Sekalaisten kysymysten ketju II

  • 6 974 019
  • 47 167

Lawless

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko

TQoFE

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK, FREE SCHOLL!
Yritin etsiä parin vuoden takaista (?) keissiä "Veti hiljaiseksi/surulliseksi"-ketjusta, jossa TQoFE/tant gredulin/Alamummo kertoo isänsä kulkeneen viimeisen matkansa ja joku nimimerkki vastasi siihen suhteellisen älyttömällä vittuiluvastauksella. Jäi häiritsemään, joten jos joku tuon selvittää tai muistaa, niin kertokaa ihmeessä.

Avitan asian selvittämisessä sen verran, että en ollut minä. Isäni haudattiin jo kauan ennen Jatkoajan perustamista.
 

#3

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingfors IFK
Kuten kaikki tietävä niin Giletten partahöylien terät ovat aika kalliita. Onko kellään kokemusta niiden tilaamisesta ulkomailta? Olisko vinkkejä mistä nettikaupasta kannattaa tilata? Niin ja paljonko esim Gilette Mach3 tai Gilette Fusion terät maksavat Tallinnassa?
 

Jeffrey

Jäsen
Kuten kaikki tietävä niin Giletten partahöylien terät ovat aika kalliita. Onko kellään kokemusta niiden tilaamisesta ulkomailta? Olisko vinkkejä mistä nettikaupasta kannattaa tilata? Niin ja paljonko esim Gilette Mach3 tai Gilette Fusion terät maksavat Tallinnassa?

Itse metsästän aina tavaratalojen tarjouksia. Tainno, en varsinaisesti metsästä mutta käydessäni tarkastan, ja ollessa ostan. Varsinkin juhlapyhien alla (isäinpäivä joulu) esimerkiksi Anttiloissa on usein tuollaisia monipakkauksia alennuksessa. Viimeksi nyt edellisen joulun alla ostin paketin jossa taisi olla viisi "täyttä askia" teriä hintaan 39,90. Normaalihintaan yksi aski taitaa olla 19,90 €.
 

fiftyeight

Jäsen
Suosikkijoukkue
Iddrott Förskott Puukädet
Tiedän, että tähän kysymykseen on täällä vastaus vaan en sitä löydä.

Minä hullu viritin eilen tv-kanavat töllöön, Sony Bravia. Koska viikonlopun ajan näkyvät ilmaiseksi nuo hornulat ja golfit yms. Mutta nyt kun avasin töllön, se herjasi ettei ole mitään kanavia. Siispä automaattiviritys taas päälle. Nyt näkyy sitten kanava 8 Liv ja kanavasta 23 ylöspäin, muttei peruskanavia. Wtf? Olen kädetön.
 

ISH

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, HIFK, Arsenal
Kiitokset. Hyvinhän se reissu meni:"The coolest part of all was during the 2nd intermission. The Ilves coaches walked right by me and I said to Raimo Helminen: "Mr. Helminen, can I shake your hand?" And he shook my hand! Awesome!"

Sen sijaan reissun suunnitteluhan meni täysin vihkoon kun ei tiennyt että täällä kotijoukkue mainitaan ensin joten suunnitteli lennon ja valitsi matsit logistisesti sen mukaan. Sitten vielä osti todella innoissaan liput alimmalle riville kun ei tiennyt että SM-liigassa nuo ovat aika surkeita paikkoja.

Mutta pitää nostaa hattua kaverille kun tulee "NHL:stä" katsomaan 1ügaa.
 

fiftyeight

Jäsen
Suosikkijoukkue
Iddrott Förskott Puukädet
- - -
Minä hullu viritin eilen tv-kanavat töllöön, Sony Bravia. Koska viikonlopun ajan näkyvät ilmaiseksi nuo hornulat ja golfit yms. Mutta nyt kun avasin töllön, se herjasi ettei ole mitään kanavia. Siispä automaattiviritys taas päälle. Nyt näkyy sitten kanava 8 Liv ja kanavasta 23 ylöspäin, muttei peruskanavia. Wtf? Olen kädetön.

Noh, jatkokertomus. Otin nokkelana töpselit kokonaan irti, galvaaninen erotus jotta kaikki hituvirta elektroniikasta häviää. Uudestaan päälle ja kanavahaku, jopa löytyi Ylekin. Mutta nyt Ylen kanavat pikselöityvät ja pätkivät. Muut eivät eikä Ylekään aiemmin. Wtf? Olen edelleen kädetön.
 

jake styles

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Kuten kaikki tietävä niin Giletten partahöylien terät ovat aika kalliita. Onko kellään kokemusta niiden tilaamisesta ulkomailta? Olisko vinkkejä mistä nettikaupasta kannattaa tilata? Niin ja paljonko esim Gilette Mach3 tai Gilette Fusion terät maksavat Tallinnassa?

Itse tilannut tuolta: Chemist Direct - Online Pharmacy UK, Buy Discounted Medicines, Prescription Drugs, Pharmacist UK, Health products
Ei välttämättä halvin paikka mitä löytyy, mutta selvästi halvempia kuin Suomesta ostettuna kuitenkin. Ja toimitus tuolta on aina ollut nopea joten en ole nähnyt hirveästi syitä "kilpailuttaa" sen enempää.
 

stairox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Wanha kunnon divariajan Vaasan Sport, Liverpool FC
Noh, jatkokertomus. Otin nokkelana töpselit kokonaan irti, galvaaninen erotus jotta kaikki hituvirta elektroniikasta häviää. Uudestaan päälle ja kanavahaku, jopa löytyi Ylekin. Mutta nyt Ylen kanavat pikselöityvät ja pätkivät. Muut eivät eikä Ylekään aiemmin. Wtf? Olen edelleen kädetön.
Taitaa olla viidestoista kerta tällä palstalla kun suosittelen antennijohdon vaihtoa. Muistaakseni on auttanut joka kerta, siis suosittelen tässäkin tapauksessa.
 

fiftyeight

Jäsen
Suosikkijoukkue
Iddrott Förskott Puukädet
Taitaa olla viidestoista kerta tällä palstalla kun suosittelen antennijohdon vaihtoa. Muistaakseni on auttanut joka kerta, siis suosittelen tässäkin tapauksessa.

Muuten olen itsekin tuota suositellut, mutta kun en ole virtajohtoja lukuunottamatta yhteenkään piuhaan koskenut. Ja aiemmin kaikki pelasi kuin buicki noilla johdoilla.
 

toothfairy

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Muuten olen itsekin tuota suositellut, mutta kun en ole virtajohtoja lukuunottamatta yhteenkään piuhaan koskenut. Ja aiemmin kaikki pelasi kuin buicki noilla johdoilla.

Itsellä pelasi myös kaikki Buickin lailla kunnes ostin uuden taulu-tv:n ja digiboksin joista sitten toinen tuntui olevan kovin herkkä normi antennikaapeleille. Jostain foorumilta sain suosituksen ostaa ferriittisuojatun antennijohdon ja sen myötä katosivat kaikki ongelmat pikselöitymisen ym. suhteen. Suosittelen.
 

PuTi

Jäsen
Ennen kuin kysyn sossutantoilta mitään, niin kysynpäs täältä:

Jos saa lainaa 3000e joltain taholta, niin vaikuttaako se sosiaalitukiin yms.

Tilanne on tällä hetkellä se, että olen työtön tönhakija elikkäs elän täysin sossun tuilla. Joten jos yhtäkkiä tililleni ilmestyy 3000e, lopetetaanko sossusta maksamiset kokonaan? Vaikka kyseessä on vain laina mikä pitää maksaa takaisin.
Koska jos tuet loppuu niin sitten lainan hakemisessa ei ol mittää järkee
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Ennen kuin kysyn sossutantoilta mitään, niin kysynpäs täältä:

Jos saa lainaa 3000e joltain taholta, niin vaikuttaako se sosiaalitukiin yms.

Tilanne on tällä hetkellä se, että olen työtön tönhakija elikkäs elän täysin sossun tuilla. Joten jos yhtäkkiä tililleni ilmestyy 3000e, lopetetaanko sossusta maksamiset kokonaan? Vaikka kyseessä on vain laina mikä pitää maksaa takaisin.
Koska jos tuet loppuu niin sitten lainan hakemisessa ei ol mittää järkee
Vaikuttaa sosiaalitukiin ja sossun tukia saavilla asiakkailla on myös ilmoitusvelvollisuus. Näkyyhän tuo jälkeenpäin tiliotteestakin, joten takaisinperintää on luvassa jos asia käy ilmi. Ja tuleehan se ilmi jos sossut tekevät työnsä kuten heiltä edellytetään.

Pitää huomioida että toimeentulotuki on ns. viimesijainen etuus. Jos asiakas saa rahaa lainaksi muualta, niin tämä on ensisijaista elämiseen tarkoitettua fyrkkaa, ja se katsotaan teknisesti sossussa tuloksi siinä missä palkkakin.

Jos taas saat lainaerän kouraan käteisenä, niin eipä tuosta mitään jälkiä tilille jää. Vaikea on sossun päästä noin toimitetuista rahoista perille ellet itse tuo asiaa esille. Asian moraaliseen puoleen en ota kantaa.
 

Kaukosäädin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves 365
Kuuntelin tänään kahden jätkän keskustelua bussissa ja toinen kertoi että Amsterdamissa vai oliko koko Hollannissa on kaikkien huumeiden käyttö sallittu, mutta myynti ei. Jos jollain on uusinta faktatietoa niin saapi kertoa että pitääkö paikkaansa. Mutuilijat älkää vaivautuko. Kiitos!
 

Delter

Jäsen
Suosikkijoukkue
Harkimoista vapaa Jokerit
Yritin etsiä parin vuoden takaista (?) keissiä "Veti hiljaiseksi/surulliseksi"-ketjusta, jossa TQoFE/tant gredulin/Alamummo kertoo isänsä kulkeneen viimeisen matkansa ja joku nimimerkki vastasi siihen suhteellisen älyttömällä vittuiluvastauksella. Jäi häiritsemään, joten jos joku tuon selvittää tai muistaa, niin kertokaa ihmeessä.
Homma taisi edetä niin, että joku käyttäjä tuli tiedustelemaan sopivaa lahjaa kuolevalle sedälleen/tädilleen, johon sitten jo unholaan painunut neropatti vastasi ehdottamalla lahjaksi hautakiveä tai arkkua.

Muistaakseni kyseinen letkauttaja palkittiin oivalluksestaan aika muhkealla banaanilla.

Liekö viesti sitten poistettu, sillä kyseistä postausta ei pikaisella googlauksella tarttunut haaviin.
 

Delter

Jäsen
Suosikkijoukkue
Harkimoista vapaa Jokerit
Jatketaan kysymysketjua omalla arvuuttelulla.

Pitäisi vanhemmille hommata pöytätulostin, jolla pystyy väritulostamisen lisäksi ainakin ottamaan valokopioita.

Onko jollakulla suositella näistä lähtökohdista hyvää ja helppokäyttöistä monitoimilaitetta suhteellisen atk-rajoittuneeseen kotitalouteen? Mitään verkko/wlan -ominaisuuksia ei tarvita. Riittää että koneella pystyy hoitamaan normaalit tulostus/pikakopiointityöt. Koneesta itsessään ollaan valmiita maksamaan hieman enemmän, mikäli vastapainoksi ei tarvitse ylikalliita mustekasetteja maksella alvariinsa.
 

TQoFE

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK, FREE SCHOLL!
Homma taisi edetä niin, että joku käyttäjä tuli tiedustelemaan sopivaa lahjaa kuolevalle sedälleen/tädilleen, johon sitten jo unholaan painunut neropatti vastasi ehdottamalla lahjaksi hautakiveä tai arkkua.

Ahaa... Tarkoititko Räpylärepe tätä viestiä?

Vein muuten joululahjaksi lämpimät lapaset, suklaata ja erään tietyn kuvan. En siis noudattanut rautakanslerin ehdotusta.
 
Miten Spotifyn asiakaspalveluun saa yhteyden? Ongelmana on se, että ohjelma luulee mun olevan Yhdysvalloissa, eikä tästä syystä kaikki biisit löydy/soi. Tämä jatkunut jo kuukausia ja vituttaa.
 

SamSpade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire
Kuten kaikki tietävä niin Giletten partahöylien terät ovat aika kalliita. Onko kellään kokemusta niiden tilaamisesta ulkomailta? Olisko vinkkejä mistä nettikaupasta kannattaa tilata? Niin ja paljonko esim Gilette Mach3 tai Gilette Fusion terät maksavat Tallinnassa?

Näitä olen ahkerasti käyttänyt ja pakko mainita. LIdlin halpa partateräsetti maksaa murto-osan näistä ja ei häviä käytettävyydessä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös