Sijaltainen hyökkää...

  • 4 019
  • 50

Paitselo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & Carl Brewer Forever & Karjakunnan nakit
Tämä juttu on opetukseksi lähinnä niille joilla on omia lapsia.

Lapsillehan usein vanhemmat tai päiväkotiväki opettavat jonkinlaisen iltarukouksen. Se suosituin ja perinteisin on tämä, jossa on esim. kohta "jos sijaltain en nousisi, taivaaseen ota luoksesi"...

Nyt vaan on niin, että kun tätä iltarukousta pikkupiltille opetetaan vaikkapa juuri ennen nukkumaan menoa, niin vaikutus voikin olla lapsen kannalta musertava! Lapsi nimittäin pienissä aivoissaan kuulee tuon edelle kuvatun rukouksen kohdan näin: jos SIJALTAINEN nousisi, taivaaseen ota luoksesi... ja siinäpä sitä onkin kersalle miettimistä kun iskä tai äiskä häipyy huoneesta ja sammuttaa valot! Lapsi ei varmasti saa unen päästä kiinni, kun mielessä jyskyttää vain tuo kamala uhkaus SIJALTAISEN NOUSEMISESTA! Mistä se sijaltainen iskee? Sängyn alta? Kaapista? Vai ehkä peräti seinän läpi? Ja minkähänlaista hirveää toimintaa se sijaltaminen mahtaa olla? Miettikää näitä, te lasten vanhemmat...
 

Rocco

Jäsen
Pelaako tämä Sijaltainen HIFK:ssä?

EDIT: Oli ihan pakko lisätä tämä kaiken Anti-HIFK keskustelun jälkeen... :p
 

Mane

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Ilves
Totta, esiintyyhän kyseessä olevassa rukouksessa myös Tapio Levo sekä Jani (sekä Hassinen että Nikko?), joten eiköhän Sijaltainenkin ole tuleva liigapelaaja.
 

Paitselo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & Carl Brewer Forever & Karjakunnan nakit
Rocco ja Snowraven...

Kuulkas nyt, tämä on vakava aihe! Ei kai kukaan halua viettää lapsuuttaan peläten joka yö jonkin Sijaltaisen hyökkäystä? Tarpeeksi traumoja tulee jo näistäkin asioista:

- Joulupukkia ei olekaan olemassa (vai onko?)
- Miksi iskä ja äiskä pussailee... yäk
- MITEN NIIN KAIKKI EI PÄÄSE LENTOKAPTEENEIKSI TAI VETURINKULJETTAJIKSI?
- Miksi äiskällä on tissit... ihan turhat lihaklimpit
- Ai jaa, se isin outo haju onkin VIINANHAJU
- Miksi naapurilla on Mersu ja isillä vaan Nissani
- Miksei välitunnilla saa potkia tyttöjä naamaan... eihän se satu... leffoissakin aina potkitaan naamaan
- Miksei joka päivä ole pizzaa
- MITEN NIIN KARKKI EI OLE RUOKAA?

... ja onhan noita syitä...
 

Ruutiveijari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Mikähän siinä muuten on, ettei aidosti terveellistä/haitatonta karkkia ole kehitetty? Olisi markkinoita nääs.
Jos ihminen (siis: JOS) on kuussakin käynyt niin luulisi nyt yksi teollisensokerin ja lisäaineen korvike löytyvän jostain tiedesedän povarista?

VAADIN VASTAUKSIA!

(eikä ole offtopic. luulette vaan)
 
Nono, on sellaisia ihmisiä, jotka ottavat kaiken vakavasti, riippuen tilanteesta, neutraalisti, huumorilla ja monia muita. Valitettavasti itse kuulun suurimmilta osin tähän ryhmään, joka ottaa kaiken huumorilla. Tietystihän tämäkin oli vakava asia, mutta tietenkään itse en sitä pystynyt sellaisena pitämään. Traumoja tulee kyllä ihan monesta aiheesta. Anteeksi, jos aiheutin mielipahaa (hymiö?)
 

Rocco

Jäsen
Viestin lähetti theLock
Mikähän siinä muuten on, ettei aidosti terveellistä/haitatonta karkkia ole kehitetty? VAADIN VASTAUKSIA!

(eikä ole offtopic. luulette vaan)

Olisikos siksi koska sokeriton karkki maistuu aivan p***alle?
 
Aidosti terveellistä karkkia saattaa olla aika vaikea keksiä, koska karkkeihin lisätään kaikenlaisia lisäaineita ja varsinkin jos halutaan, että karkki maistuu jollekin, lisäaineita täytyy lisätä. Eikös tänne Jatkoaikaan kirjoittele kukaan, kuka olisi töissä makeistehtaalla ja osaisi selittää tapahtumien kulun jne.? Mutta siinäkin on yksi ikuinen pulma. Aku Ankassa syötiin pillereitä, jotka vastasivat yhtä täyttä ateriaa. Miksei oikeasti sitten?
 

Paitselo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & Carl Brewer Forever & Karjakunnan nakit
Viestin lähetti Snowraven
Nono, on sellaisia ihmisiä, jotka ottavat kaiken vakavasti, riippuen tilanteesta, neutraalisti, huumorilla ja monia muita. Valitettavasti itse kuulun suurimmilta osin tähän ryhmään, joka ottaa kaiken huumorilla. Tietystihän tämäkin oli vakava asia, mutta tietenkään itse en sitä pystynyt sellaisena pitämään. Traumoja tulee kyllä ihan monesta aiheesta. Anteeksi, jos aiheutin mielipahaa (hymiö?)

>>> Arvoisa Lumiraaveni, ei kai tässä mitään hymiöitä tarvita. Jos olet vähänkään minun juttujani lukenut, niin tiedät että tämäkin on silkkaa sarkasmia ja hjuumöriä! Onko sinulla muuten mielessä jotakin lapsuuden traumoja? Psykiatri e.v.p. Predator yrittää auttaa, jos kerrot ongelmistasi... (enkä piruuttani laita tähänkään hymiöpallukkaa)...:D :D :D
 

Paitselo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & Carl Brewer Forever & Karjakunnan nakit
Viestin lähetti Snowraven
Aidosti terveellistä karkkia saattaa olla aika vaikea keksiä, koska karkkeihin lisätään kaikenlaisia lisäaineita ja varsinkin jos halutaan, että karkki maistuu jollekin, lisäaineita täytyy lisätä. Eikös tänne Jatkoaikaan kirjoittele kukaan, kuka olisi töissä makeistehtaalla ja osaisi selittää tapahtumien kulun jne.? Mutta siinäkin on yksi ikuinen pulma. Aku Ankassa syötiin pillereitä, jotka vastasivat yhtä täyttä ateriaa. Miksei oikeasti sitten?

>> En ole ollut duunissa karkkitehtaalla, mutta vietin yhden kesän kouluaikoina töissä makkaratehtaalla. Jos nyt kuvailisin kaikkea sitä kivaa, mitä siellä tehtaalla näin makkaran valmistukseen käytettävän, niin monelta palstalaiselta saataisi mennä ruokahalut... olin muuten HK:n tehtailla, joten olen kantanut pikkuruisen korteni kekoon tuon suuren suomalaisen vihanneksen valmistusprosessissa...
 
Noniin, olisin kyllä ihmetellytkin, jos olisit Predator nuo jutut ottanut aivan vakavasti. Mutta onhan se mukava tietää esim. että suklaassa on lyijyä, kadmiumia, bromi, booria ja arseenia vain muutamia esimerkkejä mainitakseni (Ja ei, en todellakaan osaa ulkoa suklaan perusteellisia ainesisältöjä). Anteeksi taas tämä turha viestini.
 

Risa

Jäsen
Suosikkijoukkue
SoJy vuodesta-61, Jokerit 1972-2013; 2022, Україна
Ahaa...

Viestin lähetti Predator


>> ...mutta vietin yhden kesän kouluaikoina töissä makkaratehtaalla...

Sieltähän se lopulta kauan mielessä kummitellut mysteeri selvisi! Intti aikaan ampumaleirillä yksi kaveri valmisteli kaminan päällä iltapalaksi HK:n blöötä ja alkoi sitten aterian aikana suutaan kaivella vetäisten kaikkien hämmästykseksi esiin aivan tavallisen silmäneulan!!! Tätäkö se teidän laaduntarkkailu on, mitä???

P.S. Olitko muuten siellä kesäduunissa joskus vuoden -81 tienoilla, ihan vaan mielenkiinnosta? Pitäiskö tähän vielä se sijaltainen jotenkin survoo?
 

Malla

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS - ei sen enempää
Viestin lähetti Predator


>> ..vietin yhden kesän kouluaikoina töissä makkaratehtaalla. ...

Ai, sinäkin! Meikäläinen on viettänyt 4 kesää makkaratehtaan hommissa, joten tiedän mistä puhut :D ..
Kun vaan muistelen, mitä se yksi kesäkaveri teki makkaramassalle kellarissa, kun luuli, että oli yksin siellä...

Näistä 4 vuodesta kaksi kului silloisen LSO:n leivissä ja kaksi Tommi Läntisen työkaverina Pouttulla (melkein sukua julkkikselle)......
 

Paitselo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & Carl Brewer Forever & Karjakunnan nakit
Re: Ahaa...

Viestin lähetti Risa


Sieltähän se lopulta kauan mielessä kummitellut mysteeri selvisi! Intti aikaan ampumaleirillä yksi kaveri valmisteli kaminan päällä iltapalaksi HK:n blöötä ja alkoi sitten aterian aikana suutaan kaivella vetäisten kaikkien hämmästykseksi esiin aivan tavallisen silmäneulan!!! Tätäkö se teidän laaduntarkkailu on, mitä???

P.S. Olitko muuten siellä kesäduunissa joskus vuoden -81 tienoilla, ihan vaan mielenkiinnosta? Pitäiskö tähän vielä se sijaltainen jotenkin survoo?

>>> Olin HK:lla kesäduunissa 1970-luvun puolella. Silloin emme käyttäneet mausteena silmäneuloja, vaan silloin olivat muodissa nuppineulat! Se kun nasahtaa ikeneen, niin lähtee sukka jalasta! Tekee nimittäin sen verran höpöä! :D
 

Paitselo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & Carl Brewer Forever & Karjakunnan nakit
Viestin lähetti Malla


Ai, sinäkin! Meikäläinen on viettänyt 4 kesää makkaratehtaan hommissa, joten tiedän mistä puhut :D ..
Kun vaan muistelen, mitä se yksi kesäkaveri teki makkaramassalle kellarissa, kun luuli, että oli yksin siellä...

Näistä 4 vuodesta kaksi kului silloisen LSO:n leivissä ja kaksi Tommi Läntisen työkaverina Pouttulla (melkein sukua julkkikselle)......

>>> Jaaha, Tommi Läntinen taisi olla tekemässä Poutun Punaista? :D
 

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Canucks, BC Lions
Viestin lähetti Malla
Kun vaan muistelen, mitä se yksi kesäkaveri teki makkaramassalle kellarissa, kun luuli, että oli yksin siellä...
Kerro kerro! :)
Makkaraa en syö. En.
 

kerpo

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Pride FC, Iron Maiden
Viestin lähetti Malla
Kun vaan muistelen, mitä se yksi kesäkaveri teki makkaramassalle kellarissa, kun luuli, että oli yksin siellä...
Tiedän tapauksen, jossa kesäduunari oli viimeisenä työpäivänään nakannut lantsarinsa massan sekaan :D.
 

Malla

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS - ei sen enempää
Viestin lähetti Designer
Kerro kerro! :)
Makkaraa en syö. En.

Uskaltaisko....? No, kyseessä on lähinnä ällöä- osasto. Enkä kerro kummassa tehtaassa ko. juttu tapahtui.

Kaveri veti massavaunua ja ennen hissiä onnistui kippaamaan osan massasta lattialle. Muutama vilkaisu ympärille - ja massat takaisin kärryyn..... :p
 

Dick Slasher

Jäsen
Suosikkijoukkue
ÄSSÄT ♠
Sijaltainen on kyllä aika paha, muistan itsekin pentuna asiaa ihmetelleeni. Jonkun kuulin ihmetelleen että miksi se Eeva on niin kelju. Pappi kun kirkossa oli puhunut Eevan keljumista.
 

Eisenhower

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, sympatiat myös Ilvekselle
Minä luin pikkupoikana Aku Ankkaa ja Roope-setä moitti Akua loise-läjäksi. Minä kysymään äitiltä, että mitä se loise oikein on...?
Kaikenlaista harmia...

Ike
 

Paitselo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & Carl Brewer Forever & Karjakunnan nakit
Viestin lähetti Eisenhower
Minä luin pikkupoikana Aku Ankkaa ja Roope-setä moitti Akua loise-läjäksi. Minä kysymään äitiltä, että mitä se loise oikein on...?
Kaikenlaista harmia...

Ike
>>> Tuostapa tuli mieleeni eräs iskelmä, joka lapsuudessani soi usein radiossa. Siinä lauletaan että "annan toisten mä talletella suuret setelit, ne multa pitkät vain saa"...

... sitä pienenä kovasti ihmettelin, että jos ne jotkut toiset tallettelee suuria seteleitä, niin minkä takia se laulaja kertoo antavansa niille joillekin muille PITKIÄ SETELEITÄ? Jumaleissön, että tuo askarrutti minua pitkät ajat...

... ja eräässä toisessa vanhassa "rallissa" lauletaan että "linjuriauto maantielässä"... mikä hemmetin MAANTIELÄSSÄ?

Tuollaisista jutuista voi jäädä traumoja loppuiäksi...
 

JP

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Tuo juttu oli viime viikon Nyt-liittessä. Onneksi ei ole ikinä tarvinnu mitään tollasia rukouksia luetella illalla. HIFK:issä Fööni taitaa olla se sijaltainen.
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Viestin lähetti kerpo

Tiedän tapauksen, jossa kesäduunari oli viimeisenä työpäivänään nakannut lantsarinsa massan sekaan :D.

Urbaani legenda... meillä kesällä TeTa PK.n luennoitsija kertoi taas tuon olleen farkkutakki...
 

nedomansky

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
draamaa

itse en ole koskaan täysin toipunut "menolippu"-kappaleen
sanomasta, jossa

" juna jyskyttää vanhaa ystävääää"

Aina mietitytti, ettei junassa olleet samat hemmot, jotka
on saattaneet maailmalle pippuri-Citruuna-Absolut -nimisen
juoman...
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös