Sekalaisten kysymysten ketju

  • 416 327
  • 4 783
Tila
Viestiketju on suljettu.
Helenius on fyysinen. IFK on fyysisempi kuin Blues. Mutta kuka on kaikkein fyysisin? Eikö ihminen ole aina fyysinen?


Kuka on tuonut jääkiekkoslangiin taas uuden ärsyttävän termin ja mitä hemmettiä se oikeasti tarkoittaa? Meillä kun ymmärretään vain tuon koukkimisen päälle.
 

Olkku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen mestarit 20-21
Viestin lähetti Nännimäinen
Helenius on fyysinen. IFK on fyysisempi kuin Blues. Mutta kuka on kaikkein fyysisin? Eikö ihminen ole aina fyysinen?

Jollei koulussa opittu ole muuttunut hovissa, niin se on fyysinen kosketus, jos koputan kaveria etusormella olkapäähän, tyyliin "kop,kop, olis asiaa".
 

bozik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Re: Jokereiden osakkeet

Viestin lähetti Imhotep
Työkaveri tuli eilen maininneeksi että takataskusta löytynee muutama Jokerit Hockeyn (?) osake vuodelta vasara ja sirppi. Pähkäilimme että olisiko niillä jotain arvoa tänäpäivänä. Onko palstalla parempaa tietoa nykyhetkestä?
Tämä on muuten mielenkiintoinen kysymys. Mullakin on kokonaista yksi tuollainen osake, nimellisarvo muistaakseni 100 markkaa. Silloinhan joskus vuonna jotakin ostettiin kaverien kanssa silloisen kykymme mukaisesti yksi osake per nuppi. Ajatus oli tietenkin kaikin keinoin auttaa Jokereita.

Mutta joku enemmän arvopaperien kanssa pelannut, miten tämä on. Mä muistelen, että erilaisia vaiheita yhtiössä on tämän osakeannin jälkeen ollut ja saattaa olla, että jossakin vaiheessa olisi osakkeenomistajana tullut olla aktiivinen. Miten on, osaako joku sanoa ?
 

stiflat

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, HIFK
Viestin lähetti Anton
En ole itse kuullut kokonaan Rammsteinin "Reise, Reise" -levyä.
Miten vi[SENSUROITU]ssa se kiinnostaa hiemen yli kolmikymppisiä daameja?
Itse ihmettelin viime kuun keikalla kun silmämääräisesti
arvioituna oli eniten naisihmisiä mitä olen keikoilla nähnyt. Suurin
osa kuitenkin miesystävän kanssa, mutta silti. Miksi ei sitten muut
bändit vetäsi myös, jos vaan sattumanvaraisesti olisi valittu...?
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Kaverini kaipaa tietoa johon en osaa antaa vastausta, joten käännyn arvon jatkoaikalaisten puoleen.

Suositelkaa aikuisten sinkkujen (30+) rentoja menopaikkoja Helsingin keskustassa tai sen tuntumassa (ts. koko pk-seutu)?

vlad.
 

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Viestin lähetti vetti
Ja tämän Bermudan kolmion lisäksi (mikäli haluaa lähteä merta edemmäs kalaan) jo legendaarinen Sokos Hotelli Vantaan yökerho, mene yksin - lähde kaksin.

Tästä paikasta olen kuullut jos jonkinlaista tarinaa - ne ovat melkein kuin tuhannen ja yhden yön saduista. Pitänee suositella Seniorin antamien vinkkien ohella maankuulua Sokos Hotelli Vantaata kaverilleni - vai liekö liian "paheellinen" paikka hänelle..

vlad.
 

stiflat

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, HIFK
Miksi niin monessa eri mediassa ei ilmoiteta jos tulos on syntynyt
jatkoajalla?? Esimerkiksi Jatkoajan tuloksissa HPK-Ilves -ottelusta
ei mainittu tuon taivaallista jatkoaikavoitosta.

Menisi ehkä ennemmin tuonne vitutusketjuun...
 

theref

Jäsen
Viestin lähetti vlad
Tästä paikasta olen kuullut jos jonkinlaista tarinaa - ne ovat melkein kuin tuhannen ja yhden yön saduista. Pitänee suositella Seniorin antamien vinkkien ohella maankuulua Sokos Hotelli Vantaata kaverilleni - vai liekö liian "paheellinen" paikka hänelle..

Eräs ystäväni kävi tuossa kuuluisassa Sokos Hotel Vantaassa reilu viikko sitten.

Missä sitten vika ollutkaan, kun ensimmäiset sanat yksin hotellille palaamisen jälkeen olivat "TÄYSIN ylimainostettu paikka!"

Ei ollut hurtti etelä-karjalainen huumori kuulemma purrut =)
 

fiftyeight

Jäsen
Suosikkijoukkue
Iddrott Förskott Puukädet
Viestin lähetti theref
Eräs ystäväni kävi tuossa kuuluisassa Sokos Hotel Vantaassa reilu viikko sitten.

Missä sitten vika ollutkaan, kun ensimmäiset sanat yksin hotellille palaamisen jälkeen olivat "TÄYSIN ylimainostettu paikka!"

Ei ollut hurtti etelä-karjalainen huumori kuulemma purrut =)

Jos tuolta joutuu yksin lähtemään, niin vika on kyllä miehessä.

Toinen vastaava paikka on Myyrmäessä, Toppari. Jos yksin joutuu lähtemään pois, voi vain vilkaista peiliin.
 

Iker

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Apua!

Ovatko asematunnelin Alepa tai vaikka Sokoksen alakerran S-Market auki tänään? Ruokakauppaan pitäisi siis päästä.

Kiitos ja anteeksi.
 

mikse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Manchester United, Edmonton Oilers
Re: Apua!

Viestin lähetti Iker
Ovatko asematunnelin Alepa tai vaikka Sokoksen alakerran S-Market auki tänään? Ruokakauppaan pitäisi siis päästä.

Kiitos ja anteeksi.

Kummelia lainaten: Tottakai!
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Viestin lähetti fiftyeight
Jos tuolta joutuu yksin lähtemään, niin vika on kyllä miehessä.

Toinen vastaava paikka on Myyrmäessä, Toppari. Jos yksin joutuu lähtemään pois, voi vain vilkaista peiliin.

Ja, mitähän tasoa nämä Topparin seuralaiset sitten mahtavatkaan olla?

Ohi olen siitä kävellyt, eikä paikka kovinkaan miellyttävältä vaikuttanut ulkoakäsin tarkasteltuna.

Pitänee suositella kaverille tätä(kin) paikkaa kaikkien muiden ohella.

vlad.
 
Viimeksi muokattu:

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Viestin lähetti vlad
Ja, mitähän tasoa nämä Topparin seuralaiset sitten mahtavatkaan olla?

Ohi olen siitä kävellyt, eikä paikka kovinkaan miellyttävältä vaikuttanut ulkoa käsin tarkasteltuna.

Pitänee suositella kaverille tätä(kin) paikkaa kaikkien muiden ohella.

vlad.

Tuota... sanotaan nyt näin: en suosittelisi. Ihan sisältäkin on tullut tarkasteltua.
 

fiftyeight

Jäsen
Suosikkijoukkue
Iddrott Förskott Puukädet
Viestin lähetti vlad
Ja, mitähän tasoa nämä Topparin seuralaiset sitten mahtavatkaan olla?

Ohi olen siitä kävellyt, eikä paikka kovinkaan miellyttävältä vaikuttanut ulkoakäsin tarkasteltuna.

Pitänee suositella kaverille tätä(kin) paikkaa kaikkien muiden ohella.

vlad.

Topparin yläkerrasta löytyy seuralaisia laidasta laitaan vähän viikonpäivästä riippuen, mutta pahin tuulipukujengi on poissa. Yli kolmekymppiselle ihan ok mesta.
 

krobbe

Jäsen
EverQuest II

Voiko peliä pelata muutoin kuin netissä. Juniorit hinkuaa joululahjaksi ja väittävät, että pelaaminen onnistuu vain netissä ja kk-maksu olisi luokkaa 15 €? Totta vai tarua, viedäänkö isaukkia nyt sata nolla vai?
 

Bailey

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Nokia DKU-5 datakaapeli

Eli: Ongelma koskee em. kaapelia, jolla siis kytketään nokian puhelin tietokoneen usb-porttiin. Puhelimeni on Nokia 7250i ja tarkoitus olisi mm.siirtää kuvia puhelimelta tietokoneelle. Olen kokeillut asentaa mukana tulleelta cd:ltä sekä nokian sivuilta ohjelmat ja ajurit, mutta tietokoneeni ei suostu tunnistamaan puhelinta. Pc-suite ohjelma ilmoittaa ettei kytkettynä ole tuettuja puhelinmalleja. Kokeilin myös asentaa ensin ajurit ja sitten ohjelmiston sekä toisinpäin. Onko muilla ollut vastaavanlaisia ongelmia? Käyttöjärjestelmä on Windows 2000 ja tietokone amd k-6/3 400Mhz.
 
Suosikkijoukkue
TPS
Viestin lähetti krobbe
EverQuest II

Voiko peliä pelata muutoin kuin netissä. Juniorit hinkuaa joululahjaksi ja väittävät, että pelaaminen onnistuu vain netissä ja kk-maksu olisi luokkaa 15 €? Totta vai tarua, viedäänkö isaukkia nyt sata nolla vai?

Netissähän tuota vain voi peleta ja kk-maksu on hieman alle 15€. Jos maksaa useamman kuukauden etukäteen on se hieman halvempaa.

Kannattaa myös huomioida, että (tietääkseni) ko. peliä saa Suomesta vain DVD-muodossa.
 

LaTe_Show

Jäsen
Suosikkijoukkue
Colorado Rockies: 1980-1981.
Re: Nokia DKU-5 datakaapeli

Viestin lähetti Bailey
Eli: Ongelma koskee em. kaapelia, jolla siis kytketään nokian puhelin tietokoneen usb-porttiin. Puhelimeni on Nokia 7250i ja tarkoitus olisi mm.siirtää kuvia puhelimelta tietokoneelle. Olen kokeillut asentaa mukana tulleelta cd:ltä sekä nokian sivuilta ohjelmat ja ajurit, mutta tietokoneeni ei suostu tunnistamaan puhelinta. Pc-suite ohjelma ilmoittaa ettei kytkettynä ole tuettuja puhelinmalleja. Kokeilin myös asentaa ensin ajurit ja sitten ohjelmiston sekä toisinpäin. Onko muilla ollut vastaavanlaisia ongelmia? Käyttöjärjestelmä on Windows 2000 ja tietokone amd k-6/3 400Mhz.

En todellakaan ole varma päteekö tämä tuohon 7250i malliin, mutta...

...tarkista vielä manuaalista tulisiko sen PcSuiten edes toimia tuon USB-piuhan kautta. Esimerkiksi N-Gagessa on myös USB-piuha, mutta PCSuite tunnistaa vain bluetooth-yhteydet. Itse jouduin ostamaan bluetooth-donglen, jotta sain Outlook-tietoni synkattua luuriin.

... mutta siitä huolimatta, kun kytket tuon puhelimen kiinni tietokoneeseen tuolla USB-piuhalla, niin sen pitäisi luoda uuden virtuaaliaseman. Voit sitten esimerkiksi ihan file explorerin kautta siirtää tavaraa puhelimeesi. Sinne oikeaseen alanurkkaan pitäisi tulla joka "safely remove hardware" ikoni josta näet, että puhelimesi on kiinni PCssa. Sieltä pitäisi näkyä myös mikä se puhelimen aseman "kirjain" on esimerkiksi "L:". Joskus sinun pitää kirjoittaa se asema sinne explorerin polkuun, sillä explorer ei välillä osaa automaattisesti "löytää"/refreshata sen uuden aseman....

Toivottavasti tästä oli apua...

p.s. Tutkin asiaa hieman enemmän ja näyttäisi siltä että yllä oleva tekstini ei päde tähän malliin... jätän sen siihen kuitenkin kaiken varalta.

Mutta Nokian sivulta löytyi tuolla kaapelille oma ajurinsa:

http://www.nokia.com/nokia/0,5184,5447,00.html

Kokeile tuota. Itse olen huomannut sen, että jos ja kun on ongelmia noiden USB-laitteiden kanssa, niin kannattaa tökätä se piuha eri USB-porttiin. Minulla on ollut muutamia caseja, jossa laite X ei ole suostunut toimimaan tietyssä portissa - vaikka muut laitteet toimivat siitä samasta portista...
 
Viimeksi muokattu:

Romppanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
NY Rangers, Jokerit, Inter Milan, RoPS
Linnan juhlat

Kenellä tänäänkin Linnaan kutsutuista vieraista on eniten itsenäisyyspäivän (peräkkäisiä) vierailuja tilillään? Entä kenellä niitä on eniten kautta aikain?
 

varjo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Montreal Canadiens, (Internazionale), Nash&Suns
Minkä takia kaikki vähänkään hyvät NHL-pelaajat välttelevät SM-liigaa kuin ruttoa?
Ota mikä tahansa muu isompi euroopan sarja ja löydät aina vain kovempia nimiä.

SM-liigan taso "maailman toiseksi parhaana sarjana" nyt on vitsi ollut aina, mutta tällä kaudella ei paljoa ko. asiaa kannata mainostaa muuta kuin sketsiviihteessä.

Onko verotus ja heikot palkat todellakin pääsyy tähän?
 

V-man

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Tietääkö kukaan nettiosoitetta jossa voi tarkistaa vakioveikkauksen haravajärjestelmät? Ja toinen kysymys on, että miksi *itussa veikkauksen sivuilla ei voi tätä tehdä?

edit: Soitin veikkaukselle ja kysyin. Vastaus: "No siitä kun aukaiset veikkauksen sivuilta sen palvelut-kohdan ja sieltä se sitten semmoinen kuin Rastipekka.".

Olisihan tuo pitänyt tietää.
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Tila
Viestiketju on suljettu.
Ylös