Sekalaisten kysymysten ketju

  • 419 230
  • 4 781
Tila
Viestiketju on suljettu.

Ruutiveijari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Re: Ei Otsikkoa

Viestin lähetti makumiitti
Nyt kun lainasin viestiäsi, klikkasin "quote" kohdassa, jonka suomennos on JA:n mukaan "vastaa viestiä lainaten". Sen jälkeen aukeaa kirjoitusikkuna missä viesti kirjoitetaan.

Se "quote" on oikeassa alakulmassa (ei koko sivun vaan viestin), "edit" (=muokkaa viestiä/ poista viesti) oikealla puolella.

áéíóúý
Sitä ei vaan kukaan ole kysynyt. Alkuperäinen kysymyshän kuului, että "Mitenkä saa quotettua toisesta ketjusta toiseen."

Boldasin siitä avainsanat.
 

Txjokeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Men in Blue ja muut oikeudenjakajat
Viestin lähetti Eino_Mies
Miksi taksiautojen katolla oleva kyltti on nykyisin asennettu siihen kuskin puoleseen reunaan, eikä keskelle auton kattoa?

Se on siinä, että kuski tietäisi, mistä ovesta sisään...

Joo, nykyään taksiautoja käytetään myös limusiinityyppisissä ajoissa, joissa tuo keltainen kyltti ei aina niin sopiva ole. Tuosta kuskin oven yläpuolelta se on helppo irroittaa ja siirtää kontin pohjalle odottamaan seuraavaa taksivuoroa.

Ja jos niin onnettomasti sattuu, että joku taksin kylkeen töräyttää tms, niin asiantunteva kuski irroittaa kyltin mahdollisimman nopeasti; muuten lehdissä olisi taas kissankorkuisin kirjaimin lööppi taksin kolaroinnista. Myös vakiopirssin joutuessa huoltoon, kupu vara-auton istukkaan ja taas menoksi tienaamaan.
 

H-katsomo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko 2004-2005, Napoli
Veturimiehet heiluttaa DVD:ksi!

Niin kehenkähän pitäisi ottaa yhteys ja esittää vilpitön toivomus, että ko. klassikko saataisiin DVD- versioksi? Solar Filmsiin? Ohjaaja Kari Paljakkaan? Vai mikä perkele niitä julkaisee?

On muuten aivan loistava suomifilmi. Parasta mitä Pori on maailmalle koskaan tarjonnut.
 

Shayne

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vihreäpaitainen mies & Petun pelistragedia
Re: Veturimiehet heiluttaa DVD:ksi!

Viestin lähetti H-katsomo
Niin kehenkähän pitäisi ottaa yhteys ja esittää vilpitön toivomus, että ko. klassikko saataisiin DVD- versioksi? Solar Filmsiin? Ohjaaja Kari Paljakkaan? Vai mikä perkele niitä julkaisee?

On muuten aivan loistava suomifilmi. Parasta mitä Pori on maailmalle koskaan tarjonnut.
Voin välittää toiveesi suoraan pääkallonpaikalle, tai itse asiassa -paikoille.
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Työpaikkailmoituksessa on ilmoitettu, että hakuaikaa on 31.12. asti. Saako työnantaja palkata toimeen jonkun jo 17.12. vaikka hakuaikaa on vielä jäljellä?
 

ranger

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Ilves, Die Mannschaft
Osaako joku kertoa tarkemmin, miksi joulupukki on nimenomaan joulupukki? Mitä ihmeen tekemistä joululla ja pukilla on toistensa kanssa?

Eikös äijäpaha voisi yhtä hyvin olla esimerkiksi joulusonni tai jouluhärkä? Vai liittyykö pukkeus ainoastaan valkoiseen partaan ja valkoiseen tukkaan?



Ranger
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Viestin lähetti ranger
Osaako joku kertoa tarkemmin, miksi joulupukki on nimenomaan joulupukki? Mitä ihmeen tekemistä joululla ja pukilla on toistensa kanssa?

Eikös äijäpaha voisi yhtä hyvin olla esimerkiksi joulusonni tai jouluhärkä? Vai liittyykö pukkeus ainoastaan valkoiseen partaan ja valkoiseen tukkaan?


Muistaakseni joskus 1800-luvulla käytettiin joitain oljesta tehtyjä naamareita, joissa pukki muistutti vuohta...
 

msg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sopimustekninen verovelka
Viestin lähetti Sistis
Työpaikkailmoituksessa on ilmoitettu, että hakuaikaa on 31.12. asti. Saako työnantaja palkata toimeen jonkun jo 17.12. vaikka hakuaikaa on vielä jäljellä?

Eikös sillä työnantajalla, jos se yksityinen on, niin ole oikeus vaikkaa jättää kokonaan palkkaamatta tai palkata kenet haluaa koska haluaa?
Julkisissa viroissa lienee eri säännöt?
 

Twite

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hämeenlinnan Pallokerho
Viestin lähetti ranger
Osaako joku kertoa tarkemmin, miksi joulupukki on nimenomaan joulupukki? Mitä ihmeen tekemistä joululla ja pukilla on toistensa kanssa?
http://fi.wikipedia.org/wiki/Joulupukki

Tämänkin tiedon tarjosi: kaiken tietävä Google.

Edit: Ja jos Jatkoajan suhteet saavat sellaisen kulttuuriteon aikaan että Veturimiehet heiluttavat DVD-muodossa niin mulle yksi semmoinen heti. Tuli pari muutakin Kauno Saariota mieleen jolle varmaan kelpaisi. Ja warettamatta.
 
Viimeksi muokattu:

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Viestin lähetti msg
Eikös sillä työnantajalla, jos se yksityinen on, niin ole oikeus vaikkaa jättää kokonaan palkkaamatta tai palkata kenet haluaa koska haluaa?
Julkisissa viroissa lienee eri säännöt?

Niin, tämä siis oli ihan valtion virka. Valtion tarjoama diplomityö.
 

msg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sopimustekninen verovelka
Viestin lähetti Sistis
Niin, tämä siis oli ihan valtion virka. Valtion tarjoama diplomityö.

Ei kai sentään ihan virka? Jos se virka olisi, niin siinä kai olisi erilainen haku.
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Viestin lähetti msg
Ei kai sentään ihan virka? Jos se virka olisi, niin siinä kai olisi erilainen haku.

Niin no... minä olen ollut 1½ vuotta valtion virassa. Tittelini on ollut tutkimusapulainen ja olen ihan valtion nimityskirjat kirjoittanut. Ihan samanlainen tämäkin virka olisi ollut, ainoa ero että tuo olisi ollut diplomityötä varten perustettu tutkimusapulaisen virka...
 

Luke

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Onko tietoa näyttääkö MTV3 tai MTV3+ kainalopalloa tänä talvena? Super Bowl olisi ainakin mukava nähdä ja viime vuonna plussalta näytettiin lisäksi välierät. Entä muut Suomessa näkyvät maksulliset kanavat?
 

Rocco

Jäsen
Viestin lähetti Ren Höek
Onko tietoa näyttääkö MTV3 tai MTV3+ kainalopalloa tänä talvena? Super Bowl olisi ainakin mukava nähdä ja viime vuonna plussalta näytettiin lisäksi välierät. Entä muut Suomessa näkyvät maksulliset kanavat?

Näytetään samat kuin viime vuonnakin, eli digikanavan puolelta tulee konferenssien finaalit ja itse Super Bowl tulee toppahousujen analogiselta puolelta. Tuleeko sitten lähetys Super Bowlista molemmilta kanavilta eri kielillä viime vuoden tapaan, sitä en tiedä. Toivotaan.
 

ranger

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Ilves, Die Mannschaft
Twite

Jep, tokihan sitä voisi aina itsekin googlettaa vastaukset pilke silmäkulmassa esitettyihin kysymyksiin.

Sattui vain huvittamaan juurikin yhtä paljon kuin Lehtoa lomilta paluu romaanissa Tuntematon sotilas.



Ranger
 

Twite

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hämeenlinnan Pallokerho
Viestin lähetti ranger
Jep, tokihan sitä voisi aina itsekin googlettaa vastaukset pilke silmäkulmassa esitettyihin kysymyksiin.
Niin siis tarkoitukseni ei ollut viestittää että "etsi pönttö itse hakukoneella" vaan ilmaisin "en ole (joulu)pukkiasiantuntija, vaan etsin netistä".

Olisi mulla kysymyskin: Onko jolulätkä kovinkin yleinen tapa? Siis sellainen että aikuiset miehet käyvät joulaattona tai siinä tienoolla höntsäämässä suunnilleen vakiporukalla. Ainakin Raumalla joku systeemin on jossa Erik Hämäläinen käy ja muistan Timo Kulosen tulleen mainituksi vastaavassa yhteydessä Kalpan porukoissa.
 

Rygge

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Jaro
Nyt alkoi häiritä niin paljon, että pakko kysyä asiaa täältä. Eli mitähän tuo Canalin studiossa kommentaattorina hääräävä Martti Kuusela mahtaa nykyään tehdä työkseen?
 

ISH

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, HIFK, Arsenal
Eikö maalivahdin "polkkareille" ole muita mittasäännöksiä kuin säännöissä mainittu 30,5 sentin leveys, ts. suurinta korkeutta ei ole määritetty?
 

ISH

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, HIFK, Arsenal

stiflat

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, HIFK
Hohto - The Shining

Eli vastikään kolmoselta loppunut leffa on kyseessä.
Itse luulin että juu, tämän olen nähnyt.
Muistissa oli että jossain vaiheessa pensaat ulkona muodostavat
jotain eläimiä, kellarin luukulla on jotain tekemisissä tarinassa,
kylpyammeessa on vihreä nainen ja loppu on sellainen että
kangastuksena hotelli tulee näkyviin taas.

Mutta ei, eihän tuo ollut mitään tuollaista.
Voisiko joku valaista mitä helvettiä olen oikein katsonut?
Tuli jonain kolme osaisena jaksoina n.5v sitten teeveestä...
Joku uudelleen remixaus...?
 

Andrej

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
stiflat:
Hohdosta on tehty TV-versio. Joka muistaakseni oli kammottavan huono. Jos kohta en ole tämän elokuvaversionkaan suuri fani.
 

Gellner

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Hohdosta on minullakin kysyttävää. Oliko tämä nyt nähty Hohto pidempi versio, kuin yleensä telkussa näytetyt Hohdot? Leikkaamaton versio kenties? Olen nähnyt Hohdon muistaakseni kaksi kertaa aikaisemmin, ja tässä nyt nähdyssä oli pari kohtausta joita en muista nähneeni. Esimerkiksi kohtausta, jossa Jack on vessassa entisen talonhoitajan/tarjoilijan kanssa saatuaan alkoholia päälleen, en muista nähneeni aikaisemmin. Pettääkö muistini vai oliko kyseessä pidempi versio?
 

L. Paraske

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Suomi, Arttu Hyry, Hagaby Golf 2
Viestin lähetti Gellner
Esimerkiksi kohtausta, jossa Jack on vessassa entisen talonhoitajan/tarjoilijan kanssa saatuaan alkoholia päälleen, en muista nähneeni aikaisemmin. Pettääkö muistini vai oliko kyseessä pidempi versio?

Kyllä tuo kohtaus on aina Hohtoon kuulunut. Tai ainakin minä olen aina sellaisen version katsonut.
 

Vintsukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Suomi, Panthers
Viestin lähetti Gellner
Hohdosta on minullakin kysyttävää. Oliko tämä nyt nähty Hohto pidempi versio, kuin yleensä telkussa näytetyt Hohdot? Leikkaamaton versio kenties? Olen nähnyt Hohdon muistaakseni kaksi kertaa aikaisemmin, ja tässä nyt nähdyssä oli pari kohtausta joita en muista nähneeni. Esimerkiksi kohtausta, jossa Jack on vessassa entisen talonhoitajan/tarjoilijan kanssa saatuaan alkoholia päälleen, en muista nähneeni aikaisemmin. Pettääkö muistini vai oliko kyseessä pidempi versio?

TV:stä en nyt Hohtoa katsonut mutta siitä on olemassa kaksi eri versiota, alkuperäinen 146-minuuttinen sekä Kubrickin uudelleen leikkaama 119-minuuttinen. Tuota pidempää en itse ole nähnyt.

Mutta tuo kuvailemasi kohtaus kyllä kuuluu tähän "normaaliin" parituntiseen versioon.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Tila
Viestiketju on suljettu.
Ylös