Re: Nokia DKU-5 datakaapeli
Ongelma on juuri siinä, että Windows ei luo puhelimelle omaa virtuaaliasemaa(ei tunnista puhelinta/kaapelia) sen jälkeen kun on ajurin asentanut. Eli ennen kuin asentaa dku-5 ajurin, tehtäväpalkissa näkyy samanlainen kuvake kuin esim usb-muistipalikan kanssa(mutta laite ei silti siis toimi vaan herjaa ajurin puuttumisesta), mutta kun asentaa ajurin sitä ei enää tule näkyviin. Ei toimi vanhalla cd:llä olevalla ajurilla tai nokian sivuilta imuroidulla ajurillakaan, eikä portin vaihtamisestakaan ollut apua. Pc-suite ei ole vielä kertaakaan tunnistanut puhelinta.
Viestin lähetti LaTe_Show
... mutta siitä huolimatta, kun kytket tuon puhelimen kiinni tietokoneeseen tuolla USB-piuhalla, niin sen pitäisi luoda uuden virtuaaliaseman.
Mutta Nokian sivulta löytyi tuolla kaapelille oma ajurinsa:
http://www.nokia.com/nokia/0,5184,5447,00.html
Kokeile tuota. Itse olen huomannut sen, että jos ja kun on ongelmia noiden USB-laitteiden kanssa, niin kannattaa tökätä se piuha eri USB-porttiin. Minulla on ollut muutamia caseja, jossa laite X ei ole suostunut toimimaan tietyssä portissa - vaikka muut laitteet toimivat siitä samasta portista...
Ongelma on juuri siinä, että Windows ei luo puhelimelle omaa virtuaaliasemaa(ei tunnista puhelinta/kaapelia) sen jälkeen kun on ajurin asentanut. Eli ennen kuin asentaa dku-5 ajurin, tehtäväpalkissa näkyy samanlainen kuvake kuin esim usb-muistipalikan kanssa(mutta laite ei silti siis toimi vaan herjaa ajurin puuttumisesta), mutta kun asentaa ajurin sitä ei enää tule näkyviin. Ei toimi vanhalla cd:llä olevalla ajurilla tai nokian sivuilta imuroidulla ajurillakaan, eikä portin vaihtamisestakaan ollut apua. Pc-suite ei ole vielä kertaakaan tunnistanut puhelinta.