Maajoukkue-tauko saapui myös Kymenlaaksoon ja sillä väliin, kun painotalot postittavat Areenankujalle lärpytintä ja EASPORTS-pahvikypärää, niin teimme kaveriporukan kesken ennustuksia tulevasta:
Mikkelissä Joni Vesalainen (aka. sir Vesalainen) luo jokaisesta ottelusta erillisen tapahtuman ja spektaakkelin reagoiden markkinoiden vivahteisiin ja täyttää hallin illasta toiseen. Tämä kaikki tapahtuu siis oikeasti Mikkelissä, jossa tämän vuosikymmenen käytetyin lainaus oli; "kuolen mielummin kuin menen Jukureiden peliin."
Sillä väliin Topinkujalla käy kuhina... Kotiottelu odottaa ovella ja sitä varten onkin syytä avata Facebook-tapahtuma.
Edelliseen peliin oli jo aiemmin viikolla on jo kuvattu hassunhauska mainosvideo kameralla, joka on saatu kolmen Pringles-purkin oston jälkeen. Videossa KooKoon kärkihyökkääjät, jotkat ovat tehneet 17 pelin jälkeen yhteensä kolme pistettä huutelevat jollekin tuntemattomalle SaiPa-homolle hauskuuksia. Jo ennen tätä on kamerat raahattu Josh Greenin mukana rallivideon kuvauksiin, joka lopulta oli yhtä mielenkiintoista tavaraa kuin paksusuolen tähystys. Sillä poikkeuksella, että paksusuolen tähystyksessä tapahtuu sentään jotain.
Nyt vastaan saapuu kuitenkin Mikkelin Jukurit, johon on syytä lyödä markkinointibudjetista panoksia peliin oikein kunnolla. KooKoo onnistuu kaappaamaan selkeällä ylihinnalla suomalaisen peruspuolustajan, joka on viimeksi mahtunut kahteen ylempään puolustajavitjaan kymmenen vuotta sitten. Toimistolla heitellään jo ylävitosia keskenään, kun halli on tämän uutisen jälkeen myytynä vähintään viisi kertaa loppuun. "Vielä Kosarin ilmoituspalstalle postimerkin kokoinen mainos ja avot!", kuuluu Orpe-klubin kabinetista.
Yhtäkkiä kuitenkin toimiston puhelin soi... Puhelimen toisesta päästä löytyy itsensä paikallislehdessä markkinointi-jumalaksi nimennyt sir Vesalainen ja hänellä on idea. Vesalainen myy 2500 fanimatkaa mikkeliläisille tulevaan peliin ja KooKoo jakaa täten 50/50-ottelutulot organisaatioiden kesken. Välimaa suostuu tähän välittömästi ja poistuu omasta mielestään voittajana tilanteesta ("khihih halli täynnä"). Samaan aikaan Liigan kuntosalin saunatiloissa naureskellaan tirsku-naurua KooKoolle ja taputellaan Vesalaisen karvaista selkää.
Koittaa pelipäivä ja Sakari nielaisee pikkusikarinsa, kun SarvisClubin 747:t alkavat laskeutumaan pesäpallokentälle ja ulos pursuaa pinkkipaitaisia mummuja lehmänkellojen kilkattaessa kädessä. Myös Vesalainen saapuu paikalle laskuvarjolla, pukeutuen lumenvalkoiseen turkkiin ja pimpdaddy-karvalakkiin. Hän antaa välittömästi Lumon Areenan katolla haastattelun NY Timesille, sekä taluttaa oman entouragensa aitioon. Samaan aikaan jäähallin alla Välimaa supattelee vähän kännissä olevalle Kouvolan Sanomien Tami Rannalle KooKoon markkinointistrategiasta lehtijutun toivossa. Tami kirjoittelee katkenneella lyijykynällä käteensä muistiinpainoja ja lähtee horjumaan kohti keskustaa kaatuen orapihlaja-aidan läpi ja hukaten muistivihkonsa.
Hallin puolella Jukurit persraiskaa KooKoota totuttuun tapaan ja mikkeliläisjoukkue käy kiittämässä jo kannattajiaan ensimmäisen erän jälkeen. Samaan aikaan toisessa päädyssä taputetaan kädet taskussa tsemppiä kotijoukkueelle. Pelin jälkeen KooKoo päätyy palkkamaan viisikymmentä fania VMP:n kautta katsomoon. Heidän perehdystysjaksonsa osoittautuu hankalaksi, kun jokainen vuorollaan tajuaa, ettei kellään ole mitään hajua kannattajakulttuurista. Tällä ei ole kuitenkaan väliä, vaan KooKoo sponsoroi läpi kauden kymmenen fanin matkoja ympäri Suomea, jossa käydään heiluttamassa lippua, ollaan hiljaa ja käyttäydytään hyvin. Bussissa on myös tietovisa ja ABC:lla lounaspöydän saa puoleen hintaan.
KooKoon otteet jatkuvat alkukauden tapaan ja siirtorajalla joukkuetta vahvistetaan Eemeli Koskelaisella, Jere Espolla ja Tuukka Laaksolla.
Myöhemmin seuran markkinointikoneisto luo täysin uudenlaisen joulukonseptin, jossa se pitää joulukalenteria joulun ajan myös sosiaalisessa mediassa. Yhdestä luukusta paljastuu OPG:n 12 vuotinen jatkosopimus, toisesta Järvenpään kahden minuutin mittainen haastettelu, eräästä Tommy Wingelsin neljän sekunnin tsemppiterveiset iigeessä ja kaiken kruunaa hauskan throwback-kisan julkaisu, jossa Instagramissa voidaan jakaa parhaimpia KooKoo-muistoja viikon ajan. Voittaja saa seisomaliput puoleen hintaan joulupäivänä aamu-yhdeksältä pelattavaan KooKoo - KalPa otteluun.
Huhtikuussa Pelicans julkaisee kaapanneensa taas kymmenkunta KooKoo-junioria, jotka muodostavat seuran rungon tulevina vuosina. Jarno Kultasella on ollut kiireitä istua omien käsiensä päällä, kun kukaan toimistolta ei ole markkinointirummutksen keskeltä tajunnut miehen sopparin päättyneen samaan aikaan.
Kauden päätteeksi Kouvola saa myös mainetta faniristeilyllä, jossa Kuudes Kenttäpelaaja pokkaa vuoden positiivisimman faniryhmän palkinnon. Palkinto jaetaan sille ryhmälle, joka ei saannut yhtään oikeaa palkintoa varsinaisessa gaalassa.
Näillä mennään siis kohti tulevaa...