Sekalaisten kysymysten ketju

  • 419 304
  • 4 781
Tila
Viestiketju on suljettu.

Pikku Myy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kaupunkitaidetta

Viitsisittekö pääkaupunkiseutulaiset auttaa?

Mistä päin Helsinkiä löytyy erinäköistä kaupunkitaidetta? Eli pieniä, helposti huomaamatta jääviä taidejuttuja, kuten Forumin ja Lasipalatsin välissä olevat eläintenjäljet, Kluuvilta löytyvät mietelauseet ikkunoissa ja kadulla, hienot graffitit ja pienet sapluunoilla tehdyt maalaukset sähkötolpissa jne. Kouluun pitäisi tehdä aiheesta oppimistehtävä, joten olisin kiitollinen avusta.

Samoin olisi kiva kuulla kommentteja näistä "taideteoksista". Laittakaa vaikka yv.nä.
 
Viimeksi muokattu:

Iker

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti dohf
Helpoiten liivit näkyvät rekan penkiltä, lieneekö joku kuljettajien ja poliisin välinen sopimus, että liivit ovat olemassa --> varustus kunnossa.
Kiitos vastauksesta, pitkälti samoilla linjoilla omat teorianikin ovat pyörineet, mutta pakko oli kuitenkin kysyä. Ihan kauheeta elää epävarmuudessa, jatkuva piina päällä...
 

kingstonwall

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Verhon naru

On sitä aikoihin eletty kun täällä töissä kolmenkympin molemmin puolin olevat äijät kirjaimellisesti tappelee siitä, mikä on se ikkunaverhojen keskiosaan tuleva kiinnikenaru nimitykseltään? Jos joku tietää, niin pointsit sille.

Nimim. "Mitään en sisustuksesta tiedä, mutta EI se mikään tamppi ole!"
 

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, BC Lions
Viestin lähetti Stonecold
Tarkoittanet tätä ?
No sitä juuri. Kokeilin hakua ensin hakutermillä legenda* jonka kohdistin vapaan keskustelun keskusteluiden otsikoihin, ei jostain syystä löytynyt. Myös hakutermi ketju* jätti tuon keskustelun löytämättä.
 

Murmeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Vancouver Canucks
Mistähän sitä saisi ostettua kokonaan metallisen (kanan)munaleikkurin? Kaupat ja marketit ja Etolat sun muut on tältä alueelta koluttu mutta missään ei ole kuin niitä perusmuovisia raavaan miehen käytössä hajoavia malleja.
 

msg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sopimustekninen verovelka
Tuosta munanleikkurista voisin sanoa, että tee retki Helsinkiin ja suunnista kokkipuotiin.

Mitä eroa on norsulla ja elefantilla ja jos ei ole niin miksi kaksi sanaa? Toinen on ainakin lainasana, mutta mistäköhän tuo norsu-sana tulee?
 

Skeletor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, urheilullisesti avoin sarja
Tietääkä joku, mistä saa VW-merkkisiin kosliin Longlife-öljyä halvimmalla. Litran kannu maksaa 17€, mutta saako sitä isommissa kannuissa halvemmalla ja mistä?
 

Senior

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Uutisankkurit

Mitähän Maikkarin uutisankkurit jäävät lopputekstien aikana tunnarien soidessa höpöttämään aina keskenään? Oisko:

''hitto kun pieretti koko lähetyksen ajan!'', ''älä, ihan sama juttu''

''ois pitänyt käydä vessassa ennen lähetystä, laskin alleni'', ''joo, huomasin''

''perkele kun on krapula, meni eilen vähän överiksi'', ''sama täällä, en ollut himassa koko yönä''

''että toi Bushi osaa olla uuvatti'' , ''joo huomasitsä, kun mä vähän matkaa imitoin sitä ihan pokkana''

''lähetkö oluselle'' , ''jeps, ollaan tosi myöhään taas''
 

Eino_Mies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Re: Uutisankkurit

Viestin lähetti Senior
Mitähän Maikkarin uutisankkurit jäävät lopputekstien aikana tunnarien soidessa höpöttämään aina keskenään?
Vastauksen kysymykseesi voit saada täältä. Tai ainakin löydät yhteystiedot, mistä asiaa kannattaa tiedustella.
 

ISH

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, HIFK, Arsenal
Miksi syöt ITSE KERÄÄMISTÄSI irtokarkeista kaikki ns. parhaat ensin niin että lopussa siellä pussin pohjalla on vain samanlaisia tai samankaltaisia, tylsiä karkkeja? Miksi SINÄ ostat vapaaehtoisesti karkkeja jotka syöt vasta kun on pakko?

Vai olenko yksin tämän asian kanssa..
 

Romppanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
NY Rangers, Jokerit, Inter Milan, RoPS
Viestin lähetti msg

Mitä eroa on norsulla ja elefantilla ja jos ei ole niin miksi kaksi sanaa? Toinen on ainakin lainasana, mutta mistäköhän tuo norsu-sana tulee?

En löytänyt mitään asiaa käsittelevää lähdettä, mutta muistini mukaan toinen näistä elefantti tarkoittaa jotain tiettyä norsulajia (kuten intiannorsu jne).

Vähän samaan tyyliin kuin että kaikki jalkapallot ovat palloja, mutta kaikki pallot eivät ole jalkapalloja tai kaikki parturit ovat huo*ia, mutta kaikki huo*at eivät ole partureita. heh.
 

Paitselo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & Carl Brewer Forever & Karjakunnan nakit
Re: Uutisankkurit

Viestin lähetti Senior
Mitähän Maikkarin uutisankkurit jäävät lopputekstien aikana tunnarien soidessa höpöttämään aina keskenään?

Asiaa läheltä liipaten minä taas olen ihmetellyt sitä että onko Maikkarin ankkureilla housut jalassaan kun ne siinä pöydän takana istua pönöttävät? Vain yläkroppa näkyy kameralle, joten periaatteessahan siinä voisi istua vaikka munasillaan. Nelosen uutislähetyksissä tämä taas ei käy päinsä, koska siellähän usein näytetään kun ankkuri kävelee studiossa seisomaan siihen pöytänsä taakse (ainakaan minä en ole koskaan huomannut Kirsi Almin tai Viivin tepastelevan alaosattomissa tiedotteita lukemaan).
 

Kaiser Soze

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rontti's potatoes, whiners and wankers
Re: Re: Uutisankkurit

Viestin lähetti Predator
ainakaan minä en ole koskaan huomannut Kirsi Almin tai Viivin tepastelevan alaosattomissa tiedotteita lukemaan.

Kumma juttu. Minä taas olen näkevinäni nuo naiset aina ilman housuja.. Kumman silmissä on vikaa?

K
 

Paitselo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & Carl Brewer Forever & Karjakunnan nakit
Re: Re: Re: Uutisankkurit

Viestin lähetti Kaiser Soze
Kumma juttu. Minä taas olen näkevinäni nuo naiset aina ilman housuja.. Kumman silmissä on vikaa?

K

Nii mutta sä oletkin pervo. Näet nuo naiset aina ilman housuja? Hyi! Minä näen heidät aina ilman minkäänlaisia vaatteita. Ilmankos ei koskaan jää mitään mieleen siitä, mitä Kirsi tai Viivi varsinaisesti telkkarissa puhuvat...
 

Eppis

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Re: Re: Uutisankkurit

Viestin lähetti Predator
Asiaa läheltä liipaten minä taas olen ihmetellyt sitä että onko Maikkarin ankkureilla housut jalassaan kun ne siinä pöydän takana istua pönöttävät? Vain yläkroppa näkyy kameralle, joten periaatteessahan siinä voisi istua vaikka munasillaan.

Muistelisin, että Urpo Martikainen kertoi aikoinaan jossain haastattelussa, että hän on ainakin kesähelteillä istunut siellä shortsit jalassa.
 

Iker

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti InSideHockey
Miksi syöt ITSE KERÄÄMISTÄSI irtokarkeista kaikki ns. parhaat ensin niin että lopussa siellä pussin pohjalla on vain samanlaisia tai samankaltaisia, tylsiä karkkeja? Miksi SINÄ ostat vapaaehtoisesti karkkeja jotka syöt vasta kun on pakko?
Et suinkaan ole yksin tämän ongelman kanssa.

Lähes aina, kun ähkyn partaalla mussuttaa ne viimeiset namit siitä 800 g:n Makuuni-irtispussista, päättää, että nämä jätän ensi kerralla ostamatta, keskityn vain näihin suosikkikippiäisiin.

Ja paskan marjat, seuraavalla kerralla latoessa nälkäisenä sitä pussia täyteen ei kuitenkaan malta jättää niitä muitakaan karkkeja ottamatta, koska illalla saattaakin alkaa tehdä mieli myös juuri niitä. Tämän takia pussi kertyy itselläni ainakin ääriään myöteen täyteen, sillä suosikkejahan otetaan kunnolla, ja niitä statistin rooliin jääviä muita nameja kaikkia ainakin vähän, ettei ala kotisohvalla vituttamaan niiden lakutoukkien* mahdollinen puuttuminen joukosta.

*Lakutoukat edustavat vain nimimerkki Ikerin mielipidettä karkeista, joita otetaan irtokarkkipussiin vain vähän. Muut Jatkoajan lukijat ja kirjoittajat saattavat pitää lakutoukista, ja ovat vapaita ottamaan niitä siis enemmän.
 

Aksu

Jäsen
Katselin eilen urheiluruutua ja ohjelmassa oli tarinaa Karaten SM-kisoista. Samassa yhteydessä näytettiin myös Katan voittajasuoritukset.

Olen ymmärtänyt, että tähän lajiin liittyy ns. pakollisia liikkeitä/suorituksia, mutta mitä ihmettä tuomarit loppujen lopuksi arvioivat? Onko kyse samanlaisesta, täysin subjektiivisesta, arvostelusta kuin esimerkiksi taitoluistelussa? Asut karatessa tosin ovat tylsemmät ja niitä tuskin arvioidaan.
 

Twite

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hämeenlinnan Pallokerho
Re: Uutisankkurit

Viestin lähetti Kaiser Soze
Minä taas olen näkevinäni nuo naiset aina ilman housuja.
Viestin lähetti Predator
Minä näen heidät aina ilman minkäänlaisia vaatteita.
Niin, tietysti periaatteessa jokaisen asia millaisessa asussa aikaa kotonaan viettää. Mutta kysynpä kuitenkin, ikään kuin sekalaisena kysymyksenä, että onko tavallisempaa katsella uutisia täysin alasti vai olla katselevinaan uutisia ilman housuja?

Tai oikeastaan... jättäkää vastaamatta, en halua tietää.

Sen sijaa kysyn että millä saa pihalaatat siistiin kuntoon talven jäljiltä helpoiten? Painepesuri hoitaa homman mutta sitten pitää pestä seinätkin. Monet myrkyt jättävät nurmikonkin 'siistiin kuntoon'.
 

Kaiser Soze

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rontti's potatoes, whiners and wankers
Re: Re: Uutisankkurit

Viestin lähetti Twite
Niin, tietysti periaatteessa jokaisen asia millaisessa asussa aikaa kotonaan viettää. Mutta kysynpä kuitenkin, ikään kuin sekalaisena kysymyksenä, että onko tavallisempaa katsella uutisia täysin alasti vai olla katselevinaan uutisia ilman housuja?

Tällaisia fantasioita palstaveljistä ei kyllä todellakaan kannata tällä palstalla kysellä..
Vaikka kunnia on mennyt, ei mainekaan enää todellakaan kasva.

K
 

jake

Jäsen
Suosikkijoukkue
hifk
Liettualaisten ja serbien miehekkäästä jääkiekkoilusta innostuneena (kts.
http://www.jatkoaika.com/keskustelu/showthread.php?threadid=22009 ) kyselisin:
1. Mikä on SM-liigan yksittäisen ottelun jäähyennätys?
2. Mikä on suomalaisen jääkiekon yksittäisen ottelun jäähyennätys?
3. Mikä on ennätys kansainvälisissä otteluissa (onko tuo yllä oleva esimerkki kenties se)?
4. Vastaavat ennätykset NHL:ssä ja AHL:ssä?
5. Ammattijääkiekkoilun ennätys yleensäkin yksittäisen ottelun jäähyilyssä?

Piti kysymys asettaa näin, kun erilaisten tappelusäännösten vuoksi, jäähymäärät ovat hieman erilaisia Euroopassa ja Atlantin toisella puolella.
 

hörkkö

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Nyt, kun aurinko lämmittää olisi mukava pukeutua noihin uusiin leopardistringeihin ja uimarannalla uimahousutangat olisivat kova sana. Mutta mutta en yksinkertaisesti voi koska kiinteitä kankkujani koristaa finnien ym nyppyjen rykeilmä. Kysymys kuuluukin miten helvetissä saan noi pienet kauneuspilkut perseestäni pois. Ja miksi ne edes sinne ovat tulleet..?

Että semmosta, ja tunkekaa toi virneenne....
 

Romppanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
NY Rangers, Jokerit, Inter Milan, RoPS
Viestin lähetti hörkkö
ja tunkekaa toi virneenne....

Mistä arvasit?!

Viestin lähetti jake


1. Mikä on SM-liigan yksittäisen ottelun jäähyennätys?


13.12. 1998 pelattu Hifk-Jokerit lienee aika lähellä totuutta. Minuuttimääristä en tiedä, mutta kyseisessä matsissa niitä kuitenkin kertyi todella paljon.
 

ISH

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, HIFK, Arsenal
Viestin lähetti Romppanen

13.12. 1998 pelattu Hifk-Jokerit lienee aika lähellä totuutta. Minuuttimääristä en tiedä, mutta kyseisessä matsissa niitä kuitenkin kertyi todella paljon.

SaPKo-Tappara 14.1.1969, 291 minuuttia, mutta tuolloin sarja kulki vielä SM-sarjan nimellä.

Tuossa HIFK-Jokerit -ottelussa tuomittiin 229 minuuttia, lieneekö se sitten SM-liigan nimellä pelatun sarjan ennätys?

Eilen pelatussa Liettua-Serbia ottelussa muuten jaettiin 502 jäähyminuuttia
 
Viimeksi muokattu:

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
NHL:n ennätys 409 on tältä kaudelta Ottawa-Philadelphia matsista. Vanha ennätys 406 minuuttia Edmonton-North Stars pelistä (n. 1983) rikottiin siis oikein kunnolla ja tämä peli mulla on kokoelmassani.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Tila
Viestiketju on suljettu.
Ylös