Sekalaisten kysymysten ketju II

  • 6 973 867
  • 47 167

DTremens

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Red Wings, PattU, Wolves, Patriots
En ollut itse marketissa, mutta sain kiistattoman kuvatodisteen. Eräässä pääkaupunkiseudun ympäryskunnassa myydään kesälonkeroa oranssilla -50% -lapulla.

Onkohan tuo maamme lakien mukaista? Olen siinä uskossa, että alkoholia ei saa tuollaisena sisäänheittotuotteena tappiolla myydä. Vai miten se menee?

Saa myydä alennuksella mutta ei saa mainostaa myyntipaikan ulkopuolella.

Valvira sanoo:
"Lyhytaikaisia tarjoushintoja ei voi mainostaa myyntipaikan ulkopuolella
Alle kahden kuukauden ajaksi rajatun tarjoushinnan ilmoittaminen alkoholijuomapakkaukselle tai -annokselle vähittäismyynti- tai anniskelupaikan ulkopuolella on kielletty."
 

Valapatto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
En ollut itse marketissa, mutta sain kiistattoman kuvatodisteen. Eräässä pääkaupunkiseudun ympäryskunnassa myydään kesälonkeroa oranssilla -50% -lapulla.

Onkohan tuo maamme lakien mukaista? Olen siinä uskossa, että alkoholia ei saa tuollaisena sisäänheittotuotteena tappiolla myydä. Vai miten se menee?

Kyllä näihin törmää juu. Yleensä jotain sesonkituotteita tai vastaavia. Muutaman juhannuksena on tullut saunakaljoiksi ostettua jouluolutta.
 

cottonmouth

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo & Philadelphia Flyers
Sen verran vaan "tukeva" toi ruumiinrakenne, että on nuori ahma?

On noilla nyt kuitenkin varsin roisi kokoero ja erilainen ruumiinmuotokin eli ei kyllä mene nuoresta ahmastakaan.
 

J.Petke

Jäsen
Olen väliaikaisessa kämpässä ja tänään alkoi yhtäkkiä kuulua seinän välistä törkeä kova kolkutus. Asunnossa on lattialämmitys ja aina kun käyn kääntämässä löytämääni termostaattia johonkin suuntaan, kolkutus loppuu. Saattaa tosin aina alkaa uudestaan tovin kuluttua. Kolkutus on todella niin kova, että tuntuu siltä kuin joku hakkaisi seinää mutta vain yhdessä huoneessa. Mikäköhän keissi tämä voi oikein olla?
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Kolkutus on todella niin kova, että tuntuu siltä kuin joku hakkaisi seinää mutta vain yhdessä huoneessa. Mikäköhän keissi tämä voi oikein olla?

Aina kai joku talotekninen vikakin on mahdollinen, mutta eiköhän kyse ole vain siitä, että katsot Patrik Lainetta liian kovalla ja naapurin mummo haluaa nukkua yönsä. Vaikka ihana poika onkin.
 

pikkuvaimo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Dallas, Puustinen ja NATO
Olen väliaikaisessa kämpässä ja tänään alkoi yhtäkkiä kuulua seinän välistä törkeä kova kolkutus. Asunnossa on lattialämmitys ja aina kun käyn kääntämässä löytämääni termostaattia johonkin suuntaan, kolkutus loppuu. Saattaa tosin aina alkaa uudestaan tovin kuluttua. Kolkutus on todella niin kova, että tuntuu siltä kuin joku hakkaisi seinää mutta vain yhdessä huoneessa. Mikäköhän keissi tämä voi oikein olla?

Ilmaa lämmitysjärjestelmässä. Saattaa paukkua ihan saatanan lujaa. Pyydä huoltomies ilmaamaan järjestelmä.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Toimiiko foorumin viestien hakutoiminto muilla? Heittää minulle vain tällaisen ilmoituksen:

Error 503 Service Unavailable
Service Unavailable

Guru Meditation:
XID: 175047658

Varnish cache server

Mitähän meinaa, onko vika Jatkoajan palvelimen puolella vai missä?
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Toimiiko foorumin viestien hakutoiminto muilla? Heittää minulle vain tällaisen ilmoituksen:

Ei toiminut eilenkään, odotellaan.

Jos olisi suunniteltu huoltokatko, niin siitä voisi ilmoituksen laittaa ja tehdä lyhyemmän suunnitelman eli tuskin siitä on kyse.
 

Jeesus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Löysin nipun Alias-kortteja. Korteissa on tunnettujen henkilöiden kuvia. Kuvien yhteydessä lukee henkilöön liittyviä vinkkejä, esim. Spede Pasasen kuvan alapuolella lukee "TV-kasvo, Spelit, Turhapuro". Missään kohtaa korttia ei kuitenkaan lue, että kyseessä on Spede. Korttien kääntöpuolella lukee "Alias", ja kuvassa on sinisellä taustalla neljä henkilöä, oletettavasti kuvaavat suomalaista nelihenkistä perhettä (2 aikuista ja 2 lasta).

Kysymys kuuluukin: mihin Alias-peliin nämä kortit kuuluvat, ja miten näillä kuuluisi pelata?
 

roottori

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Kysymys kuuluukin: mihin Alias-peliin nämä kortit kuuluvat, ja miten näillä kuuluisi pelata?

Minulla on Aliaksen CityMarket erikoisversio, jossa on nuo mainitsemasi kortit, tosin minun painoksessa Pasasen kortissa lukee Spede. Ideana on selittää kuvassa näkyvän henkilön nimi (teksti antaa selittäjälle vihjeen kenestä on kyse) ja kuvista pitää selittää mitä siinä on.

Sinulla taitaa olla uudempi painos, sillä tässä versiossa Teemu Selänne on San Jose Sharks.
 
Viimeksi muokattu:

Kanerva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vegas Golden Knights
Onko penis-tatuointi varteenotettava vaihtoehto?

Tatuointi kullissa, kullin kuva muualla ruhossa vai kullin kuva kullissa?

Vastaus on kaikissa tapauksissa: on varteenotettava vaihtoehto.
 

Kumielvis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Paltamon Pantterit
Hei kuka oli se Suomen pelaaja joissain arvokisoissa joka ei saanut kiekkoa iskettyä maaliviivalta maaliin vai löi mailansa tolppaan? Joku viime sekuntien raivotasoituskiri joka kuoli sitten tuohon. Mulla on sellanen kutina et olisi ollut Petri Varis. Duunissa kun muksujen kaa pelataan pihasählyä tulee selostettua kaikki mokat petrivariksiksi ja oishan se vähän noloa jos olikin joku muu pelaaja. Lisäpisteitä jos tuosta jonkun videopätkän löytäisi:)
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Mikähän voisi olla syynä chromecastin kusiseen kuvanlaatuun? Pätkii vähän jokaisessa muussakin asiassa.
Onko chromecast ainoa, mikä pätkii? Pätkiikö kaikilla striimeillä, vaan vain yhdellä? Jos pätkii kaikilla striimeillä ja muuten netti on virkeä, vika jää chromecastiin. Jos kaikki muukin pätkii, olisi ihme, jos chromecast ei pätkisi. Vika tukarissa tai nettiputkessasi. Jos vain yksi striimi pätkii, ko. palveluntarjoajan netti on kuralla.
 

FutureHockey

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS - #FreeFASlapsi
Laitan nyt tännekkin vielä tämän kyssärin:

Morjesta pöytään,

Brittiläinen tuttava olisi kovasti kiinnostunut lyömään vetoja Liigasta ja kyseli, että mistä kannattaisi hakea hieman vetovihjeitä (FB-käyttäjät, nettisivut, Twitter yms.) ja koska meikäläinen ei noita niin paljoa käytä, niin ajattelinpa, että olisiko täällä porukka ollut sen verran avuliasta, että olisitte meikäläiselle kertonut hieman, että mistä (luotettavista) paikoista kannattaisi vedonlyöntivihjeitä hakea :)

Kiitän jo etukäteen vaivannäöstä.
 

Haastattelija

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Winnipeg Jets
Yrityksen joustoluotto otettuna ja rahat tilitettynä yritystililleni. Haluaisin kuitenkin linkittää maksupäätteeni henkilökohtaiselle tililleni ja käyttää sitä muutenkin yritystilinä eli "oikealla" yritystililläni ei olisi mitään tapahtumia. Tämä tietysti siitä syystä, että yritystilin tilitapahtumat maksavat ja henkilökohtaisen tilin eivät.

Yritystiliä en voi kuitenkaan lakkauttaa ennen kuin joustoluotto on maksettu takaisin. Se jäisi hahmotelmassani pöytälaatikkoon odottamaan lainan takaisinmaksua ja sen myötä tilin sulkemista. Onko tämä ihan sallittua?
 

Delter

Jäsen
Suosikkijoukkue
Harkimoista vapaa Jokerit
Aku Ankassa on usein, vai lieneekö ihan aina, tarinoiden ensimmäisessä ruudussa sarjanumero, jolla on mitä ilmeisimmin tarkoitus identifioida kyseinen tarina. Esimerkki vaikka tästä Aku Ankka Lataamossa.

Mikä on tuon sarjanumeron - tässä tapauksessa luettuna muodossa H2012-050 - virallinen nimi? Toisekseen, miten noita pitää lukea, eli onko suotavaa olettaa ao. sarjakuvateoksen tehdyn armon vuonna 2012?

Koetin julmetusti asiaa guuglailla, mutta mitään järkevää en saanut kaivettua esiin. Joskus olen numeron saloista lukenut lättärin Omassa Nurkassa, mutta näköjään verkon tietolähteisiin tuota asiaa ei ole kirjattu ylös.
 

stairox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Wanha kunnon divariajan Vaasan Sport, Liverpool FC
Yrityksen joustoluotto otettuna ja rahat tilitettynä yritystililleni. Haluaisin kuitenkin linkittää maksupäätteeni henkilökohtaiselle tililleni ja käyttää sitä muutenkin yritystilinä eli "oikealla" yritystililläni ei olisi mitään tapahtumia. Tämä tietysti siitä syystä, että yritystilin tilitapahtumat maksavat ja henkilökohtaisen tilin eivät.

Yritystiliä en voi kuitenkaan lakkauttaa ennen kuin joustoluotto on maksettu takaisin. Se jäisi hahmotelmassani pöytälaatikkoon odottamaan lainan takaisinmaksua ja sen myötä tilin sulkemista. Onko tämä ihan sallittua?
Eihän mikään pankki hyväksy että linkität maksupäätteen henilökohtaiselle tilillesi. Juuri siitä syystä että sillion pankilta jää saamatta tilitapahtumista rahaa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös