Sekalaisten kysymysten ketju II

• 7 105 077
  • 47 276

Outsider

Jäsen
Voisiko Jatkoaika Music Awards 2012 topikin jo luoda niin pääsisi pyörittelemään omia top-listauksia? Onko täällä sellaisia jotka olisivat perustamassa tuota topikkia (itse en siihen varmaan kykene)?

Tätä odotellaan täälläkin kovasti ja toivottavasti joku edellisistä järjestäjistä (Ted Raikas?) huomaa ja ilmoittelee onko suunnitelmia ketjun avaamiseen.

Vuokralainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho! Arsenal
Mistä kanaviillokin nimi tulee?

Siitäkö, että kyseiseen ruokaan kana on viillelty ihan randomilla ja saattaa sisältää ihan mitä vain kanan osia?

Minä kyllä tykkäsin koulussa kyseisestä ruoasta sen väristä huolimatta, ainoastaan aprikoosipuuron oksensin ruokalan lattialle. Aprikoosia syön nykyään pykimättä.

Nykyäänkin syön lähestulkoon kaikkea paitsi silliä, senkin oksensin hoitotädin keittiön lattialle, koska pakotti syömään. Pillun mausta olen myöhemmin tykännyt.

passenger

Jäsen
Tarttis jättää auto tästä illasta 27.12. aamuun asti Tampereelle rautatieaseman läheisyyteen, olisiko jollakulla vinkkejä?

Tuo P-Aseman 85 euroa tuntuu melko suolaiselta, kun käytännössä pelkkiä pyhäpäiviä tuossa.

Myös Tampere-Talon parkkipaikan perällä on jonkun verran ilmaista parkkitilaa. Kävelymatka asemalle n.10 minuuttia.

Naurava Sika

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Kyselläänpäs vuorostaan Turun parkkipaikoista. Eli olen tulossa 1.1.13 iltapäivällä Turkuun työasioissa ja viivyn siellä seuraavaan iltapäivään. Minua neuvottiin viemään auto Wiklundin parkkipaikalle, joka on ilmeisesti ihan hotellin (Hamburger Börs) vieressä. Mutta onko se auki uudenvuodenpäivänä? Turku ei ole kovin tuttu ja sitten menee kyllä sormi suuhun jos täytyy omin päin lähteä etsimään parkkipaikkaa vuorokaudeksi keskustasta.

Jyty

Jäsen
Suosikkijoukkue
käyttää lehväslukkoa logonaan.
Kyselläänpäs vuorostaan Turun parkkipaikoista. Eli olen tulossa 1.1.13 iltapäivällä Turkuun työasioissa ja viivyn siellä seuraavaan iltapäivään. Minua neuvottiin viemään auto Wiklundin parkkipaikalle, joka on ilmeisesti ihan hotellin (Hamburger Börs) vieressä. Mutta onko se auki uudenvuodenpäivänä? Turku ei ole kovin tuttu ja sitten menee kyllä sormi suuhun jos täytyy omin päin lähteä etsimään parkkipaikkaa vuorokaudeksi keskustasta.

Parkkiluola Louhi ainakin mainostaa, että on auki joka päivä. Ja se on ydinkeskustan välittömässä läheisyydessä. Itse jättäisin autoni sinne.

Tästä lisää.

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko

Wiklundin parkin aukiolosta en ihan satavarma ole, koska se joulunakin on kiinni (ymmärrettävää, koska pääasiassa kaupan parkkipaikka). Jytyn mainitsema Louhi on varmasti auki. Nämä kaksi ovat ne viralliset Börsin pysäkointipaikat, oman parkkitason lisäksi. Voisi olla porilaiselle kato hiano kokemus mennä tiäksää autohissillä sinne Börsin parkkikerrokseen.
Sokos Hotels: Kartta ja ajo-ohje
Nämä ovat siis kaikki hotellin asiakkaalle samanhintaisia vaihtoehtoja, lisäksi P-Julia on ihan lähellä, ja about samanhintainen.
Julia

Käytännössä kaikissa näissä on tilaa varmasti vaikka kuinka (Börsin omaa lukuunottamatta), mutta toki Toriparkki on aivan pakko rakentaa.

Myös ihan ilmaista parkkitilaa on tarjolla varmaan tuolloin 1.1. runsaasti, esimerkiksi jokirannassa Itäisella Rantakadulla Aurasillalta Kaupunginteatterille.

lapa78

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lexaa
Onko jollain tietoa mitä Molli-Olli Oikarinen tekee nykyään? Irtosiko kokonaan oravanpyörästä ja lähti Goalle vai tekeekö vielä jotain musiikin kanssa?

Naurava Sika

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Kiitoksia raumalaisille neuvoista! Täytyy varmaan tuo Louhi etsiä sieltä, jos Wiklundilla on ovet säpissä.

Suosikkijoukkue
HIFK
Hätäisellä googletuksella ei tullut tulosta, joten kysyn täältä, parhaasta hakukoneesta.

Mistä löytyisi mahdollisimman kattavat tiedot Helsingissä jouluaattona avoinna olevista ruokaravintoloista?

Suosikkijoukkue
JYP, Pittsburgh Penguins, PS Kemi Kings
Hätäisellä googletuksella ei tullut tulosta, joten kysyn täältä, parhaasta hakukoneesta.

Mistä löytyisi mahdollisimman kattavat tiedot Helsingissä jouluaattona avoinna olevista ruokaravintoloista?

ABC-asemat sieltä vain valitsemaan. Suosittelen Vuosaaren paikkaa. Hyvää joulua!

Ruutiveijari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko

Listasta en tiedä, mutta itse olen löytänyt vain Kynsilaukan ja Haviksen. Kynsilaukkaan yleensä pöytä pitää varata lokakuuhun mennessä, Haviksessa saattaisi tuurilla tilaa olla.

Hotelliraflat lienee sitten paras hätäratkaisu, ne usein tarjoavat jotain buffet-tyyppistä jouluruokaa ainakin vierailleen (ja usein ulkopuolisille, jos pöytiä jää yli).

scholl

Jäsen
Käytättekö jouluna punaisia vaatteita? Laitoin tossa saunan jälkeen punaisen Sveitsi t-paidan ja punaisen Hilfigerin rugbypaidan. Vastapainoksi boxerit ovat sinipunavalkoiset Hilfigerit ja niissä on USA:n lippuja, vapaudenpatsaita ja tähtiä. Ei siis täysin Eidgenosse-meininkiä, mutta pointti on se, että istutko nyt punaista päälläsi, kun on joulu?

Taikakaulin

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Käytättekö jouluna punaisia vaatteita? Laitoin tossa saunan jälkeen punaisen Sveitsi t-paidan ja punaisen Hilfigerin rugbypaidan. Vastapainoksi boxerit ovat sinipunavalkoiset Hilfigerit ja niissä on USA:n lippuja, vapaudenpatsaita ja tähtiä. Ei siis täysin Eidgenosse-meininkiä, mutta pointti on se, että istutko nyt punaista päälläsi, kun on joulu?

Kyllä, päällä tällä hetkellä mustapunainen kauluspaita, jonka päällä pidin vielä aikaisemmin vihreää neuletta. Näiden lisäksi jaloissa on ruskeat farkut, joten jouluisissa väreissä mennään.

orpo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Canucks, Kärpät
Mikä ois harrastekiekkoon sopivin jäykkyys komposiittimailalle? Tällä hetkellä oon pipokiekkoa pelaillu 87 flexin Bauerilla ja se on mun taidoille/voimalle(?) liian jäykkä. Lämiä kun ei välttämättä sääntöjen puitteissa saa (enkä muutenkaan kunnolla osaa) niin mikä olisi paras jäykkyys?

Oon miettiny 75-77 flexiä, niin huomaako siinä selkeesti eron 87 flexiin? Ja liekkö 65-67 flex jo sitten liian löysä?

Mitoilla ei liene suurta merkitystä, mutta 195cm ja n.95kg on strategiset mitat. Salilla toki käyn eli periaatteessa "voimaakin" löytyy, mutta tekniikkaa ei niinkään.

Edit: Saa toki suositella mailaa alle 100e hintaluokassa.

Edit2: Typo: löysä vaihdettu jäykkään.

Viimeksi muokattu:

Nume

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, FC Bayern München, SoJy
Muutkin varmasti sai Zlatanista kertovan kirjan lahjaksi tänään niin oletteko huomanneet saman, että muste leviää todella helposti? Minulle ei ole minkään muun kirjan kanssa käynyt noin, mutta nyt ei kärsi osua sormi tekstiin ollenkaan. Sormetkaan ei ole mitenkään rasvaisemmat kuin normaalisti.

vstk

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers
Oon miettiny 75-77 flexiä, niin huomaako siinä selkeesti eron 87 flexiin? Ja liekkö 65-67 flex jo sitten liian löysä?

Mikali 87 on liian loysa ei alaspain kannata menna. Tuppaa menna viela loysemmaksi. Itse ostan 85 flexin mailoja ja nappaan vajaat 10cm varresta poikki ja taten niista tulee noin 93-95 flexin mailoja.

Hawk #22

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chicago Blackhawks, Ilves, Tampa Bay Buccaneers
Koko teksti.

Kun kerran lämätä ei saa, niin tuo 75-77 flexinen on varmaankin paras vaihtoehto. Olet kuitenkin sen verran iso kaveri, että nuo 65-67 flexiset joustavat aivan liikaa, jopa rannelaukauksissa. Ero 75 ja 85 välillä on aika suuri, mutta riippuu todella paljon mailan merkistä (jotkut 85 flexiset ovat yhtä löysiä kuin 75 flexiset). Kokeilemalla kuitenkin tuokin selviää, eli vertaat vaan kaupassa mailan jäykkyyttää nykyiseen mailaasi, niin eron pitäisi olla huomattava.

Lähtökohtaisesti suosin itse periaatetta: "Mitä löysempi maila, sen parempi." Tämä kuitenkin rajoittuu siihen, että mikäli maila "lähtee alta" laukauksessa, niin ollaan menty jo yli. Parempi kuitenkin liian löysä maila, kuin liian jäykkä, sillä vedot ei lähde ja telot olkapääsi, jos pelailet liian jäykällä. Siksi tuo 85 voi olla hieman liian jäykkä pipopeleihin, ja suosittelen ainakin 75 flexisen kokeilemista.

EDIT: Missasin tuon kohdan, että 85 flexinen on liian löysä. Tässä tapauksessa tottakai pitäisi harkita jäykempiä vaihtoehtoja, kuten vstk tuossa ylempänä jo kertoi.

orpo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Canucks, Kärpät
Kun kerran lämätä ei saa, niin tuo 75-77 flexinen on varmaankin paras vaihtoehto. Olet kuitenkin sen verran iso kaveri, että nuo 65-67 flexiset joustavat aivan liikaa, jopa rannelaukauksissa. Ero 75 ja 85 välillä on aika suuri, mutta riippuu todella paljon mailan merkistä (jotkut 85 flexiset ovat yhtä löysiä kuin 75 flexiset). Kokeilemalla kuitenkin tuokin selviää, eli vertaat vaan kaupassa mailan jäykkyyttää nykyiseen mailaasi, niin eron pitäisi olla huomattava.

Lähtökohtaisesti suosin itse periaatetta: "Mitä löysempi maila, sen parempi." Tämä kuitenkin rajoittuu siihen, että mikäli maila "lähtee alta" laukauksessa, niin ollaan menty jo yli. Parempi kuitenkin liian löysä maila, kuin liian jäykkä, sillä vedot ei lähde ja telot olkapääsi, jos pelailet liian jäykällä. Siksi tuo 85 voi olla hieman liian jäykkä pipopeleihin, ja suosittelen ainakin 75 flexisen kokeilemista.

EDIT: Missasin tuon kohdan, että 85 flexinen on liian löysä. Tässä tapauksessa tottakai pitäisi harkita jäykempiä vaihtoehtoja, kuten vstk tuossa ylempänä jo kertoi.

Kiitos vastauksesta ja kyllä missasit ihan oikean kohdan, sillä tarkoituksena oli kirjoittaa liian jäykkä eikä liian löysä, pahoittelut siis siitä. Ehkä olennaisin kysymys oli juurikin se, että onko ero 75-77 & 85-87 flexien välillä semmonen, että sen huomaa ja että onko 65 flex jo liian löysä näille mitoille.

Molempiin sain vastauksen, niin taidan 75-77 flexin seuraavaksi hankkia. Valmistaja&malli lähtee sitten melkolailla arvalla, kun ei näistä niin paljoa tiedä. Tällä hetkellä käytössä on ollut Bauer Vapor X-rival 87 flex.

Salming

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Vegas Golden Knights, Silver Knights
Muutkin varmasti sai Zlatanista kertovan kirjan lahjaksi tänään niin oletteko huomanneet saman, että muste leviää todella helposti? Minulle ei ole minkään muun kirjan kanssa käynyt noin, mutta nyt ei kärsi osua sormi tekstiin ollenkaan. Sormetkaan ei ole mitenkään rasvaisemmat kuin normaalisti.
40 sivun lukukokemuksella en ole vielä huomannut tällaista ilmiötä eli ainakin omat näpit ovat toistaiseksi pysyneet puhtaina.

JofaPlayer

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Heittäkäähän jotain hyvää ilmaista live streamia huomisen aamun Suomi-Latvia -peliin. On varmaa jossain mj-keskusteluissa mutta kännykällä en nyt jaksa pahemmin selailla. Kielellä ei mitään väliä, kuvanlaadulla enemmänkin.

puuha-pete

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho, Minnesota, Hollanti

Ei jumalauta. Kommunisteille vapuksi nämä. Miten tuollainen mies menee tällaiseen retkuun? Onko nyt liikaa nautittu laadukkaita oluita?

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy