Mainos

Sekalaisten kysymysten ketju II

• 7 134 535
  • 47 234

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Miksi suolainen ei tahdo maistua vatsataudin jälkeen, mutta esim. vaniljajäätelö ja hedelmälimut maistuvat? Makeistakaan ei esimerkiksi cola-juomat aiheuta juuri nyt muuta kuin yökötystä, samoin suklaa.

Tämä on varmaankin aika yksilöllistä. Ainakin itselläni on nimittäin päinvastoin. Kun on ensin useamman päivän ajan lipittänyt mehua ja limsaa, niin siitä tietää että on pikku hiljaa paranemassa, kun alkaa tehdä mieli jotain suolaista.

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Miksi en koskaan Jatkoaikaan surffatessani muista sitä mainiota, kiintoisaa ja mieltä kalvanutta sekalaista kysymystä jota olin ajatellut aiemmin ja päättänyt kysyä sekalaisten kysymysten ketjussa?

Koska sinulle on tullut sillä välin uusia, vähemmän mainioita ja vähemmän kiintoisia kysymyksiä mieleesi, ja ihmismielen kapasiteetti on kuitenkin rajallinen. No, katsellaan nyt kuitenkin vielä, jos olisi vaikka seuraavien ~13 vuoden aikana tullut mieleen tuo mieltä kalvanutkin kysymyksesi :-)

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Miksei ohjaaja saa päättää milloin kiekkopeliä näytetään ja milloin ei? Tuli vaan mieleen tuota Tsekki - Suomi ottelun toista erää katsoessa mieleen moinen mahdollisuus. Studioisäntä Tapio Suominen olisi ilmoittanut saaneensa ohjaajalta tiedon, pelin olevan tällä hetkellä sen luokan paskaa, että siirrytään katsomaan luontodokumenttia ja palataan otteluun kun tähän tulee jotain järkeä.

Pomo se on ohjaajallakin.

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Saako Helsingissä kirjoilla oleva ihminen noudettua verokorttinsa Hämeenlinnan verotoimistosta ?

Kyllä pitäisi saada. Tosin suositushan nykyään on, että haet sen itse OmaVero-palvelusta.

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Nyt on piru merrassa! Tuon MTV3:lla pyörivän voittopotti ohjelman juontaja näyttää aivan samalta kuin tämä Idols-hörhö Ibi Love? Ei kai kyseessä ole vaan sama henkilö? Olen shokissa..

Taisin perustella tätä projektiani sillä, että jokainen kysymys on vastauksen arvoinen. Saanko vielä muuttaa mielipidettäni?

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Tietääkö kukaan hämeenlinnalainen paremmin tuosta Kotiruoka Forströmistä, vai miten kirjoitetaankaan?

Minkälainen paikka ja minkälainen omistaja?

Kirjoitetaan kahdella ässällä: Kotiruoka Forsström.

Omistaja on nettikeskustelun mukaan "osaava kaveri, joka tekee sekamehun hiihtokilpailuihin suoraan kuumavesihanasta".

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Tuosta Pitkämäen siirron jälkeen alkaa ihmetyttää mikä on se suurin määrä suomalaisia mitä on ollut yhdessä Elitserienin joukkueessa.
(Erittäin mielenkiintoista nähdä mitä Elitserienin "Team Finland" saa aikaseksi, NHL:ssä "Team Finland" tippui Coloradoa vastaan) heh

2010-2011 saattoi olla kaikkein suomalaisin kausi Elitserienissä, kun sarjassa pelasi keskimäärin lähes 3 suomalaista per joukkue.

Timråssa pelasi tuolla kaudella peräti kahdeksan suomalaista: Aleksis Ahlqvist, Juha Pitkämäki, Antti Halonen, Mikko Jokela, Kim Hirchovits, Ilkka Pikkarainen, Timo Pärssinen ja Mika Viinanen.

Frölundassa ja Södertaljessa suomalaisia oli tuolla kaudella kummassakin kuusi.

En tiedä, onko tuo 8 suomalaista kaikkien aikojen ennätys, mutta hyvin lähellä sitä ainakin on.

Suosikkijoukkue
Kärpät
Se olisi nyt jo sivu 200 avoinna.

En valitettavasti tiedä, mikä juuri tuo kyseinen peli on, mutta onneksi kysyit myös muita suosituksia. Blue Max on todellinen legenda. On kyllä aloittelijalle ainakin aluksi varsin haastava, mutta pienellä treenaamisella sujunee.
Hitto, täytyypä virittää C-64 ja kasettiasema tulille ja lähteä Blue Maxin siivin taisteluun. Paremman grafiikan ilmasotaa olen tosin sittemmin käynyt IL-2:n voimin. Ei mitään käryä olisiko kaipaamani peli ollut sitten se.

Useful Idiot

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Varttuneempi väki ehkä muistaa, että Marko Ahtisaari soitti muinoin bassoa. Voikohan hänen orkesteria ja muutenkin soittoaan kuunnella jostain?

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Voi siellä toki olla myös kuparisia pannuja mutta sanoisin että siellä on tislauskolonneja. Kolonnista saadaan suoraan 96% viinaa.
Itse siis en ole käynnyt siellä joten arvaan vain
Tislaamo on vissiin Koskenkorvalla. Sitä pohdin että missä se tislattava kama on käytetty. En tiedä mitä ne siellä Rajamäellä tekee... lantraa vedellä ja pullottaa. Ja se kuparipannumuisto on kyllä varmaan muistuma Mallasjuomalta/Harwallilta. Siellä kun pannaan sitä olutta...

Edit. Korjattu paikkakunta oikein

Viimeksi muokattu:

Peltinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Tislaamo on vissiin Koskenkorvalla. Sitä pohdin että missä se tislattava kama on käytetty. En tiedä mitä ne siellä Rajajärvellä tekee... lantraa vedellä ja pullottaa.

Näin juuri. Joskus on tullut käytyä Koskenkorvan tehtaalla exkursiolla. Ei tarjottu edes maistiaisia. Se tislattava mäski on yllättävän mietoa, olikohan jotain luokkaa 6%. Sen jälkeen kuulemma käyminen alkaa hidastua eikä kannata sitä vahvemmaksi käyttää. Alkuperäisessä punatiilisessä tehdasrakennuksessa 30-luvulta tehtiin silloin visk...viskinkaltaista valmistetta nimeltään Viski 88. Sitä ei onneksi enää tehdä, mutta Napuen panimo pitää yllä suomalaisen viskinvalmistuksen jaloa perinnettä tekemällä kamalaa kuraa nimellä Napue Rye Whisky.

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Minulla on idea tehdä isälle syntymäpäivävideo. Lyhyt sellainen olettaisin. Mutta en ole oikein koskaan edes kuvannut videoita kännykällä. Siksi kysymykseni voivat olla hiukan tyhmiä mutta millä saada litettyä yhteen useampi lyhyt videopätkä? Tarvitseeko siihen erillistä videonkäsittelyohjelmaa? Ja jos tarvitaan niin mikä olisi hyvä, helppokäyttöinen ja ilmainen sellainen ohjelma?

Ja maksaako se paljonkin ylimääräistä että lähettää videokuvaa toisen ihmisen kännykkään? Tai minä en ole varma pystyykö isän kännykällä edes videokuvaa katselemaan mutta voihan tuon videon lähettää kai sähköpostiinkin tarvittaessa?

Ja hyviä ideoita videon sisällöksi otetaan vastaan. Aika alkuvaiheissa olen vielä tämän kanssa, vasta miettinyt sitä että olisi kiva piristää karanteenissa ikänsä takia olevaa isääni videokuvalla.

Ja onko muuten mahdollista että siskon lapsetkin vaikka eri osoitteessa kuvaa omat lyhyet videopätkät ja sitten yhdistää ne samaan videoon minun osuuksien kanssa?

Rautapohkeet

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Ja maksaako se paljonkin ylimääräistä että lähettää videokuvaa toisen ihmisen kännykkään? Tai minä en ole varma pystyykö isän kännykällä edes videokuvaa katselemaan mutta voihan tuon videon lähettää kai sähköpostiinkin tarvittaessa?

Ja onko muuten mahdollista että siskon lapsetkin vaikka eri osoitteessa kuvaa omat lyhyet videopätkät ja sitten yhdistää ne samaan videoon minun osuuksien kanssa?
Ei maksa ylimääräistä. Mutta suosittelen sitten sähköpostiin lähettämistä suoraan jos isälläsi ei ole puhelinta, jolla videon näkee.

Kyllä tuo on mahdollista. Ohjelmista mulla ei oo mitään hajua, mutta varmuudella pätkät saa kyllä yhteen. Voihan ne tietysti jokaisen lähettää myös omana pätkänään, niin välttyy tuolta muokkausoperaatiolta.

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Varttuneempi väki ehkä muistaa, että Marko Ahtisaari soitti muinoin bassoa. Voikohan hänen orkesteria ja muutenkin soittoaan kuunnella jostain?

Sen verran on tietoa, että pisimälle(?) edenneen bändin nimi oli -ism. Näinköhän julkaisivat kuitenkaan mitään? Ainakaan Youtube tai Google ei löydä mitään näytteitä, ainoastaan tämmöisen lehtijutun kyseisestä yhtyeestä:

Tätä ennen, eli Ahtisaaren vaalikampanjan aikoihin Marko liidasi yhtyettä nimeltään Afterimage, joka teki keikkoja ja julkaisi ainakin sinkun nimeltä Closer Than Yesterday. Tästäkään en kuitenkaan löytänyt audiomateriaalia.

Nykyään Ahtisaari ja professori Nadya Peek muodostavat ambient-duon nimeltä Construction. Soittolista Youtubessa:

Sivuhuomiona täytyy vielä lisätä, että Rockin SM-kisatkin voittaneen Rytke-yhtyeen basisti oli aikoinaan aivan saman näköinen kuin Marko Ahtisaari.

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Voisiko joku saada selville Tuomo Ruudun peliajaan Latviassa, niin saataisin loppu näille idiootti viesteille miksi se on ollut tehoton.

Ilmeisesti ei voi. Tilastot löytyvät kyllä edelleen internetin ihmeellisyksiä kaivelemalla, mutta niissä ei ole mainintaa peliajoista:

Tuomo Ruutu, Tuukka Mäntylä ja vain yhdessä ottelussa kokoonpanossa ollut Tommi Santala olivat ainoat kiikaritehoille kisoissa jääneet Suomen kenttäpelaajat.

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Ei kellään oikeasti olisi tietoa tästä Billy Idolin-Rebel Yell biisin coverin esittäjästä joka soi välillä mm-kisojen top 5 listassa.

Se ei ole..

Children Of Bodom, Scooter, Him.. heiltä löytyy tämän biisin coveri mutta ei niin ei.

Ei ole tietoa, mutta tässä mahdollisia vaihtoehtoja ennen kevättä 2006 julkaistuista versioista:

The Dillinger Escape Plan- Rebel Yell (Peel Sessions)

Alston - Rebel Yell

Rebel Yell

I REJECT - REBEL YELL (Billy Idol cover)

Rebel Yell (Kill Hannah Version)

Ancara - Rebel Yell @ Semifinal, Hellsinki 5.8.2011

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Minulla on seuraavanlainen excel-ongelma.

Minun pitäisi saada verrattua kahta saraketta ja jos sarakeet ovat samanlaiset niin tulokseen lisättäisiin piste. Tällä tyylillä saisin yhden rivin lisättyä =0+IF(A1=B2;++1). Mutta sarakkeessa on 48 kohtaa jotka pitäisi verrata.

Esimerkki
Koodi:
Tulos | Vastaus 1 | Vastaus 2
 1           1             1
 X           1             2
 2           2             1
-----------------------------
pisteet    2               1
- tinke-80

Tykkään leikkiä excelillä, mutta olen siinä niin huono, että joudun itse aina keksimään jotain kikkakolmosia. Varmasti siis tähänkin olisi joku oikea ratkaisu, mutta itse olen kikkaillut aikoinaan esimerkiksi Mestis-veikkauksen tulosten laskussa näin:

Valitsen vastaukset sisältävän sarakkeen ja tyhjennän (korvaa-toiminnolla) solut joissa on väärät merkit. Sama juttu sitten kaikkiin muihin sarakkeisiin. Lopuksi muutan kaikki jäljelle jääneet merkit ykkösiksi, jolloin pisteet saa laskettua.

Jos olet itse oppinut tässä kuluneiden vuosien aikana oikean tavan tehdä tuo, nin pistä ihmeessä vinkkiä jakoon. Käyttöä saattaisi olla minullakin taas joskus.

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Kuka maalivahti on pitänyt maalinsa pisimpään puhtaana jalkapallon UEFA-cupissa?

Mielenkiintoinen kysymys, johon voi kuitenkin olla tosi vaikeaa löytää vastausta.

Arsenal piti 2005-2006 kymmenen peliä ja 995 minuuttia maalinsa puhtaana, mutta ei UEFA-cupissa vaan Mestareiden liigassa. Lisäksi heillä pelasi tuon putken aikana kaksi eri maalivahtia, Jens Lehmann ja Manuel Almunia.

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
United DVH6065

Ostin tämän kyseisen laitteen veljeltäni noin vuosi sitten. Jannu oli hävittänyt käyttöohjeet jonnekin, eikä sillä silloin ollut niin väliä. Nyt olen kuitenkin avun tarpeessa. Tässä laitteessa on nimittäin karaoke-mahdollisuus, mutta en saa mikkiä toimimaan laisinkaan (mikki on kuitenkin kunnossa). Osaako joku teistä neuvoa, mistä löytäisin käyttöohjeet tähän toosaan -tai- mikäli jollain teistä on kyseinen laite, niin neuvokaa nyt tyhmää, että mitä tässä pitää oikein tehdä. Karaoke-asetuksista on laitettu mikrofoni on-asentoon.

Minä haluan olla Elvis illalla, mutta laite vittuilee.

Hjelp!!!

Kyllä taisi jäädä sinulta elvistelyt elvistelemättä. Googlaus ei tuottanut juuri muita tuloksia kuin saman kysymyksesi toisellakin foorumilla, jokusen virolaisen myynti-ilmoituksen sekä suomalaisen ilmoituksen, jossa oltiin kiinnostuneita vaihtamaan juurikin kyseinen vehjes vaikkapa hyrräkeloihin tai muihin kalastustarvikkeisiin.

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Kertokaas Jenkkien koulujärjestelmästä. Mitä nämä nyt on? Junior high school, high school, gollege, university jne.. Lähinnä kiinnostaa että minkä ikäistä porukkaa kussakin näissä opiskelee jne.. Onko osavaltiokohtaisia eroja?

Junior High School = "ylä-aste", noin 12-13-vuotiaat
High School = "lukio", noin 14-17-vuotiaat
College = korkeakoulu, tai osa yliopistoa (University), 18+ vuotiaat

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Entä missä laj(e)issa kielletään genitaalialueen karvoitus?

Mahtaako tällaista kieltoa olla missään urheilulajissa?

Toki jossain bikini-fitnessissä tai muussa ulkonäkökeskeisessä lajissa, jossa keikistellään varsin pienissä vaatekappaleissa, voi olla ainakin vahva suositus että bikinirajat pidettäisiin siisteinä, eikä villakoiria kurkkisi vaatteiden alta.

Uppopallo tuli toisena vaihtoehtona mieleen, sillä siinähän on tunnetusti sääntönä mm. se, että varpaankynnet pitää olla leikattuna. Ja ihan loogista olisi sekin, että Speedoista ei tursuisi mitään sellaisia ylimääräisiä ulokkeita, joista vastustajan olisi kiva vähän nykäistä. Lajin säännöissä ei kuitenkaan mainita erikseen mitään hiuksista, iho- tai genitaalikarvoista.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy