Shakkimatsi – nyt! osa #2

  • 678
  • 5

Morgoth

Jäsen
Tuossa toisessa ketjussa oli alustavaa puhetta josko jonkinlainen jatkoajan kirjeshakkiturnaus saataisiin kasaan vai jäävätkö nämä vain yksittäisiksi peleiksi. Mikäli jotakuta nyt sattuu kiinnostamaan niin tästä vain kiinni haasteeseen. Itsekkäästi otan itse valkeat...

1. e4
 

redpecka

Jäsen
Katsotaan sitä turnausta erikseen, en ainakaan itse halua, että tuo oma pelini @karotenoidi :a vastaan lasketaan vielä mihinkään turnaukseen kuuluvaksi. Kartoitellaan tilannetta. Toivottavasti joku tarttuu tähän sinun haasteeseesi. Mulle riittää tällä erää toi yks peli.
 

karotenoidi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Canucks, PYRY
Shakkiturnaus on hyvä idea, mutta keräisin osallistujat kasaan ensin. Sitten peliluolassa tai yksityisviestitse pelit. Luulen, että modet ehkä sietää yhden shakkipeliketjun kierrätyskeskuksessa, mutta jos näitä on monta, eivät varmasti.

FF2:lla pitivät shakkiturnauksen taannoin muuten. He pelasivat pelit kai pääsääntöisesti Chess.comissa.
 

Morgoth

Jäsen
FF2:lla pitivät shakkiturnauksen taannoin muuten. He pelasivat pelit kai pääsääntöisesti Chess.comissa.

Ainakin tuolla chess.comissä onnistuu daily pelit (eli kirjepelit, yksi siirto päivä). Niistähän voi sitten vaikka laittaa linkin tänne, jos jengi haluaa seurata pelejä. Voipa olla että siellä onnistuisi turnauksen teko kirjeshakkiin. Käyttöliittymä toki olisi mielyttävämpi kuin kirjoitella siirtoja tänne. Tonne rekisteröiminenhän ei maksa mitään. En nyt muista onnistuuko lichessissä myös dailyt.

Itse olen ainakin halukas ja jospa @karotenoidi ja @redpecka niin siinä olisi kolme?

EDIT. piti kokeilla - turnauksen teko chess.com onnistuu helpostikin. Vaatii vain rekisteröitymisen.
 

karotenoidi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Canucks, PYRY
Lichessissä on myös samanmoinen kirjeshakki ja pidän sitä yleisesti parempana sivustona. Makuasia toki. Puhelimeen tulevat push-notifikaatiot on isoin plussa noissa ja onpa lautakin helposti näkyvillä ruudulla, joten voi pelata helposti mistä vaan.

Mussa on vaan sen verran konservatiivia, että kirjeshakkia "kuuluu" pelata siirtoja kirjallisesti lähettelemällä. Whatsappia olen joskus kavereiden kanssa käyttänyt, se on kätevä niksi.
 

redpecka

Jäsen
Pannaan harkintaan. Pelaan itse nyt eka tuon yhden pelin pois jaloista.

Ja jos lätkäfoorumin kierrätykseen ei mahdu enempää shakkiketjuja, niin puolestani saa tuossa avaamassanikin ketjussa #1 pelata useampi. Kyllä pelimiehet löytää vihun siirrot sieltä kun vaan merkkaillaan. Siis jos jotkuu haluaa pelata ennen kuin turnaukset saatu kasaan.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös