Sekalaisten kysymysten ketju

  • 414 630
  • 4 783
Tila
Viestiketju on suljettu.

ISH

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, HIFK, Arsenal
Viestin lähetti cc_rider23
Viimeeksi kun kävin risteilemässä, hanoista tuli italialaista Masia.
Tämä kyseinen risteily oli huhtikuussa.

Kiitos, kokeillaan sitä. Samoihin aikoihin olin itsekin.

Se oli nimittäin kylmänä aika mukavan makuista.
 

fiftyeight

Jäsen
Suosikkijoukkue
Iddrott Förskott Puukädet
Viimeksi muokattu:

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Tästäpä tuli mieleeni.

Viestin lähetti sopuli
Kyllä tämäkin kai menee sekalaisten kysymysyten kastiin. Voisiko arvon moderaattoritiimi lätkäistä minulle esim. viiden päivän päästä kahden viikon pelikiellon? Ikää alkaa olla mittarissa jo vaikka kuinka, eli valmistumisen soisi häämöttävän. Tarkoitus olisi siis rauhassa lueskella uusintatentteihin ilman minkäänlaisia paineita kirjoitella Jatkoaikaan. Ma vaan kusun.

Kun sopulin toive näemmä toteutui, hän sai kaipaamansa pelikiellon niin esittäisin "aiheeseen liittyen" lisäkysymyksen. Voiko moderaattoritiimi peruutta kirjoittajan kirjoitusoikeudet tämän omasta pyynnöstä? En nyt omalla kohdallani ole tällaistä pyyntöä esittämässä mutta pälkähtipä vain kysymys mieleeni.

vlad#16.
 

Paitselo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & Carl Brewer Forever & Karjakunnan nakit
Miksi nämä loppukesän hyttyset ovat täydellisiä kusipäitä?
Eilen illalla yksi tällainen inisijä lensi avoimesta ikkunasta kämppään sisälle. Makasin sohvalla töllöä katsomassa kun tuo hyönteinen päätti laskeutua paljaalle reidelleni tekemään pienet imaisut. Huomasin tämän jo hyvissä ajoin ja niinpä päätin olla evääni liikauttamatta, että se itikka saisi rauhassa imeä itsensä täyteen - sitten kun se perse minun verestäni pulleana vetäisisi imupiikkinsä ulos nahastani, niin liiskaisin sen siihen paikkaan.
Vaan kuinkas kävikään. Vaikka olin täysin liikkumatta, niin se perkele lennähteli ja laskeutui iholleni sinne sun tänne tekemään aivan helvetisti kutiavia reikiä - kummankin jalan reisiin, polviin, sääriin, käsien kyynärpäihin ym. Siinä vaiheessa kun se tälläsi olemuksensa piikkeineen minun nenälleni, olin täysin kypsä ja löin lujaa. Nenään sattui niin maan keleesti mutta enhän minä tietenkään siihen hyttyseen osunut. Kroppa täynnä kutiavia paukamia tähystelin kämpän seinät ja katot... vaan eihän sitä pirulaista mistään bongannut.
Pari tuntia myöhemmin menin sitten kutiavana nukkumaan. Uni ei tahtonut millään tulla, koska se kutina oli aivan hillitöntä. Ja sitten alkoi kuulua ininä korvan juuressa. Siis jukoliste! Väitän että tuossa vaiheessa olisi Tony Halmekin kaivanut esiin luvattoman aseen.
Panin valot päälle ja aloin metsästyksen (siis ilman asetta, ellei tiukaksi pampuksi käärittyä Kodin Kuvalehteä kilata aseeksi?).
Sitten minä sen turjakkeen äkkäsin katonrajasta! Tietysti se oli sijoittunut juuri siihen katon ja seinän liittymäkohtaan, joten siihen oli aika mahdonta osua Kodin Kuvalehdellä totaalisen tappavasti... eipä silti, en ehtinyt iskuani kuin suunnitella, kun hyttynen singahti äkkiä pois paikaltaan. Nyt olin skarppina, nimimerkkini mukaiset saalistajanvaistot olivat herkimmillään. Seurasin lentävää paskiaista makkarista eteiseen. Siellä se sitten laskeutui lattialle minun lenkkitossuni nauhalle! Minä kun olin luullut että lenkkarini kiinnostivat ainaostaan kärpäsiä ja naapurin perverssiä mäyräkoiraa, noh tämä hyttynen oli aivan selkeesti jokin epäterve luonnonoikku.
Käteni nousi ja Kodin Kuvalehti sivalsi Zorron miekkaa nopeammin alas. HAH! Siitä sai se paskiainen. Vaan etten minkäänlaista liiskattua hyttystä löytänyt tossustani tarkemmankaan tarkistelun jäljiltä.

Toivotonta. Menin takaisin sänkyyn pyörimään. Eipä kulunut kuin pari minuuttia, niin korvissa kuului ihana ininä.
Siis mistä helvetistä näitä loppukesällä tulee? Tai kyllä minä siihen vastauksen tiedän, mutta MIKSI ne käyttäytyvät noin eriskummallisesti? Keskikesällä noiden otusten kanssa kyllä tulee toimeen... se istuu iholle ja suunnilleen toteaa näin:
- nice to eat you, but now I must go

Sitten syksyllä näiden käytös muuttuu täysin. MIKSI?
 

Gellner

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Taitaa olla kaupunginosasta kiinni tuo Predatorin mainitsema hyttysten vittumaisuus. Täällä suunnalla kun hyttysiä ei ole näin loppukesästä lainkaan. Alkukesällä niitä oli enemmän kuin koskaan ja jostain syystä nämä ryökäleet olivat kovin mieltyneitä nilkkoihini ja pohkeisiin. Olin yhtenä iltana porukoiden luona raparperejä poimimassa. Eikös samperin hyttyset hyökänneet nilkkoihin saman tien kun ovesta ulos astuin. Esittelin siinä sitten kaverilleni oikeaa nilkkaani jossa oli viisi hyttystä samassa läjässä. Kaveri sitten huomatti että minulla on kuusi hyttystä vasemmassa nilkassa! Jumankega, 11 hyttystä yhtä aikaa koivissani keskellä kaupunkia! Päätin kuitenkin kerätä raparperejä, minuahan ei pikku verenimijät lannista! Seuraavana päivänä toopena vetäisin hameen päälle töihin mennessäni, kun en sen kummemmin tuntenut kutinaa enkä ollut koipiini juurikaan vilkaissut. Töissä pomo sitten huomautti että minun kannattaisi mennä työlekurille kun pohkeet ja nilkat olivat turvoksissa ja täynnä peukalonpään kokoisia paukamia. Samalla kun huomasin paukamat alkoi julmettu kutina jota kesti viikon verran. Heinäkuun jälkeen en ole nähnyt ainuttakaan hyttystä. Taisi tulla kiintiö täyteen.
 
Viimeksi muokattu:

PeteX

Jäsen
Suosikkijoukkue
Töölön Vesa/Jokerit, Leeds Utd, Only Oranje
Pannaan muutama 3-vuotiaan tyttäreni päivän paha;
- Miksi metsässä on puita?
- Miksi ihmiset menevät auton alle?
- Miksi ihmisillä on lapsia?
Helppojako? Ei välttämättä kovin helppoja kertoa pienelle ihmiselle. Kaikki apu otetaan kiitollisuudella vastaan.
 

Paitselo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & Carl Brewer Forever & Karjakunnan nakit
Viestin lähetti Gellner
Seuraavana päivänä toopena vetäisin hameen päälle töihin mennessä

Kiitos. En aikaisemmin ollut selvillä, että nimim. Gellner onkin nainen. Tai sitten hiukkasen omaa polkuansa tallaava, hameita käyttävä mies?

Mutta itse asiaan. Asun Kruununhaassa, meren rantaan on matkaa noin 200 metriä (merinäköala ei ole minun kämppääni, vaan vastapäätä ikkunoitani on ruman harmaa kerrostalo... tämä tiedoksi kaikille jotka päättävät ruveta "kateellisiksi" kun mainitaan Krunikan nimi). Jos tämä maintsemani hyttynen onkin jokin mutaatio läheisestä Korkeasaaren eläintarhasta? Sellainen ällö kusipää, joka on perinyt vaistonsa Afrikkalaisilta hyeenoilta, korppikotkilta ja Korkkarissa käyneeltä Hanoi Rocksin kitaristilta? Vem vet?
 

Paitselo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & Carl Brewer Forever & Karjakunnan nakit
Viestin lähetti PeteX
Pannaan muutama 3-vuotiaan tyttäreni päivän paha;
- Miksi metsässä on puita?

Kahteen jälkimmäiseen en uskalla puuttua, mutta itse olen siihen ekaan kysymykseen antanut tämän vastauksen:

- Metsässä on puita koska ne puut olivat nuorena pieniä varpuja, kuten sinäkin tyttäreni/poikani olet nyt pikkuruinen varpu. Sitten ne puut kasvoivat ja kasvoivat, kuten sinäkin kasvat koko ajan. Ne pikkuruiset varvut kasvoivat isoiksi puiksi, koska niille satoi taivaalta niille tärkeätä ruokaa, vettä.
Lopulta kasvavista puista tuli niin isoja, että ne vierekkäin seisoessaan varjostivat omilla oksillaan maan pintaa. Ja se varjostus oli hyvä, koska silloin ihmisten ja maan pinnalla puiden varjoissa viihtyvien marjoja ja sieniä keräävien satuolentojen oli turvallista touhuilla touhujaan.
Tuon jälkeen saatkin sitten sepitellä kovasti niistä "ollennoista"... noh, niitähän löytyy maailman sivu julkaistuista teksteistä, ei joudu itse kehittämään...

Jätä ovi raolleen tai himmeä yövalo...
 

PeteX

Jäsen
Suosikkijoukkue
Töölön Vesa/Jokerit, Leeds Utd, Only Oranje
Kiitokset Predalle. Mummelit ja Mammelit ja muut kummajaiset on keksitty juttuihin mukaan jopa liiankin hyvin. Satukirjat eivät hirveästi häntä kiinnosta, vaan kaikki pitää säveltää omasta päästä. Hannu ja Kerttu on poikkeus ja sitä on luettu liiankin kanssa. Aivan h-vetin järkyttävä tarina, jossa (niille jotka eivät ehkä ole nähneet leffaa) perhe on niin köyhä, että he jättävät lapsensa keskelle metsää, koska heillä ei ole varaa ruokkia heitä. Monien mutkien kautta lapset päätyvät metsässä olevan noita-akan piparkakkutalolle, jossa noita laittaa Hannun kellarivankilaan ja alkaa lihottamaan tätä ruuakseen. Lopuksi Kerttu onnistuu työntämään noidan uuniin ja noita palaa poroksi. Lapset palaavat aarteiden kanssa kotiin, missä hyvä isä ilahtuu lapsiensa näkemisestä ja paha äiti on tällä välillä heittänyt veivit. Tarinassa yhdistyy yhteiskuntakritiikki ja tasa-arvokeskustelu. Köyhillä ei ole varaa pitää lapsia ja perheen äiti jyrää isän päättäessään lapsien jättämisestä metsään. Noita-akan kannibalismia en ymmärrä, sillä hänellä on vaikka miten paljon ruokaa ja mitään järkevää syytä Hannun syömiseen ei ole.

Meni hieman off-topic.
 

nihti

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Wild, Krylja
Tuli vaan mieleen, että mitähän mahtaa maksaa tuollainen risteilyalus millä Silja ja Viking kulkee Suomen ja Ruotsin väliä kelluvine yökerhoineen?

Kysynpä vaan sen takia, että saataisiin selvyys sille kuinka arvokas Beckhamin siirtosumma noin konkreettisesti on. Jos Beckham siis siirtyi Realiin 25 M£ hinnalla, saisiko joukkueellisella samanhintaisia pelaajia risteilijän vai ei?
 

jepujee

Jäsen
Suosikkijoukkue
PK-seudun joukkueet
Re: mullisaukko vai Anu S......

Viestin lähetti kalle
Vois mennä vitutuksenkin puolelle, mutta minkä takia mullisaukot
ei ikinä käy mun mato-onkeen?

Koska tuo nyt oli kommenttina minun lähettämääni vastaukseen, enkä kieltämättä saa oikein kommentin ideaa auki, niin voisitko kokeilla uudestaan suomeksi mutta vähän hitaammin, jos se sitten avautuisi paremmin meikäläisellekin.
 

Jii

Jäsen
Suosikkijoukkue
musta & valkoinen
Viestin lähetti nihti
Kysynpä vaan sen takia, että saataisiin selvyys sille kuinka arvokas Beckhamin siirtosumma noin konkreettisesti on. Jos Beckham siis siirtyi Realiin 25 M£ hinnalla, saisiko joukkueellisella samanhintaisia pelaajia risteilijän vai ei?

Tallinkin Romantika maksoi 160 miljoona euroa: http://www.iltalehti.fi/tsau/uutiset/4942.shtml

Birka Linen tuleva risteilijä 155 miljona euroa: http://www.iltalehti.fi/tsau/uutiset/9463.shtml

Carnival Cruisen ristelijä (Masa Yardsilla) maksoi 2 miljardia markkaa.

Kovin iso risteiljää ei Beckhamilla saa. Ei edes tätä jonka ajattelin ostaa kunhan rikastun.
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Miksi aikuisilla (poikkeuksiakin löytyy) on tapana vastata lasten esittämiin kysymyksiin kaikenmaailman "saduilla"? Miksei kerrota kuinka asia todellisuudessa on?

Mikäli minä lapsena esittäisin kysymyksen "Kuinka tuuli syntyy", en todellakaan haluaisi kuulla vastaukseksi satua siitä kuinka joku "jumalolento" puhkuu jossain pilvien päällä, synnyttäen näin tuulen.

Edelliseen liittyen, olinko minä rasittava kakara kun minulle eivät sadut kelvanneet vastaukseksi?

vlad#16.
 

Eino_Mies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Alivaltiosihteerin viikkovisa?

Sattuiko joku teistä kuuntelemaan AVS:n virallisen ohjelman 31.8. Radio Suomesta? Mikä sen tämän kertaisen viikkovisan kysymys oli? Ei Ylen sivuiltakaan sitä löytyänyt.
 

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Canucks, BC Lions
Viestin lähetti vlad
Miksi aikuisilla (poikkeuksiakin löytyy) on tapana vastata lasten esittämiin kysymyksiin kaikenmaailman "saduilla"? Miksei kerrota kuinka asia todellisuudessa on?

Mikäli minä lapsena esittäisin kysymyksen "Kuinka tuuli syntyy", en todellakaan haluaisi kuulla vastaukseksi satua siitä kuinka joku "jumalolento" puhkuu jossain pilvien päällä, synnyttäen näin tuulen.

Edelliseen liittyen, olinko minä rasittava kakara kun minulle eivät sadut kelvanneet vastaukseksi?

vlad#16.
Monikohan tenava uskoisi, jos sille selittäisi juurta jaksain ja seikkaperäisesti, miten maailman tuulet syntyvät. Siis mistä se tuuli johtuu, minkälaiset "tuuliolosuhteet" maapallolla vallitsevat ja minkälaisia eri tuulilajeja on olemassa. Eihän sitä yksikään mukelo uskoisi, vaan ajattelisi, että tuo ihan selvästi yrittää juksata. Sellainen iso ja kovaa puhaltava setä on paljon uskottavampi selitys. Sen kuultuaan voikin siirtyä pohtimaan, miksi teissä on mutkia (tiedän vastauksen tuohonkin) tai miksi siilillä on piikit.

Viimeiseen kysymykseesi en suostu vastaamaan ;-)
 

Tykki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Viestin lähetti PeteX
Pannaan muutama 3-vuotiaan tyttäreni päivän paha;
- Miksi metsässä on puita?
Tässä ehdotuksia:

Metsässä on puita, koska puut tekevät metsän. Ilman puita ei olisi metsiä. Monet metsän eläimet tarvitsevat puita piiloutuakseen niiden taakse kun ihminen on lähistöllä, ja linnut tarvitsevat puita rakentaakseen niihin pesänsä. Aivan kuten ihmisetkin tavitsevat niitä rakentaakseen itselleen taloja. Onneksi puista putoaa maahan siemeniä, joista kasvaa uusia puita.


- Miksi ihmiset menevät auton alle?
Ihmiset eivät halua mennä auton alle, mutta joskus niin käy vahingossa. Autoilijat eivät välttämättä näe jalankulkijoita, varsinkaan jos jalankulkija liikkuu pimeällä ilman heijastinta tai ryntäilevät suin päin tielle katsomatta tuleeko autoja. Siksi onkin tärkeää liikkua varovaisesti liikenteessä ja käyttää heijastinta kun on pimeää.[/B][/QUOTE]


- Miksi ihmisillä on lapsia?
Ihmisillä on lapsia siksi, etteivät ihmiset ajan myötä loppuisi maailmasta. Vaikka isi ja äiti ovatkin turvanasi vielä pitkän aikaa, joskus sinunkin täytyy tulla toimeen ilman meitä. Ja silloin on hyvä, jos sinulla on omia lapsia joita sinä itse voit auttaa elämässä eteenpäin.

Toi viimeinen on oikeasti paha, koska järkevä vastaus liittyy väistämättä myös kuolemaan. Ja kuoleman selittäminen pienelle lapselle niin, ettei se aiheuta turhia pelkotiloja, onkin sitten todella vaikea juttu.
 

Snakster

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti Tykki

Toi viimeinen on oikeasti paha, koska järkevä vastaus liittyy väistämättä myös kuolemaan. Ja kuoleman selittäminen pienelle lapselle niin, ettei se aiheuta turhia pelkotiloja, onkin sitten todella vaikea juttu.

Kuoleman selvittäminen on myös äärimmäisen tärkeää, ja jos siitä tulee puhe kannattaa juttua jatkaa kunnes pienokainen on saanut mielestään riittävästi infoa. Aika mutkattomasti monet lapset tuohon kuitenkin suhtautuvat.
 

jepujee

Jäsen
Suosikkijoukkue
PK-seudun joukkueet
Kuulin kerran kännykän soittoäänenä sellaisen 50-60 -luvun puhelimen pirinän tai pikemminkin kilinän , mistähän sellaisen mahtaisi löytää?
 
Suosikkijoukkue
ILVES
Juolahti mieleeni

Niin, tuossa kun olen muutaman päivän ajan pitänyt yhteyttä Soneran asiakaspalveluun, heräsi kysymys, että eikös 0800 alkuiset numerot ole ilmaisnumeroita?
 

Herra47

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Re: Juolahti mieleeni

Viestin lähetti vilperi#18
Niin, tuossa kun olen muutaman päivän ajan pitänyt yhteyttä Soneran asiakaspalveluun, heräsi kysymys, että eikös 0800 alkuiset numerot ole ilmaisnumeroita?

Kyllähän ne ovat ilmaisnumeroita.
 

V-man

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Tämä ei ole kysymys vaan ilmoitus: Guns 'n Roses top10 at 10 MTV:llä juuri nyt! Numikat kaakkoon ja tukka heilumaan!
 

Rok

Jäsen
Suosikkijoukkue
Haukat
Viestin lähetti V-man
Tämä ei ole kysymys vaan ilmoitus: Guns 'n Roses top10 at 10 MTV:llä juuri nyt! Numikat kaakkoon ja tukka heilumaan!
Ai perskeles. Taitaa olla uusinta, sillä näin saman pläjäyksen juuri viime viikolla. Nahkabyysat, silinterihattu, leveä haara-asento ja Sweet child o` mine. Yeah.

Luin jostakin, että Slash, Duff ja Matt olisivat tekemässä musiikkia yhdessä. Onko kenelläkään tietoa, millaista vääntö on ja onko levy ilmestymässä joskus?

Nyky-GNR:ään ainakin suhtaudun todella suurella varauksella, vaikka en ole uusia biisejä vielä kuullut.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Tila
Viestiketju on suljettu.
Ylös