Tiivola aivan kuumana, jes! Ei helvetti kuinka paljon nämä paikallispelit tuottaa iloa nykyään.
On muuten Tiivolan luistelu ollut todella heikkoa tuon koronan jälkeen, ei ehdi tilanteisiin. Taisi miehellä tosin olla jotain jälkioireitakin.
Tiivola aivan kuumana, jes! Ei helvetti kuinka paljon nämä paikallispelit tuottaa iloa nykyään.
Tunnistan myös itseni tästä viestistä. Se vaan on sellaista.Satakuntalainen ominaisuus. Ei sille voi mitään. Kun menee hyvin, ollaan hiljaa tai korkeintaan murahdetaan. Kun menee huonosti, päristään partoihin. Kateus siihen päälle, niin avot.
Aika sekalainen suunnitelma tuo Liigan playoff-ohjelma.
Tämä on säälien ottelukaavio. Tuttua CHL-otteluista. Poistaa sen mahdollisuuden, että tulee kolmas peli ja siltikin saadaan jatkaja selville mutta aiempaa nopeammin. Mielestäni on hyvä muutos tässä tilanteessa.Ensimmäisellä kierroksella ratkaisee yhteismaalit. Ensimmäinen ottelu aloitetaan vieraissa. Olisiko ollut aivan mahdotonta esim. kahdesta voitosta jatkoon.
On tuossa sekin pointti että ensimmäisessä pelissä pitää pelata tosissaan loppuun asti kun jokaisella maalilla on vaikutusta seuraavankin peliin. Jos on lopussa tappiolla 2 maalia niin kannattaako ottaa maalivahtia pois ollenkaan?Tämä on säälien ottelukaavio. Tuttua CHL-otteluista. Poistaa sen mahdollisuuden, että tulee kolmas peli ja siltikin saadaan jatkaja selville mutta aiempaa nopeammin. Mielestäni on hyvä muutos tässä tilanteessa.
Tämä on säälien ottelukaavio. Tuttua CHL-otteluista. Poistaa sen mahdollisuuden, että tulee kolmas peli ja siltikin saadaan jatkaja selville mutta aiempaa nopeammin. Mielestäni on hyvä muutos tässä tilanteessa.
On kyllä saanut roikkua, koukkia ja huitoa. Silti Dream Team puskee vauhdilla päin maalia. Positiivisuusketjun kamaa.Tuomarilinja!
Ei tainnut Wirtasen huitomiset, tai Jasun päähän kohdistunut mennä edes kurinpidon käsittelyyn. Vittu että voi olla munatonta toimintaa
Mistä tiedät? Luulisi, että tuo Jasun tilanne ainakin menisi.
en minä tiedäkään, yleensä vain on saanut töissä ennen lounasta lukea kurinpitoon menneistä tapauksista, mutta nyt on hiljaisempaa. Toivon tietysti että vielä sieltä tulisi tilanteista liigankin puolelta kantaa. Oliko eilinen Wirtasen ensimmäinen peli pelikiellon jälkeen?
Olen kirjoittanut tästä tuhat kertaa aiemminkin, mutta en vaan v ymmärrä, miksei mailahäirintää kitketä pois kun sillä olisi välitön positiivinen vaikutus liigatuotteeseen. Ja ne olisi helppo viheltää, eli käytönnössä aina, kun maila nousee jäästä ja sillä kosketaan vastustajaan muuten kuin painamalla/nostamalla, niin pelaaja jäähylle. Tuomarit kyllä osaavat ja pelaajat oppisivat tuon muutamassa erässä, ts mailaa ei enää käytettäisi muuhun kuin kiekonpelaamiseen ja kaikilla olisi paljon kivempaa. Vauhti ja fyysisyys lisääntyisi kun keinot muuten estää vastustajaa otettaisiin pois.
Jasun eilinen taklaus oli enemmänkin yhteentörmäys, enka haluaisi että siitä lähdetään rankomaan. Se siinä toki oli huonoa, että Jasu tuli (muistaakseni, ainakin jompikumpi tepsiläisistä) kolmantena tilanteeseen. Sellaisen sääntömuutoksen jääkiekkoon jossain vaiheessa voisin kuvitella, että taklata saa vain niin että taklaajan pitää taklaamaan lähtiessään olla lähimpänä taklauksen kohdetta oleva pelaaja. Tai toisinpäin niin että vastustajaa ei saa taklata, jos oma pelaaja on lähempänä kuin mailanmitan päässä vastustajasta. Se lähin pelaaja tietysti saa taklata. Tämä nyt enemmänkin NHL:n ongelma, jossa liiga ei halua suojella työntekijöitään ns predatory avojään pommeilta.
@Raymond Kärjistin toki, ja itsekin näen estopelin yleisesti suurempana ongelma kuin vain mailan käytön, mutta ovat osa samaa ongelmaa. Tuollaiset kopauttelut ovat tietysti ihan sivuseikka ja ne loppuisivat kuin seinään pelin mitenkään muuttumatta tai kärsimättä jos pelaajat tietäisivät että siitä saa jäähyn.No en täysin allekirjoita tuota näkemystä miten mailan kanssa saa pelata. Meinaatko että ei saisi yhtään koskea polvariin esim mailalla? Muistan aikanaan erittäin kovan vinkin, jonka sain valmentajalta. Se oli sellainen, että hyökkääjä menee kulmaan hakemaan kiekkoa, niin pakin pitää kopauttaa mailalla esim oikeaan jalkaan ja tulla itse vasemmalta vastaan. Hyökkääjä ei näe selän taakse, niin useimmiten tuo hämy saa vaistomaisesti lähtemään vasemmalle. Näin pakki hoitaa tilanteen pysäyttämällä äijän siihen.
Ja kuka oikeasti haluaa nähdä Ilves-Lukko pelin (?) tasoisen tuomaroinnin? Jengi saa koko ajan arpoa, mistä joutuu jäähylle ja että eikö saa yhtään pelata. Varmaan joo tässä ajatuksessasi siihen jossain vaiheessa totutaan, mutta itse en ainakaan ole pelin muuttamisen kannalla. Saa kaikki mikki hiiret kohta luistella ihan vapaasti, kun vastustajaan ei saa koskea. Näen roikkumisen isompana ongelmana kuin mailan käytön, jos jotain halutaan kitkeä.
En minä vieläkään kyllä löydä Jasun taklauksesta tai muista TPSin huitomisista mitään mainintaa liigan sivuilta. En minä näitä enää käsitä. Toinen saa enemmän törmäyksestä niin jäällä kuin jälkikäteen penalttia (hyvää hyvyyttäni uskon että ei siksi että nimi) ja toiselle ei haetusta, tosin vahvasti uskon vahingossa, päähän osuneesta taklauksesta 0+0. Kyllähän tuo liigan kurinpito on täysi vitsi. Korjatkaa toki jos jostain löydätte toisenlaisia tuloksia. Mutta kyllä tämä itseäni ainakin ketuttaa. [liiga kirjoitettu arvostuksen alenemana tahallaan pienellä]Mistä tiedät? Luulisi, että tuo Jasun tilanne ainakin menisi.
Ruotsissa juuri Brynäsin pakki sai kahden ottelun pelikiellon jälkikäteen poikkarista HV:n pelaajan naamaan. Pelissä ei tullut jäähyä ja HV:n pelaaja ei pahemmin loukkaantunut. Liigassa ei näitä jälkikäteen paljoa katsella (Case Saarela-Ottavainen, Case Petman-Jasu, Case Audette-Wirtanen). On tainnut paukut siellä mennä sarjataulukon kuntoon laittamiseen. Enkä minä sitä nyt tällä tarkoita, että kokoajan pitäisi videoita kelailla jälkikäteen ja etsimällä etsiä pelikieltoon johtavia rikkeitä, mut nuo kolme nyt oli aika selkeitä jäähyjä jo pelissäkin ja ainoastaan Ottavainen sai huitomis kakkosen ja Saarela on nyt ollut sivussa tuon viikatteen jälkeen kolme peliä. Katsotaan nyt sitten millainen kokoonpano Lukolla tänään on, kun on varaa lepuuttaa "pikkuvammoista" kärsiviä.En minä vieläkään kyllä löydä Jasun taklauksesta tai muista TPSin huitomisista mitään mainintaa liigan sivuilta. En minä näitä enää käsitä. Toinen saa enemmän törmäyksestä niin jäällä kuin jälkikäteen penalttia (hyvää hyvyyttäni uskon että ei siksi että nimi) ja toiselle ei haetusta, tosin vahvasti uskon vahingossa, päähän osuneesta taklauksesta 0+0. Kyllähän tuo liigan kurinpito on täysi vitsi. Korjatkaa toki jos jostain löydätte toisenlaisia tuloksia. Mutta kyllä tämä itseäni ainakin ketuttaa. [liiga kirjoitettu arvostuksen alenemana tahallaan pienellä]