Ja juuri kun minä sain kuulla tyttöystävältäni että ei löydy Suomesta... huomaa etten ole juuri aikaa hedelmähyllyllä viettänyt.Onhan noita ihan Prismoissa ja Citymarketeissa.
Eikä ole ilmeisesti tyttöystäväsikään.Ja juuri kun minä sain kuulla tyttöystävältäni että ei löydy Suomesta... huomaa etten ole juuri aikaa hedelmähyllyllä viettänyt.
Ja juuri kun minä sain kuulla tyttöystävältäni että ei löydy Suomesta... huomaa etten ole juuri aikaa hedelmähyllyllä viettänyt.
Miksi käyttää Googlea kun voi mennä Jatkoajan keskustelupalstalle ja kysyä sieltä kyseistä asiaa? Päälle saa vielä enemmän tai vähemmän kohteliasta vittuilua.Jos mulla olisi tyttöystävä, niin kyseenalaistaisin ja tuplavarmistaisin kaiken tiedon, mitä sitä kautta saisin.
Vähän munapusseilua olla käyttämättä Googlea, koska tyttöystävä tietää jo kaiken. Aika harvoin nainen on oikeassa, oikeastaan yhtään missään. Ehkä mulla ei sen takia ole tyttöystävää.
Nyt tarvitaan kulinaristien vinkkejä. Saako Pitahayaa jostakin Suomesta? Mielellään pääkaupunkiseudulta.
Ja silti niistä on tehty limited edition-jaffaa. Taitaa olla tuo mainitsemasi syynä siihen miksi ne on juuri limited editionia...Otin viime vuonna teemaksi, että joka kauppareissulla uusi hedelmä kokeiluun. Siihen on syynsä miksi pitahayat, pomelot, litsit ja muut ovat pysyneet marginaaliherkkuina.
Rohkenen olla eri mieltä. Tosin olen lähinnä syönyt niitä Vietnamissa suurin piirtein suoraan puusta kerättynä.On muuten harvinaisen paska hedelmä.
Otin viime vuonna teemaksi, että joka kauppareissulla uusi hedelmä kokeiluun. Siihen on syynsä miksi pitahayat, pomelot, litsit ja muut ovat pysyneet marginaaliherkkuina.
Tähdittääkö nimimerkki @Jaws tulevaisuudessa "Catfish" nimellä kulkevaa tv-sarjaa, vai löytyykö rakkaus oikeasti jatkoajan keskustelupalstalta?
Oon kokeillut. Sanotaanko että 20min saa istua siinä kopissa ennenkuin tulee edes pienimuotoinen hiki pintaan.Onko kellään ifrapunasaunaa kotona? Korvaako se oikean saunan millään muotoa?
Siitä on jo varmaan 15 vuotta kun kiekkoja ostanut mutta nämä ovat varmaan edelleen hyviä.Onko hyviä ideoita, mistä hommata frisbee-golf aloitussetti? Aikanaan tuli jonkin verran heiteltyä, kunnes sain rikottua käteni muissa hommissa. Nyt voisi 14-vee kummipojan kanssa taas aloitella, mutta kiekkoja ei ole enää itsellä. Kaupoistahan noita settejä saa 25€ hintaan (kolme kiekkoa), mutta en enää tunne kuin muutaman merkin nimeltä (Innova etc.), enkä tiedä mikä olisi hyvä?
Siitä on jo varmaan 15 vuotta kun kiekkoja ostanut mutta nämä ovat varmaan edelleen hyviä.
Innova Frisbeegolf Kiekkosetti - 28,90⬠: Frisbeepoint Oy - Palveleva Frisbeekauppa
Ainakin pesiksen sopupeliskandaalista voi hakea viitteitä. Tuolloin pelattiin kahtena päivänä yhteensä kuusi ottelua, joita epäiltiin sopupeleiksi. Näistä kuudesta yhden pelin sopimista ei onnistuttu oikeudessa todistamaan, joten toisen siinä mukana olleen seuran henkilöt välttyivät kokonaan tuomioilta (toisen seuran henkilöt tuomittiin toisen päivän ottelunsa perusteella), mutta ilmeisesti pitkävetovoitot joutuivat palauttamaan. Ottelun tulokseen ennalta sovitun mukaisesti vaikuttaneiden pelaajien tuomiot vaihtelivat päiväsakoista muutamaan kuukauteen vankeutta.Ammattilaisilla lienee sopimus, että omia pelejä ja sarjoja ei pelata, samoiten oman joukkueen häviön pelaaminen lieneisi melko suora tiketti tuomiolle. Mutta mitä lainsäädäntö todellisuudessa sanoo oman sarjansa, ja peliensä pelaamisesta vedonlyönti mielessä (omissa peleissä voittoa)?
Luulisin, että jos on minkäänlaista pelaajasopimusta kirjoitettu niin siihen voisi kuvitella kuulivan jonkinlaisen vedonlyönnin kieltävän pykälän. Mietin itse meinaan samaa kysymystä talvella kun olin poppareilla, että olisinko voinut veikata oman joukkueeni peliä, mutta lopulta en uskaltanut.Oma urheilu urani on lähtenyt yllättävään nousuun. Tässä nyt sitten jokusen vuoden olen myös harrastellut vedonlyöntiä, ja minkäs sarjan sen paremmin tuntisi kuin sen jossa itse pelaa.
Ammattilaisilla lienee sopimus, että omia pelejä ja sarjoja ei pelata, samoiten oman joukkueen häviön pelaaminen lieneisi melko suora tiketti tuomiolle. Mutta mitä lainsäädäntö todellisuudessa sanoo oman sarjansa, ja peliensä pelaamisesta vedonlyönti mielessä (omissa peleissä voittoa)?
Harrastelin tuossa "wikipedittelyä" ja eksyin Obamacaresta kertovaan artikkeliin. Samalla heräsi kysymys mikä tuossa oikein hiertää osaa ihmisistä?
Sar A | Sar B | Sar C | SIJA |
------------------------------
Pekka m 15 2.
Pertti m 10 3.
Paula n 5 4.
Pasi m 2 5.
Pirkko n 16 1.
Sar A | ... | SIJA_SUKUPUOLTEN_SISÄINEN |
-----------------------------------------
Pekka ... 1.
Pertti ... 2.
Paula ... 2.
Pasi ... 3.
Pirkko ... 1.
Datamassa on tapauksessani sen verran laaja, että en haluaisi ruveta erikseen luomaan kummallekin sukupuolelle omaa ARVON.MUKAAN -viittausaluetta, vaan elättelen toiveita jostain yksinkertaisemmasta ratkaisusta. Jonkinlainen IF-lause tässä voisi toimia, mutta pelkkä sukupuolimuuttujan käyttäminen TOTUUS_TESTI-argumenttina ei tietenkään riitä.
Tämä onnistuu ainakin käyttämällä TULOJEN.SUMMA (sumproduct) -funktiota. Lasketaan funktiolla niiden solujen määrä, joissa ennakkoehto täyttyy ja arvo on isompi kuin kohdesolussa, ja lisätään vielä + 1 jottei paras tulos saa 0-arvoa:Datamassa on tapauksessani sen verran laaja, että en haluaisi ruveta erikseen luomaan kummallekin sukupuolelle omaa ARVON.MUKAAN -viittausaluetta, vaan elättelen toiveita jostain yksinkertaisemmasta ratkaisusta. Jonkinlainen IF-lause tässä voisi toimia, mutta pelkkä sukupuolimuuttujan käyttäminen TOTUUS_TESTI-argumenttina ei tietenkään riitä.
Okei, kiitoksia tästä! Kuulostaa järkevältä ratkaisulta. Täytyy pistää kokeiluun.Tämä onnistuu ainakin käyttämällä TULOJEN.SUMMA (sumproduct) -funktiota. Lasketaan funktiolla niiden solujen määrä, joissa ennakkoehto täyttyy ja arvo on isompi kuin kohdesolussa, ja lisätään vielä + 1 jottei paras tulos saa 0-arvoa:
= 1+TULOJEN.SUMMA(($B$1:$B$5=B1)*($C$1:$C$5>C1))
Ja tässä siis ajateltu, että luokittelusarake on B (esim. sukupuoli), pistesarake C, tarkastelualue on rivit 1-5 ja kaava sijaitsee 1-rivillä (tai oli missä oli, viitataan kohteisiin B1 ja C1).