Severi Lahtinen – koirankoppitalentti vai ei käyttöä JYPissä?

  • 238 910
  • 1 321

JPL

Jäsen
Periaatteessa pitäisi jättää päihteet nauttimatta ja ennen iltaa tehdä kirjallinen sopimus suostumuksesta tai koskemattomuudesta ja sitten vielä kuvata yön tapahtumat, mistä siitäkin voi mies saada syytteen erikseen.
Jonkinlainen käsitys, että tällaista oikeasti julkisuuden henkilöiden kohdalla tehdään aika laajastikin. Tuohan on varma tapa turvata selustaa.
 

DAF

Jäsen
Suosikkijoukkue
se kolmikirjaiminen. PISTI PALLON MAALIIN
Raiskaustapauksissa harvemmin ovat, sillä uhrin henkilöllisyyttä halutaan yleensä näissä suojella.

Tuomio on aina julkinen. Lähinnä rikoksen uhrin ja todistajien nimiä on salattu tällaisissa tapauksissa, kuvia ja todistajanlausuntoja niin ikään.

Asiakirjapyynnöllä saa minkä tahansa jutun julkiset asiakirjat, tässäkin tapauksessa taitaa olla parisenkymmentä sivua.
 

Marcus Juslin

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Kumpihan muuten oli innokkaampi jutun hautaaja ennen tuomiota, Jyp vai Jatkoajan moderaattorit.
Bingo!!! Nyt Jatkoajan toimittajat jeesustelevat JYPin moraalin puuttumista kun syyllinen on saatu kiinni. Monilla kyllä oli aavistus/tieto, kuka tuo päijäthämeeläinen 24-vuotias liigakiekkoilija oli, mutta moderaattorituomarit olisivat pistäneet kahdeksi viikoksi vankilaan, jos siitä olisi hiiskunut mitään. Nyt sitten mässäillään. Mitäs seuraavaksi? Katsokaa uudelleen nuo Seven karkkipussivideot. Siellä on puolikas viinapullo jääkaapissa.
 

DAF

Jäsen
Suosikkijoukkue
se kolmikirjaiminen. PISTI PALLON MAALIIN
On kyllä kieltämättä melkoista itsesuojeluvaiston puutetta Lahtisella lähteä oikeuteen ilman avustajaa ja oikeusopin osaamista. Olen itse osallistunut todistajana oikeudenkäyntiin, jossa ystäväni pahoinpitelystä syytetyt vastaajat (mies ja nainen) päättivät hoitaa homman ilman avustajaa ja molemmat vaikuttivat koulutustaustaltaan ainoastaan peruskoulun käynneiltä eli ei mitään käsitystä oikeudenkäymiskaaresta jne. Ystäväni asianajaja ja syyttäjä repivät nämä rassukat täysin palasiksi. Tuomari joutui myös puuttumaan heidän vastakysymyksiinsä minulle, koska eivät olleet asiallisia. Varmaankin Hoviin Lahtinen ottaa avustajan, mutta sinä on kyseisellä henkilöllä melkoinen savotta edessä.

Aika monennen kerran voi todeta, että tämä ei siis pidä paikkaansa, vaan hänellä oli (toki määrätty) avustaja jo kesästä 2022 alkaen. Käy ilmi tuomiolauselmasta. En tiedä, mistä jutusta tällainen "meni yksin oikeuteen" lähti elämään. Asiakirjoissa on luonnollisesti avustajan nimikin mainittu.
 

SempreJYP

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Nyt JYP:n toiminnasta tuli vähän mieleen Chicago Blackhawks ja Kyle Beech.
No johan ammuit yli. Toisessa on kyse yksittäisestä henkilöstä jonka kohdalla odotettiin viikko-pari oikeuden päätöstä. Toisessa useamman vuoden salailusta kymmenien miljoonien organisaatiosta, sen joukkue, kapteenisto ja valmennus mukaan lukien. Kyllä aika pitkälle saa kurottaa, jos nämä tosiaan muistuttavat mielestäsi maininnan arvoisesti toisiaan.
 

Tach

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Vaikka Seve ei olisi tehnyt mitään tämä case on hävitty. Uhrilla on niin paljon todistajia jotka voivat valehdella, lisäksi oikeudella on varmasti iso kynnys kumota tuomio joka on jo annettu.

Miksi kaikki puhuvat että todistajat voivat valehdella? Käsittääkseni todistajat eivät ole saaneet Lahtista rysän päältä kiinni rynkyttämässä sammunutta naista, vaan ovat täysin uhrin kertomuksen varassa illan tapahtumista (toki ilmeisesti olivat heittämässä Lahtista ulos kämpästä tapahtuneen jälkeen, mutta ilmeisesti uhri ei ole siinä vaiheessa ollut sammuneena) . Todistajien ei siis tarvitse valehdella, vaan kertoa se mitä he tietävät.
 

Hypodermic

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Surullista settiä. Juuri kun Jyväskylässä odotettiin seuran uutta nousua tai edes uskottavuuden palauttamista ja Lahtisesta oli kehkeytynyt yleisön suosikki ja näkyi positiivisesti mediassa highlight-suorituksineen. Nyt tiputtiin korkealta ja kovaa.

Ei hyvältä kuulosta, jos/kun taustalla on törkeä ratti eikä Lahtinen ole siitä(kään) kertonut seurajohdolle. Alkoholi vaikuttaa maistuvan ja se tunnetusti voi johtaa typeriin tekoihin vaikka kuinka oisit fiksu, pidetty ja muut huomioiva ihminen.

Syyllinen tai ei syyllinen, niin lievästi sanoen paskamainen päivä koko seuralle yhteiskumppaneineen ja kannattajineen.
 

Ujcik#11

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Pittsburgh
Minusta 1.8 promillen kännissä liikenteessä ajeleva kaveri on yksistään tarpeeksi.
Aivan yhtä hyvin pelkästään törkeästä ratista voisi erottaa seuran toiminnasta.

Vihaan ja vastustan näitä idiootteja yksinään jo tarpeeksi. Aivan kuin tämä umpikännissä ajelu olisi vain pikku rötös, jonka perusteella ei pitäisi muuta kuin hieman nuhdella. Minusta siinä on aivan tarpeeksi. Aiheuttanut omalla piittaamattomalla käytöksellään vakavan vaaratilanteen sivulliselle ihmisille.

Kaiken kukkuraksi iskee kovana jätkänä sammuneeseen naiseen. Ymmärtäisi edes hävetä eikä yrittäisi syytellä muita.
 

Duke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chicago Blackhawks, Oulun Kärpät, ManU, AC Oulu
Ällöttävä tapaus kertakaikkiaan ja mietin pari kertaa osallistunko keskusteluun ollenkaan, mutta sohaistaan nyt sitten. Sellainen jäi mietityttämään ketjua lueskellessa, että mihin perustuu joidenkin palstalaisten hokema "kettu koloon" -skenaario? Onko se jossain virallisissa papereissa käynyt ilmi? Sillä eikös jo pitkään ole ollut raiskaus, jos ylipäätään millään tavalla sisään tunkeutuu. Takavuosina sormilla hiplailusta taisi saada lievemmän tuomion, mutta nykyään se on samalla tavalla raiskaus kuten "perinteinen" tunkeutuminenkin.

Sellainen skenaario itsellä tullut mieleen, että Överi Lahtinen umpikännissä kömpinyt sammuneen naisen viereen ja kiimoissaan alkanut, tajuamatta tai tajuten että nainen nukkuu, "lämmitellä ja herätellä" naista seksipuuhiin. Sitten vienyt käden liian pitkälle ja nainen havahtunut että Hyi saatana.

Voisi osaltaan selittää Lahtisen defenssiä. Omassa päässään ei välttämättä pidä asiaa ollenkaan raiskauksena, vaikka lain kirjaimen mukaan raiskauksen tunnuspiirteet täyttyy. Niinhän ne jotkut tappajatkin vähättelevät: "en ole ketään tappanut. Mä vaan löin ja se kaatu siihen".
 

-FNM-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Kumpihan muuten oli innokkaampi jutun hautaaja ennen tuomiota, Jyp vai Jatkoajan moderaattorit.

Minäkin tätä ihmettelen. Nimimerkillä palstalle @Ylläpito kommentoiva henkilö kertoo jutussaan, että JYPin olisi pitänyt hyllyttää Severi Lahtinen heti, kun asia tuli julkisuuteen ja seuralle samalla tietoon. Ja nimimerkki @Moderaattorit kielsivät asiasta spekuloinnin samaan aikaan.

Ilmeisesti JYPin olisi Liljaniemen mukaan pitänyt siirtää Lahtinen sivuun vammaan tai henkilökohtaiseen syyhyn vedoten. Tämähän ei olisi saanut ketään tajuamaan mistä on kyse ja spekulointi keskustelupalstalla olisi loppunut.

Ei ihan ylläpidon ja moderaattoreiden linjaukset kohtaa.
 

SergeiK

Jäsen
Suosikkijoukkue
pelaajamarkkinoiden varteenotettava vaihtoehto
Kumpihan muuten oli innokkaampi jutun hautaaja ennen tuomiota, Jyp vai Jatkoajan moderaattorit.
Nyt JA:n moderaattorien kohdalla ammottaa samalla logiikalla valtava moraalinen tyhjiö.

Hyvä nyt jeesustella että Lahtisella ei ollut mitään oikeusturvaa kun se modejen ultimatum on kadonnut historian bittitaivaaseen. Modet tiesivät kenestä kyse ja tekivät valinnan haudata edes vihjailu asiasta joka oli jo julkista muualla internetissä. Tämä vähensi painetta JYPin tehdä ratkaisuja ennen tuomiota
 

Hiki-Pena

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Minusta 1.8 promillen kännissä liikenteessä ajeleva kaveri on yksistään tarpeeksi.
Aivan yhtä hyvin pelkästään törkeästä ratista voisi erottaa seuran toiminnasta.

Vihaan ja vastustan näitä idiootteja yksinään jo tarpeeksi. Aivan kuin tämä umpikännissä ajelu olisi vain pikku rötös, jonka perusteella ei pitäisi muuta kuin hieman nuhdella. Minusta siinä on aivan tarpeeksi. Aiheuttanut omalla piittaamattomalla käytöksellään vakavan vaaratilanteen sivulliselle ihmisille.

Kaiken kukkuraksi iskee kovana jätkänä sammuneeseen naiseen. Ymmärtäisi edes hävetä eikä yrittäisi syytellä muita.
Täysin samaa mieltä. Tämä saatanan sankari vetää koko yhteisön lokaan ja ensimmäistä kertaa tuntuu todella vaikealta olla JYPin kannattaja. Mä vittu häpeän.

Uskon, että tällä on vaikutus myös ihmisten intoon lähteä hallille peliä katsomaan. Eihän yhden avuttoman säheltäjän takia toki näin pitäisi koko seurasta ajatella, mutta pahalta tuntuu.

Ettei jää epäselväksi, niin tämä armoton vitutus ei nyt ole mitenkään verrattavissa uhrin kärsimykseen.
 

Schlange

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport
Eli onko nyt näin, että Lahtinen vihjaa tässä, että olisi ollut itsetuhoisia ajatuksia ja lähtenyt siksi kännissä rattiin?
Tuo jätkä vaikuttaa olevan itsesäälissä rypevä uhriutuja ja kusipäinen narsisti. Kovin on tunteisiin vetoavia puolustuspuheita ja -kirjoituksia. Muista piittaamaton dorka on mokaillut pahimman kautta, mutta selittelee aina perään jonkun nyyhkytarinan.
 

jypinfani

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, SaPKo, D-Kiekko <3
On tää melkosta kun ärsyttää lähes jokainen kommentti tähän asiaan liittyen… Toki jotkut kommentit menee ihan liikaa yli, liittyi ne sitten uhriin tai Severiin.
 

Slite

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Ilves
Olin hetken valmis jo uskomaan Lahtisen selitystä, mutta sitten kun tuomion perusteista tuli tietoa ja myös tieto tuosta edellisestä tuomiosta, niin sen perusteella vaikuttaa kunnon ihmissaastalta. Yök.
 

Jarzki

Jäsen
Onpahan paska tapaus kaikkien osapuolten kannalta.

JYPissä aikanaan pelannut Miklik potkittiin pois, kun jäi kiinni rattijuopumuksesta. Nyt Lahtisella sama tilanne, mutta seuran tiedonannon perusteella tästä ei ole oltu tietoisia. Haluaisin uskoa näin ja hyvin on Seve salaisuuden pitänyt, jos näin todella on. Mutta tuo itsessään olisi jo syy sopimuksen purulle.

Sitten tämä uusin tapaus. Surullista, että hyvin tiedossa olleet Lahtisen ryyppyreissut pilasivat nyt uran ja johtivat lopulta raiskaukseen. Minusta ei mitään selitettävää, sillä en jaksa uskoa, että tässä tapauksessa olisi savua ilman tulta. Järjettömän typerää toimintaa Seveltä, jos tapaus tosiaan on mennyt edes pääosin uhrin ja hänen todistajien kuvailemalla tavalla.

Pidän siinä mielessä JYPin tavasta hoitaa asia, että sana sanaa vastaan tilanteessa haluttiin lopulta odottaa mustaa valkoiselle ja tuomion jälkeen välitön hyllytys. Pelaajayhdistyksen mukaan tämä tuomio ei kuitenkaan ole vielä ilman lainvoimaisuutta peruste sopimuksen purulle ja palkanmaksuvelvoite on edelleen JYPillä. Ajaa seuran mukavaan tilanteeseen, vaikka aikanaan lainvoima tulisikin. Seven tapauksessa tosin tuomio törkeästä ratista luulisi riittävän sopimuksen purkuun ja se on ainut oikea ratkaisu. Tosin minulla ei ainakaan ole tietoa voiko irtisanomisen tehdä näin pitkän ajan jälkeen, jos kyseinen tuomio on annettu jo huhtikuussa, mutta seura ei ole sitä tiennyt. Toivottavasti voi.
 

Pottakameli

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
On tää melkosta kun ärsyttää lähes jokainen kommentti tähän asiaan liittyen… Toki jotkut kommentit menee ihan liikaa yli, liittyi ne sitten uhriin tai Severiin.
Jotkut ihmiset reagoi todella tunteellisesti asioihin ja toiset vähemmän. Sitten kun tunteella reagoivat väittelee puolesta ja vastaan, niin onhan se raskasta seurattavaa.

Tämä nyt ylipäätänsä, ei vain tämän asian kanssa.
 

Saleva kehiin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelipaikallinen JYP, Ukrainan maajoukkue
Tämä on ollut niin raskas uutinen, että en pysty lukemaan edes kaikkea keskustelua. Tekee pahaa.

Eniten olen harmissani uhrin puolesta. Huolimatta siitä, että tuomio ei ole lainvoimanen vielä, niin olen harmissani hänen puolestaan. Yhtään ei huvita edes arpoa olosuhteilla tms. lieventävillä seikoilla. Ihan hemmetin harmillinen ja tuomittava tapaus.

Rattijuopumus on sitten lisää väriä samaan oksennukseen. Helvetin helvetti. Alle kahden promille humalassa ajajan paras puolutus on, että "kukaan ei kuollut". Niinpä.

Ja kun olen niin hehkuttanut tätä väriläiskää kaukalossa. Surullinen olen hänenkin puolestaan. Oikeuden päätös on tehty ja rangaistuls tullee lusittavaksi. Minulla on se käsitys, että lajiharjoittelua on vankilassa vaikea toteuttaa. Voimaharjoittelua ehkä jonkun verran. Mutta eiköhän luistimet pysy naulassa.

Ja harmissani olen JYP-yhteisönkin puolesta. Jos tämä saakutin juhlakausi muistetaan ainoastaan tästä tapahtumasta, niin voi .. kele!

Harmittaa niin vietävästi.
 

JPL

Jäsen
Ei ole Jypin tehtävä rankaista, mutta tutkinnan edetessä tuohon pisteeseen JYP olisi voinut siirtää Lahtisen sivuun ja katsoa lopputuleman. Esimerkkisi on kyllä aika vahvasti eri asia, mihin tämä juttu on nyt päätynyt.

Eihän kukaan tai ainakaan aidosti Tapparaa moralisoi tuossa Heljanko vs Vainio jutussa.
Ja maksanut sitten korvauksia, jos tuomio olisi ollut vapauttava? Sehän olisi ollut käytännössä seuran puolelta tuomitseminen etukäteen, jos näin JYP olisi mennyt tekemään.
 

hokipappa

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Ville Ottavainen Insta tarinassaan tsempittelee ja veljeilee severiä. Kertoo kuinka väärin tämä on sevelle ja että Seve on viimeinen kuka voisi tehdä toiselle jotain pahaa.
 

Tepi#45

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Tämä on ollut niin raskas uutinen, että en pysty lukemaan edes kaikkea keskustelua. Tekee pahaa.

Eniten olen harmissani uhrin puolesta. Huolimatta siitä, että tuomio ei ole lainvoimanen vielä, niin olen harmissani hänen puolestaan. Yhtään ei huvita edes arpoa olosuhteilla tms. lieventävillä seikoilla. Ihan hemmetin harmillinen ja tuomittava tapaus.

Rattijuopumus on sitten lisää väriä samaan oksennukseen. Helvetin helvetti. Alle kahden promille humalassa ajajan paras puolutus on, että "kukaan ei kuollut". Niinpä.

Ja kun olen niin hehkuttanut tätä väriläiskää kaukalossa. Surullinen olen hänenkin puolestaan. Oikeuden päätös on tehty ja rangaistuls tullee lusittavaksi. Minulla on se käsitys, että lajiharjoittelua on vankilassa vaikea toteuttaa. Voimaharjoittelua ehkä jonkun verran. Mutta eiköhän luistimet pysy naulassa.

Ja harmissani olen JYP-yhteisönkin puolesta. Jos tämä saakutin juhlakausi muistetaan ainoastaan tästä tapahtumasta, niin voi .. kele!

Harmittaa niin vietävästi.
Kun selvisi raiskaustuomion perään vielä tämä törkeä rattijuopumus...meinasin oksentaa.

Sehän on tosi hyvä, että kukaan ei kuollut, tällä kertaa.

Mä olen menettänyt rakkaan ihmisen rattijuopon takia. En pysty kuuntelemaan mitään selityksiä ja mulla on täydellinen nollatoleranssi rattijuopoille.

The kausi 23-24.
 
Viimeksi muokattu:

Gorbatjovi

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, New Jersey Devils, JPS, Dream Theater. Ja #28
Ällöttävä tapaus kertakaikkiaan ja mietin pari kertaa osallistunko keskusteluun ollenkaan, mutta sohaistaan nyt sitten. Sellainen jäi mietityttämään ketjua lueskellessa, että mihin perustuu joidenkin palstalaisten hokema "kettu koloon" -skenaario? Onko se jossain virallisissa papereissa käynyt ilmi? Sillä eikös jo pitkään ole ollut raiskaus, jos ylipäätään millään tavalla sisään tunkeutuu. Takavuosina sormilla hiplailusta taisi saada lievemmän tuomion, mutta nykyään se on samalla tavalla raiskaus kuten "perinteinen" tunkeutuminenkin.

Sellainen skenaario itsellä tullut mieleen, että Överi Lahtinen umpikännissä kömpinyt sammuneen naisen viereen ja kiimoissaan alkanut, tajuamatta tai tajuten että nainen nukkuu, "lämmitellä ja herätellä" naista seksipuuhiin. Sitten vienyt käden liian pitkälle ja nainen havahtunut että Hyi saatana.

Voisi osaltaan selittää Lahtisen defenssiä. Omassa päässään ei välttämättä pidä asiaa ollenkaan raiskauksena, vaikka lain kirjaimen mukaan raiskauksen tunnuspiirteet täyttyy. Niinhän ne jotkut tappajatkin vähättelevät: "en ole ketään tappanut. Mä vaan löin ja se kaatu siihen".
Kukaanhan ei ole koskaan tehnyt mitään. Kaikki ovat aina syyttömiä ja vika on muissa kuin itsessä. Näin se ainakin näissä rattijuoppous ja raiskausjutuissa tuntuu olevan. Vankilat täynnä syyttömiä.
 

mr hat

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Pallo-Veikot
Ville Ottavainen Insta tarinassaan tsempittelee ja veljeilee severiä. Kertoo kuinka väärin tämä on sevelle ja että Seve on viimeinen kuka voisi tehdä toiselle jotain pahaa.

Ei saatana taas :D onhan se nyt uskottava kun oikein Ottavaisen Ville näin kertoo! Toivottavasti käräjäoikeus muistaa jatkossa ottaa konsultointia Ottavaiselta, niin ei mene jatkossakaan tuomiot väärin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös