Siirtohuhut deadlinella 2015

  • 150 435
  • 507

Snagari

Jäsen
Näistä sfääreistä, onko näillä veskoilla merkittävä ero suuntaan tai toiseen?
Tämänhetkinen Anders Lindbäck on askel alaspäin Jhonas Enrothistakin. Ei hyvä, tai siis oikein hyvä Buffalolle.

Tuo conditional 3rd round pick määräytyy sen mukaan pääseekö Dallas playoffeihin ja voittaako Enroth pelejä playoffeissa. Ei vaikuta todennäköiseltä tällä hetkellä.

Edit. Tässä lopullinen tieto tuosta varauksesta:

"If Jonas Enroth wins 4 playoff games for DAL, BUF gets 2nd round pick instead of 3rd. That's the condition. But BUF guaranteed at least 3rd." Via Bob McKenzie.
 

JTX

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flyers, HPK
Lindbäck lienee aika lähelle NHL:n huonoin maalivahti, ja pelannee loppukauden peleistä suurimman osan. Selvästi huonompi kuin Enroth, joka ei kyllä huippu ole hänkään.
 
Tämänhetkinen Anders Lindbäck on askel alaspäin Jhonas Enrothistakin. Ei hyvä, tai siis oikein hyvä Buffalolle.

Aattelin vain että eiköhän tuo Enroth ole aika pelattu kortti Buffalossa. Lindbäckistä voi ehkö jo ihan kokonsa puolesta tullakin jotain ja ihan ok vetänyt ainakin statsien perusteella farmissa.
 

Ni$pekt15

Jäsen
Suosikkijoukkue
BOSTON BRUINS
Sen mitä olen nähnyt Lindbackin pelejä niin olen valmis allekirjoittamaan paskin veska mitä olen omin silmin nähnyt lappuun nimen alle. Farmissa sillä on kyllä kovat tilastot mutta pahoin pelkään että Buffalossa voidaan varautua kunnon maaliryöppyihin Lindbackin saapumisen myötä.
 

JuiWSH

Jäsen
Lindbäck lienee aika lähelle NHL:n huonoin maalivahti, ja pelannee loppukauden peleistä suurimman osan. Selvästi huonompi kuin Enroth, joka ei kyllä huippu ole hänkään.
Entäs Neuvirth? Tosin onhan tässä Buffalolla tilaisuus lähteä parantamaan mahdollisuuksiaan tuota 1st overall pickiä varten peluuttamalla Lindbäckiä, joskin voisivat siinä tapauksessa yhtä hyvin nostaa kokoonpanoon jonkun AHL:n kolmoskassarin.

Aattelin vain että eiköhän tuo Enroth ole aika pelattu kortti Buffalossa. Lindbäckistä voi ehkö jo ihan kokonsa puolesta tullakin jotain ja ihan ok vetänyt ainakin statsien perusteella farmissa.
Lindbäckhän oli hyvä Nashvillessä, joskin puolustuksella lienee osuutta asiaan. Voihan kaverista toki tullakin vielä jotain, mutta jotenkin sellainen fiilis, että tässä treidissä Buffalo heivasi heille hyödyttömän Enrothin Dallasiin ja sai paluupostissa Buffalolle hyödyllisen 3. kierroksen varauksen. Samalla Puhvelit saavat myös lisää tilaa nuorille ja nouseville maalivahdeille; ykkös- tai kakkosveskana Enroth on nuorten tiellä, ja kolmosveskana taas häntä olisi turha pitää, kun hänestä saa jotain paluupostissakin.
 
Kauankohan Chiarelli olisi pippeli pystyssä edes ajatuksesta saada joukkueeseensa pullataikinan, jota myös Hamiltoniksi kutsutaan, sijasta Bogosianin profiilin omaavan kaverin? Melko kauan, veikkaan.

Mikäli joitain erektion oireita olisikin havaittavissa, ne kyllä varmasti häviäisivät saman tien, jos samassa kaupassa pitäisi ottaa vastaan jo useamman kauden slumpissa ollut ylipalkattu pukukoppisyöpä, joka ei tule toimeen kenenkään kanssa ja josta kukaan ei pidä. Joukkuepelissä joukkuehengen merkitys on kuitenkin äärimmäisen tärkeä.

Kenenkäs vuoro se nyt muuten on, joka tuossa treidissä liikkuu? Islandersin?

Ei Buffalon kyllä tuota varausvuoroa kannata mihinkään liikutella. He kun onnistuivat aikanaan neuvottelemaan itselleen niin edullisen sopimuksen, että Islanders saa itse valita, antaako se Buffalolle vuoden 2014 vai vuoden 2015 ensimmäisen kierroksen varauksensa. Sehän oli Buffalon etu, että Islanders sai itse päättää, milloin varauksensa käyttää.
 
Viimeksi muokattu:
Niin joo, siis tuo pickki voidaan määritellä myöhemminkin, eli ei ole pakko vielä nimetä sitä. No tämä Buffalolle plussaa.

Avaisitko hieman, miten tuo varaus voidaan määritellä myöhemminkin? TSN:n uutisen mukaan se on jo määritelty: "The first-round pick going to Winnipeg will be the lowest of the three that Buffalo currently owns. In addition to their own choice, which could end up being the first overall, the Sabres have first-round picks from the St. Louis Blues and New York Islanders that were acquired last season." Jos lähdetään miettimään, mikä olisi odotusarvo tuon varauksen sijaluvulle, se pyörinee jossain 25:n tai 26:n kieppeillä.

Minulle aukeni muuten NHL:n sivujen uutisointia lukiessani, että olen todella pitkään ymmärtäyt termin "contender" aivan väärin:
http://www.nhl.com/ice/news.htm?id=752928&navid=DL|NHL|home

Uutisen otsikkona on "Contending Jets address current, future needs", ja siinä todetaan näin: "This season, the Jets have positioned themselves as a Western Conference contender." Minä olen jo pitkään luullut, että amerikkalaisen ammattilaisurheilun termiä "contender" vastaisi suomen kielessä suunnilleen sana "voittajaehdokas", mutta olen ollut näköjään täysin väärässä. Ilmeisesti nimikkeen contender käyttämiseen riittääkin todellisuudessa se, että joukkueella on melko hyvät mahdollisuudet selviytyä pudotuspeleihin.
 
Viimeksi muokattu:

Numero66

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, Kärpät
Aika mielenkiintoista. Olisikohan kaverilla sitten niin kova hinku isänsä säestämänä päästä sinne Coloradoon, että olisi valmis istumaan pelaamatta ammattilaisena, jotta pääsee sinne? Lemieuxhan oli suorastaan järkyttynyt, kun Colorado ei häntä varannut ensimmäisellä kierroksella.

Kaippa se Lemieux oli valmis pelaamaan junnuissa vielä yhden vuoden lisää ja toivoi sitten vuoden 2016 draftissa pääsevänsä johonkin seuraan, joka ei ole pohjamudissa?
 
En osaa avata tuota enempää (joku conditional pick mahdollisuus ehkä), tuo minun viestini oli lähinnä toteamus saamaani vastaukseen kun arvuuttelin mistä varauksesta on kyse.

Tuolla TSN:n uutisessa on hyvin selkeästi kerrottu, mistä varauksesta on kyse. Kyse ei ole mistään conditional pickistä, vaan Jets saa ensi kesänä Sabresin, Bluesin ja Islandersin ensimmäisen kierroksen varauksista sen, joka on myöhäisin. Eli käytännössä Islandersin ja Bluesin varauksista sen, kumpi on myöhäisempi. Jetsin kannalta paras skenaario tuon varauksen suhteen olisi se, että sekä Blues että Islanders vetävät runkosarjan lopun vihkoon ja putoavat pleijarien avauskierroksella.

Varausjärjestyksen määräytymiseen voi perehtyä täällä:
NHL Entry Draft - Wikipedia, the free encyclopedia
 
Viimeksi muokattu:

Dissonanssi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Moderaattorit
Mahtaa olla internetskouttaus rankkaa, kun Bogosta ei taida löytyä pahemmin muuta videota kuin tappelua ja pisteitäkin on tullut viimeksi junnuaikoina?

Katselet pari viikkoa Bogosianin "kiekollista potentiaalia", niin tiedät miltä Bruinsfaneista tuntuu kun Dennis Seidenberg on top4-roolissa.

Sen verran sentäs tiedän Bogosianista, että tämän hetken Seidenbergiin häntä ei kannata verrata.

Muutenkin vähän tuntuu, että tiedät kaverista minuakin vähemmän, kun sieltä tulee jotain Seidenbergeita ja Zanoneita, jotka ovat vielä selvästi pienempiäkin pelaajia kuin Bogosian.

Kaippa se Lemieux oli valmis pelaamaan junnuissa vielä yhden vuoden lisää ja toivoi sitten vuoden 2016 draftissa pääsevänsä johonkin seuraan, joka ei ole pohjamudissa?

No sitten Lemieuxn isän kannattaisi tarkastaa faktansa, koska vuoden 2016 draftiin Lemieux ei mitenkään pääse. Käsittääkseni ei sitäkään seuraavaan, jos hänen oikeutensa omistava joukkue hänelle tekee ns. bona fide -tarjouksen.
 

Le Dang

Jäsen
Suosikkijoukkue
Penguins
Aattelin vain että eiköhän tuo Enroth ole aika pelattu kortti Buffalossa. Lindbäckistä voi ehkö jo ihan kokonsa puolesta tullakin jotain ja ihan ok vetänyt ainakin statsien perusteella farmissa.

Sen mitä olen nähnyt Lindbackin pelejä niin olen valmis allekirjoittamaan paskin veska mitä olen omin silmin nähnyt lappuun nimen alle. Farmissa sillä on kyllä kovat tilastot mutta pahoin pelkään että Buffalossa voidaan varautua kunnon maaliryöppyihin Lindbackin saapumisen myötä.

Mä olen jälkimmäisen kanssa samoilla linjoilla. Muutamalla Ilves-fanilla saattaa olla Lindbäckin pelipaita kaapissa, mutta kyllä ne on Dallasissa ja Tampassa poltettu aikapäiviä sitten. Lindbäckin nimi NHL-organisaation listalla kertoo vain ja ainoastaan trendistä suosia noits jättiläisiä.

Toivon olevani väärässä, ja Lindbäckin nousevan vielä ihan oikeaksi NHL-tason kassariksi. Matka on kuitenkin ihan helvetin pitkä.
 

Siivu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Habs, Ilves
Hauska globaali ilmiö, että kaikille kaupoille pitää heti ensi tilassa yrittää löytää voittaja. Ikään kuin unohdetaan kokonaan, että pelkästään maisemanvaihdoksella voi olla suuri merkitys kunkin siirtyvän pelaajan välittömään suoritustasoon ja/tai tulevaisuudessa tarjoutuviin mahdollisuuksiin.

Jos nyt hyvin lyhyesti ajattelee Sabresin ja Jetsin kauppaa, niin ehkä jo tämän kauden loppupuolella, mutta ehkä paremminkin vasta ensi kauden puolella voitaisiin etsiä kaupan lyhyen tähtäimen voittaja. Mielestäni tulos riippuu niinkin yksinkertaisesta asiasta, kuin että kuka nelikosta Myers, Kane, Bogosian, Stafford breikkaa tai slumppaa entisestään uudessa joukkueessaan.

3 - 5 vuoden tähtäimellä voinee sitten realistisesti alkaa arvioida kauppaa muiden siirtyneiden palasten osalta.

Mutta hei, mieluummin mustaa ja valkoista heti, niin se on parempi.

Mahtava blockbuster pitkästä aikaa! Toivottavasti lupailee kiivasta deadlinea.
 
Olisi aika tylsä keskustelupalsta, jos lyötäisiin vain faktat tiskiin ja thats it. Itselle vähintäänkin yhtä suolaista seurattavaa on tämä jälkipuinti, kuin itse treidit.

Toivottavasti ei ollut viimeinen iso treidi tälle alkukeväälle. Olisi muutakin seurattavaa, kuin kokeneiden rentalien seuranta. Onhan siellä vielä potentiaalia, esimerkiksi Toronton muodossa.
 

Siivu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Habs, Ilves
Olisi aika tylsä keskustelupalsta, jos lyötäisiin vain faktat tiskiin ja thats it. Itselle vähintäänkin yhtä suolaista seurattavaa on tämä jälkipuinti, kuin itse treidit.

Toki näin, enkä missään nimessä tarkoittanutkaan, että keskustelut pitäisi haudata heti kommentilla "katsotaan parin vuoden päästä". Mainiota viihdettä seurattavaksi ja myöhemmiin esiin kaiveltavaksi, ja varmasti tulen samaan itsekin "syyllistymään" moneen, moneen kertaan. Tarkoitin lähinnä, että hauskaa seurata, kuinka kaupat laakista tuomitaan suuntaan tai toiseen.
 
Suosikkijoukkue
Colorado, Toronto, sympatiat Krakenille
Kai sitä täytyy nyt itsekin pari riviä rustata tästä Buffalo-winnipeg -siirrosta. Ja juu, kyllä kyseessä on ihan oikea "blockbuster" vaikka aivan tähtiluokan pelaajia ei siirreltykään. Palkkakaton aikana täytyy iloita jokaisesta siirrosta, varsinkin näin mittavasta.

Jos pitää alkaa "voittajia" etsimään, niin Winnipeg näyttää tässä vaiheessa vahvemmalta. Hankalasta, joskin potentiaalisesta voimahyökkääjästä päästiin eroon ja samalla saatiin hankittua isokokoinen ja kokoisekseen taitava nuorehko puolustaja. Bogosian meni tietysti samalla, mutta Jetsin ylimmät parit alkavat olla melko timanttiset tämän siirron myötä. Myers pääsee (ainakin vielä toistaiseksi...) voittavaan ympäristöön, jossa kiekollista tukea on tarjolla roppakaupalla enemmän. Oikeanlainen rooli ja valmennus kehiin, niin parhaassa tapauksessa Jetsillä on kohta kiekollisempi ja kiltimpi versio Zdeno Charasta takalinjoja vartioimassa. Sopeutumista auttanee se, että Myers sopii varsin mukavasti Winnipegin isokokoiseen ja fyysiseen nykyilmeeseen.

Ykköskierroksen varauksia ei tietenkään ole koskaan liikaa ja saadut lupaukset voivat myös lunastaa potentiaaliaan jonakin päivänä. Itse olen aina ollut aavistuksen skeptinen Armian NHL-uran suhteen hyvistä AHL-otteista huolimatta. Toivottavasti todistaa toisin ja entisestä flegusta kuoriutuu vielä se odotettu fightersniper.

Ja Buffalo sitten. Kane on high risk/high reward -tapaus ja Bogosian hoitaa varmasti tonttinsa moitteitta. Siirto oli ehdottomasti hyvin mietitty nykyistä tilannetta ajatellen. Viisaampia ollaan sitten tulevaisuudessa siitä, oliko kyseessä perushyvä vaihtokauppa vai uskomaton supertreidi tulevaisuuden rakennuspalikoita ajatellen. Jos kaudella 2016-2017 Kane naputtelee 40 maalia McEichelin laidalla ja Bogo johtaa toimivaa puolustusta hyväksi all-around pakiksi kehittynyt Ristolainen rinnallaan, niin harva muistelee enää Myersia. Paljon kuitenkin ehtii virrata vettä Vantaassa ennen kuin tällaisten profetioiden osuvuutta päästään punnitsemaan.

Mutta ennen kaikkea kiitokset Cheveldayoffille ja Murraylle. Kiva nähdä että jostain löytyy vielä kiveksiä laittaa kunnolla pelimerkkejä pöydälle tilaisuuden tullen.
 

larzzon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina
Itse odottelen "nyt kun tätä on vähän aikaa makustellut, niin alkaa tuntua ihan hyvältä" -kommentteja. Yleensä faneilta alkaa tippua näitä vuorokauden sisään. Tällä kertaa voi tosin olla perä niin kipeä, että menee vähän pidempään.
 

Dissonanssi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Moderaattorit
Itse odottelen "nyt kun tätä on vähän aikaa makustellut, niin alkaa tuntua ihan hyvältä" -kommentteja. Yleensä faneilta alkaa tippua näitä vuorokauden sisään. Tällä kertaa voi tosin olla perä niin kipeä, että menee vähän pidempään.

Paremmalta, ei hyvältä.

Yllättävän paljon sieltä näyttää tulevan tuollaisia lähinnä itkunmakuisia one-linereita. Eikai siellä nyt pelota, että Atlantin divisioonaan tuleekin uusi "iso, paha ja ilkeä", joka ei ole täynnä viime vuosikymmeneen jämähtäneitä massutäynnä olevia vanhuksia? :)
 

larzzon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina
Itkunmakuisista tiedä, mulla on vaan hauskaa. Niin paljon sai lukea tuossa syksyllä Chiarellin hudeista ja nyt Jeesus Murray tekee ihan samanlaisia hard-to-play-against -treidejä. Kyllä vahingonilo on parasta :D

Vakavasti, ihan hyvä treidi kummankin osalta. Olikohan nimim. CorporalSyd, joka totesi, että oikeastaan kaikki liikkuneet NHL-pelaajat ovat vähän sellaisia "uutta alkua uralle" -tapauksia. Jets sai kaupassa tietysti reilusti täytettä prospektipooliin, mutta Sabresilla on siihen varaa ja Kane ilmeisesti oli Murrayn mielestä sellainen pelaaja, josta kannatti maksaa. Saattaa ollakin.
 

Bosco

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Pittsburgh
Matt Calvertia huhuillaan Jetsiin. Lähteenä Aaron Portzline

Jetsin kolmoskentässä olisi Calvertin mentävä aukko, joten olisi hyvä syvyyshankinta Winnipegille.

Boston on ilmeisesti sitten taas ollut kiinnostunut Cam Atkinsonista. Kumpikin noista kahdesta pelaajasta on ajalta ennen Kekäläistä, joten ei nyt hirveästi ihmetyttäisi, mikäli Keklu laittaa molemmat kaupaksi ja muokkaa joukkuetta enemmän omakseen. Eivätkä ole tällä kaudella ihan tainneet vastata odotuksiinkaan, joten sen suhteen voivat hyvin olla liikuteltavia palasia. Molemmat toki vielä nuoria ja edullisia, joten jotain kohtuuhyvää pitäisi varmaan tulla vaihdossakin.
 

Dissonanssi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Moderaattorit
Itkunmakuisista tiedä, mulla on vaan hauskaa. Niin paljon sai lukea tuossa syksyllä Chiarellin hudeista ja nyt Jeesus Murray tekee ihan samanlaisia hard-to-play-against -treidejä. Kyllä vahingonilo on parasta :D

Vakavasti, ihan hyvä treidi kummankin osalta. Olikohan nimim. CorporalSyd, joka totesi, että oikeastaan kaikki liikkuneet NHL-pelaajat ovat vähän sellaisia "uutta alkua uralle" -tapauksia. Jets sai kaupassa tietysti reilusti täytettä prospektipooliin, mutta Sabresilla on siihen varaa ja Kane ilmeisesti oli Murrayn mielestä sellainen pelaaja, josta kannatti maksaa. Saattaa ollakin.

Hard-to-play-treidejähän ollaan nähty jo. Hudson Fasching sekä Nicolas Deslauriers ovat tätä osastoa selvästi. Sitä oli myös Brendan Lemieux varauksena, mutta ilmeisesti isukki haluaa nähdä poikansa Coloradossa tms, joten eipä miestä kannattanut pitää.

Noin muutenhan tunnusomaista noissa on ollut, että ei treidata mitään pelkästään isoa ja ilkeätä, vaan myös liikkuvaa ja kiekollisesti taitavaa.

Kanen luistelu nyt on ihan no-brainer, ja voit elää siinä maailmassa, jossa Bogosian on Zanoniin ja Seidenbergiin verrattava (nämä vertaukset kyllä jo paljastivat sen, että selvää jopa kiukustumista taustalla oli - ilmeisesti se Kane olisi niin kiva ollut nähdä Boston-nutussa), mutta todellisuudessa kyseessä on juuri nykyajan standardit täyttävä eli hyvin liikkuva ja riittävän kiekollinen, iso ja vahva kaveri. Ei ehkä se franchise-pakki, joka sieltä toivottiin varattavan, mutta todella arvokas puolustaja ominaisuuksiltaan. Vähän aika sittenhän taisit sitä juuri ihmetellä, kuinka Rangers vei pelinopeudessa Bostonia kuin pässiä narussa. Kannattaa katsoa Rangersin top-4-puolustajien ominaisuuksia ja miettiä, että mistäköhän on kyse.

edit. Cam Atkinson tosiaan mahtuisi hyvin tuohon uutta ilmettä hakevaan Bostoniin.
 

larzzon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina
Boston on ilmeisesti sitten taas ollut kiinnostunut Cam Atkinsonista.
Chiarelli on puhunut viimeiset viisi vuotta, että haluaa "bigger up front" ja Cam Atkinson sopii siihen sabluunaan kuin nakutettu. Tai ainakin yhtä hyvin kuin Wheelerin treidaaminen, Pastrnak jne. Odotan jännityksellä, mahtuuko Bruinsin hyökkäys parin kauden päästä enää pelaamaan TD Gardeniin, vai pitääkö kattoa korottaa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös