Hartza, huomiosi oli oikea, tulevaisuuden sijaan tuli katsottua menneeseen. Arvioidessa tulevaisuutta joudumme peilaamaan nykyhetkeä menneeseen, jolloin jatkumon kautta voimme arvailla tulevaa. Kuten kaikki veikkausta harrastavat tietävät, se ei ole mikään hyvä tapa, mutta parempaakaan minä en tiedä. Tässä tavassa ei esimerkiksi oteta huomioon sitä tosiasiaa, että ihminen oppii virheistään. Bluesin suhteen mainitsin myös, että edellytyksiä parempaan on, minkä voi tulkita myös positiivisesti.
Vesku, eipä ole hajua ei. Ymmärsin vain, jotta viime kaudelle rajusti nuorennettiin joukkuetta nimenomaan taloudellisista syistä. Jäi vain sellainen kuva, ettei Ilveksellä rahaa tuhlattavaksi asti ole. Mr Beaversia en tarkoittanut vitsiksi. Helminen on kenties se pelaaja liigassa, jota itse arvostan eniten, jolloin häntä tulee kutsuttua leikillisesti nimellä Mr Beavers. Ainakin itse nautin Raipen esitysten seuraamisesta kaukalossa ja sen taidon määrää ei voi kuin ihailla. Helminen on viimeinen mohikaani lajissaan, sillä vastaavia persoonia ei juuri liigassa enää ole. Tarkoitukseni ei missään tapauksessa ollut ainakaan solvata.
korkki, tunnustan antipatiani Ässiä kohtaan ja ne juontaa juuri niiltä vuosilta jotka oli herra ties milloin. Silloin Ässissä pelasi esimerkiksi # 4, jota en ikinä oppinut arvostamaan ja aina se onnistui hyvin Oulussa, vieläkin nyppii koko ukko...
Kasvattajaseuroista sen verran, että eikö olisi syytä käyttää virallista tulkintaa asiasta keskusteltaessa. Se olisi selkeä ja tasapuolinen linja kaikille. En itse ole varma miten kasvatti määritellään virallisesti, joten joku asiasta tietävä voisi sen kertoa.
Vilkastahan keskustelusta tuli, siitä kiitos kaikille. Kuten huomasitte olivat arvioni varsin pinnallisia. Kuitenkin, jotta keskustelua ylipäätään käydään toivoisin ymmärrystä muilta sen verran, ettei kaikki voi tarkkaan tietää muiden paikkakuntien seurojen kulloistakin tilannetta. Eihän siinäkään olisi järkeä jos keskustelisin Kärpistä muiden Kärppä-kannattajien kanssa, koska Kärppien asiat tuntisimme. Ketä se kiinnostaa Oulun ulkopuolella? Minulla on varaa olla väärässäkin ja arvostan toki kaikkia niitä, jotka minua virheistäni oikaisi. Varsinkin Espoon suhteen minun oli muutettava näkemystäni, mutta näin sitä taas tietää enemmän.