Hylkäys ja korjauskehotukset ovat katsastuksessa kaksi eri asiaa. Jälkikatsastusta tarkoittavaan hylsyyn tarvitaan jo ihan kunnon vika, korjauskehotus voi olla ihan yksi palanut polttimo tai vaikkapa rekisterikilven valon suojakuvun puuttuminen. Näitä saa katsastuksessa ilmetä kolme, neljännestä tulee sitten hylkäys. Ja nämä tosiaankin kirjataan rekisteriotteeseen teknisen osan kakkossivulle, mutta harvoinpa poliisit sinne ihan perusratsioissa katsovat. Eri asia sitten, jos poliisi pysäyttää huomauttamaan palaneesta jarruvalosta ja rekkarista selviää, että siihen on 8kk sitten annettu korjauskehotus. Tai sitten jos saa sakot jostain muusta, niin sopivalla tuulella oleva konstaapeli voi rapsaista tästä vielä ylimääräisen pikavoiton.
Mutta vastaus Roger Moore'n alkuperäiseen kysymykseen: tuollaisen korjauskehotuksen kanssa voi lähteä autolla ihan huoletta. Kyllä sitä aika monessa menopelissä on noita korjauskehotuksia, eivätkä poliisit varmasti lähde Kummeli Stories -tyyliin nytkyttelemään autoa, että onhan se vetonivel nyt varmasti kunnossa.