Sininen tulevaisuus – uusi SMP?

  • 174 760
  • 1 042
K

Kiekkokatsoja

En ole mikään sininen koskaan ollut mutta minkälaisen tunnustusteoston oikein haluat?

Onko sinun äänestämä politiikko tunnustanut kaikki mokansa varmasti julki?
Kuten totesin, eteenpäin. Paskakasaa on turha tonkia enempää, jos sen aiheuttaja ei sitä tee, kirjastaan huolimatta.
 

penaz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toverit, Inter, Pohjoiskaarre
Mitkä muut mokat?
Arvostelukyvyn puute. Otti hänen tietotaidollaan vastatakseen sekä oikeusministerin että työministerin tehtävistä. Sinänsä persuksi/siniseksi yllättävän rehelliseltä Lindström puheissaan vaikuttaa. Eipä näytä Lindströmillä olevan kiire töihin, kun sopeutusraha juoksee. Siinä mielessä hän kulkee oppi-isänsä Soinin viitoittamaa tietä.
 

Beltran

Jäsen
Suosikkijoukkue
aleksander stubb
Mitkä muut mokat?
Tätä olisi varmaan ihan hyvä kysyä Kaakkois-Suomen vaalipiirin äänestäjiltä sillä juuri he palkitsevat hyvät teot mutta myös mokat.
EK-vaaleissa 2015 Lindström sai 9966 ääntä, vuonna 2019 vastaavasti 1695 ääntä.
Jos nyt vaalimenestystä pidetään jonkinlaisena mittarina politiikon toimille niin heitän tähän sellaisen arvion että Lindströmin suurin moka oli loikkaus puolueesta toiseen.
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Arvostelukyvyn puute. Otti hänen tietotaidollaan vastatakseen sekä oikeusministerin että työministerin tehtävistä. Sinänsä persuksi/siniseksi yllättävän rehelliseltä Lindström puheissaan vaikuttaa. Eipä näytä Lindströmillä olevan kiire töihin, kun sopeutusraha juoksee. Siinä mielessä hän kulkee oppi-isänsä Soinin viitoittamaa tietä.
Minun on vaikea nähdä että hän olisi keltään henkisesti kyvykkäämmältä tai pätevämmältä puoluetoveriltaan paikkaa vienyt. Dufvaa lainatakseni oli pätevin paikallaolijoista.

Mitä taas toisessa viestissä mainittuun puolueen vaihtoon tulee virheenä, niin hän ei sitä varmasti virheenä pitänyt ja se nyt on aika hyvin puhdas mielipide/arvokysymys eikä ole virheellisiä mielipiteitä. Jos "Lidas" olisi lähtenyt huoraamaan periaatteistaan välittämättä niin olisi hän varmasti ollut edelleen pätevämpien joukossa puoluetovereistaan siellä oppositiossa ja ehkä saanut jatkokauden, mutta joillekin elämässä on muutakin.
 

Beltran

Jäsen
Suosikkijoukkue
aleksander stubb
Mitä taas toisessa viestissä mainittuun puolueen vaihtoon tulee virheenä, niin hän ei sitä varmasti virheenä pitänyt ja se nyt on aika hyvin puhdas mielipide/arvokysymys eikä ole virheellisiä mielipiteitä. Jos "Lidas" olisi lähtenyt huoraamaan periaatteistaan välittämättä niin olisi hän varmasti ollut edelleen pätevämpien joukossa puoluetovereistaan siellä oppositiossa ja ehkä saanut jatkokauden, mutta joillekin elämässä on muutakin.
En oikein osta tuota selitystä, sanotaanko vaikka niin että siinä on selityksen makua. Ensiksikin, jo vuonna 2015 sekä sitä ennen, joka ainoa PS-ehdokas on tiennyt Jussi Halla-ahon vahvan aseman ja sikäli heidän on täytynyt tietää että jossakin vaiheessa puoluetta voi aivan hyvin johtaa Jussi Halla-aho. Jos asian kanssa on tarvinnut käydä painia omantuntonsa kanssa niin sitä on tarvinnut tehdä jo silloin.

Mitä sitten 2017 tapahtui, uskoakseni Lindströmin kannalta katsoen ajauduttiin tilanteeseen jossa ei ollut valittavissa hyvää vaihtoehtoa, oli vain huonoja vaihtoehtoja joista oli valittava se vähemmän huono. Noista ajoistahan on monenlaisia spekulaatioita ja teorioita joista me kaikki uskomme sitä omaa suosikkiteoriaamme mutta minä pidän itsestäänselvänä sitä että jos Persut olisivat valinneet puheenjohtajakseen Halla-ahon väistyvän Soinin tilalle aikana jolloin puolue on oppositiossa, puolue ei olisi hajonnut kuten nyt kävi. Sieltä olisi voinut lähteä joku Tiina Elovaara kenties mutta ei Jari Lindström joka lienee aika sovitteleva hahmo - jos kokee että puolueensa liikkuu väärään suuntaan niin hän koittaa muuttaa liikettä sisältäpäin, ei lähteä toiseen porukkaan. Halla-ahollahan oli äänestyksessään vastassa Sampo Terho joka ei edes itse osannut kertoa eroavuuksiaan Halla-ahoon ennen pj-äänestystä.
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
En oikein osta tuota selitystä, sanotaanko vaikka niin että siinä on selityksen makua. Ensiksikin, jo vuonna 2015 sekä sitä ennen, joka ainoa PS-ehdokas on tiennyt Jussi Halla-ahon vahvan aseman ja sikäli heidän on täytynyt tietää että jossakin vaiheessa puoluetta voi aivan hyvin johtaa Jussi Halla-aho. Jos asian kanssa on tarvinnut käydä painia omantuntonsa kanssa niin sitä on tarvinnut tehdä jo silloin.
Ei Lindström ollut kertomansa mukaan järkyttynyt Halla-ahon valinnasta, mutta sitten kun puheenjohtajistoon alettiin huudattaamaan varapj:ksi id-Huhtasaarta ja sahuria (erityisesti edellämainittua) ohi Niinistön ja muiden fiksumpien ehdokkaiden, niin silloin vati meni nurin.
 

Beltran

Jäsen
Suosikkijoukkue
aleksander stubb
Ei Lindström ollut kertomansa mukaan järkyttynyt Halla-ahon valinnasta, mutta sitten kun puheenjohtajistoon alettiin huudattaamaan varapj:ksi id-Huhtasaarta ja sahuria (erityisesti edellämainittua) ohi Niinistön ja muiden fiksumpien ehdokkaiden, niin silloin vati meni nurin.
Ja mielestäsi Lindström olisi joutunut huoraamaan periaatteistaan välittämättä jos jatkokausi olisi mennyt rivi-kansanedustajana puolueessa jonka vara-pj:t ovat Huhtasaari ja Hakkarainen?
Tuo on minusta vain joku sellainen selittely-yritys jota yritetään tarjota silloin kun ei ole olemassa parempaakaan. Ratkaisutekijöitä ovat
1. Halla-aho ei kelvannut Sipilälle ja Orpolle
2. Timo Soini ei olisi jatkanut hallituksessa vaikka Halla-aho olisikin sattunut kelpaamaan

Olen heikoilla jäillä kun sanon että puolueiden pj-vaaleissa varapuheenjohtajiksi valitaan pj-vaaleissa seuraavaksi eniten ääniä saaneet (koska en tiedä varmasti onko näin enkä tämän takia asiaa ala edes tarkastamaankaan) mutta tuo tilanne joka silloin Persujen vara-pj-vaaleissa sattui on asiaa jolle kukaan yksittäinen ihminen kuten esim Halla-aho ei voinut mitään vaan äänestystapa oli jo aiemmin päätetty, Soinin suuruuden päivinä.
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Ja mielestäsi Lindström olisi joutunut huoraamaan periaatteistaan välittämättä jos jatkokausi olisi mennyt rivi-kansanedustajana puolueessa jonka vara-pj:t ovat Huhtasaari ja Hakkarainen?
Se että mitä mieltä minä olen ei ole tässä asiassa millään tavalla oleellinen. Kun arvioidaan, että oliko Lidströmin puolueen vaihto virhe, niin sitä voidaan arvioida vain sen kannalta että mitä mieltä hän itse oli ja on asiasta.

Seppo Kääriäinen päätti viime eduskuntakaudella ettei ole kiinnostunut jatkamaan. Jos hän oli sitä mieltä, että se ei ollut virhe, niin sitten se ei ollut.
 

molari

Jäsen
Ja mielestäsi Lindström olisi joutunut huoraamaan periaatteistaan välittämättä jos jatkokausi olisi mennyt rivi-kansanedustajana puolueessa jonka vara-pj:t ovat Huhtasaari ja Hakkarainen?
Tuo on minusta vain joku sellainen selittely-yritys jota yritetään tarjota silloin kun ei ole olemassa parempaakaan. Ratkaisutekijöitä ovat
1. Halla-aho ei kelvannut Sipilälle ja Orpolle
2. Timo Soini ei olisi jatkanut hallituksessa vaikka Halla-aho olisikin sattunut kelpaamaan

Olen heikoilla jäillä kun sanon että puolueiden pj-vaaleissa varapuheenjohtajiksi valitaan pj-vaaleissa seuraavaksi eniten ääniä saaneet (koska en tiedä varmasti onko näin enkä tämän takia asiaa ala edes tarkastamaankaan) mutta tuo tilanne joka silloin Persujen vara-pj-vaaleissa sattui on asiaa jolle kukaan yksittäinen ihminen kuten esim Halla-aho ei voinut mitään vaan äänestystapa oli jo aiemmin päätetty, Soinin suuruuden päivinä.

Ulkomuistista vetäen ja puolueiden sääntöjä tuntematta, ilmeisesti on pääsääntöisesti pj-vaali oma skabansa ja varapj-vaalit omansa. Nythän viimeksi taisi esim. Lepomäki ilmoittaa, ettei lähde haastamaan Orpoa, mutta tavoittelee vpj:n tonttia.
 

Barnes

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tasuno Tasalakki
Eikö Sinisen Tulevaisuuden tausta ole jo selvä kaikille? Soini ja muu PS:n kärki tekivät varasuunnitelman, jos JHA voittaa. Lindström saa satuilla mitä huvittaa, mutta kukaan ei häntä usko. Hakkarainen ja Huhtasaari ovat mitä ovat, mutta heidän nostamisensa jonain lopullisina niitteinä puolueen hajoamiselle on tekopyhää.

Jarppa nyt on hyväntahtoinen paperimies, häntä, kuten en muutakaan SiTu-porukkaa osaa minään petturina pitää. Lähinnä huvittaa, kuinka nuiva manifesti -väki mukamas muuttui yhdessä päivässä niin pahaksi porukaksi, että heidän kanssaan ei samassa puolueessa voi olla.
 

Beltran

Jäsen
Suosikkijoukkue
aleksander stubb
Se että mitä mieltä minä olen ei ole tässä asiassa millään tavalla oleellinen. Kun arvioidaan, että oliko Lidströmin puolueen vaihto virhe, niin sitä voidaan arvioida vain sen kannalta että mitä mieltä hän itse oli ja on asiasta.

Seppo Kääriäinen päätti viime eduskuntakaudella ettei ole kiinnostunut jatkamaan. Jos hän oli sitä mieltä, että se ei ollut virhe, niin sitten se ei ollut.
Olethan sinä tässä muitakin arvioita esittänyt kuten esimerkiksi sen että Lindström olisi joutunut huoraamaan periaatteistaan jne vai onkos tuo teksti Lindströmin kirjoituksista / puheista. Jos tässä käydään keskustelua politiikon virheistä jonka äänisaalis romahtaa vaaleista toisiin ja oleellisena pidetään vain sitä mitä politiikko itse sanoo niin vähäksi jää tämä keskustelu.
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Eikö Sinisen Tulevaisuuden tausta ole jo selvä kaikille? Soini ja muu PS:n kärki tekivät varasuunnitelman, jos JHA voittaa. Lindström saa satuilla mitä huvittaa, mutta kukaan ei häntä usko. Hakkarainen ja Huhtasaari ovat mitä ovat, mutta heidän nostamisensa jonain lopullisina niitteinä puolueen hajoamiselle on tekopyhää.

Jarppa nyt on hyväntahtoinen paperimies, häntä, kuten en muutakaan SiTu-porukkaa osaa minään petturina pitää. Lähinnä huvittaa, kuinka nuiva manifesti -väki mukamas muuttui yhdessä päivässä niin pahaksi porukaksi, että heidän kanssaan ei samassa puolueessa voi olla.
Minä uskon Lindströmiä kun hän sanoo ettei ollut mistään uuden puolueen suunnittelemisesta tietoinen ja kertoo ettei ollut hotellihuoneessa muiden kanssa nuolemassa haavojaan ja omassa porukassaan kaupungilla. Mitään nuiviin tulee, niin uskon senkin että heihin monien silmissä päti vanha sanonta, että hyvä renki, mutta huono isäntä. Varmasti jälkikäteen katumustakin liittyi siihen, että heidät oli päästetty valloilleen.
 
Viimeksi muokattu:

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Olethan sinä tässä muitakin arvioita esittänyt kuten esimerkiksi sen että Lindström olisi joutunut huoraamaan periaatteistaan jne vai onkos tuo teksti Lindströmin kirjoituksista / puheista. Jos tässä käydään keskustelua politiikon virheistä jonka äänisaalis romahtaa vaaleista toisiin ja oleellisena pidetään vain sitä mitä politiikko itse sanoo niin vähäksi jää tämä keskustelu.
Minun on helppo samaistua Lindströmin asemaan ja todeta, että olisin toiminut samoin ja siksi uskoa häntä. Siihenhän tämä kysymys loppupelissä pelkistyy. Mielummin yötä sillan alla kuin Sillanpäällä if you know what I mean.
 

Beltran

Jäsen
Suosikkijoukkue
aleksander stubb
Minun on helppo samaistua Lindströmin asemaan ja todeta, että olisin toiminut samoin ja siksi uskoa häntä. Siihenhän tämä kysymys loppupelissä pelkistyy. Mielummin yötä sillan alla kuin Sillanpäällä if you know what I mean.
Minä uskon sen ja vaikka en sinusta noin muuten mitään tiedäkään, käsittääkseni tässä on sellainen ilmiö että Lindströmiä "sympatiseeraa" sellaiset ihmiset jotka eivät missään tapauksessa olisi äänestäneet Lindströmiä silloin kun oli Persu mutta eipä kyllä silloinkaan kun oli SiTu:ssa. Lindström kuitenkin tietää sen porukan ja tapansa ajatella, jossakin vaiheessa kuitenkin etääntyi äänestäjistään niin paljon että tulos nähtiin vaaleissa. Sai toki sympatiaa muilta suunnilta mutta laiha lohtu kun ei saanut heidän ääniään.
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Minä uskon sen ja vaikka en sinusta noin muuten mitään tiedäkään, käsittääkseni tässä on sellainen ilmiö että Lindströmiä "sympatiseeraa" sellaiset ihmiset jotka eivät missään tapauksessa olisi äänestäneet Lindströmiä silloin kun oli Persu mutta eipä kyllä silloinkaan kun oli SiTu:ssa. Lindström kuitenkin tietää sen porukan ja tapansa ajatella, jossakin vaiheessa kuitenkin etääntyi äänestäjistään niin paljon että tulos nähtiin vaaleissa. Sai toki sympatiaa muilta suunnilta mutta laiha lohtu kun ei saanut heidän ääniään.
Onhan tuo totta. Se että on sympaattisimmasta päästä oleva ex-persu on vähän samanlainen meriitti kuin on vähiten kiusallinen sukupuolitauti. Hieman yksinkertainen mutta rehellinen + tuo haavoittuvuus ja avoimuus siitä on sympaattista, mutta ei se ole syy äänestää kun käytössä on vain yksi ääni. Show me a good loser and I¨ll show you a loser.
 
Viimeksi muokattu:

Barnes

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tasuno Tasalakki
Minä uskon Lindströmiä kun hän sanoo ettei ollut mistään uuden puolueen suunnittelemisesta tietoinen ja kertoo ettei ollut hotellihuoneessa muiden kanssa nuolemassa haavojaan ja omassa porukassaan kaupungilla. Mitään huiviin tulee, niin uskon senkin että heihin monien silmissä päti vanha sanonta, että hyvä renki, mutta huono isäntä. Varmasti jälkikäteen katumustakin liittyi siihen, että heidät oli päästetty valloilleen.
JOS Lindström ei tiennyt, se mielestäni kertoo, että Lindström oli Soinin silmissä niin arvaamaton/tyhmä ettei hänelle uskalla asiasta kertoa, tai muuten homma saattaisi mennä puihin. En tiedä, onko kumpikaan kovin mairitteleva luonnehdinta.

Mamuporukan kanssa Soini, Vistbacka yms. luulivat sen fraktion olevan lopulta niin vähäpätöinen ettei se muodosta puolueelle dramaattista uhkaa. Timppahan piti heitä piilossa ja oli silminnähden kiusaantunut maahanmuutosta puhuttaessa sekä sai oikein neuvoteltua muutoksen puoluetukeen heidän varalleen.
 
K

Kiekkokatsoja

No 3 hutia.
Persut vaalilupasi yhtä ja teki toista kun pääsi hallitukseen. Ex työministeri oli jokseenkin duunari. Teki aktiivimallin, kyykytti työttämiä työläisiä. Ja sitten hyppäs hillotolppaan kiinni, kun asiat lähti murtumaan lopullisesti. 3 Hutia, ja ulos.
Politikkoja pitää arvostella, jos siihen on aihetta, puolueesta riippumatta. Muutoinhan olisimme pian pohjoiskorean mallissa.
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
JOS Lindström ei tiennyt, se mielestäni kertoo, että Lindström oli Soinin silmissä niin arvaamaton/tyhmä ettei hänelle uskalla asiasta kertoa, tai muuten homma saattaisi mennä puihin. En tiedä, onko kumpikaan kovin mairitteleva luonnehdinta.

Mamuporukan kanssa Soini, Vistbacka yms. luulivat sen fraktion olevan lopulta niin vähäpätöinen ettei se muodosta puolueelle dramaattista uhkaa. Timppahan piti heitä piilossa ja oli silminnähden kiusaantunut maahanmuutosta puhuttaessa sekä sai oikein neuvoteltua muutoksen puoluetukeen heidän varalleen.
Jos ja jos. Ihan yhtä hyvin voidaan jossitella, että jos Soini ja Vistbacka arvioivat noin vääärin fraktion, niin ehkä heillä ei ollut pläniäkään etukäteen. Ei se mikään fakta ole, vaikka joku toimittaja olisi muuta väittänyt. Todisteita ei ole, joten uskon kysymys.
 

Barnes

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tasuno Tasalakki
Jos ja jos. Ihan yhtä hyvin voidaan jossitella, että jos Soini ja Vistbacka arvioivat noin vääärin fraktion, niin ehkä heillä ei ollut pläniäkään etukäteen. Ei se mikään fakta ole, vaikka joku toimittaja olisi muuta väittänyt. Todisteita ei ole, joten uskon kysymys.
Niin, Johanna Aatsalokin sai oikein sakot, kun uskalsi raportoida suomalaisten hiihtäjien douppaamisesta. Eipä kukaan varmaan enää ole Johannan kanssa eri mieltä, ja oikeuskin totesi sittemmin toisin.

Kysyn vilpittömästi: mikä olisi se todiste? Soinin oma sana? Sipilän sana?
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Kysyn vilpittömästi: mikä olisi se todiste? Soinin oma sana? Sipilän sana?
Whatsapp/sms/email jonka ajankohta voitaisiin verifioida kävisi myös mainiosti asianomaisten myönnön lisäksi. Aletaan elämään aikaa, ettei kukaan siinä enää häviäisi mitään, vaikka tuo myönnettäisiinkin.
 

Beltran

Jäsen
Suosikkijoukkue
aleksander stubb
Onhan tuo totta. Se että on sympaattisimmasta päästä ole ex-persu on vähän samanlainen meriitti kuin on vähiten kiusallinen sukupuolitauti. Hieman yksinkertainen mutta rehellinen + tuo haavoittuvuus ja avoimuus siitä on sympaattista, mutta ei se ole syy äänestää kun käytössä on vain yksi ääni. Show me a good loser and I¨ll show you a loser.
Niinpä väitänkin ettet oikein kykene tekemään analyysiä Lindströmin "virheistä" kun mielestäsi hän toimii oikein nimenomaan silloin kun vastustaa juuri sitä mitä sinä Persuissa puolueena kaikkein eniten vastustat. Ja kun ne toimensa johtavat megaluokan vaalihäviöön, on niitä vaikea pitää minään muuna kuin virheenä. Lindströmhän kuitenkin yritti edelleen ek-vaaleissa, varmasti toivoi tulevansa valituksi vaan ei tullut, koska oli tehnyt virheitä.

Tossa on Barnesilla paljon hyvää tekstiä asiaan liittyen, en osaisi paremmin niitä sanoa joskin se on mulle epäselvää kuinka suuri osa SiTu:un loikanneista tiesi johdon suunnitelmista. Tulee mieleen Kike Elomaa joka ensin loikkasi mutta sitten palasi takaisin. Jos olisi tiennyt tuollaisista suunniltelmista niin mikä olisi estänyt kertomasta?
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Niinpä väitänkin ettet oikein kykene tekemään analyysiä Lindströmin "virheistä" kun mielestäsi hän toimii oikein nimenomaan silloin kun vastustaa juuri sitä mitä sinä Persuissa puolueena kaikkein eniten vastustat. Ja kun ne toimensa johtavat megaluokan vaalihäviöön, on niitä vaikea pitää minään muuna kuin virheenä. Lindströmhän kuitenkin yritti edelleen ek-vaaleissa, varmasti toivoi tulevansa valituksi vaan ei tullut, koska oli tehnyt virheitä.
Siinähän väität. En minä olen sanonut Lindströmin toimineen oikein missään asiassa. Minä en aktiivimallista ole koskaan suuresti tykännyt ja hän meinasi isosti mokata työmiehen johdatuksesta Fryckmanin tapauksen ja että hän kertoo ettei halunnut Huhtasaaren kanssa olla samassa puolueessa on hänen oma asiansa. En häntä missään tapauksessa niin merkittävänä kansansuosikkina näe, että persut hänen kanssaan olisi jotenkin pelottavampi kokonaisuus.

Jos Lindströmiä olisi pakko kehua, niin hän on muutamiakin kertoja osunut hyvin asian ytimeen, mutta osittain ovat osastoa että parempi myöhään kuin ei milloinkaan ja fiksumpi ne olisi tajunnut jo parikymppisenä. Nämä kaksi osoittavat jonkinlaista oivaltavuutta:
"Nyt tiedän, että ikäväkin päätös on parempi kuin sellainen, jolla vain suojellaan vanhoja rakenteita. "
"Ei se niin ihmeellistä ole, että täällä ei juuri luoteta herroihin – ei välttämättä edes sellaisiin, jotka ovat itse entisiä paperimiehiä."

Toki minun on helppo myös nyökytellä tällaisille lausunnoille joista olen samaa mieltä:
"Lindström sanoo olevansa elävä esimerkki siitä, mitä tapahtuu, kun populisti pääsee valtaan.
– Populisti saa suosionsa kansalta ja menettää todennäköisesti suosionsa, kun ryhtyy tekemään sitä, mitä pitää tehdä, ei niinkään sitä, mitä haluaisi tehdä."

Tai todeta, että tällaista rehellisyyttä ei politiikassa kuule muilta koskaan. Ei koskaan.
"Hallitusneuvotteluissa puolue epäonnistui Lindströmin mukaan kokemattomuuttaan. Tilanne oli kaksi vastaan yksi.
– Avustajani itki, kun näki mitä olimme sopineet.
98 prosenttia eduskuntaryhmästämme ei ymmärtänyt, mitä tuli hyväksytyksi "
 

Beltran

Jäsen
Suosikkijoukkue
aleksander stubb
Siinähän väität. En minä olen sanonut Lindströmin toimineen oikein missään asiassa.
Onpahan kuitenkin niin oikein toiminut että on tullut valituksi kansanedustajaksi kaksi kertaa, jota voitaneen pitää jonkinlaisena tavoitteena henkilölle joka pyrkii Eduskuntaan. Sittemmin mokaili niin että ei päässyt edes lähelle.
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Onpahan kuitenkin niin oikein toiminut että on tullut valituksi kansanedustajaksi kaksi kertaa, jota voitaneen pitää jonkinlaisena tavoitteena henkilölle joka pyrkii Eduskuntaan.
Se että saavuttaa omat tavoitteensa ei millään tavalla tarkoita, että toimisi minun mielestäni oikein. Karalahtikin saattoi saavuttaa omat tavoitteensa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös