Sekalaisten kysymysten ketju II

  • 6 975 302
  • 47 167

Wolves

Jäsen
Kotimaan Energiasta soittivat tänään ja kyselivät halukkuutta vaihtaa sähkösopimusta heille. Koska firma on täysin tuntematon minulle en halunnut sitoutua mihinkään ilman, että otan hieman asiasta selvää.

Tarjosivat määräaikaista sopimusta 0,04€/kWh hintaan. (Nyk. toistaiseksi voimassa oleva Lappeenrannan Energian kanssa 0,062€/kWh)

Puljuhan on entinen Suomen Energiayhtiö, joka mellasti sähkömarkkinoilla vuosi-kaksi sitten.

Onko ihmisillä kokemusta ko. firmasta? Mielipiteitä otetaan mielellään vastaan.
 
Onko ihmisillä kokemusta ko. firmasta? Mielipiteitä otetaan mielellään vastaan.
Vyöllään kymmenen vuotta sähkönmyyntiä harmaalla alueella, kiertäisin kaukaa edes kuuntelematta tarjousta. Mutta jos haluaa kuunnella, niin kannattaa tehdä vertailua riippumattomalla valtion Energiaviraston sivustolla.
Sähkön hintavertailu

Esim. jos laitetaan ehtoihin että 2v kiinteä soppari Lappeenrannassa, okt:n kulutus 5000kWh/v päivisin ja 8000kWh/v öisin (vissiin jokseenkin tyypilliset luvut), tulee Kotimaan Energian ilmoittama tarjous vuositasolla 10e edullisemmaksi kuin Lappeenrannan Energian ilmoittama tarjous.

Minä en alle euron (tai kympinkään) kuukausisäästön takia vaihtaisi paikallista kaupungin sataprosenttisesti omistamaa sähkönmyyntiyhtiötä ulkomaisiin opportunisteihin jotka täällä ovat täällä marginaalista siivuaan vuolemassa enemmän tai vähemmän kuluttajia kusettamalla.

Kilpailutus silti kannattaa. Monet kunnalliset energiayhtiöt, varsinkin suurissa kaupungeissa, kiskovat ylihintaa koska asiakkaat kyselemättä maksavat.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Minä en alle euron (tai kympinkään) kuukausisäästön takia vaihtaisi paikallista kaupungin sataprosenttisesti omistamaa sähkönmyyntiyhtiötä ulkomaisiin opportunisteihin jotka täällä ovat täällä marginaalista siivuaan vuolemassa enemmän tai vähemmän kuluttajia kusettamalla.

Hitto, että sähkö on Suomessa halpaa. Moninkertaisia hintoja maksetaan monissa maissa, miksi ulkomaalaiset edes ryhtyvät tähän kaupitteluun.
 

Joukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Miksi Kolmårdenissa voidaan pitää delfinaariota ja näytöksiä, mutta Särkänniemessä kyseinen asia on saatanasta? (Ainakin vihreiden mielestä)
 

PeteX

Jäsen
Suosikkijoukkue
Töölön Vesa/Jokerit, Leeds Utd, Only Oranje
Telkkarista tuli joku jenkkiläinen tosi-tv ohjelma, jossa miehellä (ilm. mormooni) oli neljä vaimoa. Jos mies tapaa uuden naisen ja menee tämän kanssa sänkyyn, nin pettääkö hän silloin neljää naista? Ja miten homma on hoitunut aiemmin esim. miehen kohdatessa tulevan vaimon nro 3?
 

haukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Euroopan no 1: Jokerit

Ötökkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Panthers, Lentävä maalivahti
Äärettömän hyvä näkö ja mahtava syöksynopeus. Tämän tietää kanervikossa lymyävä tyhmä hiiri varsin kouriintuntuvasti.
Haukat on sitäpaitsi helvetin cooleja. Pentuna käytin paljon aikaa seuratessa lähipellolla hengailevaa piekanaa. Törkeän hieno elukka.
 

Crick

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Sotkamon Jymy, Ducks ja FC Barcelona.
Ostin Prismasta purkin Magnexia. Siniharmaa purkki, pillerit suht kookkaita, pyöreitä, joissa viiva keskellä. Missään kohti purkissa ei lue, että onko nuo pureskeltavia vai nieltäviä. Tietoa?
 

Anssi #5

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ostin Prismasta purkin Magnexia. Siniharmaa purkki, pillerit suht kookkaita, pyöreitä, joissa viiva keskellä. Missään kohti purkissa ei lue, että onko nuo pureskeltavia vai nieltäviä. Tietoa?
Pikainen googletus kertoo, että myynnissä on sekä Magnex tabletteja, että Magnex purutabletteja. Tuosta päättelisin, että eivät ole pureskeltavia. Se viivahan käsittääkseni on tabletin puolitusta varten, joten kokeile vääntää pilleri kahteen osaan, jos liian isolta tuntuu.
 

Crick

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Sotkamon Jymy, Ducks ja FC Barcelona.
Pikainen googletus kertoo, että myynnissä on sekä Magnex tabletteja, että Magnex purutabletteja. Tuosta päättelisin, että eivät ole pureskeltavia. Se viivahan käsittääkseni on tabletin puolitusta varten, joten kokeile vääntää pilleri kahteen osaan, jos liian isolta tuntuu.
Heh, tosiaan piti itsekin googlettaa ennen kysymistä, mutta niin vain kysyin kuitenkin naamakirjassa ja täällä ennen sitä. Yksi kaveri myöskin googletti ja siinä ainakin luki, että nieltäviä ovat. Lähdin siitä sitten kokeilemaan.
 

Shardik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Avs, Mestis
Kertokaapa tietäjät vähän auton renkaiden ostosta. Googlailin vähän ja ilmeisesti halvempaa olisi ostaa netistä. Mutta mulle jäi vähän epäselväksi, että onko noissa netistä hankituissa renkaissa mukana vanteet? Ei siis mitään alumiinivanteita, joita näin myytävän erikseen, vaan sellaiset ihan perusmetallivanteet (onko tuolle joku oikea termi?), johon saa pölykapselin napsautettua kiinni.

Jos ei ole noita valmiiksi, niin sitten kai pitää käydä kuitenkin liikkeessä vaihtamassa vanteet nykyisistä uusiin kumeihin? Tuotako sitten tarkoittaa se, kun renkaiden yhteydessä mainostetaan jotain sopimusasennusliikettä, jossa asennus on x euroa?

Saa myös suositella edullisia rengasliikkeitä Oulun seudulta.
 

Joe Plop

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Kertokaapa tietäjät vähän auton renkaiden ostosta. Googlailin vähän ja ilmeisesti halvempaa olisi ostaa netistä. Mutta mulle jäi vähän epäselväksi, että onko noissa netistä hankituissa renkaissa mukana vanteet? Ei siis mitään alumiinivanteita, joita näin myytävän erikseen, vaan sellaiset ihan perusmetallivanteet (onko tuolle joku oikea termi?), johon saa pölykapselin napsautettua kiinni.

Jos ei ole noita valmiiksi, niin sitten kai pitää käydä kuitenkin liikkeessä vaihtamassa vanteet nykyisistä uusiin kumeihin? Tuotako sitten tarkoittaa se, kun renkaiden yhteydessä mainostetaan jotain sopimusasennusliikettä, jossa asennus on x euroa?

Saa myös suositella edullisia rengasliikkeitä Oulun seudulta.
Ei tule vanteita mukana. Rengasiliikkeeseen mentävä vaihdattamaan. Muuten en Oulun rengastarjonnasta tiedä mutta siellä näyttää olevan Pointsin liike ja niillä ainakin meillä päin ihan tolkun hintaiset renkaat...

Etusivu - www.erilainenrengasliike.fi
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Kertokaapa tietäjät vähän auton renkaiden ostosta. Googlailin vähän ja ilmeisesti halvempaa olisi ostaa netistä. Mutta mulle jäi vähän epäselväksi, että onko noissa netistä hankituissa renkaissa mukana vanteet?
Eipä taida rengasvalmistaja tietää, millainen pulttijako sulla on sun autossa.
 

Shardik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Avs, Mestis
Eipä taida rengasvalmistaja tietää, millainen pulttijako sulla on sun autossa.
Ihan hyvä pointti. :)

Miten sitten, onko halvempaa tilata renkaat netistä ja käyttää liikkeessä vanteille asentumassa vai ostaa suoraan liikkeestä asennuksen kanssa?
 

MacRef

Jäsen
Suosikkijoukkue
KuPS - elä laakase, naatittaan
Ihan hyvä pointti. :)

Miten sitten, onko halvempaa tilata renkaat netistä ja käyttää liikkeessä vanteille asentumassa vai ostaa suoraan liikkeestä asennuksen kanssa?
Voit säästää jonkun kympin, mutta tuskin hirveätä säästöä aikaiseksi saat, jos liikkeeseen asennettavaksi viet. Liike ottaa siitä asennustyöstä isomman hinnan, kun sinne viet itse ostamasi renkaat. Osta suosiolla liikkeestä, tuet samalla paikallista (?) yrittäjää tai liikettä.

Netistä tilaamasi kumit ovat huonolla tuurilla vuosia vanhat ja kumiseos jo kovettunutta ja siten laatu mitä sattuu. Voi sieltä hyvätkin saada, mutta hutimahdollisuus on isompi kuin liikkeestä ostaessasi.
 

pikkuvaimo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Dallas, Puustinen ja NATO
Eipä taida rengasvalmistaja tietää, millainen pulttijako sulla on sun autossa.

Sitä ei pysty netissä ilmoittamaan vanteita ostaessa? Niinkuin ei vanteen halkaisijaa, leveyttä, ET:tä ynnä muitakaan tietoja? Mäkin oon jokusen sarjan vanteita nettikaupoista ostanu, vissiin ihan tuurilla tullu aina oikeanmoiset?

@Shardik yleensä samoista nettikaupoista pystyy vanteetkin ostamaan, mutta silloinkaan kumit ei ole vanteille asennettuna. Yleensä aina tulee halvemmaksi ostaa renkaat netistä, vaikka rengasliike kovemman hinnan rengastöistä ottaakin verrattuna siihen, että heiltä olisit ostanut. Hintaero korostuu, mitä suuremmassa kokoluokassa liikutaan. Minä näen erittäin pienen todennäköisyyden sille, että netistä saisit vanhentuneet ja kovettuneet kumit, varsinkin jos asioit suuressa ja tunnetussa nettikaupassa. Silloin saat aivan yhtä priimaa kuin kivijalkakaupasta (jotka nekin saattavat koijata tietämätöntä asialasta). Kannattaa silti miettiä, että haluaisiko mieluummin tukea suomalaista yrittäjää, kuin ulkomaista(?) nettikauppaa. Vaikka se maksaisikin enemmän.
 

Shardik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Avs, Mestis
Kiitoksia näkemyksistä. Noin keskimäärin olen valmis tukemaan paikallista ym., mutta nykyisessä taloustilanteessani pitää yrittää penniä venyttää silloin kun se on mahdollista. Etenkin kun kyseessä on useamman satasen ostos. Pitää laittaa soitto/mailikierros paikallisiin liikkeisiin ja kysellä renkaitten hinnoista ja siitä paljonko veloittaisivat vanteille laitosta.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Sitä ei pysty netissä ilmoittamaan vanteita ostaessa? Niinkuin ei vanteen halkaisijaa, leveyttä, ET:tä ynnä muitakaan tietoja? Mäkin oon jokusen sarjan vanteita nettikaupoista ostanu, vissiin ihan tuurilla tullu aina oikeanmoiset?
Sulta taisi mennä jotain ohi siitä alkuperäisestä kysymyksestä. Mutta kiva, että osaat ostaa renkaat ja vanteet yhdellä tilauksella.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
En löytänyt rullaluisteluketjua täältä joten kysytään tässä: Eli suositelkaapas hyviä hanskoja rullaluisteluun. Minulla tahtoo olla vähän ongelmana että käsiin tulee pitkillä lenkeillä helposti rakkoja ilman hanskoja, ja hiihtohanskat on liian paksut näille keleille. Pyöräilyhanskoja olen kokeillut mutta niissäkään ei ole ihan oikeissa kohdissa toppaukset, joten olisiko jotain hyviä ihan kesähiihtoon/-luisteluun varta vasten suunniteltuja hanskoja joissa olisi kämmenissä ja peukalonhankasessa toppaukset, mutta kämmenselkä mahdollisimman ohut ja hengittävä?
 

Anssi #5

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
En löytänyt rullaluisteluketjua täältä joten kysytään tässä: Eli suositelkaapas hyviä hanskoja rullaluisteluun. Minulla tahtoo olla vähän ongelmana että käsiin tulee pitkillä lenkeillä helposti rakkoja ilman hanskoja, ja hiihtohanskat on liian paksut näille keleille. Pyöräilyhanskoja olen kokeillut mutta niissäkään ei ole ihan oikeissa kohdissa toppaukset, joten olisiko jotain hyviä ihan kesähiihtoon/-luisteluun varta vasten suunniteltuja hanskoja joissa olisi kämmenissä ja peukalonhankasessa toppaukset, mutta kämmenselkä mahdollisimman ohut ja hengittävä?
Puntinvääntäjillä vois olla jotain tuollaisia. Oliskohan kuntosalihanskat oikea nimitys. Pyöräilyhanskat vois toimia myös. Googlen kuvahaku noilla varmaan auttaa eteenpäin.
 

Malkkinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
En löytänyt rullaluisteluketjua täältä joten kysytään tässä: Eli suositelkaapas hyviä hanskoja rullaluisteluun. Minulla tahtoo olla vähän ongelmana että käsiin tulee pitkillä lenkeillä helposti rakkoja ilman hanskoja, ja hiihtohanskat on liian paksut näille keleille. Pyöräilyhanskoja olen kokeillut mutta niissäkään ei ole ihan oikeissa kohdissa toppaukset, joten olisiko jotain hyviä ihan kesähiihtoon/-luisteluun varta vasten suunniteltuja hanskoja joissa olisi kämmenissä ja peukalonhankasessa toppaukset, mutta kämmenselkä mahdollisimman ohut ja hengittävä?
Ilmeisesti en ole vielä tarpeeksi kokenut rullaluistelija, mutta minä ainakin laitan ne luistimet jalkaan joten ne rakkulat tulee kyllä sinne eikä käsiin. Ja ihan kyllä ilman mitään hanskoja olen pärjäillyt näin kesäkuumalla. Onko tämä sitä välineurheilua?
 

MacRef

Jäsen
Suosikkijoukkue
KuPS - elä laakase, naatittaan
En löytänyt rullaluisteluketjua täältä joten kysytään tässä: Eli suositelkaapas hyviä hanskoja rullaluisteluun. Minulla tahtoo olla vähän ongelmana että käsiin tulee pitkillä lenkeillä helposti rakkoja ilman hanskoja, ja hiihtohanskat on liian paksut näille keleille. Pyöräilyhanskoja olen kokeillut mutta niissäkään ei ole ihan oikeissa kohdissa toppaukset, joten olisiko jotain hyviä ihan kesähiihtoon/-luisteluun varta vasten suunniteltuja hanskoja joissa olisi kämmenissä ja peukalonhankasessa toppaukset, mutta kämmenselkä mahdollisimman ohut ja hengittävä?
Hanskoista en tiedä, mutta osta kunnon sauvat. Tai ne sauvalenksut. Semmoiset, jotka ei hierrä. Kai semmoisiakin on.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Hanskoista en tiedä, mutta osta kunnon sauvat. Tai ne sauvalenksut. Semmoiset, jotka ei hierrä. Kai semmoisiakin on.

Itse asiassa minulla on ihan viimeisen päälle hyvät sauvat, ja myös hihnat. Mutta silti meinaa pitkillä lenkeillä hiertyä. En tiedä onko se korkkikahva mikä sen aiheuttaa vai yksinkertaisesti että olen siistiä sisätyötä tekevä tissiposki jonka kädet ei ole tarpeeksi parkkiintuneet kovissa töissä.

Puntinvääntäjillä vois olla jotain tuollaisia. Oliskohan kuntosalihanskat oikea nimitys. Pyöräilyhanskat vois toimia myös. Googlen kuvahaku noilla varmaan auttaa eteenpäin.

Pyöräilyhanskoja olen kokeillut jo, kuten kirjoitin alkuperäiseen viestiini. Punttihanskoissa tahtoo olla se ongelma että ovat vähän liian jäykkiä, mutta pitänee vielä katsella niitäkin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös