Sekalaisten kysymysten ketju

• 420 222
  • 4 781
Tila
Viestiketju on suljettu.

ISH

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, HIFK, Arsenal
Kesykyyhkyt

Eli kavereiden kesken pulut.

Markus Kajo (Kettunen) sitä jo kirjassaan arvuutteli että syntyvätkö pulut täysikasvuisina, ikäänkuin maatuska-periaatteella? Paitsi sillä erolla että se seuraava pulu ei ole pienempi vaan saman kokoinen.
¨
Tämä tuli mieleen kun joku tyttö tv-mainoksessa ihmetteli samaa.

Kuka teistä on nähnyt pieniä pulun poikasia? Ette ole.

jepujee

Jäsen
Suosikkijoukkue
PK-seudun joukkueet
Re: Kesykyyhkyt

Viestin lähetti InSideHockey
Kuka teistä on nähnyt pieniä pulun poikasia? Ette ole.

Olen, olen. Varhaisteini-ikäisenä olen jopa suorittanut pulun poikasten siirto-operaation ei-toivotusta pesänpaikasta toivotumpaan paikkaan Dingon LP-levyä apuna käyttäen.
Pääsin samalla pesästä ja levystä.

Mike

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KäPa, NUFC
Kenelläkään kokemuksia antabuksesta?

Joo, joo - tiedän kyllä, että Nykänen sanoi ettei voi suositella, koska ryypätessä tulee helvetin paha olo, mutta ihan niinku noin oikeasti.

Minkä pituisina kuureina sitä saa, tabletteina vaiko muussa muodossa, minkä hintaista ja ennen kaikkea - eihän homma toimi siten, että jätät edellisenä päivänä lääkkeen ottamatta, niin seuraavana päivänä olet jälleen iskussa, noin kaljalla läträämistä ajatellen?
Ja toisaalta, jos päätös elävien kirjoihin palaamisesta on tehty ajoissa, niin tokihan joskus viikon päästä kuurin loppumisesta rupeaa olemaan kuosissa?

Pikkuisen jäänyt aukko sivistykseen tällä kohtaa, enkä ihan läheisestä kaveripiiristä tai omaisistakaan tiedä ketään. Siis ainakaan ketään semmoista jolta viitsisi mennä kyselemään kun vastakysymyksiin ei kiinnosta vastailla.

Edit. parit typot

Ruutiveijari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Viestin lähetti Mike
Kenelläkään kokemuksia antabuksesta?
Poistuu noin viikossa tai kahdessa elimistöstä. Yleisesti ottaen vähintään kaksi viikkoa pitää odottaa.

Saa ainakin tabletteina ja ihonalaisina kapseleina ( jotka osoittautuneet jossain määrin tehottomiksi, koska lääkkeen imeytyminen liian vähäistä).

Kannattaa muistaa, että antabus-kuurilla elimistö ei siedä MITÄÄN alkoholia sisältävää, esim.:

- Alkoholilla maustettuja ruokia
- Alkoholilla maustettuja leivonnaisia
- Tiettyjä yskänlääkkeitä ja vitamiinivalmisteita
- Kotikaljaa
- Alkoholipitoisia partavesiä

Hinnoista en tiedä tai saatavuudesta.

Antabus

Andrej

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Kysymyksiä kaksittain.

Mistä voi ostaa puolen litran tuoppeja ilman hassunhauskaa tekstiä tai Homer Simpsonin kuvaa, reilusti alle kymmenen euron hintaan? Ei Prismasta, ei Citymarketista, eikä pienemmistä ruokakaupoista. Työkaveri ehdotti Tiimaria, mahtaisiko natsata? Taustaa sen verran, että minulla oli sopivasti puolen litran Strongbown sisäänsä huoliva lasi, mutta se meni kuluneella viikolla tiskikoneeseen laitettaessa ikävän pieniksi paloiksi.

Ja toinen: Täällä Jyskässä on jo pitkään ihmetelty, mistä saa sellaisia muovikauhoja, joilla annostellaan pesujauhe pesukoneeseen? Ei ainakaan sieltä, mistä ei myöskään saa puolen litran tuoppeja. Toisen työkaverin kanssa tätä aikoinaan pohdittiin. Häneltä annostelukauha löytyi, mutta sekin oli emännän kautta talouteen saapunut. Myydäänkö niitä pelkästään naisille tiskin alta? Keljon Prisman kassatyttökään ei osannut vastata.

Vastaukseksi edellisiin ei sitten kelpaa "No tietysti 'Puolen litran tuoppeja ja pesuaineen annostelukauhoja ylipainoisille rillipäille Oy' siinä Mannerheimintien alkupäässä". Pitäisi olla Jyväskylän seudulta mielellään.

Mike

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KäPa, NUFC
Andrej ^
Veikkaisin, että joku paikallinen Tarjoustalo tjmsp. mitä kaikkia niitä sitten ikinä onkaan, on ratkaisu molempiin ongelmiisi.
Tiimareissa ei mielestäni ainakaan täällä päin myydä muuta kuin kirjakauppatavaraa (paperia, kynää, kumia jne) ja jotain lahjatavaratilpehööriä/koristeita.

Edit. Stobeja kyllä muistelisin joskus ostaneeni ihan Anttilastakin.

ISH

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, HIFK, Arsenal
Viestin lähetti Andrej
Myydäänkö niitä pelkästään naisille tiskin alta?

Luulen että se on vähän niinkuin kynsileikkurit. Kukaan ei ole koskaan sellaista ostanut mutta silti niitä on kaikissa taloissa, ilmeisesti valmiina.

Olen, olen. Varhaisteini-ikäisenä olen jopa suorittanut pulun poikasten siirto-operaation ei-toivotusta pesänpaikasta toivotumpaan paikkaan Dingon LP-levyä apuna käyttäen.

Perättömien huhujen levittäminen on kiellettyä jatkoajassa. Todisteita odotellessa....

Viestin lähetti Andrej
Mistä voi ostaa puolen litran tuoppeja ilman hassunhauskaa tekstiä tai Homer Simpsonin kuvaa, reilusti alle kymmenen euron hintaan? Pitäisi olla Jyväskylän seudulta mielellään.

Jos et ole kovinkaan basillikauhuinen, niin kokeilepa Laukaantiellä sijaitsevaa kirpputorimarketia. Sieltä olen itse monesti löytänyt ihan tyylikkäitä tuoppeja. Käytettyjähän ne usein ovat, mutta halpoja ja laadukkaita silti. Usein myös hyväkuntoisia.

Viimeksi muokattu:

Shayne

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vihreäpaitainen mies & Petun pelistragedia
Viestin lähetti Andrej

Ja toinen: Täällä Jyskässä on jo pitkään ihmetelty, mistä saa sellaisia muovikauhoja, joilla annostellaan pesujauhe pesukoneeseen?
Eikös tuohon tarkoitukseen soveltuisi sellaisesta muovisesta maustemittasarjasta eriytetty desimitta? Luulisi sellaisen löytyvän minkä tahansa tavaratalon talousosastolta.

Itse tosin roiskin pesujauheet sinne koteloon ilman mitään kauhaa, suoraan paketista täysin fiilispohjalta silmämääräisesti.

Rocco

Jäsen
Viestin lähetti Jakke Huuliparta
Minkälaista ruokaa tehdään raclette-pannulla?

Eikös raclette-pannu ole se missä sulatetaan juustoa fondueta varten? Tällainen mielikuva on itselläni.

Andrej

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Viestin lähetti Shayne
Itse tosin roiskin pesujauheet sinne koteloon ilman mitään kauhaa, suoraan paketista täysin fiilispohjalta silmämääräisesti.

Samaa metodia olen itsekin käyttänyt, mutta kun siinä tahtoo joskus käydä niin, että pesuainepaketti kuluu yllättävän nopeasti loppuun. Tuo pyykkikoneeni kun on sellaista mallia, että pesuainelokeroon ei näe, joten määrä täytyy arvioida paketista virtaavaa jauhetta tarkkailemalla. Ei ole helppo homma.

Tällä hetkellä käytössä on vanha juomalasi, joten kysymykseni on lähinnä teoreettinen. Ihmetyttää vaan kun tuollainen kauha todella näyttäisi löytyvän kaikista talouksista, joihin kuuluu nainen.

Ja kiitos cosmic_rodeo, täytynee käydä katsomassa. Missäspäin Laukaantietä tuo kirppari sijaitsee noin suurinpiirtein?

Viestin lähetti Andrej
Missäspäin Laukaantietä tuo kirppari sijaitsee noin suurinpiirtein?

Tarkka osoite on Laukaantie 1.

Ajo-ohjeita en hirveän tarkasti osaa antaa, kun en itse autoa aja. Mutta joku katsastuskonttori siinä lähistöllä taitaa olla, samoin kuin muutama autokauppa.

PeteX

Jäsen
Suosikkijoukkue
Töölön Vesa/Jokerit, Leeds Utd, Only Oranje
Ajelin dösän perässä ja huomasin siinä mainoksen "Myy laskusi!". Niitähän löytyy, mutta paljonko sitä kehtaa pyytää muijan kännykkälaskusta, joka on aika kova? Saisiko edes 50%.

fiftyeight

Jäsen
Suosikkijoukkue
Iddrott Förskott Puukädet
Viestin lähetti Rocco
Eikös raclette-pannu ole se missä sulatetaan juustoa fondueta varten? Tällainen mielikuva on itselläni.

Varsinaisen juustofonduen tekoon ei kai raclettepannua ole tarkoitettu. Racletteruoissa juusto on kyllä muuten oleellinen osa nautintoa.

Raclette- pannu on kaksitasoinen parilalevy, jossa on hyvä paistaa vaikka pihvejä ja monen sortin rehuja. Raclette on oivallinen tuote esim. pienimuotoisissa illanistujaisissa (4-6 henkeä) hyvän ruoan äärellä. Kuuman tason päälle esim. siipaloitua kanaa, possua ja muuta lihaa sekä esim. sienet, pienet sipulit ja tomaatit kokonaisina. Siinä niitä voi sitten paistella ja pyöritellä kunnes haluttu kypsyysaste saavutetaan. Reipas maustaminen kuuluu asiaan. Sitten pöperöt laitetaan racleten mukana tulleisiin kupposiin, sitten juustoa päälle ja levyjen välitilaan hautumaan kunnes juusto sulaa.

Vaihtoehtoisesti ikäänkuin pikkufonduet saadaan aikaiseksi sillä kun näihin kupposiin laitetaan reilusti juustoa ja tippa valkoviiniä, kuumennetaan ja sitten dippaillaan siinä niitä pöperöitä mitä siinä päällä oli kypsennetty. No, onhan sekin tavallaan tietysti juustofondueta, mutta oikeaoppinen juustofondue on hiukan eri juttu. Tätä varmaan Rocco ajattelit.

Nyt kun puheeksi tuli, niin täytyypä kaivaa raclette esille, siitä onkin jo aikaa kun viimeksi oli käytössä.

Kapo 00

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Viestin lähetti Andrej
Mistä voi ostaa puolen litran tuoppeja ilman hassunhauskaa tekstiä tai Homer Simpsonin kuvaa, reilusti alle kymmenen euron hintaan? Ei Prismasta, ei Citymarketista, eikä pienemmistä ruokakaupoista. Työkaveri ehdotti Tiimaria, mahtaisiko natsata? Taustaa sen verran, että minulla oli sopivasti puolen litran Strongbown sisäänsä huoliva lasi, mutta se meni kuluneella viikolla tiskikoneeseen laitettaessa ikävän pieniksi paloiksi.
Kovasti epäilen että Krapulakeijun serkkulta Tuoppipeikolta kyseisiä juoma-astioita saa koska useammin kuin kerran railakkaan ravintolaillan jälkeen olen huomannut että tuoppikokoelmani on taas saanut uuden jäsenen. Pahimmillaan/suurimmillaan kokoelma on ollut 70 kpl ja risat.
Ja vakavasti ottaen ainahan sitä ravintolassa voi kysyä josko ne myisivät niitä tuoppeja. Yksi minun kavereista kysy yhdessä ravintolassa kerran kun oli niin erikoinen tuoppi että "paljonko maksaa?" ja vastaus oli: "Kun olet niin rehellinen että kysyit, niin ei maksa mitään" Ravintoloissa noita tuoppeja menee rikki eräskin kappale eli joutuvat niitä joka tapauksessa lisää tilaamaan joka kuukausi, ja liiketoiminasta kun on kysymys niin eiköhän se ole ihan sama ravintoloisijalla mitä myydään kunhan se on laillista.

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Eikös noita annostelujuttuja ole saanut pesuainepakettien mukana. Saa varmasti jatkossakin sopivan kampanjan kohdalle osuessa. Jos uutena haluaa ostaa tuopin vailla mitään tekstejä, voisi yksi mahdollinen löytöpaikka olla askarteluliikkeet. Eli Sinooperit tms. Niissähän myydään erilaisa värejä, joilla voi piirrellä ja kirjoitella kahvikuppeihin, lautasiin ja juomalaseihin. Luulisi niillä olevan myös tyhjiä aihioita.

Mutta oli mulla kysyttävääkin. Noin viiden vuoden asumiseni aikana kerrostaloasuntomme ikkunoihin on lentänyt luonnollisestikin muutama epäonninen tipu. Mutta ei koskaan pulua. Paitsi nyt. Pari päivää sitten huomasimme illalla keittiön ikkunan alla pulun, jolta joku oli ehtinyt nokkaista pään irti. Ja aamulla toinen samanlainen odotti parin metrin päässä. Oli napsahtanut makkarin ikkunaan niin vauhdilla, että kimmahti melkein viiden metrin päähän. Emmekä muuten heränneet tuohon kosaukseen edes. Mikä mahtaa olla todennäköisyys sille, että kahden pulun päivien päättymisen kohdistuminen samaan paikkaan ja aikaan on silkkaa sattumaa?

ISH

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, HIFK, Arsenal
Viestin lähetti Kapo00

Ja vakavasti ottaen ainahan sitä ravintolassa voi kysyä josko ne myisivät niitä tuoppeja.

Pitää muuten paikkansa. Itse olen kerran ostanut upean Newcastle-tuopin baarimikolta 10 mk:lla.

Meinaatteko muuten vielä pitkäänkin miettiä pesuaineen annostelukauhoja?

Siitä vaan.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Tila
Viestiketju on suljettu.