Niinpä väitänkin ettet oikein kykene tekemään analyysiä Lindströmin "virheistä" kun mielestäsi hän toimii oikein nimenomaan silloin kun vastustaa juuri sitä mitä sinä Persuissa puolueena kaikkein eniten vastustat. Ja kun ne toimensa johtavat megaluokan vaalihäviöön, on niitä vaikea pitää minään muuna kuin virheenä. Lindströmhän kuitenkin yritti edelleen ek-vaaleissa, varmasti toivoi tulevansa valituksi vaan ei tullut, koska oli tehnyt virheitä.
Siinähän väität. En minä olen sanonut Lindströmin toimineen oikein missään asiassa. Minä en aktiivimallista ole koskaan suuresti tykännyt ja hän meinasi isosti mokata työmiehen johdatuksesta Fryckmanin tapauksen ja että hän kertoo ettei halunnut Huhtasaaren kanssa olla samassa puolueessa on hänen oma asiansa. En häntä missään tapauksessa niin merkittävänä kansansuosikkina näe, että persut hänen kanssaan olisi jotenkin pelottavampi kokonaisuus.
Jos Lindströmiä olisi pakko kehua, niin hän on muutamiakin kertoja osunut hyvin asian ytimeen, mutta osittain ovat osastoa että parempi myöhään kuin ei milloinkaan ja fiksumpi ne olisi tajunnut jo parikymppisenä. Nämä kaksi osoittavat jonkinlaista oivaltavuutta:
"Nyt tiedän, että ikäväkin päätös on parempi kuin sellainen, jolla vain suojellaan vanhoja rakenteita. "
"Ei se niin ihmeellistä ole, että täällä ei juuri luoteta herroihin – ei välttämättä edes sellaisiin, jotka ovat itse entisiä paperimiehiä."
Toki minun on helppo myös nyökytellä tällaisille lausunnoille joista olen samaa mieltä:
"Lindström sanoo olevansa elävä esimerkki siitä, mitä tapahtuu, kun populisti pääsee valtaan.
– Populisti saa suosionsa kansalta ja menettää todennäköisesti suosionsa, kun ryhtyy tekemään sitä, mitä pitää tehdä, ei niinkään sitä, mitä haluaisi tehdä."
Tai todeta, että tällaista rehellisyyttä ei politiikassa kuule muilta koskaan. Ei koskaan.
"Hallitusneuvotteluissa puolue epäonnistui Lindströmin mukaan kokemattomuuttaan. Tilanne oli kaksi vastaan yksi.
– Avustajani itki, kun näki mitä olimme sopineet.
98 prosenttia eduskuntaryhmästämme ei ymmärtänyt, mitä tuli hyväksytyksi "