Re: Nokia DKU-5 datakaapeli
Viestin lähetti Bailey
Eli: Ongelma koskee em. kaapelia, jolla siis kytketään nokian puhelin tietokoneen usb-porttiin. Puhelimeni on Nokia 7250i ja tarkoitus olisi mm.siirtää kuvia puhelimelta tietokoneelle. Olen kokeillut asentaa mukana tulleelta cd:ltä sekä nokian sivuilta ohjelmat ja ajurit, mutta tietokoneeni ei suostu tunnistamaan puhelinta. Pc-suite ohjelma ilmoittaa ettei kytkettynä ole tuettuja puhelinmalleja. Kokeilin myös asentaa ensin ajurit ja sitten ohjelmiston sekä toisinpäin. Onko muilla ollut vastaavanlaisia ongelmia? Käyttöjärjestelmä on Windows 2000 ja tietokone amd k-6/3 400Mhz.
En todellakaan ole varma päteekö tämä tuohon 7250i malliin, mutta...
...tarkista vielä manuaalista tulisiko sen PcSuiten edes toimia tuon USB-piuhan kautta. Esimerkiksi N-Gagessa on myös USB-piuha, mutta PCSuite tunnistaa vain bluetooth-yhteydet. Itse jouduin ostamaan bluetooth-donglen, jotta sain Outlook-tietoni synkattua luuriin.
... mutta siitä huolimatta, kun kytket tuon puhelimen kiinni tietokoneeseen tuolla USB-piuhalla, niin sen pitäisi luoda uuden virtuaaliaseman. Voit sitten esimerkiksi ihan file explorerin kautta siirtää tavaraa puhelimeesi. Sinne oikeaseen alanurkkaan pitäisi tulla joka "safely remove hardware" ikoni josta näet, että puhelimesi on kiinni PCssa. Sieltä pitäisi näkyä myös mikä se puhelimen aseman "kirjain" on esimerkiksi "L:". Joskus sinun pitää kirjoittaa se asema sinne explorerin polkuun, sillä explorer ei välillä osaa automaattisesti "löytää"/refreshata sen uuden aseman....
Toivottavasti tästä oli apua...
p.s. Tutkin asiaa hieman enemmän ja näyttäisi siltä että yllä oleva tekstini ei päde tähän malliin... jätän sen siihen kuitenkin kaiken varalta.
Mutta Nokian sivulta löytyi tuolla kaapelille oma ajurinsa:
http://www.nokia.com/nokia/0,5184,5447,00.html
Kokeile tuota. Itse olen huomannut sen, että jos ja kun on ongelmia noiden USB-laitteiden kanssa, niin kannattaa tökätä se piuha eri USB-porttiin. Minulla on ollut muutamia caseja, jossa laite X ei ole suostunut toimimaan tietyssä portissa - vaikka muut laitteet toimivat siitä samasta portista...