Padia en omista ennestään, mutta tästä nyt sitten kehittyi toinen "ongelma", Kobo vai padi. Ei oo helppoo.
Toi on oikeasti helppo. Jos padille ei ole nyt mitään muuta käyttöä, pelkkänä lukulaitteena se on SamSpanden mainitsemista syistä aika välttävä laite. Kännykkä hoitaa nykyään lähes kaiken saman, mihin padit on tarkoitettu. Minä en enää vaihtaisi lukulaitteen mukanaan tuomaa käyttömukavuutta mihinkään. Menit sitten Kindleen tai Koboon, pidä huoli siitä, että laitteessa on itsessään taustavalo. Muuten tarvitset aina ulkoisen valon, jos on hiukankaan hämärää. Kobo Aurassa näyttäisi olevan edelleen. Mulla on edellisen sukupolven laite, nyt on kakkosversio näköjään Verkkokaupassa.
Jos on muuten epävarma Kindlen ja ePubin välillä, voi käydä katsastamassa ePubien tarjonnan Elisa kirjassa. Siellä on mielestäni paras valikoima suomalaisista palveluntarjoajista. Laskutuskin hoituu kätevästi kk-laskulla, joka kolahtaa sähköpostiin. Ei tarvitse kikkailla luottokorttien kanssa, jos nettikauppa huolettaa syystä tai toisesta. Hinnat nyt ovat mitä ovat, mutta toistaiseksi olen pärjännyt tarjouskirjoilla. Yhden uutuuden taisin aikanaan ostaa, kun piti pitkälle reissulle ladata luettavaa. Amazon taitaa voittaa hinnoissa selvästi. Olenkin joskus miettinyt, että jos saan halvalla Kindlen, niin miksen ostaisi rinnalle. Vanha scifi kiinnostaa kovasti, mutta sitä ei ole oikein ollut kotimaisilla palveluntarjoajilla tarjolla. Calibren kanssa joskus tappelin, mutta se johtui eri syystä kuin kirjaformaatista. Osoittautui sitäpaitsi tarpeettomaksi, vika oli työläppärissä, kun en saanut latauksia siirrettyä lukulaitteeseen.