Sekalaisten kysymysten ketju II

  • 6 974 637
  • 47 167

Peltinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
"Jäähallin pihalta pelin jälkeen lähteneitä Kiakkokyytejä (linja 99Y) ei enää ajeta", kertoo liikennelaitos. Mutta helpoimmin pääsee varmasti ratikalla, jonka pysäkille on hallilta muutaman sadan metrin matka.

Googlen mukaan 1,2 kilometriä, eli jompi kumpi valehtelee.
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK

redpecka

Jäsen
Tykkääköhän kisumirrit kun ne eka tulee hakee huomioo ja sitten luimuilevat kumminkin silityksen alta pois, että siis tykkääköhän ne kun ihminen viimeisillä kouraulottuvuuksillaan paijaa hännään läpi?
 
K

Kiekkokatsoja

Oletko yrittänyt soittaa sote lääkärille aikaa, siis terveyskeskukseen?
Itse kun olen yrittänyt, niin siellä se sotetäti hokee vaan tuntitolkulla, että kaikki työntekijät ovat edelleen varattuina. (Auttaisikohan, jos ottaisivat töihin sinkkuja? No ainakin tuo ärsyttävä hokema muuttuisi?)
Edellisen kerran kun yritin soittaa, niin eipä silloinkaan päässyt läpi. No kokeilin silloin tuota takaisinsoitto juttua. Eipä sekään toiminut hyvin. 4 vuorokauden jälkeen vasta soitti.
Tästä kenties viisastuneena, palasin tuohon tuntitolkulla roikkumis versioon takaisin. Testaan että mikä luovuttaa ekana. Nuo vastaa, kännykän akku, vai mun kyky kuunnella hokemaa + paskaa pimputusta.
Oletko huomannut, että sote terveyspalvelut ovat heikentyneet? Muukin kuin tuo ajanvarauksen heikkous.
 

Valapatto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Oletko yrittänyt soittaa sote lääkärille aikaa, siis terveyskeskukseen?
Itse kun olen yrittänyt, niin siellä se sotetäti hokee vaan tuntitolkulla, että kaikki työntekijät ovat edelleen varattuina. (Auttaisikohan, jos ottaisivat töihin sinkkuja? No ainakin tuo ärsyttävä hokema muuttuisi?)
Edellisen kerran kun yritin soittaa, niin eipä silloinkaan päässyt läpi. No kokeilin silloin tuota takaisinsoitto juttua. Eipä sekään toiminut hyvin. 4 vuorokauden jälkeen vasta soitti.
Tästä kenties viisastuneena, palasin tuohon tuntitolkulla roikkumis versioon takaisin. Testaan että mikä luovuttaa ekana. Nuo vastaa, kännykän akku, vai mun kyky kuunnella hokemaa + paskaa pimputusta.
Oletko huomannut, että sote terveyspalvelut ovat heikentyneet? Muukin kuin tuo ajanvarauksen heikkous.

Itse ei onneksi tarvitse soitella kun on työterveyden piirissä. Siellä homma hoituu nopeasti netissä. Mutta asiakkaiden kanssa olen soitellut ja melkoisia jonotusaikoja kyllä on. Sitä en tiedä onko asiat huonontuneet, samanlaiselta se on aina tuntunut. Acutassa on tänä vuonna tullut vierailtua pariin otteeseen asiakkaan kanssa ja molemmilla kerroilla jonotusaika on ollut kolmisen tuntia.
 
Suosikkijoukkue
Vimpelin Veto, Roihuttaret, Kaljakylä Rangers, Fla
Osaako joku valaista, että onko minulla vielä Eazybreak käytössä? Vanhassa luurissani on Eazybreak-sovellus ja se näyttää, että saldoa olisi 175€ käytettävissä. Työsuhde on tosin päättynyt 12.9. ja siksi en saa sovellusta uuteen luuriin, koska sähköpostiosoite ei ole enää käytössä. Yritin lukea Eazybreakin sivuilta, miten asianlaita on, mutta se vastaus siellä oli niin ympäripyöreä.
 

Creed Bratton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Osaako joku valaista, että onko minulla vielä Eazybreak käytössä? Vanhassa luurissani on Eazybreak-sovellus ja se näyttää, että saldoa olisi 175€ käytettävissä. Työsuhde on tosin päättynyt 12.9. ja siksi en saa sovellusta uuteen luuriin, koska sähköpostiosoite ei ole enää käytössä. Yritin lukea Eazybreakin sivuilta, miten asianlaita on, mutta se vastaus siellä oli niin ympäripyöreä.

Väittäisin, että käyttämättömät työsuhde-edut katosivat sillä hetkellä, kun työsuhde loppui. Mutta eipä tässä mitään faktaa ole tuohon antaa.
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Väittäisin, että käyttämättömät työsuhde-edut katosivat sillä hetkellä, kun työsuhde loppui. Mutta eipä tässä mitään faktaa ole tuohon antaa.
Ainakin Edenredillä tuo riippuu työnanatajasta kauanko antaa saldoa säilyttää.
 

ace

Jäsen
Venetsiaan tekisi mieli lähteä ensi viikonloppuna, onko siellä käyneitä kellä olisi vinkkejä mistä alueelta yöpyminen kannattaa varata, ehkä jopa sopiva paikka? Budjetti on rajallinen, kunhan Wifi, aamiainen ja oma kylppäri löytyisi, muuten kelpaa 2-3 tähden paikkakin.
 

Simolainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Länsirannikko
Venetsiaan tekisi mieli lähteä ensi viikonloppuna, onko siellä käyneitä kellä olisi vinkkejä mistä alueelta yöpyminen kannattaa varata, ehkä jopa sopiva paikka? Budjetti on rajallinen, kunhan Wifi, aamiainen ja oma kylppäri löytyisi, muuten kelpaa 2-3 tähden paikkakin.

En tiedä ootko jo varaillut, mutta ite oon ollu yleensä siellä Mestren puolella.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: ace

Simolainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Länsirannikko
En ole vielä varannut, kun on vähän epävarmaa toteutuuko matka.

Minkälaiset kulkuyhteydet tuolta Mestrestä on? Ei näyttäisi paha matka olevan, mutta kun en ole ennen käynnyt, enkä tunne paikkoja.

Paikallisjuna painelee sillan yli. Se on nopsa ja halpakin. Tää on oikeestaan paras aika käydä Venetsiassa, kun ei oo täynnä turisteja. Ite oon viettäny sukurasitteen takia siellä jouluja ja uusia vuosia. Nekin on kivaa aikaa siellä, kun porukkaa ei ole ihan kaikki paikat täynnä. Mestren puolella kannattaa majoittuu, syödä, juoda, ostella jne. Venetsias on Venetsia-lisät kaikessa. Ja ne on paljon.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: ace

ace

Jäsen
Paikallisjuna painelee sillan yli. Se on nopsa ja halpakin. Tää on oikeestaan paras aika käydä Venetsiassa, kun ei oo täynnä turisteja. Ite oon viettäny sukurasitteen takia siellä jouluja ja uusia vuosia. Nekin on kivaa aikaa siellä, kun porukkaa ei ole ihan kaikki paikat täynnä. Mestren puolella kannattaa majoittuu, syödä, juoda, ostella jne. Venetsias on Venetsia-lisät kaikessa. Ja ne on paljon.
No nyt on kahden yön reissu varattu, järkevän hintainen hotelli löytyi sit kuitenkin Venetsian keskustasta. Täytyy poiketa tuolla Mestren puolella kuitenkin.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Näkeekö jostain onko henkilökortti jo maksettu? Siis muualtakin kuin tilitiedoista? Minulla on muistikuva että olisin maksanut jo uuden, haun kohteena olevan henkilökorttini ja niin tuolla nettisivuillakin sanotaan että se yleensä maksetaan hakemusta lähettäessä. Mutta en jostain syystä löydä omista tilitiedoistani tuota maksua ainakaan? Vai onko maksu voitu merkitä tilitietoihin jollain muilla sanoilla kuin poliisin palveluihin viittaavalla?

Minulla on huomenna heti aamusta tapaaminen poliisilaitoksella tuohon henkilökorttiin liittyen ja olisi tärkeää tietää tarvitseeko minun varata nyt rahaa tuota varten? Ja menen tapaamiseen joka tapauksessa vaikka olen sairauslomalla. Sairauteni ei ole kuitenkaan mitään tarttuvaa. Ja seuraavaa aikaa saat täällä odotella sitten varmaan ainakin taas kuukauden.
 

J.Petke

Jäsen
Ikää 40v mittarissa ja ostanut taannoin ensimmäisen autoni, jossa tuli mukana vain kesärenkaat. Nyt edessä olisi talvirenkaiden osto ja täten myös yksi sekalaisen tyhmä kysymys. Eikö niin, että esim. tässä hinnassa on pelkät gummit eikä vanteita?
 

ISH

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, HIFK, Arsenal
Ikää 40v mittarissa ja ostanut taannoin ensimmäisen autoni, jossa tuli mukana vain kesärenkaat. Nyt edessä olisi talvirenkaiden osto ja täten myös yksi sekalaisen tyhmä kysymys. Eikö niin, että esim. tässä hinnassa on pelkät gummit eikä vanteita?
Esimerkissäsi on pelkät renkaat, mutta kun tilaat muualta (esim. Camskill, Rengas-Online) niin saat hyvät renkaat ja alumiinivanteet tuohon hintaan.

Itse tilasin Goodriden 225/40/18 kitkarenkaat, hintaa tuli kotiintoimitettuna 303 euroa neljälle renkaalle.

Kesällä mennään Nankangeilla, on menty varmaan 20 vuotta.
 
Viimeksi muokattu:

msg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sopimustekninen verovelka
Näkeekö jostain onko henkilökortti jo maksettu? Siis muualtakin kuin tilitiedoista? Minulla on muistikuva että olisin maksanut jo uuden, haun kohteena olevan henkilökorttini ja niin tuolla nettisivuillakin sanotaan että se yleensä maksetaan hakemusta lähettäessä. Mutta en jostain syystä löydä omista tilitiedoistani tuota maksua ainakaan? Vai onko maksu voitu merkitä tilitietoihin jollain muilla sanoilla kuin poliisin palveluihin viittaavalla?

Taitaa mennä Paytrailin kautta nykyään nuo maksut? Kuitti toki varmaan sitten tullut sähköpostiin?
 

Glove

Jäsen
Mistä tietää, että itsellä on pahanhajuinen hengitys? P********x auttaisi siihen, mutta en tiedä haiseeko minun henki pahalle vai ruusulle.
 

ace

Jäsen
Onko täällä ketään Blogger.comissa blogia kirjoittavia? Itsellä kyseinen sivusto alkoi julkaisemaan koko tekstin yhteen putkeen ilman kappalejakoja. Samoin kun lisään tekstiin kuvan, kuva ilmestyy kirjoitusosassa kummallisena koodirimpsuna, eikä sitä voi muokata. Julkaisussa kuvat näkyvät kyllä normaalisti, mutta kirjoitusvaiheessa mahdotonta nähdä mikä kuva on kyseessä.

Onko vinkkejä muista helpoista blogialustoista? Jos ei muu auta, täytynee vaihtaa toiseen alustaan.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Onko täällä ketään Blogger.comissa blogia kirjoittavia?

Paikalla eli minä ainakin kirjoitan omaa blogiani kyseisellä alustalla.

Itsellä kyseinen sivusto alkoi julkaisemaan koko tekstin yhteen putkeen ilman kappalejakoja. Samoin kun lisään tekstiin kuvan, kuva ilmestyy kirjoitusosassa kummallisena koodirimpsuna, eikä sitä voi muokata. Julkaisussa kuvat näkyvät kyllä normaalisti, mutta kirjoitusvaiheessa mahdotonta nähdä mikä kuva on kyseessä.

Tähän en osaa kyllä sitten vastata. Minulla toimi täysin normaalisti blogi eilen vielä ainakin kun tekstin julkaisin. Tosin, kuvia en ole teksteihin liittänyt aikoihin koska pääpaino postaukissani on tekstissä ja alkoi hermo menemään kun minulla oli harvoin omia kuvia julkaistavaksi ja piti kuvapankeista julkaistavat kuvat napata.
 

ace

Jäsen
Tähän en osaa kyllä sitten vastata. Minulla toimi täysin normaalisti blogi eilen vielä ainakin kun tekstin julkaisin. Tosin, kuvia en ole teksteihin liittänyt aikoihin koska pääpaino postaukissani on tekstissä ja alkoi hermo menemään kun minulla oli harvoin omia kuvia julkaistavaksi ja piti kuvapankeista julkaistavat kuvat napata.

Onpa outoa. Palautteeseen ei palveluntarjoaja tietenkään vastaa enkä asetuksistakaan löydä mitään siihen viittaavaa. Täytyy jatkaa asian tutkimista.
 

Rocco

Jäsen
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös