Silloin harvoin, kun ketuttaa...

  • 878 571
  • 5 319

Roku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Satakuntalainen ominaisuus. Ei sille voi mitään. Kun menee hyvin, ollaan hiljaa tai korkeintaan murahdetaan. Kun menee huonosti, päristään partoihin. Kateus siihen päälle, niin avot.
Tunnistan myös itseni tästä viestistä. Se vaan on sellaista.

Mutta se piti sanua että selostaja Waheeb mainitsi pelin aikana että Eepin valmennusaikana Lukon pistekeskiarvo on 1.88. Onhan sekin ihan helvetin hyvä.

Ja tämä peli tietysti nosti keskiarvoa.

Mutta mitä vittua mä tämmöistä ketutusketjuun kirjoitan?
 

BIGKING24

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko ja Montreal
Mua vitutti kuin pientä oravaa jolta on varastettu pähkinät, kun siitä Morrowin tahallisesta jalkapyyhkäsystä ei tullut mitään.
 

carr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team, Peter Forsberg
Aika sekalainen suunnitelma tuo Liigan playoff-ohjelma.
 

Hagi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Aika sekalainen suunnitelma tuo Liigan playoff-ohjelma.

Onhan se perseestä, että ensin pelataan pitkä runkosarja ja sen jälkeen pleijarit runtataan nopeasti läpi. Sen lisäksi vielä voidaan nostaa pleijareihin mukaan joukkueita sijoilta 11-15. Pahimmassa tapauksessa playoffit kerrasta poikki, ei kovin urheilullinen ratkaisu.

Kupla ja paras 7 sarjat, ainoa oikea ratkaisu omasta mielestä.
 

carr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team, Peter Forsberg
@Hagi jep. Ensimmäisellä kierroksella ratkaisee yhteismaalit. Ensimmäinen ottelu aloitetaan vieraissa. Olisiko ollut aivan mahdotonta esim. kahdesta voitosta jatkoon.
 

Jyty

Jäsen
Suosikkijoukkue
käyttää lehväslukkoa logonaan.
Ensimmäisellä kierroksella ratkaisee yhteismaalit. Ensimmäinen ottelu aloitetaan vieraissa. Olisiko ollut aivan mahdotonta esim. kahdesta voitosta jatkoon.
Tämä on säälien ottelukaavio. Tuttua CHL-otteluista. Poistaa sen mahdollisuuden, että tulee kolmas peli ja siltikin saadaan jatkaja selville mutta aiempaa nopeammin. Mielestäni on hyvä muutos tässä tilanteessa.
 

Okkul

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko ja maajoukkueet
Tämä on säälien ottelukaavio. Tuttua CHL-otteluista. Poistaa sen mahdollisuuden, että tulee kolmas peli ja siltikin saadaan jatkaja selville mutta aiempaa nopeammin. Mielestäni on hyvä muutos tässä tilanteessa.
On tuossa sekin pointti että ensimmäisessä pelissä pitää pelata tosissaan loppuun asti kun jokaisella maalilla on vaikutusta seuraavankin peliin. Jos on lopussa tappiolla 2 maalia niin kannattaako ottaa maalivahtia pois ollenkaan?
 

carr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team, Peter Forsberg
Tämä on säälien ottelukaavio. Tuttua CHL-otteluista. Poistaa sen mahdollisuuden, että tulee kolmas peli ja siltikin saadaan jatkaja selville mutta aiempaa nopeammin. Mielestäni on hyvä muutos tässä tilanteessa.

Jotenkin karsastan näitä yhteismaali ratkaisuja. Olisihan se voitu ratkaista myös siten, että kaksi voittoa. Jos kahden ottelun jälkeen ollaan tasoissa otteluvoitoissa niin pelataan ratkaisuun saakka.

Näitä voidaan tietysti pyöritellä miten vaan. Jypilläkin on saumat mestaruuteen vielä.
 

Hagi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Ei kai noista huitomisista ole Liigassa pelikieltoa tullut? Ainoastaan, jos todella räikeä viikate ja kohde loukkaantuu pelistä pois. Kevättä kohden mailaviidakko lisääntyy ja tuomarilinja löystyy.
 

sohvakoutsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Hermes
Mistä tiedät? Luulisi, että tuo Jasun tilanne ainakin menisi.

en minä tiedäkään, yleensä vain on saanut töissä ennen lounasta lukea kurinpitoon menneistä tapauksista, mutta nyt on hiljaisempaa. Toivon tietysti että vielä sieltä tulisi tilanteista liigankin puolelta kantaa. Oliko eilinen Wirtasen ensimmäinen peli pelikiellon jälkeen?
 

BIGKING24

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko ja Montreal
en minä tiedäkään, yleensä vain on saanut töissä ennen lounasta lukea kurinpitoon menneistä tapauksista, mutta nyt on hiljaisempaa. Toivon tietysti että vielä sieltä tulisi tilanteista liigankin puolelta kantaa. Oliko eilinen Wirtasen ensimmäinen peli pelikiellon jälkeen?

Olihan se.

Onko käsittelyyn menevät tilanteet aina vain tarkkailijan toimesta vai voiko joukkue "valittaa", koska tämä ei ollut mukamas tuomareiden mielestä jäähyn arvoinen niin taklaus niin sehän vaatii ainakin sen tarkkailijan reagoinnin.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Olkun ykkös-yv: Stenkku-Tare-Repo-Janrikki-Morand
Minusta tuossa oli viikko-pari sitten muutama ottelu, joissa otettiin lähinnä maalipaikoissa huitomiset ym mailankäytöt todella tarkasti pois, ja ajattelinkin että tämä hyvä, tuomarit selvästi saaneet jonkun ohjeistuksen (jota voisi jopa sääntökirjaksi kutsua) jolla mennään loppukausi. Mutta kyllähän se eilisenkin perusteella oli selvästi vain joku väliaikainen mielenhäiriö tuomareilta ja mailaa saa taas tuttuun tapaan käyttää vapaasti kaikkeen muuhunkin kuin kiekon peluuseen.

Olen kirjoittanut tästä tuhat kertaa aiemminkin, mutta en vaan v ymmärrä, miksei mailahäirintää kitketä pois kun sillä olisi välitön positiivinen vaikutus liigatuotteeseen. Ja ne olisi helppo viheltää, eli käytönnössä aina, kun maila nousee jäästä ja sillä kosketaan vastustajaan muuten kuin painamalla/nostamalla, niin pelaaja jäähylle. Tuomarit kyllä osaavat ja pelaajat oppisivat tuon muutamassa erässä, ts mailaa ei enää käytettäisi muuhun kuin kiekonpelaamiseen ja kaikilla olisi paljon kivempaa. Vauhti ja fyysisyys lisääntyisi kun keinot muuten estää vastustajaa otettaisiin pois.

Jasun eilinen taklaus oli enemmänkin yhteentörmäys, enka haluaisi että siitä lähdetään rankomaan. Se siinä toki oli huonoa, että Jasu tuli (muistaakseni, ainakin jompikumpi tepsiläisistä) kolmantena tilanteeseen. Sellaisen sääntömuutoksen jääkiekkoon jossain vaiheessa voisin kuvitella, että taklata saa vain niin että taklaajan pitää taklaamaan lähtiessään olla lähimpänä taklauksen kohdetta oleva pelaaja. Tai toisinpäin niin että vastustajaa ei saa taklata, jos oma pelaaja on lähempänä kuin mailanmitan päässä vastustajasta. Se lähin pelaaja tietysti saa taklata. Tämä nyt enemmänkin NHL:n ongelma, jossa liiga ei halua suojella työntekijöitään ns predatory avojään pommeilta.
 

BIGKING24

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko ja Montreal
Olen aivan samaa mieltä tuosta huitomisesta!

Toisaalta myös muu tuomarilinja ja kurinpitotoiminta tarvitsisi olla linjassaan.
Jos nyt historiaan katsotaan niin edellinen harmillinen yhteentörmäys tuotti pelaajalle 2min+10min + 4 peliä popcornia, nyt harmillinen yhteentörmäys näyttää tuottaneen 0min + 0 peliä poppareita ja tässä sentään oli aie taklata, vaikka ei varmaan päähän.
 

Raymond

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Olen kirjoittanut tästä tuhat kertaa aiemminkin, mutta en vaan v ymmärrä, miksei mailahäirintää kitketä pois kun sillä olisi välitön positiivinen vaikutus liigatuotteeseen. Ja ne olisi helppo viheltää, eli käytönnössä aina, kun maila nousee jäästä ja sillä kosketaan vastustajaan muuten kuin painamalla/nostamalla, niin pelaaja jäähylle. Tuomarit kyllä osaavat ja pelaajat oppisivat tuon muutamassa erässä, ts mailaa ei enää käytettäisi muuhun kuin kiekonpelaamiseen ja kaikilla olisi paljon kivempaa. Vauhti ja fyysisyys lisääntyisi kun keinot muuten estää vastustajaa otettaisiin pois.

Jasun eilinen taklaus oli enemmänkin yhteentörmäys, enka haluaisi että siitä lähdetään rankomaan. Se siinä toki oli huonoa, että Jasu tuli (muistaakseni, ainakin jompikumpi tepsiläisistä) kolmantena tilanteeseen. Sellaisen sääntömuutoksen jääkiekkoon jossain vaiheessa voisin kuvitella, että taklata saa vain niin että taklaajan pitää taklaamaan lähtiessään olla lähimpänä taklauksen kohdetta oleva pelaaja. Tai toisinpäin niin että vastustajaa ei saa taklata, jos oma pelaaja on lähempänä kuin mailanmitan päässä vastustajasta. Se lähin pelaaja tietysti saa taklata. Tämä nyt enemmänkin NHL:n ongelma, jossa liiga ei halua suojella työntekijöitään ns predatory avojään pommeilta.

No en täysin allekirjoita tuota näkemystä miten mailan kanssa saa pelata. Meinaatko että ei saisi yhtään koskea polvariin esim mailalla? Muistan aikanaan erittäin kovan vinkin, jonka sain valmentajalta. Se oli sellainen, että hyökkääjä menee kulmaan hakemaan kiekkoa, niin pakin pitää kopauttaa mailalla esim oikeaan jalkaan ja tulla itse vasemmalta vastaan. Hyökkääjä ei näe selän taakse, niin useimmiten tuo hämy saa vaistomaisesti lähtemään vasemmalle. Näin pakki hoitaa tilanteen pysäyttämällä äijän siihen.

Ja kuka oikeasti haluaa nähdä Ilves-Lukko pelin (?) tasoisen tuomaroinnin? Jengi saa koko ajan arpoa, mistä joutuu jäähylle ja että eikö saa yhtään pelata. Varmaan joo tässä ajatuksessasi siihen jossain vaiheessa totutaan, mutta itse en ainakaan ole pelin muuttamisen kannalla. Saa kaikki mikki hiiret kohta luistella ihan vapaasti, kun vastustajaan ei saa koskea. Näen roikkumisen isompana ongelmana kuin mailan käytön, jos jotain halutaan kitkeä.

Jasun tilanteessa ei mielestäni epäselvää. Hän oli kolmas pelaaja ja tuli kuolleesta kulmasta. Vähättely ei voi perustua siihen, että on Lukon kasvatti. Ei toki pahimnasta päästä teko, mutta ihan selvästi nuo elementit rikkeen muodossa näkyvissä.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Olkun ykkös-yv: Stenkku-Tare-Repo-Janrikki-Morand
No en täysin allekirjoita tuota näkemystä miten mailan kanssa saa pelata. Meinaatko että ei saisi yhtään koskea polvariin esim mailalla? Muistan aikanaan erittäin kovan vinkin, jonka sain valmentajalta. Se oli sellainen, että hyökkääjä menee kulmaan hakemaan kiekkoa, niin pakin pitää kopauttaa mailalla esim oikeaan jalkaan ja tulla itse vasemmalta vastaan. Hyökkääjä ei näe selän taakse, niin useimmiten tuo hämy saa vaistomaisesti lähtemään vasemmalle. Näin pakki hoitaa tilanteen pysäyttämällä äijän siihen.

Ja kuka oikeasti haluaa nähdä Ilves-Lukko pelin (?) tasoisen tuomaroinnin? Jengi saa koko ajan arpoa, mistä joutuu jäähylle ja että eikö saa yhtään pelata. Varmaan joo tässä ajatuksessasi siihen jossain vaiheessa totutaan, mutta itse en ainakaan ole pelin muuttamisen kannalla. Saa kaikki mikki hiiret kohta luistella ihan vapaasti, kun vastustajaan ei saa koskea. Näen roikkumisen isompana ongelmana kuin mailan käytön, jos jotain halutaan kitkeä.
@Raymond Kärjistin toki, ja itsekin näen estopelin yleisesti suurempana ongelma kuin vain mailan käytön, mutta ovat osa samaa ongelmaa. Tuollaiset kopauttelut ovat tietysti ihan sivuseikka ja ne loppuisivat kuin seinään pelin mitenkään muuttumatta tai kärsimättä jos pelaajat tietäisivät että siitä saa jäähyn.
Tuomaroinnin pitää tietysti olla linjakasta, ja jos jossain yksittäisessä pelissä tai erässä otetaan tietynlaiset rikkeet pois (vaikka se ihan oikein sinänsä onkin) niin sen linjan pitää tietysti jatkua, muuten siitä ei ole mitään iloa, vaan vain sotkee peliä ja tuomarointia.
Olen ehdottomasti sitä mieltä, että jääkiekon sääntöjä pitää noudattaa*. Jos se sitten tarkoittaa että mikkihiiri saa luistella vapaasti eikä siihen saa koskea, niin olen ehdottomasti sen kannalla. Sitähän se ei kyllä tietenkään tarkoita.
*Kärjistetysti ja yksittäisenä tilanteena: niille molemmille tepsin puukäsille olisi pitänyt tulla (toinen siirretty, vai kumoutuvatko molemmat, en nyt edes tiedä vaikka sääntökirjasta mesoan) jäähy Audeten maalissa. Tai useampi jäähy, tältä osin en tiedä mitä sääntökirja sanoo rikkeen jatkumisesta esim kahden peräkkäisen huitomisen tapauksessa. Tämä on toki kuvitteellista, koska eihän ne olisi huitoneet ensinkään, jos tietäisivät että ottelussa noudatetaan jääkiekon sääntökirjaa.
 
Viimeksi muokattu:

hokkikokki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Mistä tiedät? Luulisi, että tuo Jasun tilanne ainakin menisi.
En minä vieläkään kyllä löydä Jasun taklauksesta tai muista TPSin huitomisista mitään mainintaa liigan sivuilta. En minä näitä enää käsitä. Toinen saa enemmän törmäyksestä niin jäällä kuin jälkikäteen penalttia (hyvää hyvyyttäni uskon että ei siksi että nimi) ja toiselle ei haetusta, tosin vahvasti uskon vahingossa, päähän osuneesta taklauksesta 0+0. Kyllähän tuo liigan kurinpito on täysi vitsi. Korjatkaa toki jos jostain löydätte toisenlaisia tuloksia. Mutta kyllä tämä itseäni ainakin ketuttaa. [liiga kirjoitettu arvostuksen alenemana tahallaan pienellä]
 

#16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
En minä vieläkään kyllä löydä Jasun taklauksesta tai muista TPSin huitomisista mitään mainintaa liigan sivuilta. En minä näitä enää käsitä. Toinen saa enemmän törmäyksestä niin jäällä kuin jälkikäteen penalttia (hyvää hyvyyttäni uskon että ei siksi että nimi) ja toiselle ei haetusta, tosin vahvasti uskon vahingossa, päähän osuneesta taklauksesta 0+0. Kyllähän tuo liigan kurinpito on täysi vitsi. Korjatkaa toki jos jostain löydätte toisenlaisia tuloksia. Mutta kyllä tämä itseäni ainakin ketuttaa. [liiga kirjoitettu arvostuksen alenemana tahallaan pienellä]
Ruotsissa juuri Brynäsin pakki sai kahden ottelun pelikiellon jälkikäteen poikkarista HV:n pelaajan naamaan. Pelissä ei tullut jäähyä ja HV:n pelaaja ei pahemmin loukkaantunut. Liigassa ei näitä jälkikäteen paljoa katsella (Case Saarela-Ottavainen, Case Petman-Jasu, Case Audette-Wirtanen). On tainnut paukut siellä mennä sarjataulukon kuntoon laittamiseen. Enkä minä sitä nyt tällä tarkoita, että kokoajan pitäisi videoita kelailla jälkikäteen ja etsimällä etsiä pelikieltoon johtavia rikkeitä, mut nuo kolme nyt oli aika selkeitä jäähyjä jo pelissäkin ja ainoastaan Ottavainen sai huitomis kakkosen ja Saarela on nyt ollut sivussa tuon viikatteen jälkeen kolme peliä. Katsotaan nyt sitten millainen kokoonpano Lukolla tänään on, kun on varaa lepuuttaa "pikkuvammoista" kärsiviä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös