Voi luoja sitä maanantain koulupäivää, koko koulu aivan fiiliksissä henkilökuntaa myöden.
MM95 on merkittävin mestaruus, 19 yllättävin ja 11 pelillisesti paras, näin näkisin.
Minä olen kaikki muut Suomen voittamat jääkiekkofinaalit eli -95 ja 2011 katsellut kotona mutta tuolloin 2011 olin sekä sen välierän että finaalin aikana yövuorossa töissä. Kyllä toisaalta vitutti olla töissä yövuorossa just tuolloin mutta iso onni oli että kun sopivasti järjesteli asiat niin näki välierän ja finaalin myös töissä. Eli asioiden järjestelyllä tarkoitan vaikka sitä että teki leivätkin silloin siellä huoneessa töissä missä oli televisio.
Ja toinen iso onni oli sitten se että työt päättyivät siihen maanantai-aamuun. Ja sen jälkeen taisi olla kolme päivää vapaata. Eli toisaalta oli iso harmi olla töissä just silloin kun tärkeät pelit pelattiin mutta asioilla on aina kaksi puolta. Minun ei tarvinnut muutamaan päivään olla töissä sitten taas mestaruuden ratkettua joten pystyin hyvin juhlimaan. Silloin vielä myös alkoholiväritteisesti.
Maanantai-aamuun heti töistä päästyäni join aamukännit, nukuin muutaman tunnin ja lähdin illaksi Helsinkiin torijuhliin. Maanantai-iltana en juonut alkoholia mutta kaksi seuraavaa päivää tuli sitten juotua ainakin samppanjaa.
En tiedä lopulta oliko parempi näin minulle että jouduin olemaan töissä finaalin aikana mutta vapailla seuraavat päivät. Vai vapailla vaikka sen viikonlopun ja töissä heti seuraavat päivät. Kun töissäkin näin kuitenkin sen finaalin.
Ja minulle jostain syystä vuosienkin jälkeen isoin juttu on ollut tämä vuoden 2011 mestaruus. Enemmistö kyllä varmasti valitsee tunnerikkaimmaksi mestaruudeksi sen ensimmäisen mutta minulle merkitsee eniten tämä vuoden 2011 mestaruus. Olenkin kirjoittanut tästä jo aiemmin talvella tänne palstallekin.
Se vain maistui niin hyvältä sen 16 vuoden pitkän odotuksen ja melko monienkin pettymysten jälkeen. Ja kun noita minunkin silloin kirjoittamia Facebook-tekstejä lukee nyt jälkeenpäin niin käy selväksi se että on se kyllä oikeasti maistunutkin erittäin makoisalta.