Re: askarteluvinkkejä?
Viestin lähetti finnjewel
Mitä voisi askarrella n. sadasta viinipullon korkista?
nimim. "liesituulettimen päällä olevaan koriin ei mahdu enää lisää"
Oletan, että korkkisi ovat luonnonkorkkeja joten niistä voi askarrella vaikka mitä.
Olen jo mielessäni suunnitellut korkeistasi ison, vihreälle säkkikankaalle tehdyn kukkataulun:
Halkaiset n.30 korkkia (korkeussuunnassa) ja liimaat ne puuliimalla säkkikankaalle, mieleisesi kukka-astian muotoon. Hankit jotain pienikukkaisia kuiva- tai silkkikukkia ja osan kukista liimaat ylimmän korkkikerroksen ja säkkikankaan väliin.
Suurin osa kukista tökitään ”astian” yläriville korkkien väliin siten, että kukinnot on katsojaan päin. Siis töröttävät kohtisuoraan ylös kankaasta ja kokeista. Viimeisenä silauksena kiinnität pienillä liimapisaroilla pelkkiä kukintoja maltillisesti sinne tänne taulun ja kukka-astian alareunaan.
Valmis taulusi vaatii vanhasta, harmaantuneesta laudasta tehdyt kehykset. Poraat kehyksiin pienet reijät ja kiinnität päärmätyn säkkikangassysteemin siimalla reikiin. Ja jos et tiedä mitä tarkoittaa päärmäys, niin se on vain tavallinen ommel jonka säkkikangas vaatii reunoilleen. Pyydät vaimoasi, tai jotain sen tapaista naista, tekemään tuon koneompeleen jos itse et osaa. Muuten homma on helppo, ja saat upean taulun seinällesi.
Miehekkäämpi versio ed. selostetusta:
Sama systeemi mutta maalaat korkin puolikkaat ja liimaat ne esim. pronssin sävyiselle kankaalle ja sommittelet niistä mitä ikinä keksit. Itse olen tehnyt pronssikankaalle maisemasiluetin pilvenpiirtäjineen ym asiaan kuuluvine auringonlaskuineen. Lopputulos yksinkertaisesti upea. Tuo trendikkäämpi versio vaatii tietenkin metallikehykset ja taustalevyn.
Yksinkertaisempi vaihtoehto on tietysti perinteinen pannunalunen. Niitä saatkin sadasta korkista vähintäin tusinan.
Puolitat tarvittava määrän korkkeja ja liimaat vieriviereen, 20 kertaa 20 cm kovalevylle.
Korkkeja voi siis maalata tavallisilla sisämaaleilla sekä askartelumaaleilla joten maalilla , rautalangalla ja puna/harmaalla kankaalla voit korkeistasi tehdä vaikka koko suvullesi joulutonttuja esim. pöytäkoristeiksi.
Niin ja niitä korkkeja voi myös kutoa kangaspuilla seinävaatteiksi ja kuultokuviksi mutta onko sinulla kangaspuut ?
Terveisin koo
PS. Palotarkastaja ei hyvällä katsoisi korkkikokoelmaasi liesituulettimen päällä joten tee nopeasti niistä jotain…tai ainahan voit lähettää ne minulle. Olen jo jonkinaikaa joutunut ostamaan omat korkkini askartelukaupasta, sillä juon vain tölkkiolutta.