Seurauskollisuus

  • 20 007
  • 104
Suosikkijoukkue
Kärpät
Perrinin kohdalla tuli taas itselle seurauskollisuus asia mieleen. Perrinhän ei ole lähimainkaan koko uraansa pelannut samassa seurassa mutta ainakin Jyväskylässä herraa taidettiin kuitenkin pitää melkoisen seurauskollisena pelaajana? Kun Perrinin lähtö julkistettiin, tuli itselleni mieleen se sama asia josta olen ennenkin kirjoittanut tähän ketjuun että seurauskollisuus punnitaan vasta siinä vaiheessa kun se "oma" seura ei enää tarjoakaan samaa kuin mitä muualta saisi. En osaa sanoa Perrinin kohdalla oliko kyse palkasta vai jostain muusta mutta mitä ilmeisimmin Jypin ruoho ei ole Erkin silmissä enää vihertänyt samaan malliin kuin aidan toisella puolella oleva.
 

E

Jäsen
Suosikkijoukkue
K-Espoo
Kun Perrinin lähtö julkistettiin, tuli itselleni mieleen se sama asia josta olen ennenkin kirjoittanut tähän ketjuun että seurauskollisuus punnitaan vasta siinä vaiheessa kun se "oma" seura ei enää tarjoakaan samaa kuin mitä muualta saisi.

Seurauskollisuuden pitäisi olla molemminpuoleista. Olen asiasta joskus ohimennen hieman jutellut ja jos esimerkiksi "oma seura" arvostaa tätä uskollisuutta 50% pienemmän palkkatarjouksen muodossa kuin naapuri, pelaaja kokee sen lähinnä vittuiluna siltä seuralta, jolle haluaisi olla uskollinen. On tietysti sellaisia tilanteita, joissa oma kasvattaja ei yksinkertaisesti pysty vastaamaan tarjoukseen, mutta tekee parhaan resurssien mukaisen tarjouksen - ja siinä lähdetään miettimään sitten oikeasti asioita syvällisemmin - mutta lähinnä siis viittaan tapauksiin, joissa luotetaan pelaajan jäävän tökerösti markkina-arvoaan pienemmällä korvauksella silkkaa uskollisuuttaan seuraa kohtaan.

Tämä ei viittaa mitenkään Perriniin, koska en tiedä asian taustoista yhtään mitään, sivuosumana saattaa viitata joihinkin viimeisen 20 vuoden aikana tapahtuneisiin "loikkauksiin".
 

Battle Ankka

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, IPPPK, Ässät
En osaa sanoa Perrinin kohdalla oliko kyse palkasta vai jostain muusta mutta mitä ilmeisimmin Jypin ruoho ei ole Erkin silmissä enää vihertänyt samaan malliin kuin aidan toisella puolella oleva.
Tämä on pelkkää omaa pohdiskelua ilman minkään valtakunnan totuuspohjaa. Tuli vaan mieleen, että Eric olisi saanut palkanalennuksen seuraavaan sopimukseen, johon ei suostunut. Kyllä minulle Perrin on aina ollut JYP:n mies ja tulee olemaan outoa katsella miehen otteita eri joukkueen paita päällä. En epäile hetkeäkään, etteikö olisi lopettanut uraansa JYP:ssä jos opimus olisi ollut samaa tasoa kuin nykyinen. Mutta tosiaan tämä vaan pohdiskeluani.
 

Kulttimörkö

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja maajoukkueet
Tämä on pelkkää omaa pohdiskelua ilman minkään valtakunnan totuuspohjaa. Tuli vaan mieleen, että Eric olisi saanut palkanalennuksen seuraavaan sopimukseen, johon ei suostunut. Kyllä minulle Perrin on aina ollut JYP:n mies ja tulee olemaan outoa katsella miehen otteita eri joukkueen paita päällä. En epäile hetkeäkään, etteikö olisi lopettanut uraansa JYP:ssä jos opimus olisi ollut samaa tasoa kuin nykyinen. Mutta tosiaan tämä vaan pohdiskeluani.
Kyseessä oli kuitenkin sellainen tilanne jossa JYP ei enää tarjonnut edes sopimusta. Näin minulle on asioista tietävä kertonut. Syyt ovatkin sitten jotain ihan muuta kuin julkisuuteen annettu "ei ollut resursseja pitää Perriniä joukkueessa". Perrin itse olisi halunnut pysyä JYPissä ja lopettaa uransa JYPin riveissä kuten on aikaisemmin julkisuudessa sanonut.
 

Masentaja

Jäsen
Tomi Mäki pelasi tällä kaudella 500. pelin Jokereissa, näistä siis 459 peliä Liiga-Jokereissa. Tällä hetkellä saldo on 511 runkosarjapeliä Jokeri-paidassa, lisäksi 52 playoff-peliä liigassa ja tähän mennessä 5kpl KHL:ssä, eli yhteensä 568 peliä pääsarjatasolla Jokereissa. Saldo on kyllä melko kiitettävä. Tomi juttelee seurauskollisuudesta narriradion haastattelussa ja toteaa siinä vaan että hyvin harvassa ne seurauskolliset on, koska tuo on duunipaikka ja joskus se työnantaja vaihtuu. Aina se ei ole pelaajan valinta vaihtuuko maisema.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös