Sekalaisten kysymysten ketju

  • 419 074
  • 4 781
Tila
Viestiketju on suljettu.

bozik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Viestin lähetti ozo
Miksi sanotaan ottaa "suihin" eikä ottaa suuhun? Onko tässä joku kieliopillinen juttu?
Naapurihuoneen iso poika sanoi itse käyttävänsä sanontaa "ottaa suihin" siksi, ettei aina tiedä kuka siellä vuorollaan lutkuttaa.

Kieliopista se ei ollut kuullutkaan, kysyi vain miltä se tuntuu.

Edit Piaf; vikan lauseen loppuosa puuttui.
 
Viimeksi muokattu:

Gilmore

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Löytyykö Elitserieniltä/Ruotsin jääkiekkoliitolta sellaista sivustoa mistä näkisi otteluiden ketjut, tai edes kokoonpanot hyvissä ajoin ennen otteluiden alkua? Siis samanlaista "palvelua" kuin sm-liiga.fi?
 

peruspata

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Pesäkarhut, UP-V, FT Ulvila, Karhut
Viestin lähetti Thornton
Löytyykö Elitserieniltä/Ruotsin jääkiekkoliitolta sellaista sivustoa mistä näkisi otteluiden ketjut, tai edes kokoonpanot hyvissä ajoin ennen otteluiden alkua? Siis samanlaista "palvelua" kuin sm-liiga.fi?

Laitoin Googleen hakusanaksi Elitserien, ja tässä tuloksistä pari ensimmäistä.

http://www.swehockey.se/

http://www.hockeyligan.se/

Nopealla vilkaisulla nuo olivat vielä köyhempiä kuin sm-liiga.fi, mutta en kyllä kunnolla niitä jäänyt lukemaan.
 

Le Banner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK täältä ikuisuuteen! 106-105 NYR
Uusimmassa Aku-Ankassa on paljon Ankkalinnan tyyppejä,mutta mikä önniäinen siinä Hessun takana sytyttää rakettia? Mc koppakuoriainen vai Samu-sirkan avioton lapsi??
 

Shayne

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vihreäpaitainen mies & Petun pelistragedia
Re: Veturimiehet heiluttaa DVD:ksi!

Viestin lähetti H-katsomo
Niin kehenkähän pitäisi ottaa yhteys ja esittää vilpitön toivomus, että ko. klassikko saataisiin DVD- versioksi? Solar Filmsiin? Ohjaaja Kari Paljakkaan? Vai mikä perkele niitä julkaisee?

On muuten aivan loistava suomifilmi. Parasta mitä Pori on maailmalle koskaan tarjonnut.
Nyt ollaan siinä pisteessä, että tarttis saada näyttöä myynnistä. Kerrankin mä olen turenkilaisten siemenperunoiden kanssa jostain jotain mieltä, which was nice, koska oli sama. (ei viittaus nimimerkkiin H-katsomo, vaan hml-henkisiin veturimiehiin).

Ei mutta ihan tosissaan, tämä on nyt tuotannon harkinnan alla. Nyt puhutaan break-evenistä ihan todella, joka melkein rikkoutuu jos jokainen rinkelinmäkeläinen ottaa siitä yhden perjantai-dvd:n. Eli ei teidän jokaisen tartte, kun perinteetön Espoo jeesaa, ja mitä tekee Pori - kuuntelen?

Muuten, voitte ehkä pitää mua muun yleisen ulosantini puolesta paskanpuhujana, mutta tämä edellinen kappale on faktaa, vaikka sotaveteraani-isoisäni kunnian kautta.

Kellonummi -99, Espoo
 
Viimeksi muokattu:

Kyle

Jäsen
Viestin lähetti Le Banner
Uusimmassa Aku-Ankassa on paljon Ankkalinnan tyyppejä,mutta mikä önniäinen siinä Hessun takana sytyttää rakettia? Mc koppakuoriainen vai Samu-sirkan avioton lapsi??

Jaa sitä ollaan palkintotehtävään vastauksia lunttaamassa, no mun mielestä se on samu-sirkan aviottoman lapsen isä. Eli Samu-sirkka itse.
 

Le Banner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK täältä ikuisuuteen! 106-105 NYR
Viestin lähetti Gerodz
Jaa sitä ollaan palkintotehtävään vastauksia lunttaamassa, no mun mielestä se on samu-sirkan aviottoman lapsen isä. Eli Samu-sirkka itse.

Mutta Samuhan on paljon kookkaampi heebo? Ja berberikin oli vihreä väriltään.
Kaikki muut kyllä tuttuja hahmoja siinä kuvassa.
 

korkki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porilainen urheilu (ja yks raumalainenkin joukkue)
Meidän pojat saivat joulupukilta uudet nappikset. Kertokaahan joku jokin hyvä konsti siihen miten niitä saa hiukkasen venytettyä tai soviteltua valmiiksi niin ettei tule rakkoa jalkaan, kuten uusista nappiksista usein tulee. Valkovaseliini on yksi konsti mutta tietäisikö joku muu (Olkku?) jotain...

EDIT: Ja Shayne, tottakai täällä hankitaan tuo leffa on siinä sen verran tuttuja maisemia ja kasvoja mukana...
 

Olkku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen mestarit 20-21
Viestin lähetti korkki
tietäisikö joku muu (Olkku?) jotain...

Meijän jätkä tekee seuraavasti. a) uudet nappikset jalkaan. b) vatiin haaleaavettä. c) kintut nappiksineen veteen ja painellaan niin, että nappikset ovat litimärät. d) kuivatellaan jalassa, tosin talvella se on hankalampaa, mutta edes jonkinaikaa, esim saunanlämmössä, kuitenkin senverran, että jäävät muotoon.
 

Luke

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Re: Re: Veturimiehet heiluttaa DVD:ksi!

Viestin lähetti Shayne
Ei mutta ihan tosissaan, tämä on nyt tuotannon harkinnan alla. Nyt puhutaan break-evenistä ihan todella, joka melkein rikkoutuu jos jokainen rinkelinmäkeläinen ottaa siitä yhden perjantai-dvd:n. Eli ei teidän jokaisen tartte, kun perinteetön Espoo jeesaa, ja mitä tekee Pori - kuuntelen?
Tänne tulee varmasti yksi kopio! Olenkin pitkään ihmetellyt, miksi tätä legendaarista leffaa ei ole vielä DVD:llä. Teoshan on suomalaisten elokuvien Kauno Saario.
 

HABS #11

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Pelicans, Antikale Lahko
Viestin lähetti korkki
Meidän pojat saivat joulupukilta uudet nappikset. Kertokaahan joku jokin hyvä konsti siihen miten niitä saa hiukkasen venytettyä tai soviteltua valmiiksi niin ettei tule rakkoa jalkaan, kuten uusista nappiksista usein tulee. Valkovaseliini on yksi konsti mutta tietäisikö joku muu (Olkku?) jotain...

Kun menet uusilla nappiksilla pelaamaan niin kastele ne kunnolla kotona ennen treenejä. Pelaat ekat treenit märillä nappiksilla ja nahka muotoutuu jalan mukaiseksi. Talvella tätä ei tietenkään kannata tehdä vaan säästä uudet nappikset ensi kesäksi.

Mukavia pallonpotkimisia!
 

WVirmanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Voiko tavallinen voittoa tuottamaton asunto-osakeyhtiö (ei vuokratuloja) hyödyntää edellisen tilikauden tappion hävittääkseen kuluvan tilikauden voittoa? Onko muita järkeviä keinoja poistojen lisäksi?
 

bozik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Viestin lähetti WVirmanen
Onko muita järkeviä keinoja poistojen lisäksi?
Eikös ainakin sellainen ole olemassa kuin asuintalovaraus tjsp. Mun käsityksen mukaan se toimii siten, että sinne voi ylimääräiset laittaa ja sitten sieltä oliko viiden vuoden kuluessa käyttää esim. korjauksiin, perusparannuksiin jne. Parempaa tietoa löytyy varmaan ainakin kiinteistöliitosta.

Olet muuten Masa ollut ovela tuon nickin suhteen. Mulla meni hetki ennen kuin tajusin, että olet kiepsauttanut tuon M-kirjaimen ylösalaisin ;)
 

haaZa

Jäsen
Suosikkijoukkue
FPS , Jokerit
Ei helvete. Kai mestikseen käydään karsinta, eikä mennä huonoin tippuu paras nousee - periaatteella?
 

Sid

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara & Maple Leafs, Liverpool F.C.
Viestin lähetti Everton
Niin ja miksi se on blowjob, vaikka isot pojat ovat kertoneet minulle siinä tapahtuvan juuri toisen suuntaista liikennettä?
Jaan vain sen tiedon, jonka isot pojat ovat minulle kertoneet. Blowjob ei ole mitään tikkarin imeskelyä - lopputulos ratkaisee.

Pienen piirin salaisuutena kerrottakoon, että oma kärsäkkääni ei ole keneltäkään kieltä imaissut - päinvastoin, reaktio on riittävän toiston jälkeen ollut ekstensiivinen.
 

Paitselo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & Carl Brewer Forever & Karjakunnan nakit
Viestin lähetti Sid
Blowjob ei ole mitään tikkarin imeskelyä - lopputulos ratkaisee.


Blowjob = puhallustyö? Miettikääpä sitä. Kun laittaa googleen tuon suomennoksen hakusanaksi, niin ei oikein onnaa. Mutta kun googlettaa sinne BLOWJOB, niin johan rävähtää näköelimeen mielenkiintoisia kuvia.
 

Paitselo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & Carl Brewer Forever & Karjakunnan nakit
Jags tai joku muu Neuvostoliiton reportteri apuuva!

Tarttis tietää, että minä vuonna tämä armeijan urheiluseura Moskovan ZSKA on perustettu?

Tässä muuten aika tyylikäs paita - ainakin näin IFK-lasien takaa nähtynä: koti.mbnet.fi/jh1981/cska.html
 

Mahtiankka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Anaheim Ducks, Luleå HF
Viestin lähetti haaZa
Ei helvete. Kai mestikseen käydään karsinta, eikä mennä huonoin tippuu paras nousee - periaatteella?

Eiköhän kaksi viimeistä joudu karsintasarjaan Suomi-sarjan parhaiden kanssa pelaamaan paikasta Mestiksessä, tuskin sieltä kukaan suoraan putoaa, en ainakaan uskoisi.
 

MiikaL

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Viestin lähetti Mahtiankka
Eiköhän kaksi viimeistä joudu karsintasarjaan Suomi-sarjan parhaiden kanssa pelaamaan paikasta Mestiksessä, tuskin sieltä kukaan suoraan putoaa, en ainakaan uskoisi.

Oikeassa olet, yksikään joukkue ei putoa suoraan.
 

Johnny Cool

Jäsen
Suosikkijoukkue
New Jersey Devils, Tappara, Suomi.
Miten saa wordillä laskettua montako sanaa on jossakin artikkelissa tai vastaavassa?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Tila
Viestiketju on suljettu.
Ylös