ratkaisevassa roolissa joukkueessa, ettei todellakaan yhden turnauksen takia kannata riskeerata seurajoukkueen menestystä. Katsoi sen sitten oman joukkueen lasien läpi tai niiden ohitse.
 

late67

Jäsen
Suosikkijoukkue
jyp
Handyy kirjoitti:
Eihän maajoukkue saanut Hurmeellekaan lupaa peluuttaa kuin yhdessä ottelussa, koska parantelee loukkaantumistaan. Samaa olisin minä sanonut Wallinheimon tilanteessa jos olisin JYPin organisaatiossa.

No TPS on TPS!
Isoilla seuroilla on ihan omat linjat!!!!!!!!!

MTV3 mukaan Sinuhe Wallinheimoa kiusaavat nivuset ja akillesjänne.
No melko hyvin pelattu kumminkin pari matsia.
 

avjk

Jäsen
Suosikkijoukkue
No mitä näitä nyt on...
Miten tuo wallinheimo voi olla jypissä noin epävarma. Maajoukkueessa lähes kaikki kudit jää wallinheimon suojuksiin, mutta liigapeleissä esim. eilen sinkku IMUROI ainakin kolme maalia.
 

vsop

Jäsen
avjk kirjoitti:
Miten tuo wallinheimo voi olla jypissä noin epävarma. Maajoukkueessa lähes kaikki kudit jää wallinheimon suojuksiin, mutta liigapeleissä esim. eilen sinkku IMUROI ainakin kolme maalia.
Vastaus kysymykseen, pakisto on kevyttä maalin edustalla.
 

Hypodermic

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Kieltämättä kun katseli eilisen matsin videokoosteen, niin pari maalia melkolailla Sinkun piikkiin. Ensimmäinen ainakin meni suht helpon näköisesti ja yhdessä (olikohan kalpan kolmas..) lähtee aivan turhaan maalin taakse seikkailemaan ja Kauvosaari pistää tyhjiin. Ei näin. Toki puolustuskin koomaili pahasti, mutta silti vähän ihmetyttää...
 

jukiapina

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP valitettavasti
Ei taida Wallinheimokaan napata jyp:ssä pelaaminen, kauankohan menee kun Sinkku on matkalla sveitsiin.
 

Dominaattori

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja ManU
Taitaa Sinuhea kiinnostaa maajoukkuepelit "hieman" enemmän... Sinkkuhan on sanonut, että jostain saisi lähes 4x palkan JYP:n nähden! Sinkku on myös todennut, että on Jyskylässä "lähinnä" perhesyistä...! Itselleni on ihan sama kuka siellä maalissa on kunhan musta jää kiinni!
 

TosiKärppä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Bc Nokia, Arsenal
Maalivahtien torjuntamäärät Jyväskylässä

Itseäni on pistänyt silmään jo pitemmän aikaa maalivahtien torjuntamäärät Jyväskylässä. Lukemathan ovat huomattavasti suurempia keskimäärin kuin muilla paikkakunnilla. Minkä ihmeen takia?

Vaikuttaa jo jonkun verran Wallinheimon torjuntaprosenttiin, koska hän pelaa kauden aikana yli 20 peliä Hippoksella.

Jos asiaa käsitelty jossain jo aikaisemmin olen pahoillani, mutta en nyt jaksa lukea jokaista ketjua läpi.
 

MarkusMaggot

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kaljaliigalaiset
TosiKärppä kirjoitti:
Itseäni on pistänyt silmään jo pitemmän aikaa maalivahtien torjuntamäärät Jyväskylässä. Lukemathan ovat huomattavasti suurempia keskimäärin kuin muilla paikkakunnilla. Minkä ihmeen takia?

Vaikuttaa jo jonkun verran Wallinheimon torjuntaprosenttiin, koska hän pelaa kauden aikana yli 20 peliä Hippoksella.

Niinno tässä nyt nähtävästi isolta osin on syynä JYPin viisikkopuolustaminen jossa pyritään peittämään parhaat laukaisusektorit ja pakotetaan vastustaja roiskimaan huonoista paikoista, se nyt on ihan sama kuinka paljon sieltä sohii jos tämä viisikkopuolustus toimii, eli maalinedusta siivotaan eikä anneta rebound-mahdollisuuksia. Viime aikoina tässä nähdäkseni on kuitenkin ollut se pieni vika että irtokiekkoja on jäänyt liiaksi vastustajalle ja tätä kautta takaiskujakin on tullut liiaksi jotta tiukkoja pelejä olisi voitu kääntää voitoksi. Viime kaudellahan tämä toimi parhaimmillaan loistavasti, vastustajalla saattoi olla 40 laukausta kohti maalia muttei yhtäkään mainittavan vaarallista tekopaikkaa.
 

Andrei

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Ihmettelin ihan samaa tuolla otteluseurantaketjussa kuin arvon Tosikärppä. Ja mikäli kyse on JYPin pelitavasta niin onko se sitten niin erilainen vierasotteluissa, kun mutuna heittäisin että ei tule noin paljon torjuntoja vieraissa. Oikeasti, joku 55 torjuntaa per peli on helvetin paljon, ja aika harvinaista kumminkin. Ihme on jos Wallinheimo joskus pääsee alle 30 torjunnalla kotona. Luulen kyllä että Jyväskylässä lasketaan laukauksia erilaisella tyylillä...

Edit: vieläpä kun vastustajan kassarillekin tuntuu tippuvan kovia torjuntamääriä.
 

Siniviiva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, sympatiat JYP
Andrei kirjoitti:
. Ihme on jos Wallinheimo joskus pääsee alle 30 torjunnalla kotona. Luulen kyllä että Jyväskylässä lasketaan laukauksia erilaisella tyylillä...
Takavuosina tuli JYPin maalivahtivalmennukselta noottia toimitsijoiden suuntaan, että heidän (valmennuksen) laskemat torjunnat olivat suuremmat kuin pöytäkirjaan menevät. Ja prosentit eivät ole sen vuoksi kovin korkealla. Kukin katsoo asioita omista näkövinkkeleistään. Toimitsijoilla ei pitäisi olla myöskään värilaseja, eikä varmaan olekaan. Kaarti kuitenkin vaihtuu ja nyt taitaa olla seula torjunnaksi laskettavan merkinnän kohdalla löysempi. Lähtökohtaisesti maalivahdin torjunnaksi lasketaan sellainen suoritus, jota ilman kiekko olisi mennyt maaliin. Usein näkee hanskakäden käyvän selvästi ohi maalilinjan menevästä kiekosta tai yli menevästä. Joku laskee tuosta torjunnan, joku toinen ei. Samoin mailalla peliin osallistuminen ohi menevän kiekon suhteen tai alueelta vastaan tulon ja kiekon siirtämisen omille tai sivulle. Maalin sivulla/takana tapahtuva kiekon sulkeminen ei myöskään liene torjunta? Päätelköön tuosta itse kukin voiko noissa tilastoissa olla ilmaa eri puolella Suomea.
 
Viimeksi muokattu:

Groove Armada

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Starkin noutopihan parakki
Olen ihmetellyt ihan samaa asiaa, aina kotipeleissä torjuntoja on aivan
käsittämätön määrä. Ilmeisesti ne laskevat torjunnaksi kaikki hipaisusta
lähtien, kiekon ohjauksesta kulmaan ym ym
 

Pauli

Jäsen
Onko Wallinheimo ollut koko ajan oikeasti niin loukkaantunut ettei hän ole pystynyt pelaamaan enenpää kuin nyt on pelannut.
En ole Jyväskyläläisiä ja olen nähnyt Tuokkolan pelaavan vain yhden ottelun tapparaa vastaan ja ei vakuuttanut ollenkaan. Nikkilä paljon parenpi kakkosmaalivahti.
Onko Alatalo taas palannut sosiaalipeluutukseen?
En ole nähnyt Wallinheimolta montaa peliä tällä kaudella mutta kaksi kertaa valittu euroturnauksen parhaaksi maalivahdiksi ja oli jälkimmäisellä paljon parempi kuin Hurme. Yksi työkaveri kävi katsomassa pelin Oulussa ja sanoi Wallinheimon ollen ehdottomasti se joka piti jyppiä mukana pelissä, kärpät oli ollut paljon parempi ja Sinuhe oli pitänyt jypin voitossa mukana.
Joskus tuntuu ettei osata arvostaa muita kuin muitten hyviä pelaajia. Wallinheimo on liigan paras maalivahti, paljon parempi kuin Hurme.
Jos sijoitus ei kauden päätyttyä ole parempi niin ehkä olisi parempi kokeilla jotain toista valmentajaa kuin Alataloa.
 

Hukkaviiva

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Pauli kirjoitti:
Onko Wallinheimo ollut koko ajan oikeasti niin loukkaantunut ettei hän ole pystynyt pelaamaan enenpää kuin nyt on pelannut.
En ole Jyväskyläläisiä ja olen nähnyt Tuokkolan pelaavan vain yhden ottelun tapparaa vastaan ja ei vakuuttanut ollenkaan.
En ole nähnyt Wallinheimolta montaa peliä tällä kaudella mutta kaksi kertaa valittu euroturnauksen parhaaksi maalivahdiksi ja oli jälkimmäisellä paljon parempi kuin Hurme. Yksi työkaveri kävi katsomassa pelin Oulussa ja sanoi Wallinheimon ollen ehdottomasti se joka piti jyppiä mukana pelissä, kärpät oli ollut paljon parempi ja Sinuhe oli pitänyt jypin voitossa mukana.

Syy on yksinkertaisesti se, että Wallinheimo ei oo pelannu niin hyvin, että ois ansainnu saada pelata ton enempää. Esim nyt tauon jälkeen kumpikin maalivahti on pelannu kaks peliä ja jos niiden perusteella pitäis päättää, ni laittaisin Tuokkolan maaliin lauantainakin, on mun mielestä pelannu tauon jälkeen paremmin ku Sinkku.
 

Huerzo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Donnerwetter S.p.A.
Hukkaviiva kirjoitti:
Syy on yksinkertaisesti se, että Wallinheimo ei oo pelannu niin hyvin, että ois ansainnu saada pelata ton enempää.
Väärin. Sinkulla on edelleen nivusvaivaa, siksi mies ei ole pelannut. Valmennusjohdolta kuultua tietoa.
 

Tepi#45

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Huerzo kirjoitti:
Väärin. Sinkulla on edelleen nivusvaivaa, siksi mies ei ole pelannut. Valmennusjohdolta kuultua tietoa.

Sinkulla on aina nivusvaivaa, enemmän tai vähemmän.

Mutta Peki on pelannut yhtä virhettä lukuunottamatta hyvin kaksi viime peliä.
La Peki maaliin Tapparaa vastaan.
 

Hukkaviiva

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Huerzo kirjoitti:
Väärin. Sinkulla on edelleen nivusvaivaa, siksi mies ei ole pelannut. Valmennusjohdolta kuultua tietoa.

Vai oisko sittenkin niin, että Sinkulla tuli nivunen "kipeeks" ku Tuokkola pistettiin maaliin. Ihan sama. Mut noilla esityksillä mitä tauon jälkeen on nähty, ni Tuokkola on mun mielestä tällä hetkellä jypin ykkös(parempi)maalivahti.
 

Naughty_S

Jäsen
Muutamalle viisastelijalle kysymyksenä, että oletteko nähneet Wallinheimon esim. kävelevän hallilla/muuten siviilissä?
Ei se ainakaan viimeksi ihan 100% terveen miehen liikkumiselta näyttänyt.
 

Hukkaviiva

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Naughty_S kirjoitti:
Muutamalle viisastelijalle kysymyksenä, että oletteko nähneet Wallinheimon esim. kävelevän hallilla/muuten siviilissä?
Ei se ainakaan viimeksi ihan 100% terveen miehen liikkumiselta näyttänyt.

Jos mua tarkotat, ni en sitä tarkottanukkaan, etteikö se vois olla loukkaantunu, mut tommonen vaan nakertaa vähän uskottavuutta siltä, että mies on muutaman pelin välein terve ja sit taas muutaman pelin päästä loukkaantunu.

Ja jos se kerran on loukkaantunu, ni minkä helvetin takia sitä ei voida laittaa kuntoon vaan mies pelaa vähän väliä. Pistäsivät sen kerralla kuntoon, ku kerran on hyvä tuuraaja.
 

Naughty_S

Jäsen
Hukkaviiva kirjoitti:
Jos mua tarkotat, ni en sitä tarkottanukkaan, etteikö se vois olla loukkaantunu, mut tommonen vaan nakertaa vähän uskottavuutta siltä, että mies on muutaman pelin välein terve ja sit taas muutaman pelin päästä loukkaantunu.

Ja jos se kerran on loukkaantunu, ni minkä helvetin takia sitä ei voida laittaa kuntoon vaan mies pelaa vähän väliä. Pistäsivät sen kerralla kuntoon, ku kerran on hyvä tuuraaja.
Se, että Wallinheimo pelaa, ei tosiaan tarkoita miehen olevan terve.
Siitä olen ehdottoman samaa mieltä, että Tuokkolan pitäisi pelata siihen asti kun Wallinheimo on oikeasti kunnossa. Sen takia miehen maajoukkuekeikkakin vitutti. Ikävä kyllä valmennusjohdossa ei ilmeisesti olla samaa mieltä.
 

Kulttimörkö

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja maajoukkueet
Naughty_S kirjoitti:
Se, että Wallinheimo pelaa, ei tosiaan tarkoita miehen olevan terve.
Siitä olen ehdottoman samaa mieltä, että Tuokkolan pitäisi pelata siihen asti kun Wallinheimo on oikeasti kunnossa. Sen takia miehen maajoukkuekeikkakin vitutti. Ikävä kyllä valmennusjohdossa ei ilmeisesti olla samaa mieltä.
Juurikin näin. Sinkun kanssa kiirehdittiin liikaa loukkaantumisen jälkeen. Osana siihen oli miehen itsensä suuret pelihalut, mutta myös valmennusjohdon pieni paniikointi. Nyt siitä maksetaan, koska parantuminen kestää nyt koko aika kauemmin. Sinkun olisi pitänyt saada levätä ja vieläpä pakotettu lepäämään siihen asti että tuo nilkkavamma olisi saatu parannettua kunnolla. Maajoukkueessakin Sinkku pelasi hyvin, kiitos kortisoni-piikin mutta ei noitakaan voi koko ajan laittaa. Pidemmän päälle kortisoni vain pahentaa vammaa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös