Mainos

Sekalaisten kysymysten ketju II

• 7 114 064
  • 47 247

Gleb

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Jos postukuluineen alle 150€, maksetaan ainoastaan ALV.

Eli alle 150€ ostoksista ei makseta tullia.

Tulli peritään käsittääkseni nykyään kun se on vähintään 5€, tulliprosentti sitten vaihtelee tuotteesta riippuen, tässä linkki tullin sivuille jossa yleisimpiä tulliprosentteja. Eli esimerkiksi kenkien kohdalla tulli peritään jos kyseessä on postikuluineen vähintään 29.41€ maksavat tekstiilikengät tai 62.50€ maksavat nahkakengät.

Kuubextra

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokkolan Hermes
Twitter:

Miten voisin estää "seurattua"-listan täyttymisen itsestään? Ei välttämättä kiinnosta lukea jotain arabiankielisiä twiittejä. Sanotaan nyt sekin, että kukaan ulkopuolinen ei kirjaudu profiiliini, salasana vaihdettu kyllä.

Suosikkijoukkue
Jokerit
Twitter:

Miten voisin estää "seurattua"-listan täyttymisen itsestään? Ei välttämättä kiinnosta lukea jotain arabiankielisiä twiittejä. Sanotaan nyt sekin, että kukaan ulkopuolinen ei kirjaudu profiiliini, salasana vaihdettu kyllä.

Kokeilepa turn off re tweets kohtaa käyttäjän joka on re tweetannut niin profiilista.

Ölly

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Cardiff City
Voiko Katsomosta ostaa yksittäisen Valioliiga-matsin?
Kiinnostaisi katsoa City-Newcastle klo 22 enkä toistaiseksi ainakaan yksittäisen ottelun ostomahdollisuutta löytänyt.

Suosikkijoukkue
HC TPS Fanclub Koistinen-Vallin-Kivi
Näkeekö jostain mitä pelejä tuolta maikkarin sporttikanavilta tulee aina vaikka joku "viikkonäkymä"? Tyyliin: ma 1.1 : X vs. Y klo21:00 selostus: Z , ja sama homma koko viikolta.

Ja toinen vielä että kukas prkl se vanhahko herra siinä julkkis bb mainoksessa?

Voiko Katsomosta ostaa yksittäisen Valioliiga-matsin?
Kiinnostaisi katsoa City-Newcastle klo 22 enkä toistaiseksi ainakaan yksittäisen ottelun ostomahdollisuutta löytänyt.

katsomo.fi
Muutoksia viime kauteen
Uusi Valioliigan ja MTV:n välinen sopimus muuttaa Katsomon Valioliiga-tarjontaa siten, että jatkossa Katsomossa voidaan näyttää ainoastaan ne ottelut, jotka esitetään myös televisiossa.

Uusi sopimus ei anna myöskään mahdollisuutta erillisten Valioliiga-tuotteiden myymiseen Katsomossa. Niinpä Valioliiga-otteluita on mahdollisuus seurata Katsomossa ainoastaan tilaamalla Katsomon MTV3 Sport -paketin.

Valioliiga-sopimus rajoittaa jonkin verran myös ottelulähetysten tallenteiden esilläpitoa. Ottelut voi katsoa Katsomosta suorina lähetyksinä, mutta ottelulähetyksen tallenteen saa lisätä katsottavaksi vasta ottelupäivän iltana kello 24.00. Tallenteet on poistettava Katsomosta viimeistään tuntia ennen seuraavan ottelukierroksen alkua.

J.Petke

Jäsen
Kysymys koskee Tori.fi -palvelua. Saako näistä kyslijöistä ihan itse valita kenelle tuotteen myy vai pitääkö noudattaa jotain tiettyä säännöstöä?

Red Label

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Bruins, Miro Heiskanen
Kysymys koskee Tori.fi -palvelua. Saako näistä kyslijöistä ihan itse valita kenelle tuotteen myy vai pitääkö noudattaa jotain tiettyä säännöstöä?

Ihan itse saa päättää. Toki jos olet myynnin jälkeen sen ostajalle luvannut ja perut kaupat niin olet hieman vittumainen persoona. Vaimoke tuossa kokeili sängyn, kameran ja vauvan vaatteiden myyntiä huuto.netissä, sängystä taisi yksi kysely tulla mutta that's it. Siirsi tuotteet Toriin, sänky meni alle päivässä, kamera viikossa ja vaatteista tulee useita kyselyitä saman päivän aikana. Siitä sitten valkkaat parhaan tarjouksen ja sovit myynnistä. Helppoa kuin mikä. Käytän ostajana myöskin mieluummin Toria, sillä hinta on paljon helpommin neuvoteltavissa ihan puhelimen tai sähköpostin välityksellä. Pahoittelen kappaleiden puutetta ja mahdollisia kirjoitus virheitä, ...Tää Windows Phone korjasi juuri sanan "kirjoitusvirheitä" erikseen....

Ölly

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Cardiff City
Kiitos Pain#77! Pitäkööt tunkkinsa. Netistähän nää saa ilmatteeks mut aattelin et suomalaisel selostuksel ois kiva välillä kattoa.

Jeesus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Anoppilassa samalla laitteella on ilmennyt pari viikkoa sitten täsmälleen sama ongelma. Laite boottaa itsensä ehkä puolen tunnin välein. Kunhan aikaa on, ajateltiin silmämääräisesti tarkastaa, ovatko konkat kunnossa. Ne on yleensä kohtuullisen helppo vaihtaa itsekin, jos kolvi pysyy kädessä. Raportoin, miten käy.

Konkat on vaihdettu, ja laite toimii kuin uusi. Toisin kuin aiemmin väitin, kyseessä olikin Topfieldin boksi mallia TF5100PVRc. Ohjeistus kondensaattorien vaihtoon löytyi täältä. Vaihdoin nuo ohjeessa mainitut 11 kondensaattoria. Jonkin verran piti purkaa laitteita edestä, että pääsi irroittamaan tuon virtalähteen piirilevyn. Sen jälkeen homma oli hyvinkin helppo. Piti tosin olla toinen henkilö pitämässä piirilevystä kolvauksen yhteydessä kiinni, sillä käsillä ei ollut mitään ruuvipenkkiä tms., johon sen olisi voinut kiinnittää.

Baldrick

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pimeä Aitio
Yritin etsiä parin vuoden takaista (?) keissiä "Veti hiljaiseksi/surulliseksi"-ketjusta, jossa TQoFE/tant gredulin/Alamummo kertoo isänsä kulkeneen viimeisen matkansa ja joku nimimerkki vastasi siihen suhteellisen älyttömällä vittuiluvastauksella. Jäi häiritsemään, joten jos joku tuon selvittää tai muistaa, niin kertokaa ihmeessä.

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
It wasn't me.
Minulla taas on hukassa hfboardsin? ketju, jossa joku kanadalainen? suunnitteli matkaa Suomeen ja aikoi vierailla aika tiiviillä tahdilla eri paikkakunnilla peleissä. Tuliko siitä mitään?

Lawless

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko

TQoFE

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK, FREE SCHOLL!
Yritin etsiä parin vuoden takaista (?) keissiä "Veti hiljaiseksi/surulliseksi"-ketjusta, jossa TQoFE/tant gredulin/Alamummo kertoo isänsä kulkeneen viimeisen matkansa ja joku nimimerkki vastasi siihen suhteellisen älyttömällä vittuiluvastauksella. Jäi häiritsemään, joten jos joku tuon selvittää tai muistaa, niin kertokaa ihmeessä.

Avitan asian selvittämisessä sen verran, että en ollut minä. Isäni haudattiin jo kauan ennen Jatkoajan perustamista.

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingfors IFK
Kuten kaikki tietävä niin Giletten partahöylien terät ovat aika kalliita. Onko kellään kokemusta niiden tilaamisesta ulkomailta? Olisko vinkkejä mistä nettikaupasta kannattaa tilata? Niin ja paljonko esim Gilette Mach3 tai Gilette Fusion terät maksavat Tallinnassa?

Jeffrey

Jäsen
Kuten kaikki tietävä niin Giletten partahöylien terät ovat aika kalliita. Onko kellään kokemusta niiden tilaamisesta ulkomailta? Olisko vinkkejä mistä nettikaupasta kannattaa tilata? Niin ja paljonko esim Gilette Mach3 tai Gilette Fusion terät maksavat Tallinnassa?

Itse metsästän aina tavaratalojen tarjouksia. Tainno, en varsinaisesti metsästä mutta käydessäni tarkastan, ja ollessa ostan. Varsinkin juhlapyhien alla (isäinpäivä joulu) esimerkiksi Anttiloissa on usein tuollaisia monipakkauksia alennuksessa. Viimeksi nyt edellisen joulun alla ostin paketin jossa taisi olla viisi "täyttä askia" teriä hintaan 39,90. Normaalihintaan yksi aski taitaa olla 19,90 €.

fiftyeight

Jäsen
Suosikkijoukkue
Iddrott Förskott Puukädet
Tiedän, että tähän kysymykseen on täällä vastaus vaan en sitä löydä.

Minä hullu viritin eilen tv-kanavat töllöön, Sony Bravia. Koska viikonlopun ajan näkyvät ilmaiseksi nuo hornulat ja golfit yms. Mutta nyt kun avasin töllön, se herjasi ettei ole mitään kanavia. Siispä automaattiviritys taas päälle. Nyt näkyy sitten kanava 8 Liv ja kanavasta 23 ylöspäin, muttei peruskanavia. Wtf? Olen kädetön.

ISH

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, HIFK, Arsenal
Kiitokset. Hyvinhän se reissu meni:"The coolest part of all was during the 2nd intermission. The Ilves coaches walked right by me and I said to Raimo Helminen: "Mr. Helminen, can I shake your hand?" And he shook my hand! Awesome!"

Sen sijaan reissun suunnitteluhan meni täysin vihkoon kun ei tiennyt että täällä kotijoukkue mainitaan ensin joten suunnitteli lennon ja valitsi matsit logistisesti sen mukaan. Sitten vielä osti todella innoissaan liput alimmalle riville kun ei tiennyt että SM-liigassa nuo ovat aika surkeita paikkoja.

Mutta pitää nostaa hattua kaverille kun tulee "NHL:stä" katsomaan 1ügaa.

fiftyeight

Jäsen
Suosikkijoukkue
- - -
Minä hullu viritin eilen tv-kanavat töllöön, Sony Bravia. Koska viikonlopun ajan näkyvät ilmaiseksi nuo hornulat ja golfit yms. Mutta nyt kun avasin töllön, se herjasi ettei ole mitään kanavia. Siispä automaattiviritys taas päälle. Nyt näkyy sitten kanava 8 Liv ja kanavasta 23 ylöspäin, muttei peruskanavia. Wtf? Olen kädetön.

Noh, jatkokertomus. Otin nokkelana töpselit kokonaan irti, galvaaninen erotus jotta kaikki hituvirta elektroniikasta häviää. Uudestaan päälle ja kanavahaku, jopa löytyi Ylekin. Mutta nyt Ylen kanavat pikselöityvät ja pätkivät. Muut eivät eikä Ylekään aiemmin. Wtf? Olen edelleen kädetön.

jake styles

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans

Itse tilannut tuolta: Chemist Direct - Online Pharmacy UK, Buy Discounted Medicines, Prescription Drugs, Pharmacist UK, Health products
Ei välttämättä halvin paikka mitä löytyy, mutta selvästi halvempia kuin Suomesta ostettuna kuitenkin. Ja toimitus tuolta on aina ollut nopea joten en ole nähnyt hirveästi syitä "kilpailuttaa" sen enempää.

stairox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Wanha kunnon divariajan Vaasan Sport, Liverpool FC
Noh, jatkokertomus. Otin nokkelana töpselit kokonaan irti, galvaaninen erotus jotta kaikki hituvirta elektroniikasta häviää. Uudestaan päälle ja kanavahaku, jopa löytyi Ylekin. Mutta nyt Ylen kanavat pikselöityvät ja pätkivät. Muut eivät eikä Ylekään aiemmin. Wtf? Olen edelleen kädetön.
Taitaa olla viidestoista kerta tällä palstalla kun suosittelen antennijohdon vaihtoa. Muistaakseni on auttanut joka kerta, siis suosittelen tässäkin tapauksessa.

fiftyeight

Jäsen
Suosikkijoukkue
Taitaa olla viidestoista kerta tällä palstalla kun suosittelen antennijohdon vaihtoa. Muistaakseni on auttanut joka kerta, siis suosittelen tässäkin tapauksessa.

Muuten olen itsekin tuota suositellut, mutta kun en ole virtajohtoja lukuunottamatta yhteenkään piuhaan koskenut. Ja aiemmin kaikki pelasi kuin buicki noilla johdoilla.

toothfairy

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Muuten olen itsekin tuota suositellut, mutta kun en ole virtajohtoja lukuunottamatta yhteenkään piuhaan koskenut. Ja aiemmin kaikki pelasi kuin buicki noilla johdoilla.

Itsellä pelasi myös kaikki Buickin lailla kunnes ostin uuden taulu-tv:n ja digiboksin joista sitten toinen tuntui olevan kovin herkkä normi antennikaapeleille. Jostain foorumilta sain suosituksen ostaa ferriittisuojatun antennijohdon ja sen myötä katosivat kaikki ongelmat pikselöitymisen ym. suhteen. Suosittelen.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy