Selviytyjät Suomi

  • 447 226
  • 2 195

johnnywee

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dallas Stars
@asyouwere

Samaa mieltä noista kiusaamissyytöksistä. En ole noita oikein missään vaiheessa ymmärtänyt, ja tuntuu että monilla koulukiusatuilla on jotain omia traumojaan käsittelemättä, joita projisoidaan nyt tuohon ohjelmaan.

Jep, vähän samaa fiilistä tullut ja onhan toi homma lähtenyt aivan lapasesta muutamalla noissa ig-kommenteissa. Siellä jo vaaditaan porukkaa ottamaan yhteyttä Shirlyn työnantajaan eli cancelointia aletaan jo virittää. Ja samalla joku tekee jo rahankeräystä Paulille, että saisi rahansa.

Olin itsekin todella äimistynyt ja kattila kuumana, kun näin miten toi homma kääntyi, mutta rajansa kaikella. Jengi painaa ton homman nyt aivan överiksi ja se alkaa kääntyä itseään vastaan. Asiallinen keskustelu olisi palvellut tätä keissiä parhaiten, mutta ikävää kuinka tässäkin mentiin taas yli.
 

Suonenveto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Aika monen pitäisi katsoa jenkkien selviytyjiä, niin näkisi millaista kova pelaaminen voi olla joskus. Eihän tässä kukaan enää uskalla tulla pelaamaan kun joutuu pelkäämään oman työpaikan puolesta. Tietysti voidaan olla mitä mieltä tahansa onko ok olla marttyyri tai ärsyttävä, mutta onhan tuo nyt erikoista kuitenkin pistää ihan hulinaksi henkilöiden sometileille jne. Mutta joo aika liian tosissaan me ilmeisesti otetaan tosi-tv ohjelmat mm. ttk, selviytyjät, bb ja tis.
 

Jymäkkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NY Rangers, Ketterä, Saksa (futis), IPV
Edit: Täytyy samaan hengenvetoon sanoa että se ei todellakaan ole ok että kilpailijoiden someihin ja muihin kanaviin käydään laittamassa kasapäin epäasiallisia viestejä. Vaikka mua esimerkiksi Eve ja Heikki suuresti vituttikin, niin me ollaan kuitenkin nähty vain leikkaajien versio tästä ohjelmasta ja tässä on kyse vain tv-viihteestä. Jos osallistujille jää joku homma harmittamaan, niin he voivat niitä juttuja käydä keskenään/ammattilaisten kanssa läpi. Somejurya ei tähänkään formaattiin tarvita antamaan tuomioita tai korjaamaan vääryyksiä.
Muukin viesti oli hyvää, ja hienosti auki kirjoitettu se, mitä itsekin olen yrittänyt yleisemmällä tasolla tuoda esiin.

Mutta lainattuun: Nimenomaan näin, enkä oikeastaan ymmärrä, miksi pitäisi missään tilanteessa hyökätä solvaamaan ihmistä tämän henkilökohtaiseen someen tai muuallekaan. Riippumatta mitä on tehty,niin tuollainen ei auta IKINÄ mitään, vain levittää ja lisää pahaa oloa ja eripuraa. Asiallista kritiikkiä ja kriittistä keskustelua voi postata tietenkin.
 

stiflat

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, HIFK
Ja sitten siihen päälle vielä selittelyt, että kyllä mä siviilissä olen reilu ja rehellinen ai että kun sattui tuo pelaaminen itkettää vieläkin.
Sanoisin että tuollaisissa painetiloissa ja mukavuusalueelta poistumisissa vain enemmänkin tulee esiin millainen ihminen on oikeasti luonteeltaan ja joku Viki ja Eve ovat juurikin sellaisia munapäitä kuin antoivatkin ymmärtää olevansa. Helppo heittää joku "oikeasti olen sitä ja tätä" kotisohvalta.
 

Jj

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Habs, FCB
Paulin olisi pitänyt rummuttaa omaa rumpuaan viimeisessä neuvostossa. Oli kolikoita juu, itsepä sinne äänestitte. Voitin exilen skabat ja sitten voitin kaikki loputkin kun oli pakko joka kerta. No, tuskinpa tuo olisi lopputulosta muuttanut yli puoluerajojen. Jos team bully olisi saanut Paulin ulos aiemmin, olisi ehkä nähty vähän enemmän juonittelua, nythän äänestettiin omia kun oli pakko alahuuli väpättäen. Heiki(n kyssäri)lle huutonaurua.

Liitot ok, siltaskaba kusipäistä mutta ok, muijien tekopyhyys etovaa, silti someseinällä haukkuminen lapsellista ja typerää käytöstä nyt ja aina.
 

emiilioo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho, Flyers, Barca, Azzurri
Olisiko mahdollista, että Paul olisi ollut kameroiden ulkopuolella jotenkin ylimielinen tai vastaava. Muuten tuota heittausta on vaikea ymmärtää.

Kauden merkittävimmät hahmot olivat Eveliina ja Paul. Eve onnistui hurmaamaan itselleen kuhnurien joukon, josta pahimmat esimerkit olivat Heikki ja Sanna, huh huh mitä lampaita. Ja kun Paul sai menestyksellään Even olon uhatuksi, niin tämä myrkkykäärme aloitti uhriutumisellaan psykologisen pelin johon Paul lopulta kaatui.

Eve tietyllä tapaa kuvaa tätä aikaa hyvin.
 
Suosikkijoukkue
Steelborn, Ich bin ein mouhijärveläinen
Olisiko mahdollista, että Paul olisi ollut kameroiden ulkopuolella jotenkin ylimielinen tai vastaava. Muuten tuota heittausta on vaikea ymmärtää.

Tätä itsekin olen miettinyt, että on vaikea ymmärtää käyttäytymistä, ellei persoona ole jollain tapaa vituttanut. Ei siis oikeuta käyttäytymistä, mutta tekee sen ymmärrettävämmäksi.

Toinen selitys käyttäytymiselle voisi olla se, että Paul rikkoi leikin sääntöjä. Hänet äänestettiin jo kerran pois, jolloin voi tulla fiilis, että "sulla ei ole oikeutta olla täällä".

Kolmas selitys voisi olla se, että haluttiinko äänestää nainen voittajaksi ensimmäistä kertaa Suomi-Selviytyjissä. Ruudussa tällaista puhetta ei näkynyt, joten tämä puhdasta spekulaatiota.

***

Ennen kautta ajattelin laittaa Shirlylle DM:ää, että haluaisiko välttää kuoleman jälkeiset helvetin lieskat. Raamattu kun kieltää seksin harrastamisen saman sukupuolen kanssa. Nimittäin ei ole yksi tai kaksi pirkkoa, jotka ovat palanneet kaidalle tielle vietettyään yön zrbksen kanssa. "Nyt tiedän miltä oikea pano tuntuu", olen kuullut itseäni määriteltävän useamminkin kerran. Niin kuin Costanzakin sanoi: "I drive them to lesbianism. zrbs brings them back."

Nyt tuntuu siltä, että en laitakaan DM:ää.
 

Rush

Jäsen
Suosikkijoukkue
Montreal Canadiens
Olisiko mahdollista, että Paul olisi ollut kameroiden ulkopuolella jotenkin ylimielinen tai vastaava. Muuten tuota heittausta on vaikea ymmärtää.
Jos Paul olisi jotain tosi ikävää tehnyt kameroiden ulkopuolella, niin luulisi, että ne asiat olisi nostettu esiin loppuäänestyksessä. Nyt pahin kysymys Paulille oli: "miksi äänestit Eveä kun se aiheutti itkua hänellä?"
 

Risujemmari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Ennen kautta ajattelin laittaa Shirlylle DM:ää, että haluaisiko välttää kuoleman jälkeiset helvetin lieskat. Raamattu kun kieltää seksin harrastamisen saman sukupuolen kanssa. Nimittäin ei ole yksi tai kaksi pirkkoa, jotka ovat palanneet kaidalle tielle vietettyään yön zrbksen kanssa. "Nyt tiedän miltä oikea pano tuntuu", olen kuullut itseäni määriteltävän useamminkin kerran. Niin kuin Costanzakin sanoi: "I drive them to lesbianism. zrbs brings them back."

Nyt tuntuu siltä, että en laitakaan DM:ää.
Mitä helvettiä?

Varmasti osittain on vaikuttanut äänestämisiin, että viimeinen tippuja oli katkera Eve. Voisi kuvitella, että ei oo hotellilla ainakaan ylistystä Paulin kisataidoista antanut, vaan katkerana pitänyt vääränä finalistina juurikin vaikka kolikoiden takia. Ja varmasti tuota ensimmäinen naisvoittaja -korttia on käytetty. Helmerihän sanoi, että olisi äänestänyt toisin TV:n perusteella.
 

Herra Hopotin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Tätä itsekin olen miettinyt, että on vaikea ymmärtää käyttäytymistä, ellei persoona ole jollain tapaa vituttanut. Ei siis oikeuta käyttäytymistä, mutta tekee sen ymmärrettävämmäksi.

Toinen selitys käyttäytymiselle voisi olla se, että Paul rikkoi leikin sääntöjä. Hänet äänestettiin jo kerran pois, jolloin voi tulla fiilis, että "sulla ei ole oikeutta olla täällä".
Mikä kuva tuosta naiskaksikosta nyt jäi tv:n perusteella on, että tuon tyylisiä ihmisiä ärsyttää eniten juuri se, ettei toinen alistu käskytettäväksi.

Kyllähän nuo antoi kaikille runtua, jos vähäänkään kyseenalaisti heitä.
 
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Bison King
Suorastaan vitutti Vikin kysymys Paulille että oletko mielestäsi ansainnut finaalipaikan kun oot sen kolikoilla ostanut tjsp. Saatana! Mitä Shirly oli sitten tehny jos ei muiden siivellä lennelly.

Kyllä mun mielestä Paul jos kuka oli finaalipaikan ansainnut ja ois saanu koko paskan viedä mutta valitettavasti haastattelu osiossa oli aivan paska, verrattuna miss suomi koulutuksen saaneeseen Shirlyyn.
 

Stigu

Jäsen
Kyllä mun mielestä Paul jos kuka oli finaalipaikan ansainnut ja ois saanu koko paskan viedä mutta valitettavasti haastattelu osiossa oli aivan paska, verrattuna miss suomi koulutuksen saaneeseen Shirlyyn.
Veikkaan, ettei tuolla haastatteluosiolla ollut yhdellekään äänestäjälle mitään merkitystä. Siellä pissisjengi oli luultavasti jo päättänyt miljoona päivää aikaisemmin, ettei Paulia äänestetä, vaikka vastassa olisi jompikumpi saaren kanoista tai se kattila joka karkasi.

Nämä Vikit ym. yrittävät sitten aika mielenkiintoisilla argumenteilla perustella, miksi Shirlyä äänestivät. Kannattaa muuten käydä katsomassa Vikin kommentti tämän päivän jostain radio-ohjelmasta, sitä on siteerattu tuolla Selviytyjät Ruutu Plussa puolella (itse pääsin sinne vaikka olen köyhä). Vikin argumentteja ovat juurikin nuo kolikot ja se, että koska hän itse on huono uimaan ja urheilemaan, niin hän ei painottanut valinnassaan fyysistä suoriutumista tai kisoja. Samalla perusteella Viki varmaankin missikisojen tuomarina äänestäisi Miss Suomeksi ylituomari Eino Makusta, koska on itse ruma, eikä siksi arvosta kauneutta. Tai uintihyppytuomarina Vikiltä saisi 10 pistettä se hyppääjä, joka ei uskalla hypätä, koska Viki ei tykkää uimisesta eikä urheilusta. Käteisellä maksaessaan Viki ei ikinä ota takaisin vaihtorahaa, koska kolikot aiheuttavat hänelle verenpainetta ja erittäin suurta mielipahaa.
 

Anssi #5

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ilmeisesti jotkut kilpailijat ovat perustelleet Shirlyn äänestämistä voittajaksi sillä, että Shirly olisi ollut paras "sosiaalisessa pelaamisessa" tjsp. Paul siis pärjäsi kisojen lisäksi vain kolikkojen avulla. Tuossa kyllä sitten sivuutetaan täysin se, että suurimman osan kolikoista Paul sai sosiaalisten taitojensa, eli sosiaalisen pelaamisen kautta,
 
Suosikkijoukkue
Spartalaiset puukäsiajokoiragladiaattorit
Paulilla oli tekemätön paikka voittaa Selviytyjiä tällä kaudella, mutta ehkä tämä lopputulos ja suuren yleisön reaktio toimii eräänlaisena palkintona ja siivittää Paulin muusikon uraa lentoon. Ainoa mihin Paul pystyi vaikuttamaan oli se, ettei suonut Evelle voittoa.

Tuomaristosta annan osittaisen synninpäästön Helmerille, joka saattoi ihan oikeasti arvostaa sitä, että Shirly oli mukana masinoimassa Helmerin pudotusta tietäen amuletista.

Vikin lätinä kolikoista oli hyvin väsynyttä ja vähän väsynyt oli Viki muutenkin. Siinä vaiheessa, kun Helmeri äänestettiin pihalle, Viki "lyöttäytyi" Sannan, Shirlyn, Even ja Heikin kylkeen, vaikka tyhmemmänkin luulisi ymmärtävän olevansa tuossa vaiheessa täysin hyödyllinen idiootti kyseisessä liitossa. Pelimanne olisi lähtenyt riskillä Paulin ja Eijan kelkkaan, jolloin olisi edes ollut pienet saumat päästä päätyyn asti.

Sannalta myös hyvin väsynyt suoritus lopussa. Sen sijaan, että Sanna olisi taistellut loppuun asti ja yrittänyt selittää Sorsan pojalle Even ja Shirlyn ydinliitosta, Sanna heitti pyyhkeen kehään eikä edes taistellut. No, olihan se jo toki itkenyt silmät päästään pari päivää aiemmin, joten ehkä ei vain voimat riittäneet.

Heikistä on jo kaikki sanottu. Heikillä oli kisoissa kilpailuviettiä, mutta ei halua voittaa koko skabaa. Johtuuko se sitten vietävissä olevasta luonteesta, yksinkertaisuudesta, kiltteydestä, vai jostain muusta? Heikki esitti jopa kolikko-Vikiä naurettavamman kysymyksen tuomaristosta.

Lopulta kärkikolmikossa oli koko skaban kovimmat kilpailijat; yksi venyi kisoissa kerta toisensa jälkeen ja piti muutenkin itsensä henkisesti kasassa, ja kaksi muuta pyörittivät muita henkilöitä mennen tullen ja edestakaisin. Vaikka mä olisin Paulille suonut koko skaban voiton, pakko myös arvostaa Shirlyn ja Even suoritusta pyörittää koko porukka pikkusormiensa ympärille. Vaikka tuossa oli melko ilkeitä piirteitä matkan varrella, Shirly ja Eve jyräsivät vailla minkäänlaista konkreettista uhkaa top3:een, ja lopulta toinen heistä voitti. Peliähän tuo lopulta vain on.

Suurimmat lampaanperseet niille öyhöttäjille, jotka olivat oksentaneet kilpailijoiden sometileille pahimmat henkilökohtaisuudet ja jopa rasistisuudet.
 

Trekolmestar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Ilmeisesti jotkut kilpailijat ovat perustelleet Shirlyn äänestämistä voittajaksi sillä, että Shirly olisi ollut paras "sosiaalisessa pelaamisessa" tjsp. Paul siis pärjäsi kisojen lisäksi vain kolikkojen avulla. Tuossa kyllä sitten sivuutetaan täysin se, että suurimman osan kolikoista Paul sai sosiaalisten taitojensa, eli sosiaalisen pelaamisen kautta,
Juuri näin. Niin Aarnilla kuin Laurilla molemmilla oli mahdollisuus antaa kolikkonsa Jon-Jonille, jakaa ne Paulin ja Jon-Jonin kesken tai jopa viedä mukanaan. Molemmat päätyivät antamaan massit Paulille. 6-0. Kyllä Paul jotain oli tehnyt oikein, että sai kaikki fyrkat.
 
Suosikkijoukkue
Pelicans
Paulilla oli tekemätön paikka voittaa Selviytyjiä tällä kaudella, mutta ehkä tämä lopputulos ja suuren yleisön reaktio toimii eräänlaisena palkintona ja siivittää Paulin muusikon uraa lentoon. Ainoa mihin Paul pystyi vaikuttamaan oli se, ettei suonut Evelle voittoa.

Tuomaristosta annan osittaisen synninpäästön Helmerille, joka saattoi ihan oikeasti arvostaa sitä, että Shirly oli mukana masinoimassa Helmerin pudotusta tietäen amuletista.
Paulin voitto olisi vaatinut tuon extra äänen saamista, sekä Even valitsemista finaalivastustajaksi, jolloin Helmeri olisi todennäköisesti äänestänyt Paulia. Tällöin äänet olisi mahdollisesti jakautuneet 5-4 Paulille.
 

Mojo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Buli

SlamDunk71

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Finaalijaksosta on nyt se viikko vierähtänyt ja kasaillut ajatuksia perustuen itse ohjelmaan sekä sen jälkeiseen puintiin. Tanssitaan vähän nuoralla tuon kiusaamishomman kanssa.

Oma mielipiteeni aina perustuu olosuhteisiin ja tässä ne olivat senverran poikkeukselliset että omissa papereissa ei suoranainen kiusaaminen ylity. Tällä tarkoitan jo lähtöasemaa: täysin vapaaehtoinen kisa johon täysin itse päätät lähdetkö vai et. Voit myös milloin vain liputtaa itsesi ulos ja päästä tästä ilmapiiristä pois. Tuolla saarella on eri säännöt kuin siviilissä, jossa kiusaamiseen kuuluisi olla nollatoleranssi vaikka se ei ikävä kyllä tule koskaan poistumaan täysin.

Mitä itse peliin tulee niin Paulin olisi kuulunut voittaa, muttei Shirlyn voitto ole väärin voitettu. Eikä hän ole syypää siihen että solmi pelin aikana paremmat suhteet jotka kantoivat voittoon. Itselle tulee vain yksi peliliike minkä Paulin olisi pitänyt tehdä joka olisi voinut auttaa häntä viimeisessä neuvostossa.
Toki jatkoa ajatellen voisi miettiä pitäisikö enemmistö voitoista tulla vaikka ekstra ääni tms.

Mitä kisan jälkeen on tapahtunut on kaikilta osin väärin ja menee sinne kiusaamisen puolelle.
 

Stigu

Jäsen
Mitä kisan jälkeen on tapahtunut on kaikilta osin väärin ja menee sinne kiusaamisen puolelle.
Jos ymmärsin oikein, niin lähinnä Shirlylle ja ilmeisesti muutamalle muulle ki(u)saajalle on hieman vittuiltu twitterissä ja facebookissa. Jos näin on, ja käyttää tuota sinun (ihan oivaa) kiusaamisen määritelmää: täysin vapaaehtoinen josta päätät itse lähdetkö vai et. Voit myös milloin vain liputtaa itsesi ulos ja päästä tästä ilmapiiristä (some) pois, niin mielestäni kiusaamisen määritelmä ei tuossakaan tapauksessa täyty. Sen lisäksi, että voit liputtaa itsesi somesta ulos, voit myös muokata sisältöä siellä, esim. poistamalla ikäviä viestejä.

Tämä kommenttini nyt lähinnä sen takia, että en ole ikinä ymmärtänyt miten facebook ta twitter ym ATK-somet mielletään täysin henkilökohtaisiksi, kun ne kuitenkin ovat enemmän tai vähemmän keinotodellisuutta, alkaen henkilön todellisesta identiteetista, hänen persoonastaan ja näissä alustoissa välittettävästä sisällöstä. Eri asia ovat sitten esim. henk. koht. sähköpostiosoitteet tai puhelinnumerot.

Mutta tämä tällaisen vanhan paskan mielipiteenä, jonka ainoa some-alusta on jatkoaika.
 

Artyukhin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Selviytyjiä ilmeisesti lähdetään kuvaamaan ensi viikolla, harmillisesti luvassa taitaa olla taas julkkiskausi kun yleistä hakua ei ole ollut.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös