Sekalaisten kysymysten ketju II

  • 6 975 959
  • 47 167
Suosikkijoukkue
JYP, Vatanen, Blackhawks
Milloin viimeksi on kullan pörssihinta ollut alle 40 euron? Tällä hetkellä näyttää päivitetty lukema 39,999 euroa grammalta.
 

Vesku

Jäsen
Onko vakuutusyhtiöllä jotain valittamisen aihetta, koska a) en ole ajoneuvon omistaja (omistajalle on toki ilmoitettu) b) todistajia ei ole koska olin yksin autossa eikä muita silminnäkijöitä ole c) tapauksesta ei pystynyt ilmoittamaan välittömästi vakuutusyhtiöön (kaikken tarvittavien tietojen kasaaminen ja lähettäminen venyy perjantaihin).

a) Ei ongelmaa, kunhan et ole ajanut säännöllisesti autolla, jos auto on kaverin.

b) Ei ongelmaa.

c) Ei ongelmaa. Sinulla on lakisääteiset 12 kk aikaa ilmoittaa vahingosta.
 

tant gredulin

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Löytyykö täältä tee-hifistelijöitä? Pitäisi ostaa joululahjaksi teetä henkilölle, joka on kokeilunhaluinen ja tuore teen juoja. Tee ei ole 'my cup of tea', joten toivon kaikkitietävän Jatkoajan jälleen kerran auttavan.
 

Alamummo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool FC, Heiskanen, Lundell, Rantanen
Löytyykö täältä tee-hifistelijöitä? Pitäisi ostaa joululahjaksi teetä henkilölle, joka on kokeilunhaluinen ja tuore teen juoja. Tee ei ole 'my cup of tea', joten toivon kaikkitietävän Jatkoajan jälleen kerran auttavan.
Kiva lahja voisi olla jasmiiniteestä tehdyt teehelmet (eli teelehtien suikaleita on rullattu pikku palleroiksi), jotka aukeavat kupissa kuuman veden vaikutuksesta. Tuoksu on aivan taivaallinen ja maku todella hyvä, jos pitää vihreästä teestä. Omani ostin tallinnalaisesta teeputiikista, mutta esim. Kluuvin galleriassa on nykyään teepuoti, jossa on tosi laaja valikoima. Käy kysymässä vaikka sieltä.
 

Kuubextra

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokkolan Hermes
Harmi kun Gävlen kirjaston lehtipalvelussa olevat suomalaislehdet ovat jämähtäneet 14.12 painoksiin, korjaantuisiko kenties välityspalvelumuutoksella?

e. Kyllä.
 
Viimeksi muokattu:

Tuamas

Jäsen
Tarttis jättää auto tästä illasta 27.12. aamuun asti Tampereelle rautatieaseman läheisyyteen, olisiko jollakulla vinkkejä?

Tuo P-Aseman 85 euroa tuntuu melko suolaiselta, kun käytännössä pelkkiä pyhäpäiviä tuossa.
 

Outsider

Jäsen
Voisiko Jatkoaika Music Awards 2012 topikin jo luoda niin pääsisi pyörittelemään omia top-listauksia? Onko täällä sellaisia jotka olisivat perustamassa tuota topikkia (itse en siihen varmaan kykene)?

Tätä odotellaan täälläkin kovasti ja toivottavasti joku edellisistä järjestäjistä (Ted Raikas?) huomaa ja ilmoittelee onko suunnitelmia ketjun avaamiseen.
 

Vuokralainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho! Arsenal
Mistä kanaviillokin nimi tulee?

Siitäkö, että kyseiseen ruokaan kana on viillelty ihan randomilla ja saattaa sisältää ihan mitä vain kanan osia?

Minä kyllä tykkäsin koulussa kyseisestä ruoasta sen väristä huolimatta, ainoastaan aprikoosipuuron oksensin ruokalan lattialle. Aprikoosia syön nykyään pykimättä.

Nykyäänkin syön lähestulkoon kaikkea paitsi silliä, senkin oksensin hoitotädin keittiön lattialle, koska pakotti syömään. Pillun mausta olen myöhemmin tykännyt.
 

passenger

Jäsen
Tarttis jättää auto tästä illasta 27.12. aamuun asti Tampereelle rautatieaseman läheisyyteen, olisiko jollakulla vinkkejä?

Tuo P-Aseman 85 euroa tuntuu melko suolaiselta, kun käytännössä pelkkiä pyhäpäiviä tuossa.

Myös Tampere-Talon parkkipaikan perällä on jonkun verran ilmaista parkkitilaa. Kävelymatka asemalle n.10 minuuttia.
 

Naurava Sika

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Kyselläänpäs vuorostaan Turun parkkipaikoista. Eli olen tulossa 1.1.13 iltapäivällä Turkuun työasioissa ja viivyn siellä seuraavaan iltapäivään. Minua neuvottiin viemään auto Wiklundin parkkipaikalle, joka on ilmeisesti ihan hotellin (Hamburger Börs) vieressä. Mutta onko se auki uudenvuodenpäivänä? Turku ei ole kovin tuttu ja sitten menee kyllä sormi suuhun jos täytyy omin päin lähteä etsimään parkkipaikkaa vuorokaudeksi keskustasta.
 

Jyty

Jäsen
Suosikkijoukkue
käyttää lehväslukkoa logonaan.
Kyselläänpäs vuorostaan Turun parkkipaikoista. Eli olen tulossa 1.1.13 iltapäivällä Turkuun työasioissa ja viivyn siellä seuraavaan iltapäivään. Minua neuvottiin viemään auto Wiklundin parkkipaikalle, joka on ilmeisesti ihan hotellin (Hamburger Börs) vieressä. Mutta onko se auki uudenvuodenpäivänä? Turku ei ole kovin tuttu ja sitten menee kyllä sormi suuhun jos täytyy omin päin lähteä etsimään parkkipaikkaa vuorokaudeksi keskustasta.

Parkkiluola Louhi ainakin mainostaa, että on auki joka päivä. Ja se on ydinkeskustan välittömässä läheisyydessä. Itse jättäisin autoni sinne.

Tästä lisää.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Kyselläänpäs vuorostaan Turun parkkipaikoista. Eli olen tulossa 1.1.13 iltapäivällä Turkuun työasioissa ja viivyn siellä seuraavaan iltapäivään. Minua neuvottiin viemään auto Wiklundin parkkipaikalle, joka on ilmeisesti ihan hotellin (Hamburger Börs) vieressä. Mutta onko se auki uudenvuodenpäivänä? Turku ei ole kovin tuttu ja sitten menee kyllä sormi suuhun jos täytyy omin päin lähteä etsimään parkkipaikkaa vuorokaudeksi keskustasta.

Wiklundin parkin aukiolosta en ihan satavarma ole, koska se joulunakin on kiinni (ymmärrettävää, koska pääasiassa kaupan parkkipaikka). Jytyn mainitsema Louhi on varmasti auki. Nämä kaksi ovat ne viralliset Börsin pysäkointipaikat, oman parkkitason lisäksi. Voisi olla porilaiselle kato hiano kokemus mennä tiäksää autohissillä sinne Börsin parkkikerrokseen.
Sokos Hotels: Kartta ja ajo-ohje
Nämä ovat siis kaikki hotellin asiakkaalle samanhintaisia vaihtoehtoja, lisäksi P-Julia on ihan lähellä, ja about samanhintainen.
Julia


Käytännössä kaikissa näissä on tilaa varmasti vaikka kuinka (Börsin omaa lukuunottamatta), mutta toki Toriparkki on aivan pakko rakentaa.

Myös ihan ilmaista parkkitilaa on tarjolla varmaan tuolloin 1.1. runsaasti, esimerkiksi jokirannassa Itäisella Rantakadulla Aurasillalta Kaupunginteatterille.
 

lapa78

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lexaa
Onko jollain tietoa mitä Molli-Olli Oikarinen tekee nykyään? Irtosiko kokonaan oravanpyörästä ja lähti Goalle vai tekeekö vielä jotain musiikin kanssa?
 

Naurava Sika

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Kiitoksia raumalaisille neuvoista! Täytyy varmaan tuo Louhi etsiä sieltä, jos Wiklundilla on ovet säpissä.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Hätäisellä googletuksella ei tullut tulosta, joten kysyn täältä, parhaasta hakukoneesta.

Mistä löytyisi mahdollisimman kattavat tiedot Helsingissä jouluaattona avoinna olevista ruokaravintoloista?
 
Suosikkijoukkue
JYP, Pittsburgh Penguins, PS Kemi Kings
Hätäisellä googletuksella ei tullut tulosta, joten kysyn täältä, parhaasta hakukoneesta.

Mistä löytyisi mahdollisimman kattavat tiedot Helsingissä jouluaattona avoinna olevista ruokaravintoloista?

ABC-asemat sieltä vain valitsemaan. Suosittelen Vuosaaren paikkaa. Hyvää joulua!
 

Ruutiveijari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Hätäisellä googletuksella ei tullut tulosta, joten kysyn täältä, parhaasta hakukoneesta.

Mistä löytyisi mahdollisimman kattavat tiedot Helsingissä jouluaattona avoinna olevista ruokaravintoloista?
Listasta en tiedä, mutta itse olen löytänyt vain Kynsilaukan ja Haviksen. Kynsilaukkaan yleensä pöytä pitää varata lokakuuhun mennessä, Haviksessa saattaisi tuurilla tilaa olla.

Hotelliraflat lienee sitten paras hätäratkaisu, ne usein tarjoavat jotain buffet-tyyppistä jouluruokaa ainakin vierailleen (ja usein ulkopuolisille, jos pöytiä jää yli).
 

scholl

Jäsen
Käytättekö jouluna punaisia vaatteita? Laitoin tossa saunan jälkeen punaisen Sveitsi t-paidan ja punaisen Hilfigerin rugbypaidan. Vastapainoksi boxerit ovat sinipunavalkoiset Hilfigerit ja niissä on USA:n lippuja, vapaudenpatsaita ja tähtiä. Ei siis täysin Eidgenosse-meininkiä, mutta pointti on se, että istutko nyt punaista päälläsi, kun on joulu?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös