Selostajat ja media olympiakisoissa 2016

  • 49 324
  • 259

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Arvokisojen aikaan on mahtavaa, kun kaivavat aina Pauli Nevalan kommentoimaan, mm. tästä.
Nevala olisi kyllä huikea kommentaattori itse.
En tiedä tietääkö Järvenpää keihäänheitosta mitään, mutta se on hänen ansiokseen luettava että Sirmaisin EM-kullan osasi ennustaa jo about avauskierroksen perusteella (vaikka ei johtanut sen jälkeen muistaakseni).
 

MAKE #89

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Itse kaipaisin noihin yleisurheilulähetyksiin vähän peilausta suomalaisurheilijoiden tilanteeseen. Monessa lajissa kun ei suomalaisedustusta saada kisoihin niin olisi mielenkiintoista kuulla missä Suomen kärki kulkee kansainväliseen tasoon verrattuna. Sitä joutoaikaa kuitenkin jää lähetyksiin niin sen voisi käyttää hyödyksi. Samoin kiinnostaisi esim. suomalaisjunioreiden menestys lajissa kuin lajissa. Tietoa varmaan löytyy Lehtimäeltä ihan kiitettävästi.
 

VT

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
En ole kyllä yhtään samaa mieltä. Itseä ainakin kiinnostaa seurata enemmän vaikka kymmenottelua kuin jonkun lajin karsintaa.
Kyllähän kisat jossa mitaleja jaetaan menee edelle kuin heikkotasoinen keihään karsinta.
Hirvosen kritiikki ei ensisijassa tainnutkaan koskea sitä mitä ruudussa näytetään, vaan mitä kerrotaan kuvan ulkopuolelta. Itseänihän asia ei häiritse, kun aina seurannassa iaaf:n tulospalvelu, koska haluan olla kartalla tilanteesta. Lehtimäen ja kumppaneiden kompetenssi ei tähän valitettavasti riitä, vaikka kyse varsin yksinkertaisesta matematiikasta.
 

Shanahan

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Philadelphia Flyers
Itseänihän asia ei häiritse, kun aina seurannassa iaaf:n tulospalvelu, koska haluan olla kartalla tilanteesta.

Mistä tuo IAAF:n reaaliaikainen tulospalvelu löytyy? Jos menen IAAF:n Rion kisasivuille ja haluaisin esim. seurata naisten korkeushypyn karsintaa, niin en onnistu löytämään kuin osaanottajaluettelon (startlist). Taidan olla väärillä sivuilla tai sitten oon vaan niin käsi näiden kanssa.
Rion sivuilta tuollainen tulospalvelu (live results) kyllä löytyy, mutta omaan silmään sekin vaikuttaa aika oudosti toteutetulta tai näyttää varmaan pirun hyvältä kännykässä tai jossain tabletissa.. tai sitten alan vaan olla liian vaari näihin hommiin. Ihan teksti-tv tyyppinenki toteutus ois melkein munsta parempi.. jaksan kyllä vaik näpytellä reloudia jos skabat/matsit kunnolla kiinnostaa.
 

adolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat & Haminan Palloilijat
Nuo Nevalan kaltaiset vanhat jäärät kannattaa minusta jättää ihan oman arvoonsa, siis sillä ehdolla jos ei ole itse tehnyt mitään muuta kuin huudellut nurkista, niin kuin hän nyt itse tekee. Järvenpään ennätys on päälle 86 metriä, joten se noista "ei ole saanut itse keihästä minnekään" höpinöistä. Hyvä kommentaattori oli minusta.
 
Suosikkijoukkue
Steelborn, Ich bin ein mouhijärveläinen
Nuo Nevalan kaltaiset vanhat jäärät kannattaa minusta jättää ihan oman arvoonsa, siis sillä ehdolla jos ei ole itse tehnyt mitään muuta kuin huudellut nurkista, niin kuin hän nyt itse tekee. Järvenpään ennätys on päälle 86 metriä, joten se noista "ei ole saanut itse keihästä minnekään" höpinöistä. Hyvä kommentaattori oli minusta.

Sarkasmi-tutka päälle.
 

MAKE #89

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
On yksi asia antaa rakentavaa kritiikkiä ja toinen sitten laukoa näitä asiattomuuksia. Jälkimmäisestä on vain haittaa lajille Suomessa ja on käsittämätöntä että entiset urheilijat kaivavat maata nykyisten jalkojen alta tuohon tyyliin. Jos noin paljon osaamista on niin laittaisi vaikka oman treenikeskuksen pystyyn ja tekisi niitä uusia mestareita omilla opeillaan.
 

Pavlikovsky

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Calgary Flames sekä Manchester United.
Näitä vanhoja mestareita ei tunnuta saavan valmennuksen pariin, vaan he mielummin jyrähtelevät arvokisoittain tietyille lehdille miten kaikki on paskaa ja ennen heitettiin vauhditakin sata metriä. Kuulantyöntöön tarvittaisiin myös näitä 20 metrin klubilaisia, mutta sama asia.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Näitä vanhoja mestareita ei tunnuta saavan valmennuksen pariin, vaan he mielummin jyrähtelevät arvokisoittain tietyille lehdille miten kaikki on paskaa ja ennen heitettiin vauhditakin sata metriä.
Tätä samaa olen miettinyt. Jätkät tuntuu tietävän kyllä kaikesta kaiken, joten miksi eivät sitten ole valmennushommissa? Nevala oikein heitti esille tuolla Seppo Rädyn nimeä, ei ole tainnut Sepon valmennusura ihan lähteä lentoon. Vai vieläkö se Oona Sormunen heittää, ja jos heittää niin meneekö 50 metriä rikki?
 

euron kolikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Philadelphia Flyers
Petri Sjöblom. No onpas meillä siinä hauska heppu. Heh heh.

Onko tuo Sjöblom palkattu tuonne täyttääkseen Kaj Kunnaksen roolin hassunhauskana kentänlaitatoimittajana. Harmi vain, että tuommoisen toimistoinsinöörin olemuksella hänen touhunsa näyttää todella teennäisen vaivaannuttavalta. Välillä tuntuu, että hän tekee tarhaikäisille lapsille noita raporttejaan. No, kaikki kohderyhmät pitää ottaa huomioon.

Sit se saatana vielä virnistelee iloisesti kameran edessä Petra Ollin hävityn ottelun jälkeen. "täällä meillä vielä painit jatkuu jee jee"
 

H.Incandenza

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, KuPS, SiiPe, Chelsea FC
Nevala oikein heitti esille tuolla Seppo Rädyn nimeä, ei ole tainnut Sepon valmennusura ihan lähteä lentoon. Vai vieläkö se Oona Sormunen heittää, ja jos heittää niin meneekö 50 metriä rikki?

Nooh, voittihan tuo Oona 5 kertaa peräkkäin suomenmestaruuden. Putki meni katki tänä vuonna. Harmi vain, että Oona on sulka päässä 140 cm, niin ei tuolla vipuvarrella vaan kovin pitkälle heitetä. Voimaa varmasti on rätymäisesti kuin pienessä kylässä.
 

Schwein

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Minua ainakin vituttaa nuo vanhat jäärät joiden mielestä ennen oli miehet rautaa. Ei kuulu tähän ketjuun, mutta joku Juha Mieto varsinkin on niin saatananmoinen besserwisser ettei pahemmasta väliä. "kyllä ennen hiihdettiin mustikkasopan ja kurapuuron voimin puusuksilla" (Olisiko kannattanut, vittu, hiihtää lasikuitusuksilla niin kuin muutkin teki? Olisi voinut mitalit kirkastua.)

Räty sentään heittää hyvää läppää välillä, mutta tosiaan kyllä nuo valmennusnäytöt on aika olemattomat, olkoon valmennettavansa minkä pituinen tahansa.
 

Radiopää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Greta Thunberg
En ihan ymmärrän Yle logiikkaa. Ensin yhdeksältä näyttävät edellispäivän huippuhetket ja sen perään koostelähetyksen yleisurheilusta. Olipa kiva tietää ennen koostetta, miten viime yönä kävi.

Ja luuleeko Niki Juusela olevansa hyvä tunnelmanluoja. Kaikki puheet ennen ja jälkeen Usain Boltin juoksun ovat senverran tunnelmaa laskevia, että on parempi katsoa lähetyksiä ilman selostusta. Pisteet siitä, että tekee muutakin kuin vain huutaa niin kuin Mertaranta.
 

Wingman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Valmentajien hautuumaa
En ihan ymmärrän Yle logiikkaa. Ensin yhdeksältä näyttävät edellispäivän huippuhetket ja sen perään koostelähetyksen yleisurheilusta. Olipa kiva tietää ennen koostetta, miten viime yönä kävi.

No jos katsot huippuhetket ennen pidempää koostetta, niin en tiedä voitko syyttää kuin itseäsi.
 

Oldtimer

Jäsen
Suosikkijoukkue
RoRe, Rops, TPS (kiekko/futis)
Onko tuo Sjöblom palkattu tuonne täyttääkseen Kaj Kunnaksen roolin hassunhauskana kentänlaitatoimittajana. Harmi vain, että tuommoisen toimistoinsinöörin olemuksella hänen touhunsa näyttää todella teennäisen vaivaannuttavalta. Välillä tuntuu, että hän tekee tarhaikäisille lapsille noita raporttejaan. No, kaikki kohderyhmät pitää ottaa huomioon.

Sit se saatana vielä virnistelee iloisesti kameran edessä Petra Ollin hävityn ottelun jälkeen. "täällä meillä vielä painit jatkuu jee jee"

Mä olisin kyllä Petrana työntäny sen mikin tuon idiootin nenään. Oletko huomannut muuten miten "kivasti" Sjöblom heittää tasaisin väliajoin...."mutta heiiiiii,......". No, se siitä. Legendaarinen "böbi" Wallenius näyttää pönöttävän jälleen YLEn studiossa, vaadin miestä välittömästi lennätettäväksi Rioon! Kyllä Böbi ainakin yhden pärinäpojan kokemuksessa ja urheiluinnostuksessa hakkaa! ; )
 

Oldtimer

Jäsen
Suosikkijoukkue
RoRe, Rops, TPS (kiekko/futis)
Minua ainakin vituttaa nuo vanhat jäärät joiden mielestä ennen oli miehet rautaa. Ei kuulu tähän ketjuun, mutta joku Juha Mieto varsinkin on niin saatananmoinen besserwisser ettei pahemmasta väliä. "kyllä ennen hiihdettiin mustikkasopan ja kurapuuron voimin puusuksilla" (Olisiko kannattanut, vittu, hiihtää lasikuitusuksilla niin kuin muutkin teki? Olisi voinut mitalit kirkastua.)

Räty sentään heittää hyvää läppää välillä, mutta tosiaan kyllä nuo valmennusnäytöt on aika olemattomat, olkoon valmennettavansa minkä pituinen tahansa.
Mites vanhat jäärät nyt noin pojun ihon alle pääsee, ettei vain olis jotain perää....? ;)
 

Radiopää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Greta Thunberg
No jos katsot huippuhetket ennen pidempää koostetta, niin en tiedä voitko syyttää kuin itseäsi.

Kysymys on siitä, missä järjestyksessä ja mihin aikaan Yle ne esittää. Onko katsojan tiedettävä etukäteen, missä järjestyksessä Yle asioita näyttää. Esimerkiksi jos ottaa talteen aamun koostelähetyksen, voi se alkaa jo siinä vaiheessa, kun lähetyksessä näytetään huippuhetkiä. Se, että huippuhetket tulee yhdeksältä ja kooste alkaa heti perään, ei ole järkevää. Ottaen huomioon Aamu-tv:n kahdesti tunnissa tulevat urheilu-uutiset, voisi huippuhetket näyttää vasta koostelähetyksen jälkeen. Nämä ovat pieniä asioita, joilla voi katsojalle olla suuri merkitys, ja on aika lapsellista vastata kritiikkiin syyttämällä katsojaa.
 

Wingman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Valmentajien hautuumaa
Kysymys on siitä, missä järjestyksessä ja mihin aikaan Yle ne esittää. Onko katsojan tiedettävä etukäteen, missä järjestyksessä Yle asioita näyttää.

No jos ei halua huippuhetkiä katsoa niin kyllä. Ihme kitinää.
 

Wingman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Valmentajien hautuumaa

Radiopää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Greta Thunberg
No en sentään. En tosin näe YLE:n toiminnassa mitään vikaa. Vinkki: ohjelmaoppaasta näkee milloin tulee mitäkin ohjelmaa ja kaukosäätimestä vaihtuu kanava. Näillä tuostakin olisi selvitty.

Ymmärsitkö nyt, mitä edes tarkoitin.

TV1:ltä tulee aamuisin urheilu-uutiset kahdesti tunnissa. Siksi näen aika typeränä, että TV2:n ohjelma aloitetaan samoilla jutuilla, jotka on käyty läpi urheilu-uutisissa pitkin aamua. Tämän takia huippuhetket olisi järkevämpää näyttää TV2:ssa vasta koostelähetyksen jälkeen. Kysymys ei ole pelkästään siitä, että minä näin huippuhetket ennen pitkää koostetta. Kyllä, minun kohdalla kysymys saa olla omasta virheestäni, koska olisin voinut ennakoida tilanteen paremmin. Kanavaa en voinut enää vaihtaa, kun avoin television juuri sillä hetkellä, kun olennainen asia tuli ulos.

Voit toki selittää ohjelmaoppaan ja muut hienoudet vanhemmalle väelle, jotka niitä ei välttämättä osaa käyttää. Vastauksesta kumpuaa, ettet osaa lainkaan ajatella toisenlaisia katsojia, ja siksi minulle tuli mieleen siitä VR:n asiakaspalvelun käyttäytyminen. Kannattaisi oikeasti joskus katsoa asioita laajemmin kuin vain omasta näkökulmasta, niin ehkä ymmärrät kritiikkiäkin paremmin.

Ei tämä minun päivääni tai nautintoani olympiakisoista pilannut. Sen sijaan kiinnitin huomiota asiaan, jonka voisi hoitaa paremmin ja otin sen täällä esille.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös