Mainos

Sekalaisten kysymysten ketju II

• 7 112 434
  • 47 284

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Alv määräytyy myynnin suorituspaikan mukaan, joka tässä tapauksessa on lähtöpaikka. Kun laiva menee Helsingistä Tallinnaan, myyntien alv suoritetaan Suomeen. Ja toisinpäin.

Arvonlisäverolaki 63 c § ja 69 f §.
Eli olisi isänmaallista ostaa juomat jo menomatkalla, mutta eipä nitä kyllä viitsi sinne Tallinnaan mukanaan kuljettaa.

Mr.Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS respektit: HIFK ja Ässät
Kauppojen kassoilla sekä hedelmä-/vihannesosastoilla on niitä läpinäkyviä muovipussirullia. Onko niitä myynnissä "tavalliselle" pulliaiselle?

Mr.Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kauppojen kassoilla sekä hedelmä-/vihannesosastoilla on niitä läpinäkyviä muovipussirullia. Onko niitä myynnissä "tavalliselle" pulliaiselle?
Itse itselleni vastaten.

Lähikauppani kassatytsyn mukaan ainakaan heillä ei ole myynnissä eikä oikein osannut neuvoakaan. Tukusta tietenkin saisi, mutta mä en oikein viitsisi tuollaisen asian takia vaivata tukkukortin omistavia kavereitani.

Tosin juuri kaupan ulkopuolella parkkipaikalla huomasin erään asian - ostoskorissani oli juuri sellainen käyttämätön pussirulla, jonka ostomahdollisuuksia olin hetki sitten kysynyt. Varmasti kassatytsy on kömpelyyksissään tiputtanut sen sinne poistuessaan kassalta ostoksieni jälkeen jatkamaan loppusiivousta. Voi kun mä olisin huomannut sen aikaisemmin, niin olisin voinut palauttaa sen samantien. Nyt ei enää uskaltanut kääntyä takaisin ettei vain joku luulisi vielä varkaaksi.

Voiko muuten kaupan kassalle viedä ruusun?

xAnZax

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Itse itselleni vastaten.

Lähikauppani kassatytsyn mukaan ainakaan heillä ei ole myynnissä eikä oikein osannut neuvoakaan. Tukusta tietenkin saisi, mutta mä en oikein viitsisi tuollaisen asian takia vaivata tukkukortin omistavia kavereitani.

Tosin juuri kaupan ulkopuolella parkkipaikalla huomasin erään asian - ostoskorissani oli juuri sellainen käyttämätön pussirulla, jonka ostomahdollisuuksia olin hetki sitten kysynyt. Varmasti kassatytsy on kömpelyyksissään tiputtanut sen sinne poistuessaan kassalta ostoksieni jälkeen jatkamaan loppusiivousta. Voi kun mä olisin huomannut sen aikaisemmin, niin olisin voinut palauttaa sen samantien. Nyt ei enää uskaltanut kääntyä takaisin ettei vain joku luulisi vielä varkaaksi.

Voiko muuten kaupan kassalle viedä ruusun?

Jos kömpelyyksissäsi vahingossa tiputat/unohdat siihen kassalle ruusun, niin ei kai siitä kukaan vankilaan pistä. Kassaneiti varmasti ainakin ymmärtää, kohtalotoverina.

Mr.Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jos kömpelyyksissäsi vahingossa tiputat/unohdat siihen kassalle ruusun, niin ei kai siitä kukaan vankilaan pistä. Kassaneiti varmasti ainakin ymmärtää, kohtalotoverina.
Pitäneekin kömpelöidä viikonlopun ruokaostosten yhteydessä!

Tuo mun lähikauppani on muutenkin aivan mahtava näissä vähän erikoisimmissa asioissa - etenkin kun siellä asioi joskus 20:30-21:00. Päivisinkin kalatiskin pojilta saa aina kesäisin valmista jäämurskaa mojitoja varten, aikoinaan kahden Tabasco-pullon ostajille jaettavia maustepullotelineitä sai juuri niin monta kuin tarvitsi, nyt pussirulla järjestyi kuin huomaamatta jne. Sitä en tiedä kuinka kauppias mahtaa tuollaisiin asioihin suhtautua. Mainittakoon kuitenkin, että kyseisen turkulaisen K-Supermarketin nimi on suurestakin maailmasta tuttu. Kyseinen järjestely tuskin tulee olemaan ikuista, joten toistan kysymykseni.

Tietääkö joku, voiko tuollaisia hedelmä-/vihannespussirullia ostaa jostain normaalista kaupasta?

Mr.Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Mihin tarvitset niitä? Eikö perus pakastuspussirulla ajaisi samaa asiaa?
Nämähän ovat yksi monikäyttöisimmistä tuotteista.

Yksi missä mä käytän noita todella paljon, on matkalaukkua pakatessa. Normaalisti mä pakkaan kaikki shampoo-, saippua- jne. pullot tuollaisiin pusseihin ja pussien suut solmuun. Eli juuri nämä solmittavat kahvat tekevät niistä niin pirun käteviä. En ainakaan ole törmännyt kahvallisiin pakastepusseihin. Lähin vastaava ostettava tuote, jonka olen löytänyt, on joku biohajoava jätepussi. Ne pirulaiset vain hajoavat liian helposti käytön aikanakin.

EDIT: myös valkoisia roskapusseja löytyy ostettavana, jotka toimivat kohtuullisesti kyseiseen käyttötarkoitukseen. Nämähän ovat pitkälti samoja, joita jotkut kebab-mestat käyttävät take-away-annoksiin. Nämä ovat yleensä vain hieman turhan suuria (30l?) - lisäksi juuri tuo läpinäkyvyys on erinomainen etu, kun pussin sisällön näkee sitä avaamattakin.

Viimeksi muokattu:

Ruutiveijari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Haloo Rauma. Tullaan viikonloppuna messuille. Majoitusvaihtoehtoina Cumulus tai Hotelli Kalliohovi. Kumpi?
Cumulus on aina oma valinta kun Raumalla yövyn. Aamiainen on hyvä ja kattava, huoneet kuluneita, palvelu ok. Ei valittamista, muttei aamiaisen lisäksi paljon kehuttavaakaan. Sijainti on kyllä hyvä.

Sinner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin I.F.K (Rikollislauma) , NP#10 DEFC#16
Cumulus on aina oma valinta kun Raumalla yövyn. Aamiainen on hyvä ja kattava, huoneet kuluneita, palvelu ok. Ei valittamista, muttei aamiaisen lisäksi paljon kehuttavaakaan. Sijainti on kyllä hyvä.

No helvata. Eräs nimimerkki lähestyi yyveellä ja kertoi, että on kahdesti yöpynyt Rauman Cumuluksessa ja kumpanakin kertana hotellissa on haissut viemäri. Oikein värikkäästi vielä kuvailtu. Hajulukon pettämisestä alkaen.

Kiitokset mielipiteestä. On tuo kyllä paljon lähempänä talviharjoitteluhallia, jossa messut pidetään. Vaan eipä tuolta Kalliohovistakaan ole kuin puolitoista kilometriä reittioppaan mukaan.

Ruutiveijari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
No helvata. Eräs nimimerkki lähestyi yyveellä ja kertoi, että on kahdesti yöpynyt Rauman Cumuluksessa ja kumpanakin kertana hotellissa on haissut viemäri. Oikein värikkäästi vielä kuvailtu. Hajulukon pettämisestä alkaen.
Voi hyvinkin olla, huoneet ovat tosiaan suoraan 80/90-luvun kulta-ajalta. Viitisen kertaa yhtä monen vuoden sisällä olen Cumuluksessa käynyt, eikä kertaakaan ole ongelmia ollut. Ellei lasketa yhtä tukalaa kesäyötä, sillä ilmastointia hotellissa ei ole aulaa lukuunottamatta.

Aion jatkossakin Cumulusta käyttää. Pitänee vähän siis alkaa jännäämään, että mitä tuoksuja on tulevaisuudessa tarjolla.

jussi_j

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Eikös Veikkauksen pelit ole ympäri vuorokauden auki?

Että silleen...

Ei ole, ellei ole muuttuut sitten viime yrittämän.

Nettisivun Q&A osiossa lukee:
Mitä ovat viranomaisten asettamat pelirajat?

Voimassa olevat pelirajoitukset
Veikkauksen kaikkien pelien ikäraja on 18 vuotta – nettipalvelussa ja myyntipaikoissa
Veikkaus-kortin tilaajan tulee olla 18 vuotta täyttänyt
Yöaikaan pelaaminen ei ole mahdollista
Pelejä ei saa myydä velaksi (Arpajaislaki 10 §)

Footless

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs

Toi on muuttunut ihan parin kuukauden sisään, aiemmin vetoja ei saanut 00.00-06.00 välisenä aikana sisään. Nythän siellä voi pelata ympäri vuorokauden vetojakin ja NHL-kohteet jopa sulkeutuvat vasta vähän ennen pelien alkua. Ilmeisesti noita aiemmassa viestissä mainittuja viranomaisten asettamia pelirajoja on pitänyt vähän muuttaa tai venyttää kansainvälisen kilpailun takia.

KingNothing

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät

On. Tarjoustalosta ostin vasta rullallisen näitä pusseja muutamalla eurolla. Hirveen käteviä moneen paikkaan, voittaa monessa kohtaa normaalit pakastepussit. En vain tienny sitä ennen kun sen jälkeen kun olin sen rullan ostanut. Ja kohta se on loppu, täytyy hakea lisää.

Karhunkulta

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Skellefteå AIK
Kysytään täältä nyt, kun taas sopivaa ketjua ei oikein tuolla peliluolankaan puolella ole.

Eli onko kokemuksia noista kannettavista pelikoneista PSP, 3DS jne? En ole ikinä testannut ja ajattelin ihan töihin viihteeksi sellaisen hankkia. Onnistuuko tuollainen tosissaankin pelaaminen vai meneekö enemmän ajan tappamisen puolelle noilla vekottimilla pelaaminen?

PSP liikkuisi näköjään ainakin tuolla 70-100e tienoilla eli ei nyt mikään hirveä sijoitus rahallisesti taitaisi olla.

Suosikkijoukkue
Rangers
Jossakin täällä puhuttiin jostain edulliseta iphonen laseja vaihtavasta firmasta itäkeskuksessa(?). joku puhelinrepe tai jotain. en nyt löydä millään ko viestiä tai edes ketjua niin kysynpä tässä uudelleen jos joku sattuisi muistamaan/tietämään. Eli mikä oli se pk-seudun edullinen lasin vaihtaja noihin helvetinkoneisiin?

Kiittäen.

MacRef

Jäsen
Suosikkijoukkue
KuPS - elä laakase, naatittaan
Jossakin täällä puhuttiin jostain edulliseta iphonen laseja vaihtavasta firmasta itäkeskuksessa(?). joku puhelinrepe tai jotain. en nyt löydä millään ko viestiä tai edes ketjua niin kysynpä tässä uudelleen jos joku sattuisi muistamaan/tietämään. Eli mikä oli se pk-seudun edullinen lasin vaihtaja noihin helvetinkoneisiin?

Kiittäen.

Oletko koskaan kuullut sellaisesta hakukonepalvelusta kuin google (http://www.google.fi)? Sinne kun pistin hakusanoiksi iPhone, huolto ja Itäkeskus, niin aukeni pitkä lista erilaisia linkkejä. Yksi niistä on iTapsa.com. Voisikohan tuo olla se, mitä haeskelit?

Suosikkijoukkue
Rangers
Oletko koskaan kuullut sellaisesta hakukonepalvelusta kuin google (http://www.google.fi)? Sinne kun pistin hakusanoiksi iPhone, huolto ja Itäkeskus, niin aukeni pitkä lista erilaisia linkkejä. Yksi niistä on iTapsa.com. Voisikohan tuo olla se, mitä haeskelit?

kun oli kokeiltu googlet niin yleensä kuin JA -täsmähakuna muttei jotenkin natsannut mikään muiistikuviin. Ehkäpä olen unta nähnyt alunperinkin. Ei olis eka kerta.

J.Petke

Jäsen

Ehkä minä olen ymmärtänyt tämän ketjun tarkoituksen jotenkin väärin, jos täällä kaikki pitää googlesta tutkia..

Tietääkö kukaan mitään kansainvälistä viinikauppaa netissä? Joku, jossa valikoima kohtaisi hinnan..

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy