Itse olen seurannut jo jonkun aikaa kaikenlaisia laadukkaita off-road menopelejä valmistavan Polariksen (PII) kurssin liikettä kohti kaakkoa. Vuodessa n. 47% pudotus on aika raju ja viimeiset 3kk on tultu nekin alas melkein 34% verran. Heinäkuussa 2023 osake oli noin 134 dollaria, kun se on nyt alle 49 taalaa. Osinko on nyt 2,64 dollaria, joten osinkotuotto olisi tällä hetkellä tuolla 5,3% tuntumassa.
Polariksen liikevaihto ja tulos on kasvaneet 5- vuotta putkeen ja yhtiö julkaisi syksyllä 2023 omien osakkeiden osto-ohjelman, joka on arvoltaan noin miljardi dollaria. Analyytikoiden mukaan mönkijät, lumikelkat yms. alkaisi menemään taas tänä vuonna paremmin kaupaksi ja sitä tietysti edesauttaisi myös korkojen lasku, koska aika usein tällaisia vemputtimia ostetaan lainarahalla. Useinhan nämä ovat sellaisia tuotteita, jotka eivät ole välttämättä monellekaan pakollisia ja tällaisten ostoja helposti lykätään, kun talous on tiukemmassa.
Itse asetin joskus kurssihälytyksen mielestäni "reilusti alakanttiin" 46 dollariin ja nyt ollaan jo pelottavan lähellä tuota.
Mitä mieltä viisaammat tästä?