TuplaNolla
Jäsen
Tämmönenkin punk-bändi Varski Gangin KooKoo-biisi löytyy netin syövereistä.
Vuosia olen tätä ihmetellyt miksi tästä ei tullut KooKoolle virallista maalilaulua. Olisi ainakin ihan KooKoolle tehty ja omaperäinen.
Tämmönenkin punk-bändi Varski Gangin KooKoo-biisi löytyy netin syövereistä.
Omaperäinen sekä KooKoolle tehty pitävät täysin paikkansa. Itse boldatusta rohkenen kumminkin olla eri mieltä. Jo aikaa nähnyt Lumon Areenan äänentoisto ei välttämättä tekisi palvelusta punkille ominaiselle räminämeiningille, eikä varsinkaan suurimman osan katsojista korville. Jos massaa halutaan miellyttää, niin on melkeinpä pakon sanelema ehto tai vähintäänkin strategisesti järkevää turvautua geneerisempiin vaihtoehtoihin, joka todennäköisesti miellyttää keskivertokuulijaa enemmän.Vuosia olen tätä ihmetellyt miksi tästä ei tullut KooKoolle virallista maalilaulua. Olisi ainakin ihan KooKoolle tehty ja omaperäinen.
Kyllä Varski-gangia ja KooKoo-marssia pitäisi peleissä soittaa. Tässähän meillä on sitä seurakulttuuria! Lasken myös Tenkasen tähän.
Ei tarvitsisi H-hetkillä laittaa, mutta hyvin menisi vaikka ennen tai jälkeen matsin, kun porukkaa valuu hallille tai hallilta ulos.
Noistahan nyt voi vääntää vaikka minkälaista uusintaversiotakin, mutta näkisin että noita originaaleja pitäisi ensin soittaa hallilla. En osaa sanoa kuinka yleistä tietoa nämä biisit Kouvolassa ovat, mutta olettaisin että moni kouvolalainen ei näistä ole edes tietoinen.
Tuo marssi oli unohtunut itseltänikin vuosiksi, Varskia on kyllä tullut luukutettua.
Veikkaisin että esim Raivopäät 2.0 voisivat mielellään tehdä hallissakin soitettaksi kelpaavan version tuosta Varski Gangin biisistä, tämä noin niinkun vinkkinä ja omaa arvailua.Molempia on kyllä kokeiltu hallissa, mutta koska kummastakaan ei saa mitään selvää isommasta äänentoistosta kuunneltuna on niistä luovuttu. Marssin ongelma on se ettei mistään muualta kun tuosta YouTube-videosta ole löytynyt mitään tiedostoa kappaleesta. Ja tuo on jostain kaiuttimista mikrofonilla kasetille äänitetty versio, joten siitä ei ole PA-laitteilla soitettavaksi. Varski Gangin punksoundi taas on sen verran räkäistä ja diskanttivoittoista (kuten punkin kuuluukin toki olla) ettei kappaleesta saa mitään selvää hallissa.
Molemmista toivoisin minäkin uusintaversioita joissa olisi paremmin halliin sopiva soundi, mutta olemassaolevilla tiedostoilla ei soitto valitettavasti onnistu.
Tässä vielä yksi KooKoo-biisi 1980-luvulta. Onkohan tuo laulaja Kalevi Kullasvaara?
Biisi on varmaan vuodelta 1985 tai 1986 juuri ennen liiganousua, jolloin KooKoo nousi divarista liigaan kauden 1986-1987 päätteeksi.
Muistan nyt, kun mainitsit. Näyttää olleen ihan SBC Radion omaa tuotantoa tuo biisi. Biisin esitti Saksa Brothers.Muistaako kukaan sellaista hard rock kappaletta missä laulettiin ”kun KooKoo pelin aloittaa. Se vastustajan sekoittaa. Verkkokin heilahtaa” ja siitä kertsiin missä ”go on KooKoo, go on Kookoo. Kotijoukkue on jäällä. On kova meno päällä”
Mistään en ole tuota löytänyt joten olen ruvennut miettimään onko tämä unessa tullut kappale. Muistelisin kuitenkin että SBC radio tuota soitti.
Muistan nyt, kun mainitsit. Näyttää olleen ihan SBC Radion omaa tuotantoa tuo biisi. Biisin esitti Saksa Brothers.
Löysin kyseisen biisin netistä:
Hieno idea! Jos kaipaat akustisia rumpuja äänitteille, niin laita yksityisviestiä. Mulla on mahdollisuus äänittää laadukkaat moniraitarummut, ja mikäs sen parempaa, kuin tehdä tällaista oman rakkaan seuran vuoksi.Terve kaikille,
olen vuosikaudet seuraillut palstaa hiljaisena yhtiömiehenä, mutta nyt tuli sellainen keskustelu, johon itsellänikin on jotain relevanttia annettavaa.
Jouko Törmälän kynäilemä marssi on mielestäni ihan kelpo tuote omassa tyylilajissaan, muttei ehkä mikään varsinainen maalilaulu. Vettäkin virrannut Kymijoessa aika lailla 1980 -luvun jälkeen. Muista esille tuoduista biiseistä ei minulla ole sen enempää kommentoitavaa kuin, että ne @Ticon ajatuksia myötäillen ovat teknisesti oman aikansa ja genrensä tuotteita.
Mitä mieltä olisitte, jos päivittäisi kannustus- ja/tai maalilaulun tälle vuosikymmenelle? Voisin ottaa pitkän linjan biisinikkarina työn alle vaikka kolmen erityylisen rallin vääntämisen. Ehdotan lisäksi yhteistä ideointi sanoitusten ja tyylilajien suhteen, jolloin biisit eivät jäisi ihan yhden miehen tajunnanvirran varaan. Jos niistä sitten vääntäisi kohtuulliset demot ja laittaisi äänestystä pystyyn täällä tai jollain muulla fanit tavoittavalla alustalla, saattaisi syntyä ihan hyvää pöhinää, jota ei kai - itse näin aikamoisena some-erakkona kun en moisesta tiedä - ainakaan tämän palstan mukaan ole ollut liiemmin tarjolla. Ja suosikista tekisi sitten sen verran laadukkaan version, että Sumulaakson ämyritkin tykkäisivät.
Lisäksi, kun tämä on itselleni harrastustoimintaa rakkaudesta lajiin, ei juurikaan pääsisi harmittamaan, vaikka tästä(kään) hienosta ideasta ei lopulta tulisi se kummempaa valmista kuin mielekästä puuhastelua vapaa-aikaan.
Taustalle Kuudeskenttäpelaaja kuoro... ja kunnon musavideo päälle :)Terve kaikille,
olen vuosikaudet seuraillut palstaa hiljaisena yhtiömiehenä, mutta nyt tuli sellainen keskustelu, johon itsellänikin on jotain relevanttia annettavaa.
Jouko Törmälän kynäilemä marssi on mielestäni ihan kelpo tuote omassa tyylilajissaan, muttei ehkä mikään varsinainen maalilaulu. Vettäkin virrannut Kymijoessa aika lailla 1980 -luvun jälkeen. Muista esille tuoduista biiseistä ei minulla ole sen enempää kommentoitavaa kuin, että ne @Ticon ajatuksia myötäillen ovat teknisesti oman aikansa ja genrensä tuotteita.
Mitä mieltä olisitte, jos päivittäisi kannustus- ja/tai maalilaulun tälle vuosikymmenelle? Voisin ottaa pitkän linjan biisinikkarina työn alle vaikka kolmen erityylisen rallin vääntämisen. Ehdotan lisäksi yhteistä ideointi sanoitusten ja tyylilajien suhteen, jolloin biisit eivät jäisi ihan yhden miehen tajunnanvirran varaan. Jos niistä sitten vääntäisi kohtuulliset demot ja laittaisi äänestystä pystyyn täällä tai jollain muulla fanit tavoittavalla alustalla, saattaisi syntyä ihan hyvää pöhinää, jota ei kai - itse näin aikamoisena some-erakkona kun en moisesta tiedä - ainakaan tämän palstan mukaan ole ollut liiemmin tarjolla. Ja suosikista tekisi sitten sen verran laadukkaan version, että Sumulaakson ämyritkin tykkäisivät.
Lisäksi, kun tämä on itselleni harrastustoimintaa rakkaudesta lajiin, ei juurikaan pääsisi harmittamaan, vaikka tästä(kään) hienosta ideasta ei lopulta tulisi se kummempaa valmista kuin mielekästä puuhastelua vapaa-aikaan.