Sekalaisten kysymysten ketju

  • 416 503
  • 4 783
Tila
Viestiketju on suljettu.

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Onko tuo MTV3:lta sunnuntai-iltana tuleva Copa American finaali suora lähetys, vai kooste?
 

fiftyeight

Jäsen
Suosikkijoukkue
Iddrott Förskott Puukädet
Viestin lähetti Sistis
Onko tuo MTV3:lta sunnuntai-iltana tuleva Copa American finaali suora lähetys, vai kooste?

mtv3.fi:
"su 25.7. Loppuottelu Argentiina-Brasilia klo 22.50-00.50 suora
uusinta ma 26.7. klo 20.00-22.00"
 

Mane

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Ilves
Viestin lähetti fiftyeight
mtv3.fi:
"su 25.7. Loppuottelu Argentiina-Brasilia klo 22.50-00.50 suora
uusinta ma 26.7. klo 20.00-22.00"


Niin, ottelu tulee MTV3+-kanavalta suorana. Sen sijaan pääkanavalla:

su 25.7. Loppuottelu Argentiina-Brasilia klo 23.20-01.20

Ottelu tulee siis kokonaan, mutta 20-30 minuuttia todellisuudesta jäljessä (ja toisella puoliajalla 5-15 minuuttia) riippuen siitä kuinka paljon alkulöpinöitä pääkanavan lähetykseen on sisällytetty.

Sitä voi tietenkin kysyä jokainen pienessä mielessään itseltään, että mitäköhän helvetin järkeä on lähettää ottelu 20 minuuttia jälkilähetyksenä? Ei uskoisi niin suuren kynnyskysymyksen olevan tauon "skippaaminen".

No joo, tosiasiassa kai syynä on se, ettei sarjaa C.S.I Miami haluta siirtää ilmeisesti tutulta paikaltaan myöhäisiltaan.
 

fiftyeight

Jäsen
Suosikkijoukkue
Iddrott Förskott Puukädet
Viestin lähetti Mane
Niin, ottelu tulee MTV3+-kanavalta suorana.
- - -

Niin, olen jo tottunut siihen että mtv3+:lta katselen noita. Mutta voisi sitä itsekin vaivautua katsomaan nämä tiedot, kun kerran koneen ääressä istuu...
 

Twite

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hämeenlinnan Pallokerho
Hyönteiset kalanruokana

Mökillä järveä ja polskahtelevia kaloja katsellessa olen miettinyt että miksi ihmeessä ne ötökät lentelevät siinä järven pinnassa uhmaten riskiä joutua särjen suuhun. Mitä ne sieltä oikein hakevat, extremekokemuksia?

Ainoa selitys jonka olen keksinyt on liittynyt lisääntymiseen ja munintaan, mutta en tiedä pitääkö tuo paikkaansa vaikoko eikökö.
 

LaTe_Show

Jäsen
Suosikkijoukkue
Colorado Rockies: 1980-1981.
Beer vrs Cider

Koska sanotaan ettei ole olemassa tyhmää kysymystä - vaan tyhmiä ihmisiä, niin lähestyn arvoisaa palstakansaa seuraavalla kymysyksellä:

- Onko siideri parempi viroitusjuoma suhteessa olueeseen jos halutaan keskivarton seudulle olevaa elopainoa minimoida?

Etukäteen jo kiittäen,

"Myöhäisillanviihde"
 

Sam#9

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit
Re: Beer vrs Cider

Viestin lähetti LaTe_Show
- Onko siideri parempi viroitusjuoma suhteessa olueeseen jos halutaan keskivarton seudulle olevaa elopainoa minimoida?
"Siidereissä on monia vaihtoehtoja niin makujen kuin kaloreidenkin suhteen. Siidereiden sokeri- ja alkoholimäärissä voi olla reilujakin valmistajakohtaisia eroja ja myös nimet saattavat hämätä. Esimerkiksi kuiva siideri ei tarkoita samaa kuin light tai kevyt, joskin kuivassa on hieman vähemmän kaloreita kuin makeassa. 2 makeaa siideriä vastaa keskimäärin 3 kuivaa tai 4 light-siideriä. Entä miten sitten käy vertailussa oluiden kanssa? 2 perinteistä makeaa siideriä vastaa keskimäärin noin 3 III-olutta. Siidereissä light-versioiden energiamäärä jää pääasiassa III-oluen alapuolelle."

http://www.nettikeittio.fi/?id=2019&tpl=1030
 

ozo

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, Latvia, Dinamo Riga
Sanakikkailua..suomi-englanti ja muutkin

Otetaan joku sana, joka kirjoitetaan molemmilla kielillä täsmälleen samalla tavalla, mutta merkitys sanalla eri kielellä on erilainen. Olisi kiva löytää "hassuja" esimerkkejä.. eikä mitään yleissanoja tyylin auto, koska merkitys on sama.

Esimerkiksi sana vasara suomeksi tarkoittaa vasaraa ja latviaksi se on kesä. Kreikaksi (lausuttuna, ei kirjoitettuna) hissi on sperma jne.. :)

Englannista tuli mieleen ainoastaan tie = ankkuri, poikkipuu...

Anyone?
 

BigRedBob

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Florida Panthers, Miami Heat, Trevor Gillies
Re: Sanakikkailua..suomi-englanti ja muutkin

Viestin lähetti ozo
Otetaan joku sana, joka kirjoitetaan molemmilla kielillä täsmälleen samalla tavalla, mutta merkitys sanalla eri kielellä on erilainen. Olisi kiva löytää "hassuja" esimerkkejä.. eikä mitään yleissanoja tyylin auto, koska merkitys on sama.

Esimerkiksi sana vasara suomeksi tarkoittaa vasaraa ja latviaksi se on kesä. Kreikaksi (lausuttuna, ei kirjoitettuna) hissi on sperma jne.. :)

Englannista tuli mieleen ainoastaan tie = ankkuri, poikkipuu...

Anyone?
Eikös "kuuma" ole jollain afrikan kielellä (swahili tjsp) sama kuin 'pillu'? Ja samalla kielellä 'mauno' tarkoitti (naisen?) lantiota. En voi mennä vannomaan, mutta afrikassa työskentelevä ystäväni kertoili tuollaisia.

"Kuuman kostean, minä tunsin Mombasan" saisi näin ainakin uusia merkityksiä...
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
En tiedä, onko totta, mutta olen kuullut väitteen, että Seppo on arabian kielellä Penis.

Toinen, minkä olen kuullut on, että hissiyhtiö Kone kirjoittaa nimensä Ranskan markkinoilla Koné, koska ilman tuota heittomerkkiä se tarkoittaisi jotain navanalaista sanastoa...

En tiedä siis, ovatko totta vai ei.

Haa, joo... intissä vietnamista kotoisin oleva tupakaveri kertoi, että "nukkuu" on vietnamiksi suihinottaminen, tai jotain sinne päin.
 

ozo

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, Latvia, Dinamo Riga
Tuli vielä yksi mieleen, en tajua miten saatoin unohtaa! Eli sana perse tarkoittaa latviaksi helmeä.. Siellä on yksi aika iso Perse-niminen kauppa Riikan keskustassa ja Perse-niminen ravintola jossain Vanhassa kaupungissa. Ei muuta kun kaikki syömään Perseeseen, kun menette joskus Riikaan! :)

Viestin lähetti Sistis
Toinen, minkä olen kuullut on, että hissiyhtiö Kone kirjoittaa nimensä Ranskan markkinoilla Koné, koska ilman tuota heittomerkkiä se tarkoittaisi jotain navanalaista sanastoa...

Tuon mäkin oon kuullut.
 
Viimeksi muokattu:

hanu

Jäsen
Suosikkijoukkue
raitapaita
Re: Re: Re: Valioliiga

Viestin lähetti Fosse
"Hi there, tickets should be available for that game when they go on sale for the general public.
Colin"


Jos olet Lontoossa päivän pari ennen tuota matsia, niin liput saat takuuvarmasti niiltä turisteille erilaisiin konsertti-, teatteri- ja urheilutapahtumiin lippuja välittäviltä 'Ticket Agencyiltä' (tjsp.). Ainakin Queenswayn metroaseman liepeillä on useampikin tupakka&pääsylippukioski. Hinta ei kylläkään ole ihan se lippuun painettu, Chelskin kotipelliin huippupaikalle £35 lippu kustansi £55, Tottenhamin matsiin olisi päässyt £20:llä.

Siis jos et normihintaista lippua löydä, niin tämä on varmempi ja halvempi tapa kuin mustanpörssin kauppiailta.

Älä osta kadulta, saatat saada väärennöksen.

t. Hanu
 

Johnny Cool

Jäsen
Suosikkijoukkue
New Jersey Devils, Tappara, Suomi.
Haluaisin downloadata dc ++:lta Silja Linen tunnusmusiikin, mutta silja line-hakusanalla ei tule mitään. Eli mikä on tuon sävelen alkuperäinen nimi, jos sellaista on?
 

Tinde

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Bajen, NY Rangers, Arsenal
Sekalainen kysymys: miksi joku haluaisi ladata Sija Linen tunnusmusiikin?

Sekalainen vastaus: hissimusiikki.com?
 

Eino_Mies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Viestin lähetti Johnny Cool
Haluaisin downloadata dc ++:lta Silja Linen tunnusmusiikin, mutta silja line-hakusanalla ei tule mitään. Eli mikä on tuon sävelen alkuperäinen nimi, jos sellaista on?
Muistaakseni biisi on alunperin ranskalaisesta elokuvasta Un Homme et Une Femme, englanniksi A Man and A Woman. Eli mies ja nainen. Tuo biisi taitaa olla elokuvan tunnussävel myös.

Samasta asiasta juttua myös tuolla.
 
Viimeksi muokattu:

Tinde

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Bajen, NY Rangers, Arsenal
Viestin lähetti Eino_Mies
Muistaakseni biisi on alunperin ranskalaisesta elokuvasta Un Homme et Une Femme, englanniksi A man and A Woman. Eli mies ja nainen. Tuo biisi taitaa olla elokuvan tunnussävel myös.

Vai oliko se Eino_Mies ja Nainen? Sen verran näppärästi tuli vastaus että pisti miettimään...
 

Stonecold

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Kysymys koskee uusia cd-levyjä ja oikeammin sitä pakkausta. Miksi levy on aina siinä kotelossa tekstipuoli päällä, mutta sillain nurinkurin? Eli kun haluaa tutkia sitä varsinaista levyä niin sitä on käännettävä puoli kierrosta, jotta niistä teksteistä saa tolkkua... Tiijättekö mitä tarkoitan...piirre, joka ärsyttää silloin kun ei muutakaan valittamista keksi. Olenko yksin tämän suuren dilemman kanssa?
 

Snakster

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Minua kiinnostaisi tietää, että kuinka paljon tämän palstan naispuoliset jäsenet saavat yv:llä ehdotuksia miehiltä. Erityisesti nämä miehen puutettaan valittavat naikkoset saanevat yhteydenottoja jonkin verran? Vai kuinka on?
 

Johnny Cool

Jäsen
Suosikkijoukkue
New Jersey Devils, Tappara, Suomi.
Viestin lähetti Tinde
Sekalainen kysymys: miksi joku haluaisi ladata Sija Linen tunnusmusiikin?

Koska se on helvetin hyvä.
 

Ruutiveijari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Viestin lähetti Snakster
Minua kiinnostaisi tietää, että kuinka paljon tämän palstan naispuoliset jäsenet saavat yv:llä ehdotuksia miehiltä. Erityisesti nämä miehen puutettaan valittavat naikkoset saanevat yhteydenottoja jonkin verran? Vai kuinka on?
Nyt tämä alkoi kiinnostamaan minuakin. Ja tuleeko ehdotuksia muilta kuin Ikeriltä?
 

Pikku Myy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti Snakster
Minua kiinnostaisi tietää, että kuinka paljon tämän palstan naispuoliset jäsenet saavat yv:llä ehdotuksia miehiltä. Erityisesti nämä miehen puutettaan valittavat naikkoset saanevat yhteydenottoja jonkin verran? Vai kuinka on?
Ei niinkään ehdotuksia, mutta näitä "mä en todellakaan tiedä, miksi sulle kirjoitan, mutta..." tyylisiä viestejä on tullut muutama. Pari on avautunut humalassa, kuinka mä varmasti olen niiden elämänsä nainen ja ehkä yhdeltä suoranainen "olisi kiva joskus tavata" jos ei tuota vitutusketjussa häiriköijää lasketa. Alle kymmeneltä epätoivoiselta kuitenkin. En välttämättä vastaa kenenkään kuvaa mukavasta ja herttaisesta tyttösestä, joten ei paljoakaan tarvitse häätää puutteessa olevia nuoria miehiä kauemmaksi.
 

Laitalinkki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Millaisia kiviä maapallolta löytyy?

VASTAUS: Pieniä kiviä, suuria kiviä, tiiliskiviä ja timantteja.
 

Fosse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Chelsea FC
Re: Re: Re: Re: Valioliiga

Viestin lähetti hanu
Jos olet Lontoossa päivän pari ennen tuota matsia, niin liput saat takuuvarmasti niiltä turisteille erilaisiin konsertti-, teatteri- ja urheilutapahtumiin lippuja välittäviltä 'Ticket Agencyiltä' (tjsp.). Ainakin Queenswayn metroaseman liepeillä on useampikin tupakka&pääsylippukioski. Hinta ei kylläkään ole ihan se lippuun painettu, Chelskin kotipelliin huippupaikalle £35 lippu kustansi £55, Tottenhamin matsiin olisi päässyt £20:llä.

Siis jos et normihintaista lippua löydä, niin tämä on varmempi ja halvempi tapa kuin mustanpörssin kauppiailta.

Älä osta kadulta, saatat saada väärennöksen.

t. Hanu
Kiitokset tästäkin infosta! Olen itseasiassa sunnuntai iltana Lontoossa ja peli olisi tiistaina. Pitää koittaa ensin itse saada tuolta Ticketmasterin kautta ne liput ja jos ei onnaa niin sit käydä tarkistaa paikanpäällä nuo paikalliset 'Ticket Agencyt'. Koitin nyt etsiä muuta kautta noita lippuja netistä ja siellä ne hinnat vasta pilvissaä onkin. Esimerkiksi premier league ticket service tarjoaa lippuja 150 - 200 £:n väliin, joten nuo on jo varsin hurjan hintaisia! Myös toisessa vastaavassa paikassa (theonlineticketshop) oli aivan yhtä kalliit hinnat. Nuo Hanun mainitsemat hinnat kuulostavat varsin "järkeviltä" siihen kokemukseen nähden. Eli jos Chelsean peliin huippupaikat maksaa normaalisti 35 £:aa, niin on noissa hinnoissa hieman ilmaa...
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Viestin lähetti Pikku Myy
Alle kymmeneltä epätoivoiselta kuitenkin.
nimiä kehiin!
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Tila
Viestiketju on suljettu.
Ylös