Sekalaisten kysymysten ketju

  • 414 634
  • 4 783
Tila
Viestiketju on suljettu.

Fosse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Chelsea FC
Viestin lähetti Jakke Huuliparta
Kaipa se on niin että läppäreissä käytettävät prossut kehittävät lämpöä huomattavasti vähemmän kuin pöytäkoneen vastaavat eli koneen sisällä ei tarvitse olla monen sentin korkuista siiliä ja tuuletinta prossun päällä. Osasyy siihen miksi läppärit ovat myös kalliimpia kuin vastaavantehoiset pöytäkoneet. Pitää tunkea samaa tekniikaa pienempiin kuoriin ja vielä niin ettei kotelo vallan sula.

Jos läppäriä pitää kauan esim. sylissä niin kyllähän se alkaa kummasti lämmittämään reisiä. Tästähän on olemassa ennakkotapaus -hieman yllättäen- Ruotsista. Ohessa linkki:

http://www.mydr.com.au/default.asp?article=3825
Kiitokset vastauksesta, näinhän se tietenkin on eli samantehoisesta myllystä saa maksaa kevyesti yli puolet enemmän. No jatketaan aiheesta uudella kysymyksellä. Pöytäkoneessa prossu aiheuttaa varmaan eniten lämpöä, joten suurimmaksi osaksi sitä vartenhan ne tuulettimet siellä on. Lämpenee tietenkin näytönohjain ja muutkin komponentit, mutta prossu on varmaan pahin lämpeneen. Eli voisiko kannettavan "tekniikalla varustettua" prossua laittaa pöytäkoneeseen, ja muut vermeet noista perinteisistä komponenteista, jolloin tuulettimien "poistuessa" desibelit tippuisi kummasti...(?) Vai onko tuo prossu ainut hintaa nostava komponentti läppärissä.
 

Huerzo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Donnerwetter S.p.A.
Viestin lähetti Fosse
Eli voisiko kannettavan "tekniikalla varustettua" prossua laittaa pöytäkoneeseen, ja muut vermeet noista perinteisistä komponenteista, jolloin tuulettimien "poistuessa" desibelit tippuisi kummasti...(?) Vai onko tuo prossu ainut hintaa nostava komponentti läppärissä.

Ei ole varma tieto, mutta uskoisin että voi jos vain löytyy sopiva välipulikka laptop-prossun ja tavallisen emolevyn välille. Mutta se onko läppäriprossun istuttaminen melun vuoksi tarpeen tavalliseen koneeseen on minusta turhaa. Yksi keino olisi tietysti alikellottaa prossu käymään hitaammin kuin sen kyvyt edellyttävät. Näin sähköä kuluu vähemmän ja lämpökin vähenee, Kokonaan tuulettimista on vaikeaa päästä eroon, mutta muistaakseni joku eteläkorealainen firma teki raskaita kupariviuhkoja, joissa ei tuuletinta ole. Tosin hintakin oli suolainen...

Parempaan lopputulokseen pääsee, kun hankkii uuden hiljaisen prossutuulettimen. Nyrkkisääntönä voisi pitää, että mitä suurempi on tuulettimen halkaisija, sen parempi. Esimerkiksi 60 mm:n luokasta löytyy jo erinomaisia tuotteita kohtuuhinnoilla. Sattumoisin tänään vaihdoin jänisräikän hiljaiseen 20 dB:n malliin. Hintaa tuli vain 20 euroa, joten rahan ei pitäisi olla kenelläkään vaihdon esteenä. Asennuskaan ei ole iso operaatio. Tosin joillakin emolevyillää prossun sijainti saattaa olla niin kinkkinen, että on parempi jättää asennus ammattilaisen huoleksi.

Toinen konsti parantaa äänieristystä on vuorata tietokoneen kotelo (sisältä...) vaikkapa bitumimatolla, mutta se on aika iso operaatio. Näin loppuun Pirkka-vinkki: jos taloudessa on ylimääräisiä sukkah...mattoja, niin ne eristävät ääntä ihan hyvin. Mutta ylikuumenemista varottava tässä tapauksessa...
 

Le Banner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK täältä ikuisuuteen! 106-105 NYR
Viestin lähetti Nikke
Mistä biisistä tämä Siiri Nordinin Sydämeni osuman sai on väännetty? Eikös tämä coveri ole?

Tosiaan,Pitney ja Almond esitti sen lontooksi.Suomalaisen version laulaa(Juicen sanoittama) P Mustajärvi ja S Kuosmanen.Sydän syrjällään oli tsipaleen nimi.
 
Suosikkijoukkue
HIFK, Haukilahden Työväen Ampujat
Kaiuttimien pörpötys

Kaikki varmaankin tietävät miltä kuulostaa kun kännykkä soi esim. pc:n pöytäkaiuttimien läheisyydessä. Tuo pörpötys ei ennen niin haitannut minua kun istuin omassa huoneessa mutta avotiloihin siirryttyäni pitäisi kai ajatella muitakin. Jos sermin takana soi kännykkä niin pikku skobeistani alkaa taas kauhea rutina joka häiritsee enemmän kuin musiikin soitto. Miten siis voin vähentää tätä häiriöääntä? Käärinkö kaiuttimet folioon vai pitääkö ostaa pöytäkaiuttimet joissa on jonkinlaista häiriönsuojausta?
 

Nikke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sinivalkokeltainen
Miten onnistun lämmittämään jo kertaalleen keitetyn riisin mikrossa niin ettei riisistä tulisi älyttömän kuivaa? Jos esim eilisen tähteet ovat eväänä niin ei oikein vettäkään viitsisi lisätä laimentamaan ah niin ihanaa kastiketta.
 

Moto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti Le Banner
Tosiaan,Pitney ja Almond esitti sen lontooksi.Suomalaisen version laulaa(Juicen sanoittama) P Mustajärvi ja S Kuosmanen.Sydän syrjällään oli tsipaleen nimi.

Gene Pitney esitti biisin yksinään jo 60-luvulla. Jonkinmoinen hitti se oli jo silloin, mutta tuo Almondin kanssa väännetty kasaridiskoversio sitten räjäytti pankin.
 

JustinCase

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, FC Liverpool
Kertokaa mulle, mistä mä tiedän tyypin nimeltä Petri Kaivanto? Kuulin sen kaverin biisin kaverilla, mutta ei soittanut kelloja. Tuttu nimi, mitä toi tyyppi on tehnyt urallaan...?
 

fiftyeight

Jäsen
Suosikkijoukkue
Iddrott Förskott Puukädet
Viestin lähetti InSideHockey
Saakohan pk-seudulta jostain ostettua NHL:n Official Guide & Record Book 2004:n?

Eli tämän: http://www.nhlofficialguide.com/store_books_home.asp

Ps. Kiire!

Kai kokeilit jo Akateemisen kirjakaupan? Ja jossei vielä siellä ollut, nin tilauksesta muutamassa päivässä, uskoisin. Hullumpiakin kirjoja on sieltä haettu.
 

Gellner

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti JustinCase
Kertokaa mulle, mistä mä tiedän tyypin nimeltä Petri Kaivanto? Kuulin sen kaverin biisin kaverilla, mutta ei soittanut kelloja. Tuttu nimi, mitä toi tyyppi on tehnyt urallaan...?

Kaivanto oli joskus 90-luvun alussa Levyraadin vakiojäsen ja juonsi Anita Hirvosen kanssa Ei itketä lauantaina-ohjelmaa. Itseäni kyseinen hemmo ärsyttää vietävästi (ei johdu vain siitä että antoi aikoinaan Levyraadissa Roxettelle vain 6 pistettä, prkl).
 

fiftyeight

Jäsen
Suosikkijoukkue
Iddrott Förskott Puukädet
Viestin lähetti JustinCase
Kertokaa mulle, mistä mä tiedän tyypin nimeltä Petri Kaivanto? Kuulin sen kaverin biisin kaverilla, mutta ei soittanut kelloja. Tuttu nimi, mitä toi tyyppi on tehnyt urallaan...?

Kokeilepa mitä Google kertoo, ja sitten ympäristön mielikuvia niin löytänet hemmon, joka on yrittänyt tuoda itseään julki niin politiikassa, viihteessä kuin muissa populäärihommissa. Jos ei nappaa, niin mitään et ole menettänyt.
 

koo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Viestin lähetti Nikke
Miten onnistun lämmittämään jo kertaalleen keitetyn riisin mikrossa niin ettei riisistä tulisi älyttömän kuivaa? Jos esim eilisen tähteet ovat eväänä niin ei oikein vettäkään viitsisi lisätä laimentamaan ah niin ihanaa kastiketta.
Laitat riisikuppiisi hiukan rasvaa. Siis ihan voileipämargariiniä, voita tai mitä nyt tavallisesti käytät, tuorejuustokin käy mainiosti.
Sitten sekoitat pari kertaa ja mikrotat. Luonnollisesti sekoitat riisin vielä lämmityksen jälkeenkin.

Hyvää ruokahalua toivoo koo
 

avs

Jäsen
Suosikkijoukkue
Colorado Avalanche
Riisi

Viestin lähetti Nikke
Miten onnistun lämmittämään jo kertaalleen keitetyn riisin mikrossa niin ettei riisistä tulisi älyttömän kuivaa?

Joskus vähän nuorempana äidilleni samaa naristuani neuvoa hän minua lisäämään siihen tilkan kaksi ruokakermaa... Ei ehkä terveellisin vaihtoehto, mutta kyllä se paremmalta maistui. Ja kuulostaa ainakin mun mielestä paremmalta kuin margariini.
 

MiikaL

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Kertokaapa minulle joku tehokas alavatsalihaksia treenaava liike. Se "perinteinen" hartioiden nosto kun ei niitä alimpia pahemmin treenaa :-/

Entä mitä muita rintalihasliikkeitä on, kuin perintein punnerrus ja penkkipunnerrus?
 

Le Banner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK täältä ikuisuuteen! 106-105 NYR
Miikalle vinkkiä

Kokeile jalkojennostoa välillä.Lauta(missä rimpuillaan) kulmaan ja sitten vaan jalkoja ylös hitaasti ja keskittyneesti.Jännitä pötsiä koko liikkeen ajan.3x15 sarjaa näin aluksi,mutta myöhemmin kulmaa jyrkemmäksi ja 5x12 voisi tehdä eetua.
Ja tissiähän voit vatkata esim:Taljalla suoritettava ristiveto,pullover,vipunosto... Kysy vaan rohkeasti "isoilta"pojilta jos käyt jossain yleisellä salilla.
 

Iker

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Paljonko maksaa yksi keskikokoinen banaani Alepassa? Ja onko se vaa´assa numerolla 1 vai 13?
 

Isokissa

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti Ruutiveijari
Äijänsuo Arena
26100 Rauma

Joo tuon minäkin löysin, mutta sitä ei ainakaan keltaistensivujen ja kaupunki-infon karttaohjelmat hyväksy. Olen yrittänyt etsiä netistä karttaa missä halli olisi. Lukon sivuilta ei löydy, Rauman sivuilta ei löydy, oletetaankohan siellä että kaikki tuntevat Rauman. Ei sikäli että kyllähän sinne halliin löytää, mutta luulisi netistä suht helposti jonkin sortin kartta löytyvän.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti Isokissa
Rauman sivuilta ei löydy, oletetaankohan siellä että kaikki tuntevat Rauman. Ei sikäli että kyllähän sinne halliin löytää, mutta luulisi netistä suht helposti jonkin sortin kartta löytyvän.

Rauman kaupungin sivuilta löytyy kartta. Siinä valitset Urheilu- ja virkystyspaikat ja sitten Äijänsuon urheilukeskus. Nortamonkadun varrella näyttäisi olevan.
 

kosh

Jäsen
Suosikkijoukkue
F2- sekä O-katsomo
Viestin lähetti Isokissa
Olen yrittänyt etsiä netistä karttaa missä halli olisi. Lukon sivuilta ei löydy, Rauman sivuilta ei löydy, oletetaankohan siellä että kaikki tuntevat Rauman. Ei sikäli että kyllähän sinne halliin löytää, mutta luulisi netistä suht helposti jonkin sortin kartta löytyvän.

Itse katsoin Pitsiturnauksen aikoihin tuolta: www.rauma.fi
,valitse kartat => Urheilu-ja virkistyspaikat => Äijänsuon urheilukeskus.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Tila
Viestiketju on suljettu.
Ylös