Mainos

Sekalaisten kysymysten ketju II

• 7 114 856
  • 47 223

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Onko mikään keski-euroopan jalkapallo/jääkiekko pääsarjoista käynnissä heinäkuussa?

Tänä vuonna (hyvässä lykyssä) saattaa jopa olla.

Normaalitilanteessa mikään merkittävä sarja tuskin sen sijaan on käynnissä. Ukrainassa futisliiga tosin aloitettaisiin yleensä heinäkuun puolella, mutta sepä ei ole kyllä sitten laskettavissa Keski-Eurooppaan.

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Kyllä joku promille pitää laskea sillekin, että Urpo tai joku muu muuttaa kesän aikana sääntöjä.

Mutta itse kysymykseen: Saako lippupalvelun kautta seisomapaikkalippuja lauantain finaalipeliin Rinkelinmäelle?

Master God oli näin jälkiviisaasti sanottuna oikeassa tässä viestissä, joka koski Twiten väitettä siitä että "Jokaisessa runkosarjaottelussa tulee voitto joukkue joko varsinaisella peliajalla tai huuhaakeinoin todennäköisyydellä 1."

Itse kysymykseesi en valitettavasti osaa vastata.

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Missä bubissa kannattaa katsoa peli Hämptonissa ja minne sen jälkeen juhlimaan?

Torstaina menimme Voudin kautta Metropoliin. Kissaa oli! Miinusta tuli alakerran muijasta joka ei suostunut myymään useampaa paukkua kerralla, piti tilata ja maksaa ja heti perään ottaa uudet, inhottavaa. Meillä ostetaan ja myydään aina vaikka 10 samalla. Ja Visa Electron ei käynyt, onneksi rykäistiin vikalla 10e black jackista 40e.

Veikkaan että 1) minne mahtuu ja sen jälkeen 2) muun juhlivan joukon mukana. Eiköhän siellä ollut kylä aika riehakkaana.

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Kun tilasin netistä noita E-Lippuja ja ne nyt tulostan, niin tulostetaanko ne ihan A4koossa? Ja pitääkö niitä lunastaa jostain vai näytetäänkö niitä vain ovella ja sisään?

Tulostetaan A4-koossa. Sen jälkeen niistä on tehtävä paperienkeli. Valmis lopputulos on käytävä hyväksyttämässä kaupunginmuseon intendentillä (tai ilta-aikaan kansalaisopiston kuvaamataidon opettajalla). Mikäli enkelin laatu täyttää viralliset vaatimukset, niin saat leiman otsaasi. Tämä leima oikeuttaa sinut jonottamaan varsinaista lippua, joita on saatavana lippuluukulta (vain käteismaksulla).

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Jopen sanoin; kuinka paljon on liikaa?

Niin, määritelkää joku viisas, kuinka paljon todellakin on liikaa. Voiko sellaista olla? Vai katsotaanko asia tapauskohtaisesti?

Olet oikeassa viimeisessä olettamassasi: liika on liikaa, sanotaan, mutta se riippuu monesta asiasta.

Ajatellaanpas vaikka näin:
- Kaverisi, joka ei koskaan maksa vippejään, pyytää sinulta 10.000 euron lainaa. Se on liikaa.
- Saat lotossa seitsemän oikein, mutta niin saa moni muukin... Voitto-osuutesi on 10.000 euroa. Se ei ole liikaa.

EDIT: tähän olikin jo aikoinaan vastattu, itse asiassa taisi olla jopa pari vastausta. Mutta mun vastaus oli joka tapauksessa parempi, joten en poista tätä.

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Suomen paras nuori kuski

Katsoiko kukaan kyseistä ohjelmaa? Mistä elokuvasta tai tv-sarjasta tuttu kappale soi Jussin esittelyn aikana? Jussi se muistaakseni oli, pyöräilevä heppu. Ärsyttävän tuttu musiikki, mutta kun ei muista mistä se on jäänyt mieleen.

Olisikohan se voinut olla Ritari Ässän tunnari?

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Mitäs HY:n tiedekuntia/koulutuslinjoja niitä onkaan, jonne pääsisi käytännössä suoraan papereilla, jos omistaa jo yhden ylemmän korkeakoulututkinnon.

nm. Ei niin että olisin yrittämässä opiskelijaetuuksien hyväksikäyttöä, mutta kun TKK:lla* tarttisi hommata uusi opiskelijakortti ja kaikkea rasittavaa, HY:llä homma hoituisi kait parhaimmassa tapauksessa vain uudella tarralla Unicardiin...

*Mulla on siis jo vuodesta X ollut paikka siellä, mutta olen aina vain merkannut itseäni poissaolevaksi.

Vain yhden? Paa nyt edes vähän kermaa kakun päälle ja ansaitse paikkasi humble brag -ketjussa.

Mutta 2006 ympäristöekologian opinnoilla hyväksymisprosentti oli 112%.

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Onko sellaista nettisivustoa mistä näkee minkä tahansa albumin maailmanlaajuiset myyntiluvut?

Ei ole, tai en ainakaan itse ole onnistunut sellaista löytämään, vaikka olisi joskus helpottanut musavisa-kysymysten laatimistani. Wikipedia-artikkeleissa on ainakin monien suosituimpien artistien / levyjen kohdalla ilmoitettu jonkinlaisia arvioita, mutta ne lienevät vain ja ainoastaan arvioita. Kaikki maat eivät julkaise tietojaan ja eri maissa on käytössä myös erilaisia laskentatapoja.

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Siis nyt pitäisi saada hankittua lentolippu. Finnairilta. Kun netin kautta koitin varailla siellä vaaditaan luottokorttia. Eihän miulla sellaista ole. Joissain kohteissa onnistuu vissiin maksaa nettipankin kautta, mutta ei tuossa kyseisessä kohteessa. Siis Prahaan. Eli miten sen saa hankittua? Voiko puhelimitse varata? Ja miten maksu? Kai sinne vois soittaa, vaikka en tiedä miten ne vastailee siellä näin pääsiäisenä. Niin nettipankki tunnukset miulta kyllä löytyy, mutta ei luottokorttia.

Etenkin lentoyhtiöillä ja hotelleilla on ollut vahva side luottokortteihin. Sinänsä toki matkat onkin fiksua maksaa Visalla, vaikka nykyään kaikilla varmasti on tarjolla lukuisia muitakin maksutapoja. Tuolloin on kyllä hyvinkin voinut olla toisin ja vain luottokortti kelvannut maksuvälineeksi.

Minullakin ei ole koskaan ollut luottokorttia ja muistan, että olen sen takia joskus joutunut "lainaamaan" puolison tai jonkun tuttavan korttia maksua varten. Eli hän on siis maksanut sen kortillaan ja minä olen sitten maksanut vastaavan summan esim. tililleen. Tosin: voi olla, että tämä ei ole hyvä neuvo nimen omaan lentolippujen suhteen. Viranomaiset saattavat vertailla lipun haltijan ja maksajan tietoja ja alkaa tutkia poikkeavuuksia.

Krepo

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Málaga CF
Ai helveta, kun kyyneleet valuu silmistä nauraessani @Everon in vastauksille. Kiitokset näistä.

Haluaisin tietää, mistä ajatus tälle kaikelle muiden auttamiselle kinkkisissä kysymyksissä? Oletko kenties hyvä ihminen, jolla vain sattuu olemaan aikaa tehdä tälläistä hyvää?

Viimeksi muokattu:

Nick Neim

Jäsen
"Sirkan nakit ovat tietysti ehkä vieläkin kuuluisamman nakkikioskin omistajan Sirkka Vallin kioskistaan myymiä nakkeja. Vallin nakkari oli jo Irwinin nuoruudessa Hallituskadun ja Rauhankadun kulmassa, samassa paikassa, jossa muuten oli ammoisina aikoina Hämeen Sanomien matala puutalo nimeltään komeasti "Pilvenpiirtäjä." Google mapin kuvassa näkyy olevan ainakin lokakuussa 2009 yhä (sama) nakkari nimeltä Vallin grilli."

Tähän vielä knoppina, että Sirkka oli myös nykyisen paikallisen herkun, varmaan jo muuallakin ainakin nimeltä joten kuten tunnetun, eli hotsin takana. Nykyäänhän noita saa jokaisesta hämeenlinnalaisesta snagarista, mutta Valli on tuon keksijä.

Google mapsissa grillirakennus edelleen näkyy, mutta nykyäänhän tuota rakennusta ei ole enää olemassa.

everon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport, KHL Jokerit, sympatiat Kärpät
Ai helveta, kun kyyneleet valuu silmistä nauraessani @Everon in vastauksille. Kiitokset näistä.

Haluaisin tietää, mistä ajatus tälle kaikelle muiden auttamiselle kinkkisissä kysymyksissä? Oletko kenties hyvä ihminen, jolla vain sattuu olemaan aikaa tehdä tälläistä hyvää?

Siis mitä mä olen vastannut...ja mihin??

Beltran

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Mets
Perhe A myy kotiaan hintaan 200 000 € ja etsii kalliimpaa. Perhe B myy kotiaan hintaan 300 000 € ja etsii halvempaa.
Perheet tekevät diilin: A myy kotinsa B:lle hintaan 1000 € ja B kotinsa A:lle hintaan 101 000 €. Näin toimien perheet säästävät leimaverossa sekä mahdollisesti kiinteistönvälittäjän palkassa.
Mitä kiellettyä tässä tehdään?

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo

Lainaan tähän aiempaa vastaustani:

Tähän vastataan nyt jo ihan realiajassa: koska jokainen kysymys ansaitsee vastauksen.

Muistelisin tehneeni saman myös joskus ensimmäisessä sekalaisten kysymysten ketjussa.

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Eurosportia netistä?

Osaisiko jokui kertoa toimivaa osoitetta missä voisin katsoa Eurosportia netistä?

Myös sellainen nettiosoite kiinnostaisi josta voisi seurata Snookerin MM-kisoja?

Eurosportin sivujen kautta onnistuu. Hinta 6,99 / kk tai 39,99 vuodeksi.

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Pari juttua kaivelee mieltä:

1. Miksi elokuvissa autojen etuistuimista poistetaan niskatuet (melkein aina, ainakin kotimaisissa) kuvauksen ajaksi?

2. Mistä nopeudesta nopeudenvalvontakamera liipaisee kuvan? Mikä on siis kuvan arvoinen ylinopeus? Eilen ajelin Turun kulmilla kameran ohi mittarinopeutta 100km/h kasikympin alueella, mittari valehtelee 6-7km/h ylöspäin.... tuleeko sakot, onneksi en ole 100% varma oliko siellä boxissa mitään kameraa.

Tokaan kysymykseesi olitkin saanut vastauksia, mutta ensimmäiseen ei tarttunut kukaan.

MIelenkiintoinen kysymys ja huomio, jota ainakaan minä en ole tehnyt. Mutta osassa elokuvista ja sarjoista näin tosiaan on.

Löysin sille useammankin syyn.

* Etenkin ennen tietokoneaikaa niskatuki saattoi häiritä ns. bluescreen-kuvausta, eli tausta oli helpompi rajata jos tuota niskatukea ei ollut
* Takapenkillä istuvia on helpompi kuvata
* Poistettava myös, vaikka takapenkillä ei istuisikaan ketään, koska sittenhän se vasta hölmöä olisi jos seuraavassa kohtauksessa takapenkille tulisi joku istumaan ja poistettaisiin vasta siinä vaiheessa. Aina ei myöskään ole varmaa tietoa yksityiskohdista kun autoa valmistellaan kuvauksiin, joten on otettu jo siinä vaiheessa varmuuden vuoksi pois
* Kuvaaminen, rajaaminen ym tekniset seikat ovat muutenkin helpompia.
* Voi helpottaa puvustamista / maskeerausta. Ei mene letti sekaisin, voi pitää vaikka isoa lätsää ja käännellä päätä ilman meikin sotkemista.

Jossain sanottiin, että oli yleisempää ennen kuin nyt. Tähän voisi olla yksi syy siinä, että kamerat ovat nykyään huomattavasti pienempiä kuin ennen, eli auton sisälle ei tarvitse saada niin paljoa lisätilaa kuin ennen.

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Mulla ois tämmönen juttu, kun nyt sain digiboxin toimiin..niin kaikki kanavat näkyy ihan hyvin, mutta jos menee kanavahakuun niin signaali on sielä 6-7%kieppeillä?? mikä tässä sitte ois??

Ja sitte, että kuin monta kanavaa kuuluisi näkyä tavallisella digiboxilla.. meillä näkyy 14. en tiedä onko boxi löytänyt kaikkia kanavia...?!?

Kerroppa ensin onko antenni- vai kaapeliboksi, niin katsellaan sitten sinulle sopivia ohjeita (joskus 14 vuoden päästä ehkä).

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Minkäköhän arvoinen on suunnilleen HJK:n peleihin lippupaketti, missä kahdelle hengelle kuuteen eri peliin liput? Vaikka halvimman mukaan?

Jos peilaa yksittäisten lippujen hintaan (aikuisilta haitarissa 10-30 euroa) ja kausikortin hintaan (100-300 euroa), niin sanoisin tuollaisen 12 lipun paketin käypäisen arvon olevan varmaankin jossain satasen paikkeilla.

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Saako yksityisviestiin liitettyä jotenkin kuvan? Olen koittanut etsiä vastausta hakutoiminnolla ja kokeilin jo ie:lläkin, kun mozilla jotain herjasi, mutta ehkä en vaan osaa...

Nykyään ainakin yksityisviestiin saa liitettyä liitteen samalla tavalla kuin tavalliseenkin viestiin.

En kyllä muista yhtään kuinka oli vuonna 2006.

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Oon kyllä suhteellisen kädetön musiikin imuttamisen suhteen. Olin valmis maksamaan dollarin ($0.99) luotettavaksi kokemalleni MP3.com -in nettikaupalle, jotta olisin saanut tuon Emerson, Lake and Powellin version Touch and go -kappaleesta. Ilmotti vaan lopulta että musakauppa toimii lähinnä US-alueella. Tiedä sitten minkä hintanen olisi tuo koko 1986 julkastu pitkäsoitto. No, kai tuo jostain löytyy, kuhan vaan viittii etsiä, sen verran klassikko kuitenkin Ässäpiireissä.

Ässäpiireille sellaiset terkut, että ainakin Evertonin mielestä tämä oli ihan kamalaa paskaa.

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Onko olemassa lakia mikä edellyttää kuntien luoda ilmaisia urheilupuitteita (esim. kuntosali) asukkailleen?

Mulla on tämmöinen muistikuva, mutta en nyt löytänyt mistään. Laki olisi kiva löytää. Jos sellainen siis on.

Kuntien päätöksillä on merkittävä rooli lasten ja nuorten liikunnan mahdollistamisessa. Kunnat mm. järjestävät liikuntapalveluja, tukevat kansalaistoimintaa, tarjoavat maksuttomia liikuntatiloja, rakentavat lähiliikuntapaikkoja ja puistoja sekä ylläpitävät kevyen liikenteen väyliä. Kuntien vastuu liikunnan edistämisestä perustuu liikuntalakiin (390/2015, 5§)

Tässä vielä tuo lakikohtakin:

5 §
Kunnan vastuu

Yleisten edellytysten luominen liikunnalle paikallistasolla on kuntien tehtävä. Kunnan tulee luoda edellytyksiä kunnan asukkaiden liikunnalle:

1) järjestämällä liikuntapalveluja sekä terveyttä ja hyvinvointia edistävää liikuntaa eri kohderyhmät huomioon ottaen;

2) tukemalla kansalaistoimintaa mukaan lukien seuratoiminta; sekä

3) rakentamalla ja ylläpitämällä liikuntapaikkoja.

Edellä 1 momentissa tarkoitettujen tehtävien toteuttamisen kunnassa tulee tapahtua eri toimialojen yhteistyönä sekä kehittämällä paikallista, kuntien välistä ja alueellista yhteistyötä sekä huolehtimalla tarvittaessa muista paikallisiin olosuhteisiin ja tarpeisiin sopivista toimintamuodoista.

Kunnan tulee kuulla asukkaitaan liikuntaa koskevissa keskeisissä päätöksissä osana kuntalain (365/1995) 27 §:ssä säädettyä kunnan velvollisuutta huolehtia asukkaiden osallistumis- ja vaikuttamismahdollisuuksista. Kunnan tulee arvioida asukkaittensa liikunta-aktiivisuutta osana terveydenhuoltolain (1326/2010) 12 §:ssä tarkoitettua terveyden ja hyvinvoinnin edistämistä.

Kunnan hoitaessa 1 momentissa tarkoitettuja tehtäviä kunta ei toimi kilpailutilanteessa markkinoilla, ellei niitä toteuteta liiketoiminnallisin tavoittein ja perustein.

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Selvittäiskö joku jolla on oikeesti asiasta tietoa,kuinka monessa pelissä pelaajan pitää olla pöytäkirjaan merkittynä NHL:n playoffissa,että hän saa nimensä Cupin kylkeen ja sormuksen?

Mulla on itsellä vain luulo asiasta joten....

Googlen mukaan vaatimukset ovat joko vähintään 40 runkosarjaottelua tai yksi finaaliottelu. Muista playoff-peleistä ei puhuta mitään.

Sormuksiahan seurat saavat jakaa vapaammin ja niitä saakin monesti myös vähemmän pelanneet sekä seuran muu henkilökunta.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy