Muutama ajatus kaudesta:
Konkareiden leiri tosiaan on täynnä fyysisiä ja taktisia kilpailijoita. Oikeastaan yhtään heikkoa en keksi, paitsi ehkä Virpin. Mutta Virpi voi hyvinkin edetä muiden vanavedessä pitkälle, koska hän kuitenkin on hyödyllinen ääni, mutta ei varsinainen uhka tulevaisuuden yksilökilpailuissa ja toisaalta myös hänellä ei ole mainetta kovana pelaajana ja kieroilijana, joka jo lähtökohtaisesti koetaan uhkaavana selkäänpuukottajana leirissä. Niinhän se viimeksin Virpi taisi olla jopa neljän joukossa (en jaksa itse tarkistaa)?
Konkareiden leirissä kitkaa leirin sisällä voi nimenomaan tuoda leirin kilpailijoiden tasavahvuus. Mitään selviä liittolaisuuksia en saanut itse selville, ainakaan sellaisia joihin itse luottaisin pelaajien historia tuntien ja toisaalta potentiaaliset pienet liittoviritelmät muutaman henkilön kesken eivät vielä ekan jakson perusteella muodosta äänienemmistöä.
Tulokkaiden leirissä taas tuntuu olevan selkeästi dominanssi, koska Pokin ja Leon ympärille on muodostunut oma kannattajakuntansa hännystelemään. Ekan jakson perusteella Pokin ja Leon bromance-liitto on koko kisan vahvin kaksoisliitto ja hieman hämmentävää onkin, jos muut näennäisesti heidän kanssaan mukana olevat liittolaiset (Tommi, Jasmiina, Essi, Julia.) eivät tuota pyri rikkomaan heti seuraavissa jaksoissa. Luulen nimittäin, että tulokkaat joutuvat myös jatkossa enemmän tuolla heimoneuvostossa istumaan ja toisaalta uskon, että Sami voisi hyvinkin olla lojaali mukana pidettävä ääni, vaikka nyt Heidin kanssa päätyivät kahdestaan Essiä äänestämäänkin. Sami myös on kirjaimellisesti vahva kilpailija ja edesauttaa fyysisissä tehtävissä tulokkaiden leirin menestymisen mahdollisuuksia. Esimerkiksi Leon uhraaminen ei heikentäisi leiriä, mutta saisivat tuon kaksikon rikottua heti alkuunsa.
Tommi on ensimmäisen jakson perusteella erittäin hyvin kartalla, miten peliä kannattaa taktisesti pelata. Tommi voi hyvinkin edetä pitkälle, mutta hänen tulee saada itselleen vahva ja luotettava liittolainen. Samin kanssa puhui, mutta eivät ainakaan äänestäneet yhdessä. Tosin taisivat sopia jotakin, että eivät äänestä toisiaan eikä tarkoitus ollutkaan sopia yhdessä äänestämistä. Sami kylläkin edellisen äänestyksen perusteella näyttäisi olevan täysin yksin Heidin poistuessa.
Mielenkiintoista, miten kilpailut tästä lähtien etenevät. Konkarit ovat mielestäni vahvoilla, vaikka ekan jakson kilpailut olivatkin todella tasaisia. Itse jään seuraamaan kautta muun köyhälistön kanssa television puolelle.
Jännän twistin myös kaudella tuo nuo "kohtalon nopat". Saas nährä.