Sekalaisten kysymysten ketju

  • 419 231
  • 4 781
Tila
Viestiketju on suljettu.

lampsu

Jäsen
Nokia 6230

Noniin, nytten ku noita hemmetin kännykän läppänöitä on alkanut tulemaan kuin sieniä sateella niin ongelmista ei voida välttyä.

Jotenka kysyisinkin että mistä mahtaa johtua ku joku soittaa mulle niin sen nimeä ei näy ruudulla, vain numero. Ja numero ja nimi on luonnollisesti muistissa. Taitaa olla vielä kortin puolella.

Niin että mitenkä sais sen nimen näkymään ruutusessa, eikä mitää hemmetin numeroo josta soitetaan? Osa muistissa olevista numeroista näyttää nimet mutta jotkut taas ei.

Hjälp tack.
 

Claudius

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Re: Hohto - The Shining

Viestin lähetti stiflat
Eli vastikään kolmoselta loppunut leffa on kyseessä.
Itse luulin että juu, tämän olen nähnyt.
Muistissa oli että jossain vaiheessa pensaat ulkona muodostavat
jotain eläimiä, kellarin luukulla on jotain tekemisissä tarinassa,
kylpyammeessa on vihreä nainen ja loppu on sellainen että
kangastuksena hotelli tulee näkyviin taas.

Mutta ei, eihän tuo ollut mitään tuollaista.
Voisiko joku valaista mitä helvettiä olen oikein katsonut?
Tuli jonain kolme osaisena jaksoina n.5v sitten teeveestä...
Joku uudelleen remixaus...?

Olet siis nähnyt vuonna 1997 ilmestyneen tv-elokuvan kyseisestä tarinasta. Elokuvan yhtenä pääarkkitehtinä on Stephen King itse, joka on aina ollut tyytymätön Kubrickin versioon. King toimii leffassa vastaavana tuottajana sekä käsikirjoittajana. Tämä myöhempi versio onkin siis luonnollisesti uskollisempi itse kirjalle, joten siksi poikkeaa aika paljon Kubrickin näkemyksestä. Pääosissa siinä nähdään Steven Weber Jack Torrancena ja Rebecca De Mornay tämän vaimona. Varsinkin Weberin suoritus jää aika pahasti Nicholsonin vastaavan varjoon.

Eipä tuo uusi versio mikään erityisen sykähdyttävä elokuvakokemus ainakaan minulle ollut, vaikka on siinäkin kieltämättä omat hyvät hetkensä. Mutta kaiken kaikkiaan tämäkin elokuva on hyvä esimerkki siitä, ettei hyvä kirjailija missään nimessä ole automaattisesti hyvä elokuvantekijä, sillä niin paljon vaikuttavampi se Stanley Kubrickin versio on.
 

varjo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Montreal Canadiens, (Internazionale), Nash&Suns
Re: Nokia 6230

Viestin lähetti lampsu
Jotenka kysyisinkin että mistä mahtaa johtua ku joku soittaa mulle niin sen nimeä ei näy ruudulla, vain numero. Ja numero ja nimi on luonnollisesti muistissa. Taitaa olla vielä kortin puolella.

Hjälp tack.

Siinäpä tuo, kun numero on sekä kortilla että puhelimessa kännykkä ei rupea arpomaan nimiä (eritoten, jos nimissä on eroa) vaan näyttää puhtaasti numeron.
Eli, ratkaisuidea #1, muokkaa toista nimeä täysin samanlaiseksi kuin toinen
#2 tuhoa toinen nimi kokonaan jommastakummasta muistista.
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Re: Nokia 6230

Viestin lähetti lampsu
Niin että mitenkä sais sen nimen näkymään ruutusessa, eikä mitää hemmetin numeroo josta soitetaan? Osa muistissa olevista numeroista näyttää nimet mutta jotkut taas ei.

Hjälp tack.

Itselläni oli sama homma jonkin aikaa sitten erään kaverin kohdalla. Hän oli vaihtanut puhelintaan, ja jostain hemmetin syystä puhelimeni ei sen jälkeen näyttänyt hänen soittaessaan muuta kuin numeron. Sama ilmiö toistui myös, kun kaverini soitti tyttöystävälleen. Hänenkään puhelin ei näyttänyt silloin kuin numeron.

Mitään selitystä emme löytäneet tälle, puhelimessakaan kun ei ollut mitään sellaisia asetuksia (tai ainakaan emme tienneet sellaisia olevan).

Sittemmin tuo ongelma katosi itsestään ja puhelimet toimivat taas normaalisti.
 

Kilgore Trout

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Pelikone

Lapset, varsinkin 7-v poika vonkaavat pelikonetta joululahjaksi ja reunaehdot huomioiden näen viisaimmaksi suostua. Mutta mikä masiina tulisi hankkia, PS-2 vai joku muu? Ja mistä täällä Treen seudulla sen saa kohtuuhintaan näin joulun alla ;-/ ?
 

Kyle

Jäsen
Re: Pelikone

Viestin lähetti Kilgore Trout
Lapset, varsinkin 7-v poika vonkaavat pelikonetta joululahjaksi ja reunaehdot huomioiden näen viisaimmaksi suostua. Mutta mikä masiina tulisi hankkia, PS-2 vai joku muu? Ja mistä täällä Treen seudulla sen saa kohtuuhintaan näin joulun alla ;-/ ?

GameCubea myydään 99 euron hintaan, jonkun pelin kera.
Xboxia myydään johonkin 150 hintaan, mukana 2 peliä.
Pleikkari 2 on kallein noin 160-180 hintaan.

Näistä oman kokemuksen mukaan, pleikkari 2 ja xbox olisivat parhaat vaihtoehdot suveneerisen peli tarjonnan ansiosta GameCubeen verrattuna. Tosin sen sijaan juuri alle 12 vuotiaalle voisi löytyä parhaimmat pelit juuri GameCubelta, kuten Super Mariot, Pikmin jtms..

Halvimmin saa varmaan isoista marketeista, kannattaa katsoa tarjouksia lehdistä.
 

Ruutiveijari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Re: Pelikone

Viestin lähetti Kilgore Trout
Lapset, varsinkin 7-v poika vonkaavat pelikonetta joululahjaksi ja reunaehdot huomioiden näen viisaimmaksi suostua. Mutta mikä masiina tulisi hankkia, PS-2 vai joku muu? Ja mistä täällä Treen seudulla sen saa kohtuuhintaan näin joulun alla ;-/ ?
Pleikkari2 tai Xbox. Nassikka kuitenkin katselee Tilt.tv:t sun muut koneen saatuaan ja osoittelee sitten ruudulta haluamansa pelit. Käy kylmät kun GameCubeen ei ihan joka peliä saakaan. Lisäksi alussa mainituille kahdelle koneelle on melkein jokaisessa isossa marketissa hyvän kokoinen laari vanhempia pelejä hintaan 9-25 euroa.
 

Ghost

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Pittsburgh Penguins
Peesaan edellisiä ja suosittelen joko PS2:sta tai Xboxia, lisäten sen että jos tarkoitus on käyttää masiinaa myös dvd-katseluun, kannattaa valita suoraan PS2. Xboxiin kun pitää ostaa hintaluokaltaan jotain 30 euron tienoilla olevat lisäosat, jotta katselu onnistuu. Toimintojen käyttö kun ei onnistu ohjaimilla vaan kaikkeen tarvitsee kaukosäätimen ja lisäksi jonkin signaalin vastaanottimen.
 

Ruutiveijari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Viestin lähetti Senior
Onko jollain kokemuksia viinasten tilaamisesta viinikauppa piste comin kautta? Tilaus on jätetty, kamat tulevat ymmärtääkseni Saksasta ja maksaa pitäisi heti, niin tilaus astuu voimaan.
Ehtivätkö kamat kotio asti ennen tätä Tullin työntekijöiden jouluviinojen hankintaa?
 

Miksu00

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Ainakin täällä päin oli jollain porukalla jäänyt yli 500euron tilaus tulliin juuri tuolta viinikauppa.comista, syynä oli että lähettäjä ei ole maksanut jotain veroa mikä myyjän pitäisi maksaa maahan johon viinat tulevat.
 
Kysymys turkulaisille

Mitäs kaikkea jännää Turussa on tapahtunut viimeisen neljän kuukauden aikana?

Ihan kaikkea ei tarvitse listata, mutta olisi mukava kuulla jotakin juttua sieltä länsirannikolta, kun on tuo entinen asuinkaupunki jotenkin kummitellut mielessä lähipäivinä.
 

Miksu00

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Turun tapahtumista ei pahemmin tietoa ole kun täältä susirajan takaa on turkuun reilu 80km matkaa..kuulemma sinne tulee joku puu pelaamaan jääkiekkoa, kovin ovat hyväksi kehuneet, mutta sen taitaa nähdä vasta muutaman päivän päästä osaako se pelata.
 

Bone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Buccaneers, Lightning
Satuinpa saamaan palohaavan käteen toissapäivänä. Nyt siihen on nousemassa kivulias vesikello.
Kannattaako puhkaista, vai mitä voisi tehdä että ei vaivaisi?
 
K

kangaroo

Parempi olisi olla puhkaisematta ainakaan heti, etteivät pääse bakteerit peliin. Puhkeaa tosin kyllä itsestäänkin, kun raavit palleja unissasi.
 

Bone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Buccaneers, Lightning
Viestin lähetti kangaroo
Parempi olisi olla puhkaisematta ainakaan heti, etteivät pääse bakteerit peliin. Puhkeaa tosin kyllä itsestäänkin, kun raavit palleja unissasi.


Käytän siihen oikeaa kättä, en vasenta.
 

Pikku Myy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti B1
Satuinpa saamaan palohaavan käteen toissapäivänä. Nyt siihen on nousemassa kivulias vesikello.
Kannattaako puhkaista, vai mitä voisi tehdä että ei vaivaisi?
Ensiapukurssilla ainakin opetettiin, ettei palovammojen rakkuloita saa missään tilanteessa puhkoilla itse. Kuivuu nopeasti itse ja puhkottuna tulehdusvaara on kait aikas iso. En minä tiedä.
 

Pikku Myy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Oon saattanyt kysyä tätä aiemminkin, mutta miten jo lähetetty viesti poistetaan niin, ettei se menekään vastaanottajalle?
 

Pompino

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Viestin lähetti Pikku Myy
Oon saattanyt kysyä tätä aiemminkin, mutta miten jo lähetetty viesti poistetaan niin, ettei se menekään vastaanottajalle?

MS:n Outlook:ssa ainakin näin:
Valitset ko. viestin sent items-folderista->
Actions->Recall this message...
 

Tommy

Jäsen
Suosikkijoukkue
#17
Mikä on tämä "IFK:n näköinen pelaaja"?
Kovasti ihmetyttänyt ja mieleen ei tule kyllä yhtään IFK:n näköistä pelaajaa.
 

Frankie

Jäsen
Suosikkijoukkue
평양시 IFK, Philadelphia Flyers, Arsenal FC
Viestin lähetti Tommy
Mikä on tämä "IFK:n näköinen pelaaja"?
Kovasti ihmetyttänyt ja mieleen ei tule kyllä yhtään IFK:n näköistä pelaajaa.
Tommy mitä pahaa IFK on sinulle tehnyt, kun et pysty päivääkään olemaan provoamatta IFK.sta.

Tommy: Pelaako Bednar jo seuraavassa pelissä???
 

Fallossymboli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Viestin lähetti Tommy
Mikä on tämä "IFK:n näköinen pelaaja"?
Kovasti ihmetyttänyt ja mieleen ei tule kyllä yhtään IFK:n näköistä pelaajaa.
Tällähän ei välttämättä viitata pelkästään pelaajan ulkonäköön vaan pelaajalla voi olla muita ansioita, esim. komealta kalskahtava nimi. Itse tahtoisin nähdä HIFKin veskassa seuraavan IFK:n näköisen kaverin. Harmi että hankkivat Vokounin...
 

Paitselo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & Carl Brewer Forever & Karjakunnan nakit
Viestin lähetti B1
Satuinpa saamaan palohaavan käteen toissapäivänä. Nyt siihen on nousemassa kivulias vesikello.
Kannattaako puhkaista, vai mitä voisi tehdä että ei vaivaisi?

Minulle hullussa nuoruudessa ekalla Espanjan reissulla kävi niin, että iho pääsi pahasti palamaan (olin silloin bacardipäissäni vankasti sitä mieltä, että kyllä talven jäljiltä kalman kalpea Härmän Jätkä kestää Gigololandian aurinkoa heti ekana päivänä 10 tuntia putkeen - noh, eipä kestänyt).
Vesikelloja nousi kroppaan sinne sun tänne, niin no ei nyt kuitenkaan "sinne".
Suurin vesikello oli keskellä rintaani, palttiaralluskaa nännien välissä. Ja se oli paha kello se. Se nääs oli sellainen sveitsiläistä käkikelloa muistuttava inhotus ja se perkeleen klimppi työnsi puolen tunnin välein sisuksistaan ilmoille punakeltaisen, raivoisasti kukkuvan käen. Luulisin. Bacardi väärentää muistikuvat?
Eihän sitä sitten kestänyt Erkki eikä huonekaveri, joten puhkaisin kellon itse painamalla sitä sormella lujasti toisesta reunasta - silloin vastakkaisesta klimpin reunasta purskahti käki ulos jarrunesteineen.
Ei tullut mitään verenmyrkytyksiä, tuli vaan hieman helpottuneempi olo, siis hieman.
 

krobbe

Jäsen
Viestin lähetti Predator
Minulle hullussa nuoruudessa ekalla Espanjan reissulla kävi niin, että iho pääsi pahasti palamaan (olin silloin bacardipäissäni vankasti sitä mieltä, että kyllä talven jäljiltä kalman kalpea Härmän Jätkä kestää Gigololandian aurinkoa heti ekana päivänä 10 tuntia putkeen - noh, eipä kestänyt).
Vesikelloja nousi kroppaan sinne sun tänne, niin no ei nyt kuitenkaan "sinne".
Suurin vesikello oli keskellä rintaani, palttiaralluskaa nännien välissä. Ja se oli paha kello se. Se nääs oli sellainen sveitsiläistä käkikelloa muistuttava inhotus ja se perkeleen klimppi työnsi puolen tunnin välein sisuksistaan ilmoille punakeltaisen, raivoisasti kukkuvan käen. Luulisin. Bacardi väärentää muistikuvat?
Eihän sitä sitten kestänyt Erkki eikä huonekaveri, joten puhkaisin kellon itse painamalla sitä sormella lujasti toisesta reunasta - silloin vastakkaisesta klimpin reunasta purskahti käki ulos jarrunesteineen.
Ei tullut mitään verenmyrkytyksiä, tuli vaan hieman helpottuneempi olo, siis hieman.

Jahaas, vaimo kuuluu kutsuvan kantavalla äänellään aterioimaan, jotenkin tuli kuitenkin sellainen tunne, että taidan passata, ainakin hetkeksi.
 

Dynamo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mainokset pelipaidoissa

Kertokaapas viisaammat, tämä kun on askarruttanut jo jonkin tovin.

Miksi markkinatalouden luvatussa ihmemaassa, USA:ssa, ei sallita mainoksia pelipaidoissa? Luulisi NHL -seurojen hyvinkin paikkailevan budjettejaan lisääntyneillä mainostuloilla. Samainen mainoskielto koskee myös muita lajeja, mutta MIKSI?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Tila
Viestiketju on suljettu.
Ylös