Selviytyjät Suomi

  • 443 661
  • 2 189

Sammy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Voisin kuvitella, että nyt kun Selviytyjät ovat vasta alussa ja ns. suurimmat rähinät ovat vasta tulossa, saattaa mukana olevia kisaajia hieman jännittää miten Nelosella onnistutaan leikkaamaan loput jaksot.

Muistaakseni ensimmäisessä jaksossa esim. Niko Saarisen puheet Oskari Katajistosta eivät olleet yhtään sen nätimpiä mitä Akin puheet Juusosta. Toki tässä on se kontrasti että tuskin Katajisto jaksaa pahoittaa mieltään kyseisistä asioita, mutta tulevaisuudessa eli seuraavina viikkoina tämä somekanavien aktiivisinjengi varmasti reagoi jokaiseen henkilökohtaiseen solvaukseen. Tämähän ei ole ohjelman formaatin kannalta hyvä asia.

Sen enempää spoilaamatta, niin Nikolta kyllä tulee nikomaisuuksia seuraavassakin jaksossa. Mutta sehän ei ole paha asia, koska Niko on "hassu homo", jolle nauretaan ja joka nauraa itsekin itselleen. Se on sympaattinen ja mukava tositv-hahmo, eikä porilainen "äijä".
Omaan makuuni kumpikaan ei ole sanonut vielä mitään oikeasti pahaa tai loukkaavaa, mutta tasanhan ei nykymaailmassa mene se, että kuka saa sanoa ja mitä.
 

Varis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KiVa, EK65
Minä en oikein ymmärrä miksi tätä paskamyrskyn kokoa ihmettelevät kirjoittajat sysäävät asiasta vastuuta joidenkin vaikuttajien ja puolestaloukkaantujien päälle.

Manninen on se, joka alun perin laukoi niitä sovinismille löyhkääviä heittojaan kun ei ymmärtänyt peliä ja purki turhautumistaan. Sama mies tuli kuukausia myöhemmin extran studioon ja heitti vähän vielä urpompia juttuja joista tuli sitten lisää lokaa. Tämä loka käsiteltiin blokkaamalla kaikki kritisoijat, uhriutumalla ja syyttämällä kohtalostaan Juusoa ja Almaa, eli kiusaamaansa kilpailijaa ja sitä naisjuontajaa jonka edessä näitä sovinistisia kommentteja heiteltiin. Kai ne nyt saatana saa asiaan ottaa kantaa ilman että tarvitsee Akilta kysyä lupa ensin.

Jos Turbo olisi halunnut välttyä arvostelulta, olisi extrassa pitänyt pudotuksen jälkeiset jutut kuitata vittuuntuneen miehen heittoina ja pahoitella niitä. Ja jos sen mahdollisuuden missaa, niin extran esityksen jälkeen oli uusi tilaisuus näyttää ymmärtäneensä mistä koko hommassa on kyse, jättää uhriutumatta ja pahoitella sanomisiaan. Nyt tässä on ollut käynnissä kierre, jossa Aki kaivaa kuoppaansa aina vaan syvemmälle ilman mitään järkevää syytä. Porilainen ylpeys ja machon asenne ilmeisesti estää kaiken vastuunkannon ja omien virheiden myöntämisen.

Pahimpia ylilyöntejä on ilmeisesti instagramista jo poisteltu, mutta kokonaisuutena hänen käytöksensä on ollut täysin ala-arvoista, jolloin palautteesta saa syyttää vain itseään. Tappouhkauksia ei kukaan ansaitse, mutta sovinistisiin heittoihin puuttuminen ei ole mitään joukkolynkkausta tai cancel-kulttuuria.
 

FASlapsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Jäin tuossa miettimään, eilen tuo Akin vaimo Rita oli omaan instaansa laittanut videon missä hän itkee. Miten tuohon tilanteeseen on niinku päädytty?

Siis ymmärrän toki että kun monesta tuutista tulee paskaa omasta perheestä, se hajottaa ja voi tulla itku, sitä en ihmettele. Mutta siis tuo että sitten kun se itku on alkanut yhtäkkiä, samantien on kaivettu tunnemyllerryksessä puhelin esiin, laitettu siitä vollotuksen keskellä selfiekamera päälle ja sitten alettu käsi suorana kuvaamaan itseänsä samalla kun itku jatkuu. Vielä tais itkee silleen että ei katsonut kameraa, mutta kai se on eka kattonu että tosta lukitus pois, kamera päälle, laitetaans tosta videokuvaus päälle ja sitten mitens mä pidän tätä kättä sillee että näyn kuvassa, noin, okei ja sit vähän käännyn näin ja katse pois, ei oo hyvä jos samalla toljotan kameraa. Ja sit vaan itku jatkukoon.

Vai onks se niinku pahoilla mielin ollut ja aatellu että kohta varmaan tulee itku, hei, kuvaanpa sen tonne instaan kaikille huutelijoille niin näkevät mitä ovat saaneet aikaan. Sit se on taas tehny kommervenkkinsä että on saanu puhelimen selfie-video-tilaan, ja jääny venaamaan että kohta, kohta se tulee se kyynel. Vitun Alma Hätönen saatana, täältä tulee perkele.

Jotenkin hassu on ajatus itkevästä, mutta itseään samalla selfie-kameralla kuvaavasta ihmisestä.
 

Johnnie

Jäsen
Minä en oikein ymmärrä miksi tätä paskamyrskyn kokoa ihmettelevät kirjoittajat sysäävät asiasta vastuuta joidenkin vaikuttajien ja puolestaloukkaantujien päälle.

Manninen on se, joka alun perin laukoi niitä sovinismille löyhkääviä heittojaan kun ei ymmärtänyt peliä ja purki turhautumistaan. Sama mies tuli kuukausia myöhemmin extran studioon ja heitti vähän vielä urpompia juttuja joista tuli sitten lisää lokaa. Tämä loka käsiteltiin blokkaamalla kaikki kritisoijat, uhriutumalla ja syyttämällä kohtalostaan Juusoa ja Almaa, eli kiusaamaansa kilpailijaa ja sitä naisjuontajaa jonka edessä näitä sovinistisia kommentteja heiteltiin. Kai ne nyt saatana saa asiaan ottaa kantaa ilman että tarvitsee Akilta kysyä lupa ensin.

Jos Turbo olisi halunnut välttyä arvostelulta, olisi extrassa pitänyt pudotuksen jälkeiset jutut kuitata vittuuntuneen miehen heittoina ja pahoitella niitä. Ja jos sen mahdollisuuden missaa, niin extran esityksen jälkeen oli uusi tilaisuus näyttää ymmärtäneensä mistä koko hommassa on kyse, jättää uhriutumatta ja pahoitella sanomisiaan. Nyt tässä on ollut käynnissä kierre, jossa Aki kaivaa kuoppaansa aina vaan syvemmälle ilman mitään järkevää syytä. Porilainen ylpeys ja machon asenne ilmeisesti estää kaiken vastuunkannon ja omien virheiden myöntämisen.

Pahimpia ylilyöntejä on ilmeisesti instagramista jo poisteltu, mutta kokonaisuutena hänen käytöksensä on ollut täysin ala-arvoista, jolloin palautteesta saa syyttää vain itseään. Tappouhkauksia ei kukaan ansaitse, mutta sovinistisiin heittoihin puuttuminen ei ole mitään joukkolynkkausta tai cancel-kulttuuria.

No minäpä selitän. Hiukan hömelö Manninen kiukutteli ja laukoi urpoja kommentteja televisiossa purkien turhautumistaan, siitä nyt varmaan ovat kaikki yksimielisiä. Samoin siitä, että Manninen on urpo kaveri muutenkin ja esimerkiksi Herbalistin vetäminen tähän soppaan oli täysin ylimääräistä, kun kyllähän se käytös kyseenalaista häntä kohtaan oli. Ei huomauttamista tähänkään. Siihenkään minulla ei olisi mitään vastaanpanemista, jos somessa oltaisiin (oikeudenmukaisesti) ihmetelty Akin urpoutta ja sitä, että kaveri kiukuttelee tuolla tavalla maailman epäoikeudenmukaisuutta, kun ottaa huomioon pelin hengen.

Kaikki "normaali" somenaureskelu Akin niskaan näistä edellä mainituista jutusta olisi ihan itse ansaittua. Mutta mikä minua tässä nyt hiertää on se, että jotenkin juurikin nämä somevaikuttajat ja puolestaloukkaantujat tekivät asiasta aika montaa kokoluokkaa suuremman casen vetämällä jollain ihmeen tavalla Akin happamista lausahduksista yhtäläisyysviivan johonkin yhteiskunnan epäkohtiin ja muihin yhtä korkealentoisiin juttuihin, jolla puolestaan tehtiin Mannisesta symboli jollekin sellaiselle (olemattomalle) asialle, jota vastaan puolestaloukkaantujien pitäisi muka taistella. Hölmön jannun leima muuttui yhtäkkiä läpipaskan naisvihaajan leimaan ja seuraavaksi alettiinkin suunnilleen vaatimaan anteeksipyyntöjä koko naissukupuolelta ja muuta yhtä tarpeetonta huttua. Asia kasvoi potenssiin kymmenen ja somen laitamilla naureskelun sijaan saatiinkin aikaan kollektiivinen viha kaveria kohtaan.

Manninen puhui urpoja juttuja katkeruuksissaan, mutta ei missään vaiheessa mitään asiatonta tai anteeksipyydeltävää. Tällaiset tapaukset ja noihin sanomisiin "puuttuminen" nähdyllä tavalla on minun mielestäni nimenomaan tuota cancel-kulttuuria, kyllä kai Mannisella pitäisi olla oikeus jutella ihan rauhassa mitä huvittaa. Siis niin kauan, kuin ei astuta minkään laillisten, moraalisten tai muiden rajojen yli, mitä tässä ei kyllä tapahtunut. Harvoin pelkistä kitkeryyden värittämistä mielipiteistä saa tässä määrin paskaa niskaansa, ellei niitä mielipiteitä tulkita juurikin tällaisten "yhteiskunnan epäkohtien nostajien" mielestä vääriksi.

Mutta ilmiselvästi sinun mielipiteesi tapahtumien kulusta on erilainen, joten keskustelu lienee siitä lähtökohdasta aika hedelmätön.
 
Viimeksi muokattu:

Kyle

Jäsen
Manninen on se, joka alun perin laukoi niitä sovinismille löyhkääviä heittojaan kun ei ymmärtänyt peliä ja purki turhautumistaan. Sama mies tuli kuukausia myöhemmin extran studioon ja heitti vähän vielä urpompia juttuja joista tuli sitten lisää lokaa. Tämä loka käsiteltiin blokkaamalla kaikki kritisoijat, uhriutumalla ja syyttämällä kohtalostaan Juusoa ja Almaa, eli kiusaamaansa kilpailijaa ja sitä naisjuontajaa jonka edessä näitä sovinistisia kommentteja heiteltiin. Kai ne nyt saatana saa asiaan ottaa kantaa ilman että tarvitsee Akilta kysyä lupa ensin.

Mulla olisi vilpitön kysymys. Ensinnäkin uskon sinua ja uskon, että näkemyksesi edustaa isoa osaa katsojia, eihän tässä mitään myrskyä muuten olisi tullutkaan. Toiseksi itse määrittelen itseni tasa-arvon kannattajaksi ja pyrinkin omassa tekemisessäni kiinnittämään näihin asioihin huomiota. Kolmanneksi haluan sanoa, että itse en kuitenkaan aina hahmota milloin mennään rajan ylitse sovinismin puolelle. Tämä kolmas kohta on käsittääkseni aika monella ongelmallista hahmottaa ja moni sortuu tietämättään "sovinismiin" vaikkei tarkottaisi sitä. Neljänneksi haluan sanoa, että Aki ei ole ikinä edustanut ihmistyyppiä mikä kerää sympatiaani ja en halua tässä sinänsä häntä puolustella.

SItten se kysymys. Mikä on se kohta tässä keississä mistä Alman on syytä olla loukkaantunut ja tai mikä koetaan naisvihaksi? Jos esimerkiksi saisi suorat lainaukset extrasta ja ilman, että niitä on irrotettu asiayhteydestä. Itse olen extran katsonut, mutta en suoraan hahmottanut sieltä suoraa naisvihaa. Ainoastaan Suvi Pitkäsen ja Mariannen junaileman miehet vs naiset asetelman, jotta Manninen joutui kommentoimaan.

Juuson tilanne on selvä, siitä en nyt halua kuulla
 

Oles

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim Ducks, Leijonat
Mikä niissä kommenteissa oli sellaista, etteivät ne olisi "hyväksyttäviä"? Kenen ne kommentit pitäisi hyväksyä, kuka tämän määrittää, kenen arvomaailmaan niitä pitäisi peilata? Ei pelkän mielensäpahoittamiskulttuurin pitäisi olla mikään määre siitä, mikä on hyväksyttävää ja mikä ei. Sinun ja monen muun mielestä ko. kommentit eivät olleet hyväksyttäviä, minun ja monen muun mielestä taas olivat (joskin mauttomia). Mikä tekee sinun totuudestasi paremman kuin minun?

Mitä tulee peliin, niin joutihan tuo Aki tippuakin. Sen verran puusilmäistä ja omahyväistä se meno oli.

E: Ja selvennetään vielä väärinkäsitysten välttämiseksi: minun mielestäni Akin kommentit olivat ihan yhtä puusilmäisiä kuin miehen pelikin itse ohjelmassa. Sellaista katkeraa myrkyn sylkemistä hänet pudottaneeseen porukkaan päin. Jos Akin pudottanut porukka olisi sekasukupuolinen, niin ihan samantyyppistä kitkerää tekstiä sieltä olisi tullut, tietysti eri sanavalinnoilla. Mutta mitään sellaista niissä kommenteissa ei ollut, joka ylittäisi minkäänlaisia rajoja.

Suomalaisessa arvomaailmassa naiset ja miehet ovat tasa-arvoisia keskenään minkä takia sukupuolta alentavat kommentit eivät ole ok. Tähän arvomaailmaan peilaten Aki kommentit naisten porukasta "kiiltokuvienvaihtokerhona" ja "piirileikkinä" on juuri sellaista vähättelevää tytöttelyä, mikä ei ole arvomaailman mukaista käytöstä. Tämä raja ylitettiin.
 

peksa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Crystal Palace, Tappara ja HIFK
Kun katsoo sitä ryhmää joka äänesti Akin pihalle tuolta -> Sabina, Suvi, Kerttu, Marianne ja Juuso niin ei yllätä. Jokainen voi miettiä että kuka noista ei kuulu joukkoon?
 

Johnnie

Jäsen
Suomalaisessa arvomaailmassa naiset ja miehet ovat tasa-arvoisia keskenään minkä takia sukupuolta alentavat kommentit eivät ole ok. Tähän arvomaailmaan peilaten Aki kommentit naisten porukasta "kiiltokuvienvaihtokerhona" ja "piirileikkinä" on juuri sellaista vähättelevää tytöttelyä, mikä ei ole arvomaailman mukaista käytöstä. Tämä raja ylitettiin.

Edelleen subjektiivinen näkemys, jota on hiukan huono käyttää perusteena tuomittaessa jonkun sanomisia ei-hyväksyttäväksi.
 
Joku jossain sanoi osuvasti, että Akin mielestä on varmaan hyvää ja fiksua pelaamista ja taktikoimista, kun miehet pelaavat, mutta kun naiset pelaavat samalla tavalla niin se on juonittelua.
Itse taas törmäsin useisiin allaolevan kaltaisiin kommentteihin. Mutta kun naiset, mutta kun miehet ja jos...
 

Liitteet

  • selviytyjät.jpg
    selviytyjät.jpg
    93 KB · kertaa luettu: 255
  • selviytyjät2.jpg
    selviytyjät2.jpg
    110,4 KB · kertaa luettu: 274
Suomalaisessa arvomaailmassa naiset ja miehet ovat tasa-arvoisia keskenään minkä takia sukupuolta alentavat kommentit eivät ole ok. Tähän arvomaailmaan peilaten Aki kommentit naisten porukasta "kiiltokuvienvaihtokerhona" ja "piirileikkinä" on juuri sellaista vähättelevää tytöttelyä, mikä ei ole arvomaailman mukaista käytöstä. Tämä raja ylitettiin.
Tämä on tasan näin. Niin kuin joku jo totesi, tämänkaltainen puhe olisi ollut ymmärrettävämpää hetken tunnekuohussa, mutta kun tämän machon piti moneen kertaan alleviivata tätä vähättelyä vielä siinä ekstrassa. Jossakin vaiheessa vielä pölvästi kyseli, että olisiko hänen pitänyt alentua vässyköimään ja itkemään itsensä uneen teltan nurkassa, jotta olisi kelvannut kiiltokuvienvaihtokerhoon. Tämä ei olisi käynyt päinsä siksikään, koska Akilla on munat, eikä hänellä ole tissejä.
 

adolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat & Haminan Palloilijat
Toivottavasti tuo Aki keissi ei nyt kuitenkaan ole se, josta koko tämä kausi puhutaan, vaan viimeistään jo ensi sunnuntaina tuo tapaus on kuollut ja kuopattu.

Hän vaikuttaa aika paljon siltä samalta kansanosalta, jota nämä Ano Turtiaiset, Jani Mäkelät ja Mauri Peltokankaat edustavat. Ei nyt anneta noiden pilata tätä mainiota TV-viihdettä määräänsä enempää.
 

Patarouva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Itse taas törmäsin useisiin allaolevan kaltaisiin kommentteihin. Mutta kun naiset, mutta kun miehet ja jos...

Niinpä. Nyt oli kuitenkin kyse siitä, että kyseiseen peliin kuuluu liittoutuminen ja siihen on sukupuolikysymyksiä turha sekoittaa.

Ei kannata unohtaa, että on myös naisia, joilla on hemmetin sovinistisia mielipiteitä.
Tuon toisen liitteen kommenteista tuli mieleen, että aina löytyy näitä auneja ja minnoja, jotka mielellään ylentävät itseään muiden naisten kustannuksella. Joskus luullaan, että he ovat silloin ns. miesten puolella. Paskat, he ovat aina ainoastaan omalla puolellaan.
 
Mulla olisi vilpitön kysymys. Ensinnäkin uskon sinua ja uskon, että näkemyksesi edustaa isoa osaa katsojia, eihän tässä mitään myrskyä muuten olisi tullutkaan. Toiseksi itse määrittelen itseni tasa-arvon kannattajaksi ja pyrinkin omassa tekemisessäni kiinnittämään näihin asioihin huomiota. Kolmanneksi haluan sanoa, että itse en kuitenkaan aina hahmota milloin mennään rajan ylitse sovinismin puolelle. Tämä kolmas kohta on käsittääkseni aika monella ongelmallista hahmottaa ja moni sortuu tietämättään "sovinismiin" vaikkei tarkottaisi sitä. Neljänneksi haluan sanoa, että Aki ei ole ikinä edustanut ihmistyyppiä mikä kerää sympatiaani ja en halua tässä sinänsä häntä puolustella.

SItten se kysymys. Mikä on se kohta tässä keississä mistä Alman on syytä olla loukkaantunut ja tai mikä koetaan naisvihaksi? Jos esimerkiksi saisi suorat lainaukset extrasta ja ilman, että niitä on irrotettu asiayhteydestä. Itse olen extran katsonut, mutta en suoraan hahmottanut sieltä suoraa naisvihaa. Ainoastaan Suvi Pitkäsen ja Mariannen junaileman miehet vs naiset asetelman, jotta Manninen joutui kommentoimaan.

Juuson tilanne on selvä, siitä en nyt halua kuulla
Naisviha on kieltämättä vahva sana tässä yhteydessä.

Mutta kyllähän tämä Aki vaikuttaa semmoiselta stereotyyppiseltä ritarilta, joka pitää naisia jotenkin vähäjärkisempinä. Ritarin mielestä nainen toisaalta kaipaa erityistä suojelua ja ylentämällä alentamista. Toisaalta nainen on hieman sympaattisen ärsyttävän hellyttävä yrittäessään tunkea itseään miesten maailmaan. Ritari rientää aukaisemaan naiselle oven, päästää naiset ensin, järkkää yllätyksiä ja kosii polvillaan meren rannassa auringon laskiessa horisonttiin. Kunhan nainen muistaa paikkansa olennaisissa asioissa (kodinhoito, seksuaaliset velvollisuudet, ulkonäöstään huolehtiminen), on tälle kiva antaa välillä ekstrahuomiota ja antaa kokea olevansa maailman keskipiste. Saattaapa joku nainen toki osata pyörittää tätä suloista machoilua omaksi edukseen, ja pian mies huomaa olevansa liian kalliin talon ja kahden liian kalliin auton omistaja ja puolipäiväinen ruohonleikkaaja-remonttimies.
 

tombraider

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
Niin siis jos nämä instaan kiillotettuja kuviaan laittavat naiset loukkaantuu noistä hölmöistä kommenteista, niin morjens. Nykyään ei osata ajatella, eikä arvostaa itseä. Ollaan vaan heti loukkaantumassa tai puolestaloukkaantumassa kun vaan paikka tulee. Itsetunto on tykkäyksissä eikä oikeassa elämässä.
Noi naisethan olis pistäny koko homman erilaiseksi kun olisivat sanoneet, että ei kannata naismaisen Akin valkaistujen hampaiden kanssa tulla mainitsemaan kiiltokuvista mitään. Äijät olis nauranu. Vai väitättekö että joku mies olis pahastunut? No ehkä Boelius.

Kiekkoonkin vain yksi sarja ja siinä oltava molempia sukupuolia joukkueissa yhtä paljon. Muuten tässä ollaan epätasa-arvoisia vittu.

Mulle tasa-arvo tarkoittaa oikeita asioita, eikä mitään vitun pikku sanomisia jossain vitun teeveessä
 

Ötökkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Panthers, Lentävä maalivahti
Olihan tuo Akin käytös aika kummallista. Naisia tytötellään ja puhutaan kiiltokuvakerhosta. Miesten juonittelu on ylivertaista taktiikkaa, mutta naisten selän takana puhumista.

Itsellä sattui myös korvaan ajatus, että naisille ei kannattanut jutella/olla kiva, kun kotona odottaa kiva vaimo. Eihän meille naisille voi jutella kuin iskemismielessä?

Tuosta kaikestahan olisi selvinnyt anteeksi pyytämällä ja myöntämällä että häviö vitutti ja sitten tuli puhuttua typeriä. Mutta ei - somessa oltiin uhreja ja tehtiin tästä vielä isompi juttu.
 

Kyle

Jäsen
Naisviha on kieltämättä vahva sana tässä yhteydessä.

Mutta kyllähän tämä Aki vaikuttaa semmoiselta stereotyyppiseltä ritarilta, joka pitää naisia jotenkin vähäjärkisempinä.

Tämä on oikeastaan ensimmäinen ohjelma missä Akia olen seurannut enemmän, toki sivusilmällä hahmo on tuttu pieninä annoksina sieltä sun täältä kun nettiä ja televisiota seuraan. Omasta mielestäni Aki on enemmänkin henkilö tai sanotaanko hahmo, joka nostaa itsensä muiden yläpuolelle oli kyseessä sitten mies tai nainen. Tälläisiä henkilöitä näkee paljon ja niiitä ei tarvitse edes etsiä mediasta, vaan niitä on esim. yritys- ja urheilumaailma pullollaan. Siis henkilöitä jotka nostavat itsensä muiden yläpuolelle. Osa joka näiden kanssa toimii ottaa itseesä ja pitää näitä ns kusipäinä ja hankkii siitä itselleen stressin, mutta suurin osa ihmisistä tod näk pitää heitä kusipäinä, mutta antaa mennä toisesta korvasta ulos. Mikään ei ole maailmassa yhtä pysyvää, kuin kusipäiden määrä ja väliaikaiset verot.

Omasta mielestäni onkin hauska, että tämä nousee esiin televiso-ohjelmassa Selviytyjät, joka perustuu juonitteluun ja selkäänpuukotukseen. Edelleen olen melko varma, että osa ei tunnu näkevän tässä tapauksessa naisten määrittämää naiset vs miehet asetelmaa. Itse uskon että Aki olisi voinut käyttää termia kiiltokuvajengi vaikka vastapuolella olisi ollut molempien sukupuolten edustajia ja perjaatteessa Juuso siellä olikin. Nyt se vain sattui sopivasta kolahtamaan, kun liittoutumassa oli vain naisia. Ihan sama edellisellä kaudella yksi liitoutuma irvaallisesti oli "läyhääjät". Siinä oli sekä miehiä, että naisia. Olisiko se ollut sovinistista jos se olisi koostunut pelkistä naisista.

Kyllähän tätä keskustelua vahvasti peilaa se, että kuka puhuu ja miten kenestä. Jos nainen sanoo naisesta sovinistisesti, se on ok. Jos joku oletettavasti tasa-arvoinen sanoo naisesta sovinistisesti, esim nykyiseltä kaudelta Elias, Niko tai Juuso niin sekin on ok. Jos joku keski-ikäinen mies tai muuten epämiellyttävä mies sanoo, jotain edes tulkinnanvaraista, niin siitä pystytään nostamaan myrsky.
 

ZayWest

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Käännettävät rotsit, Ensisijainen kontakti
Itsellä sattui myös korvaan ajatus, että naisille ei kannattanut jutella/olla kiva, kun kotona odottaa kiva vaimo. Eihän meille naisille voi jutella kuin iskemismielessä?

No minkäs muun takia teille pitäisi jutella? Köh.

Joku saattaisi ajatella että Aki olisi voinut rakentaa enemmistöliittoa heti alussa tuohon äijäkolmikkoon, eli jutellut vanhemmalle daamille Mariannelle joka oli ulkopuolinen pitkään. Siihen olisi Suvin varmasti saanut vielä höynäytettyä mukaan. Kuitenkin heti alkuun Aki väsäili tuon äijäkolmikon.
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Niin siis jos nämä instaan kiillotettuja kuviaan laittavat naiset loukkaantuu noistä hölmöistä kommenteista, niin morjens.
Pikku-Akihan siinä loukkaantui kun hän joutui pelistä pihalle. Eikä ollut olo helpottunut vielä useammankaan kuukauden jälkeen. TosiÄJJÄ
 

Stigu

Jäsen
Tulipa itsekin vihdoin katsottua tuo kolmas jakso tämän kauden Selviytyjistä ja päälimmäisenä tunteena on häpeä ja viha.

Jakson alussa kamera kuvaa Arttu Harkkia kalastamassa. Siis hänen tarkoituksenaan on ollut teurastaa noita viattomia luontokappaleita aivan turhan takia. Eikö jumalauta vuonna 2021 osata jo suojella luontoa sen verran, että kalastus ainakin näissä julkisissa ohjelmissa olisi kielletty? Kalat eivät osaa puhua, mutta olen satavarma, että ne eivät halua tulla tapetuksi. Mikä oikeus ihmisellä (ja 98% tapauksista sillä toisella sukupuolella) on tappaa viattomia luontokappaleita? Miksi ohjelmaan on valittu tällainen sadistinen näkökulma?

Sitten alkaa se ensimmäinen koskemattomuuskisa. Sen aikana tajuan että herranjumala miten epätasa-arvoista porukkaa tuolla on ihan fyysisten ominaisuuksien perusteella, ei voi olla pelkkää sattumaa. Pituusjakauma on välillä 157 cm-193 cm ja painojakauma välilla 52 kg-104 kg. Voin vain kuvitella, miten eriarvoisiksi varsinkin nuo fyysisten mittojen ääripäät tuntevat itsensä. Voiko ihmistä enää pahemmin nöyryttää jos itse olet vaikkapa 193/104 kg ja vieressä seisoo se normimittainen 182/78-kiloinen ihanneihminen. Sitä varmaan alkaa miettimään, että miksi minä olen näin erilainen.

Palkintokisan aikana joku (en sano kuka) huutaa sen V:llä alkavan kirosanan jolla viitataan sen toisen sukupuolen alapäähän. Ymmärrän että hän tekee sen turhautuessaan, mutta kyllähän tuo on sitä toista sukupuolta (en sano kumpaa) halventavaa. Eikö tuollaista voisi suodattaa ohjelmasta pois? Voin vain kuvitella miten sen toisen sukupuolen edustajat kokevat häpeää ja eriarvoisuutta. Itse koen ihan vitunmoista myötähäpeää heidän puolestaan. Tuo oli muuten ensimmäinen kerta niistä seitsemästä kerrasta, kun minun piti mennä ulos oksentamaan ja huutamaan yöhön: Me miehet olemme sikoja!

Sitten seuraa koskemattomuuskisa. Kilpailijat astuvat kameran etteen sotamaalauksissa! Ei herranjumala, onneksi en tunne yhtään intiaania, mutta voin kuvitella sitä raivoa, mitä kaikki Suomen intiaanit kokevat katsoessaan ohjelmaa, jossa avoimesti näytetään, kuinka heidän kulttuuriperintönsä ryöstetään ja raiskataan viihteen alttarilla. Eikö näinä päivinä mikään ole pyhää?

Kisan aikana katseeni osuu vahingossa DJ-Suvin niihin ruumiinosiin joita on kaksi ja joita voi suurentaa leikkauksella ja jotka eivät ole huulet. Tajuan oman likaisuuteni ja saastaisuuteni ja sen kuinka aliarvostan sitä toista sukupuolta (en sano kumpaa). Minun on yksinkertaisesti lopetettava tuon saastan katsominen ja mentävä ulos oksentamaan, samalla huutaen: Minä olen sika!

Kyllä tuli oikein paha mieli, oli pakko lopettaa katsominen. Kuka sieltä muuten tippui? Ja miksi?
 

Ötökkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Panthers, Lentävä maalivahti
Tulipa itsekin vihdoin katsottua tuo kolmas jakso tämän kauden Selviytyjistä ja päälimmäisenä tunteena on häpeä ja viha.

Jakson alussa kamera kuvaa Arttu Harkkia kalastamassa. Siis hänen tarkoituksenaan on ollut teurastaa noita viattomia luontokappaleita aivan turhan takia. Eikö jumalauta vuonna 2021 osata jo suojella luontoa sen verran, että kalastus ainakin näissä julkisissa ohjelmissa olisi kielletty? Kalat eivät osaa puhua, mutta olen satavarma, että ne eivät halua tulla tapetuksi. Mikä oikeus ihmisellä (ja 98% tapauksista sillä toisella sukupuolella) on tappaa viattomia luontokappaleita? Miksi ohjelmaan on valittu tällainen sadistinen näkökulma?

Sitten alkaa se ensimmäinen koskemattomuuskisa. Sen aikana tajuan että herranjumala miten epätasa-arvoista porukkaa tuolla on ihan fyysisten ominaisuuksien perusteella, ei voi olla pelkkää sattumaa. Pituusjakauma on välillä 157 cm-193 cm ja painojakauma välilla 52 kg-104 kg. Voin vain kuvitella, miten eriarvoisiksi varsinkin nuo fyysisten mittojen ääripäät tuntevat itsensä. Voiko ihmistä enää pahemmin nöyryttää jos itse olet vaikkapa 193/104 kg ja vieressä seisoo se normimittainen 182/78-kiloinen ihanneihminen. Sitä varmaan alkaa miettimään, että miksi minä olen näin erilainen.

Palkintokisan aikana joku (en sano kuka) huutaa sen V:llä alkavan kirosanan jolla viitataan sen toisen sukupuolen alapäähän. Ymmärrän että hän tekee sen turhautuessaan, mutta kyllähän tuo on sitä toista sukupuolta (en sano kumpaa) halventavaa. Eikö tuollaista voisi suodattaa ohjelmasta pois? Voin vain kuvitella miten sen toisen sukupuolen edustajat kokevat häpeää ja eriarvoisuutta. Itse koen ihan vitunmoista myötähäpeää heidän puolestaan. Tuo oli muuten ensimmäinen kerta niistä seitsemästä kerrasta, kun minun piti mennä ulos oksentamaan ja huutamaan yöhön: Me miehet olemme sikoja!

Sitten seuraa koskemattomuuskisa. Kilpailijat astuvat kameran etteen sotamaalauksissa! Ei herranjumala, onneksi en tunne yhtään intiaania, mutta voin kuvitella sitä raivoa, mitä kaikki Suomen intiaanit kokevat katsoessaan ohjelmaa, jossa avoimesti näytetään, kuinka heidän kulttuuriperintönsä ryöstetään ja raiskataan viihteen alttarilla. Eikö näinä päivinä mikään ole pyhää?

Kisan aikana katseeni osuu vahingossa DJ-Suvin niihin ruumiinosiin joita on kaksi ja joita voi suurentaa leikkauksella ja jotka eivät ole huulet. Tajuan oman likaisuuteni ja saastaisuuteni ja sen kuinka aliarvostan sitä toista sukupuolta (en sano kumpaa). Minun on yksinkertaisesti lopetettava tuon saastan katsominen ja mentävä ulos oksentamaan, samalla huutaen: Minä olen sika!

Kyllä tuli oikein paha mieli, oli pakko lopettaa katsominen. Kuka sieltä muuten tippui? Ja miksi?
En nyt tiedä oliko tämä viittaus siihen että tämä "mielensäpahoittaminen" Akin sanomisista olisi ollut jotenkin turhaa? Minun mielestä nimenomaan nyt oli jopa syytä vähän antaa palautetta, kun oikeastaan kaikki Akin sanomiset oli sellaista äijämachoilua ja tytöttelyä. Ei ollut kyse mistään yksittäisestä väärin muotoillusta lauseesta, vaan tulee koko haastattelu oli puhumista tytöistä, kiiltokuvista, tisseistä yms.
 

Alejandro

Jäsen
Olen jo pitkään ollut sitä mieltä, että internet meni peruuttamattomasti pilalle sosiaalisen median ja sitä seuranneen keski-ikäiskäyttäjämassan myötä. Eikö noita voisi eristää vaikka omaan intranetiin. Antaisi pääsyn jollekin varjo-Iltalehteen ja omaan Facebookiin, niin saisivat tapella siellä keskenään rauhassa. Nettipoliisi Marko Forsskin sanoi vuosia sitten, että eniten tapauksia eivät suinkaan aiheuta lautajonnet vaan nimenomaan törkeyksiä ja kunnianloukkauksia kirjoittelevat pääasiassa vanhemmat henkilöt.

Sarja on ollut kyllä hyvää katsottavaa ja harmi kun Aki tippui. Olihan siinä kaverissa viihdearvoa ja tämähän on loppupeleissä silkkaa aivotonta viihdeohjelmaa.

Ps. En ole ikärasisti ja tässä oli pientä huumoria totuuden seassa.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Jupe

madeOFspade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
No jo on mellakka noussut tuosta. Miksi nämä tasa-arvon puolesta puhuvat naiset kannattavat tasa-arvoa kunhan nainen hyötyy siitä.

Missä on heidän puolelta kitinä siitä kun miehille on armeija pakollinen ja naisille ei...saatikka missä on tasa-arvo kun mietitään lapsien huoltajuutta.

Manninen oli kiukkuinen ja antoi rapaa turhautuneena. Ymmärrän, että jotkut närkästyy, mutta herran jumala taas mikä älämölö pienestä asiasta.
 

Creed Bratton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Manninen oli kiukkuinen ja antoi rapaa turhautuneena. Ymmärrän, että jotkut närkästyy, mutta herran jumala taas mikä älämölö pienestä asiasta.

Onneks Aki on niin aikuinen, että pääsi nopeasti yli kiukusta ja lopetti vinkumisen. Eiku.

Ymmärrän, että näiden feministihörhöjen kiukku menee taas kerran överiksi, mutta onhan tuo porilainen juntti omassa kategoriassaan, kun vieläkin jaksaa mouhota somessa.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Tadu

madeOFspade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Onneks Aki on niin aikuinen, että pääsi nopeasti yli kiukusta ja lopetti vinkumisen. Eiku.

Ymmärrän, että näiden feministihörhöjen kiukku menee taas kerran överiksi, mutta onhan tuo porilainen juntti omassa kategoriassaan, kun vieläkin jaksaa mouhota somessa.

Miksi seuraat tuota junttia somessa? :D

Ihan samaa kitinää on joka suunnasta.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös