Sekalaisten kysymysten ketju

  • 419 081
  • 4 781
Tila
Viestiketju on suljettu.

mysteeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
kotijoukkue HPK (TPS saa sympatiat)
Työhakemuksen lähettämisestä bluefoxille (ja muillekkin)

Viestin lähetti bluefox
Sellainen kysymys opiskelijoille ja miksei muillekin, että miten lähetätte työhakemukset? Tai siis mitä kautta sähköposti vai posti-kusti? Tuntuu siltä, että jotkut arvostaa paperinkappaleita ja toiset taas sähköistä muotoa.

Sähköisessä muodossa on nämä omat muotoseikkansa että missä muodossa lähettäisit.
Postin mukana lähetetyt paperiversiot eivät tuota aukeamisongelmia ainakaan.
Joten itse suosin jälkimmäistä, kusti polkee, posti kulkee -tyyliä.

Voisin vielä antaa vinkin että printtaa värilliselle paperille hakemuksesi ko. työpaikkoihin niin erottuvat joukosta!
Näin minä sain kuulemma muita hakemuksia enemmän huomiota, hakemukseni luettiin aina uudelleen ja uudelleen ja CV luettiin myös moneen kertaan.

Näin värikkäästi sitten sain ko. hyvän työpaikan itselleni, johon olen erittäin tyytyväinen ja josta tarjotaan ihan virkaakin tällä hetkellä.

Onnea työpaikan hakuun!
 

Vintsukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Suomi, Panthers
Ameriikka-leffoissa aina näkee näitä valojen kytkimiä jotka reagoivat esim. käsien taputukseen, mutta onko tuollaisia vempaimia ihan yleisesti saatavilla? Ja jos on, ovatkohan kalliitakin? Ja jos eivät, mistähän niitä löytäisi Tampereen talousalueelta?
 

Rygge

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Jaro
Re: Työhakemuksen lähettämisestä bluefoxille (ja muillekkin)

Viestin lähetti mysteeri
Sähköisessä muodossa on nämä omat muotoseikkansa että missä muodossa lähettäisit.
Postin mukana lähetetyt paperiversiot eivät tuota aukeamisongelmia ainakaan.

Otetaanpa kantaa. Heti alussa sanottakoon, että itse lähetän hakemukset sähköpostilla aina silloin, kun se on mahdollista. Kun laittaa liiteet sekä rtf- että pdf-muodossa, niin melkoinen tumpelo saa olla siellä vastaanottavassa päässä, jos ei aukea. Mutta toki ymmärrän myös mielipiteen, että tavallinen posti on parempi. Itsekin olen sitä mieltä, että se on jotenkin henkilökohtaisempaa ja huomaavaisempaa ainakin nykyisessä tietoyhteiskunnassa.

Voisin vielä antaa vinkin että printtaa värilliselle paperille hakemuksesi ko. työpaikkoihin niin erottuvat joukosta!

Tässähän on sitten taas se ongelma, että pitäisi tietää, mitä juuri se hakemuksen vastaanottava henkilö ajattelee tällaisesta lähestymistavasta. Vaihtoehtoja on mielestäni kaksi: joko hän katsoo, että todellakin erotut positiivisesti muista hakijoista, tai sitten mielipide on luokkaa "mikäs askartelija se tämäkin on, ei muuta kun roskakoriin vaan". Tästä syystä itse suosin tylsän väritöntä vaihtoehtoa. Mutta kuten sanottu, jos haluaa ottaa riskin, niin tulos voi olla erittäin positiivinen.

Kaiken kaikkiaan voidaan sanoa, että työnhaku on oma taiteen lajinsa, eikä varmasti ole yhtä ainoaa oikeaa tapaa. Mutta joka tapauksessa tsemppiä kaikille työnhakijoille, kyllä se ennen pitkää tärppää, kun jaksaa vaan yrittää!
 

HABS #11

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Pelicans, Antikale Lahko
kultaisella 70-luvulla esitettiin englannin kieliohjelmaa. Ohjelmassa oli ainakin Neil Hardwik. Sitten siinä oli se toinen poliisi ja nainen. Ketkä olivat nämä kaksi henkeä?

Where is the cat?
Cat is in the moon
 

Arnold

Jäsen
Suosikkijoukkue
SM2013
Sinivalkoiset äänet?

Joku jos osti tänään Iltasanomat, niin kertokaa nyt ihmeessä keitä ne äänet smurffien takana ovat. Nettiversio jätti jännään tilanteeseen, eikä paljastanut kaikkea.

Ja kyllä, en saa nukutuksi ilman tätä tietoa.
 

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Unirauha Arnoldille

Ville Valo, Lauri Ylönen ja Jonna Tervomaa...

Ei vaan:
IS 15.1.2005

Smurffien naispuoleisena päälaulajana (...) yli kahdeksan vuoden ajan häärinyt Anita Välimaa. Alkuaikoina levyillä oli mukana myös Jone's Bros -yhtyeen keulahahmo Jouni "Jone" Ullakko. Viimeiset vuodet Anitan kanssa ovat smurffilauluja hoilanneet Sini Heinilä ja Timo "Time" Schleifer.

Lööppikamaa, ihan takuulla.
 

Arnold

Jäsen
Suosikkijoukkue
SM2013
Re: Unirauha Arnoldille

Viestin lähetti Everton
Lööppikamaa, ihan takuulla.


Kiitokset Evertonille. Sitten vielä jatkokysymys: voisiko joku kertoa mistä kummasta kiven alta nämä sinivalkoiset äänet on kaivettu? Minulle ei sanon yhdenkään nimi yhtään mitään. Jos saisi jotain informaatiota, niin olisin kiitollinen.

Niin, nyt saan kyllä jo nukutuksi.
 

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Liikutaan ilmeisesti pahan lähteillä; Euroviisuja, Suomi-iskelmää ynnä muuta köntsää... En kyllä viitsinyt sen tarkemmin lukea tuota juttua, siinä olisi ehkä lisäinfoa.
 

Arnold

Jäsen
Suosikkijoukkue
SM2013
Viestin lähetti Everton
Liikutaan ilmeisesti pahan lähteillä; Euroviisuja, Suomi-iskelmää ynnä muuta köntsää... En kyllä viitsinyt sen tarkemmin lukea tuota juttua, siinä olisi ehkä lisäinfoa.


Tjooh, ja koitin itse googlella, niin jotain infon poikasta sieltä lykkäsi.

Saa nähdä kauanko Smurffijengi pysyy koossa, nyt kun he "paljastuivat", heh..
 

Ramses

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viidakko bileet

Suunnittelussa viidakko aiheiset juhlat ja kaikki ilmaiset/halvat somistus/sisustus vinkit olisivat enemmän kuin tervetulleita.
 

Target

Jäsen
Suosikkijoukkue
Löytyy
Re: Viidakko bileet

Viestin lähetti Ramses
Suunnittelussa viidakko aiheiset juhlat ja kaikki ilmaiset/halvat somistus/sisustus vinkit olisivat enemmän kuin tervetulleita.

Hyvä viidakkomainen valaistus, paljon vihreetä + hyllyille purkkeja joissa hiilihappojäätä ja loraus vettä, niin saat hyvän usvan valumaan hyllyiltä lattialle. Täysin vaaraton sekä halpa kikka joka on näyttävä ja toimii.
 

Imhotep

Jäsen
Re: Re: Viidakko bileet

Viestin lähetti Target
Hyvä viidakkomainen valaistus, paljon vihreetä + hyllyille purkkeja joissa hiilihappojäätä ja loraus vettä, niin saat hyvän usvan valumaan hyllyiltä lattialle. Täysin vaaraton sekä halpa kikka joka on näyttävä ja toimii.

Kuulostaa hyvältä idealta. Mistäs tätä hiilihappojäätä saa? Paikallisessa Citymarketissa en sitä ole nähnyt ;) Apteekki vai esm paikallinen AGA?
 

Paitselo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & Carl Brewer Forever & Karjakunnan nakit
Re: Viidakko bileet

Viestin lähetti Ramses
Suunnittelussa viidakko aiheiset juhlat ja kaikki ilmaiset/halvat somistus/sisustus vinkit olisivat enemmän kuin tervetulleita.

Höh! Laitat vaan bailujen teemaksi TARZAN CITYSSÄ - ja sitten hillutte alasti pitkin kämppää lisääntymiselimet villisti heilahdellen. Jos (kun?) paikalla on myös naisia, niin sittenhän se kepit ojossa hilluminen on vaan hauskempaa.

Niin ja juomaksi lämmintä IV-kaljaa ja mahdollisimman vahvaa votkaa. Votkaa ihan sen takia, että illan mittaan ne porukan simpanssit uinahtavat, ja te varsinaiset gorillat pääsette asiaan naaraiden kaa - ei tule mitään turhaa kimeä-äänistä voivotusta, nääs.

Onhan talkkarille/taloyhtiön hallitukselle ilmoitettu etukäteen näistä bileistä?
 

Ruutiveijari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Re: Re: Re: Viidakko bileet

Viestin lähetti Imhotep
Kuulostaa hyvältä idealta. Mistäs tätä hiilihappojäätä saa? Paikallisessa Citymarketissa en sitä ole nähnyt ;) Apteekki vai esm paikallinen AGA?
Linkki koskien hiilihappojäätä. Tosin Kuopion alueelta.
 

Virén

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Montréal Canadiens
Hehkutus

Voi että nyt hävettää, mutta olen pakotettu kysymään. Tämä miltei mystinen sana jota käytettään pakettiauton (sekä dieselauton ?) käynnistyksen yhteydessä herättää ihmetystä. Arvon jatkoaikalaiset, haastan teidät vastaamaan tähän kysymykseen jonka jokainen kortin omaava tietää.

ps. ei saa sitten kertoa kenellekkään. (just to be safe, tämä viesti poistaa itsensä välittömästi ensimmäisen kelpovastauksen jälkeen)
 

Murmeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Vancouver Canucks
Re: Hehkutus

Viestin lähetti Virén
Voi että nyt hävettää, mutta olen pakotettu kysymään. Tämä miltei mystinen sana jota käytettään pakettiauton (sekä dieselauton ?) käynnistyksen yhteydessä herättää ihmetystä. Arvon jatkoaikalaiset, haastan teidät vastaamaan tähän kysymykseen jonka jokainen kortin omaava tietää.

ps. ei saa sitten kertoa kenellekkään. (just to be safe, tämä viesti poistaa itsensä välittömästi ensimmäisen kelpovastauksen jälkeen)

Itse en tiedä mutta minulle kerrottiin:

"Dieselautoissa ei ole sytytystulppia vaan hehkutulpat. Hehkutus kuumentaa palopesää ja kun kone pyörii ja naftaa tulee se alkaa käymään. Sitten kun käynnistyy niin hehku sammuu. Hehkutus siis kuumentaa nuo hehkutulpat."

Se joka tietää niin korjaa ja tarkentaa mutta tässä pika-apu.
 

Twite

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hämeenlinnan Pallokerho
Niin siis tuo hehkutus ei liity auton pakettimaisuuteen vaan pelkästään diesel-moottoriin. Monet pakettiautot ovat dieselmoottorisia (koska niillä yleensä ajetaan paljon ja lisäksi momentille on käyttöä) ja varmaankin siksi yhdistät asian pakettiautoon.

Diesel-prosesissa ei tarvita sytytystulppia, vaan dieselpolttoaineen ja ilman seos syttyy sylinterissä itsestään kun sitä tarpeeksi puristetaan. Moottorin ollessa kylmä ei syttyminen kuitenkaan tapahdu ihan helposti. Siksi dieselmoottorissa laitetaan syttymisen avuksi "kuuma piste". Tuo kuumennus tapahtuu sähköllä.

Englanniksi termi on preheating, joka on ehkä tavallaan vähän kuvaavampi. Tai sitten ei.
 

Twite

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hämeenlinnan Pallokerho
Viestin lähetti Virén
Mutta se juju olikin siinä kuinka tuo hehkutus tapahtuu ?
Ai siis mitä kuljettajan pitää tehdä? Sulla taitaa siis olla joku ajokeikka huomenna aamulla ja nainen kyydissä eli pitää esiintyä kuin kokenut rekkamies.

No, riippuu autosta. Yleisimmin käännetään virta-avain hehkutusasentoon jolloin kojetauluun syttyy hehkutusvalo. Kun se sammuu (muutama sekunti) niin sitten vaan ihan vastaava startti kuin bensamoottorillakin.
 

mysteeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
kotijoukkue HPK (TPS saa sympatiat)
Viestin lähetti Twite
Niin siis tuo hehkutus ei liity auton pakettimaisuuteen vaan pelkästään diesel-moottoriin. Monet pakettiautot ovat dieselmoottorisia (koska niillä yleensä ajetaan paljon ja lisäksi momentille on käyttöä) ja varmaankin siksi yhdistät asian pakettiautoon.

Diesel-prosesissa ei tarvita sytytystulppia, vaan dieselpolttoaineen ja ilman seos syttyy sylinterissä itsestään kun sitä tarpeeksi puristetaan. Moottorin ollessa kylmä ei syttyminen kuitenkaan tapahdu ihan helposti. Siksi dieselmoottorissa laitetaan syttymisen avuksi "kuuma piste". Tuo kuumennus tapahtuu sähköllä.

Englanniksi termi on preheating, joka on ehkä tavallaan vähän kuvaavampi. Tai sitten ei.

Wau mitä tietoa ko asiasta.
Itse olisin vain tiennyt miten ko. hehkutus tapahtuu, että odotellaan vaan kun valo sammuu ja startataan, hehee.
 

Virén

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Montréal Canadiens
Viestin lähetti Twite
Ai siis mitä kuljettajan pitää tehdä? Sulla taitaa siis olla joku ajokeikka huomenna aamulla ja nainen kyydissä eli pitää esiintyä kuin kokenut rekkamies.

Ei kun on tullut tolla pakulla suhailtua jo vuoden verran ja rupesi kiinnostamaan. Olen siis järkyttävä ääliö ! Hyvää yätä jatkoaika.
 

bozik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Viestin lähetti Virén
Ei kun on tullut tolla pakulla suhailtua jo vuoden verran ja rupesi kiinnostamaan. Olen siis järkyttävä ääliö !
Don't worry, niinhän sitä sanotaan etteivät herrasmiehet hehkuta ! Tiedä sitten liittyykö tämä autoihin.
 

scholl

Jäsen
Ihmettelen noita Coca-Cola X-mas tournament ½litran muovipulloja. Nehän ovat täsmälleen samanlaisia kuin mitä Ruotsissa cokikset ovat jo pitkään olleet eli etiketti on tavallaan koko pullon laajuinen. No itse asiassa ko. juomat ovatkin valmistettu Ruotsissa. Tämä ei ole suinkaan se sekalainen kysymys, vaan juoman vanheneminen nimittäin pullossa lukee: "Parasta ennen, katso pullon kaula". Ja kaulassa lukee 08MAR2005. Nyt herää kysymys onko tämä Ruotsin tapaan mars eli maaliskuu vai onko pullotuslaitetta fiksattu niin, että Suomeen tulee suomenkielellä eli marraskuu. Jos kyseessä on maaliskuu niin voi olla hieman harhaanjohtavaa, kun suomenkielisessä etiketissä ei mainita sitä että vanhenemismerkintä olisi toisella kielellä. Mielenkiintoista.
 

Kobe

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Miten civilization 3 pelissä saa muodostettua armeijan?
 

scholl

Jäsen
Viestin lähetti Kobe
Miten civilization 3 pelissä saa muodostettua armeijan?

miten Nokian 7200 puhelimen Bowling-pelissä saa kaadon aikaiseksi? Itselläni kaatuu vain 9 keilaa ja paikko sen jälkeen eli saan vain 190 tehtyä täydellisellä sarjalla.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Tila
Viestiketju on suljettu.
Ylös