Sekalaisten kysymysten ketju II

  • 6 987 131
  • 47 171
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Postiin on tullut paketti mulle. Sain lähetystunnuksen seurantaa varten sekä paketin noutoa varten. Itse en ehdi työvuoron vuoksi sitä tänään hakea. Onnistuuko että kaveri hakee sen kun laitan sille sen tunnuksen?
 

Jänkhä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Anaheim Ducks
Postiin on tullut paketti mulle. Sain lähetystunnuksen seurantaa varten sekä paketin noutoa varten. Itse en ehdi työvuoron vuoksi sitä tänään hakea. Onnistuuko että kaveri hakee sen kun laitan sille sen tunnuksen?

Itse ainakin saanut pakettini aina haettua pelkästään sillä koodilla. Ei ole tarvinnut todistella mitenkään henkilöllisyyttä.
 

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
Mikä lienee yksittäisen viestin maksimimerkkimäärä?

T. Pulp Jatkiksen päätösosaa kirjoittava tietämätön.
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Mikä lienee yksittäisen viestin maksimimerkkimäärä?

T. Pulp Jatkiksen päätösosaa kirjoittava tietämätön.
Joku ylläpitojengissä osaa kai antaa eksaktin vastauksen. Tämän saanee ominkin voimin selville testaamalla ja nopeasti. Kopioi testialueelle jokin levottoman pitkä värssy ja kopsaa lisää tekstiä kunnes heppa seisoo.

Joskus JA-urani alkumetreillä vastasin johonkin alunperin pitkään viestiin runsain lainauksin ja pitkin omin kommentein. Viisasta tai ei, mutta näin kuitenkin tein. Silloin tuli ekan ja toistaiseksi ainoan kerran raja vastaan. Editoriin ei kerta kaikkiaan voinut enää syöttää lisää tekstiä. Sen muistan että tuohon pisteeseen päästäkseen tekstiä piti olla jumalattoman paljon, noin keskustelupalstan tekstiksi. Novellikirjallisuuden näkökulmasta tuo ei vielä ole välttämättä kovin paljoa.

Ja aina voi splitata tekstin kahteen tai useampaan postaukseen. Ei Pulp Jatkiksen mellevä loppuratkaisu saa, jumalauta, jäädä teknisten pikkuseikkojen jalkoihin...
 

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
Ja aina voi splitata tekstin kahteen tai useampaan postaukseen. Ei Pulp Jatkiksen mellevä loppuratkaisu saa, jumalauta, jäädä teknisten pikkuseikkojen jalkoihin...

Taitaa olla 10 000 merkkiä.

Kyllä kyllä. Kahteen, voipi olla että kolmeenkin postaukseen tuo menee. Perkele hypiskelen seinille tekstin kanssa. Näin käy aina kun innostun kirjoittamaan oikein todella.
 
Suosikkijoukkue
JYP, Pittsburgh Penguins, PS Kemi Kings
Eli tässä nyt ensimmäistä kertaa pesukoneen asennus hommissa. Ja semmoinen hidaste ilmeni, että pesukoneen jalat ovat liian lyhyitä. Lattian kallistus siis yhdessä kulmassa senverta voimakas, että konetta ei saa tasapainoon, koneen omia jalkoja säätelemällä.

Ilmeisesti jotain tulisi tunkea tuonne jalan alle, mutta mitä? Onko jotain standardi ratkaisua tällaiseen, vai saako sitä ihan itse askarrella?

Kiitoksia vastauksista.

Laita sinne jalan alle vaikka jääkiekko. Toiminut ainakin omassa koneessa.
 

stairox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Wanha kunnon divariajan Vaasan Sport, Liverpool FC

stairox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Wanha kunnon divariajan Vaasan Sport, Liverpool FC
Voi hitsi, voi harmi.

Postin piti toimittaa se smartpostiin, mutta soittivat että se onkin postissa. Sieltähän sen olisi saanut noutaa..
Valtakirjan tekeminen ei voi olla niin vaikeaa. Toimii jopa ruutupaperille käsin kirjoitettuna vaikkapa näin:

Minä, Matti Meikäläinen, valtuutan Matti Möttösen (121066-026B) noutamaan minulle toimitetun postilähetyksen JJFI222345229485.

Helsinki 04.09.2012

Matti Meikäläinen
Matti Meikäläinen
Tällöin kaverisi antaa paperilapun tädille, näyttää henkkarit ja sen jälkeen kävelee ulos paketti kainalossa. Simple as that!
 

Viivelähtö

Jäsen
Suosikkijoukkue
FC Dynamo
Olikohan se joku ilmanlaatumittaus tai vastaava?

En nyt tarkkaan muista minkälaisesta pakettiautosta oli kyse, mutta ilmanlaadunmittaus liikkuu valkoisilla Trasportereilla, tai ainakin muutama vuosi takaperin liikkui. Ja Leppävaarassa on ainakin yksi mittauskoppi ja taisi olla jonkun aikaa myös toinen siirrettävä versio. Kopeissa on 5-8 eri laitetta, joita sitten vähän väliä kalibroidaan tai käydään keräämässä näytteitä. Sekä tietysti tietoliikenteessä on monesti ongelmia, joten monesti päivässäkin saattaa joutua kopilla joku käymään.

Kun nyt kerran kysymys ketjussa ollaan kysymys golffareille, minkälainen Nevaksen Karppi on ysinä? Lauantaina tarkoitus mennä Nevakseen pelaamaan, mutta ilmeisesti samaan aikaan on kisat kahdella muulla ysillä.
 

cottonmouth

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo & Philadelphia Flyers
Saako iPadeista opiskelija-alennusta, jos käy jostain Apple-liikkeestä sen ostamassa?

Taitaa noissa Apple-storeissa olla voimassa korkeintaan ns. opiskelijan taskualennus... Perinteinen opiskeluajan iPad/iPaid-järjestely vanhempien kanssa?
 

-Niks-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit.
Yleinen promoaminen kaduilla?

Onko tuollaiseen isohkoja säännöksiä olemassa, jos siis pistän pari promoajaa markkinoimaan palveluitani hyvän maun mukaisesti eli ei mitään toisten liikkeiden edessä tapahtuvaa agressiivista touhua ja ehkäpä pientä yhteystietojen keräämistä pienen arvonnan myötä mukavassa hengessä plus teetettyjen mainosten jakoa niin tullooko sanomista? Moni tuota tekee.
 

ukkometso

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Olisi kiinnostavaa tietää mitä monet lausahdukset tarkoittavat vaikka englanniksi, tai jopa saksaksi, ehkä ruotsiksi. Tarkoitan, kun Jatkoaikaan toiset, siis useat kirjoittavat suomeksi, niin miten vieraille kielille käännettäisiin vaikka: "My bad" , "Nuf said" , "Facepalm", ja muut ilmeisesti murteilla kirjoitetut sanonnat. (Veikkaan pohjalaismurteita, mutta Uleåborgir tietäisi tarkemmin.)

Laitan keksityn esimerkin: " No, olisi pitänyt tarkistaa, my bad." Siis, miten tuon laatisit englanniksi?
 
Viimeksi muokattu:

stairox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Wanha kunnon divariajan Vaasan Sport, Liverpool FC
Laitan keksityn esimerkin: " No, olisi pitänyt tarkistaa, my bad." Siis, miten tuon laatisit englanniksi.
Oli ilmeisesti kysymys vaikka ei ollut kysymysmerkkiä lopussa. "Ok, I should have checked, minun huono". Toimiiko?
 

Kummeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Washington Capitals
Lueskelin taas juttuja tuosta ajo-opetusluvasta, ja missään ei puhuttu teoriapuolesta mitään. Olen aiemmin ollut käsityksestä, että teoriatunnit pitäisi käydä jossain autokoulussa, mutta onko se sittenkään näin? Riittääkö muka että opiskelee itsenäisesti/opettajan kanssa ja käy jossain tekemässä teoriakokeen? Kuulostaa liian helpolta.
 

ukkometso

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Oli ilmeisesti kysymys vaikka ei ollut kysymysmerkkiä lopussa. "Ok, I should have checked, minun huono". Toimiiko?

Upea! Ja värmlandiksi varmaan: "No jaak men hopsan de ää liite men int försteldagmarmenarjag at huurvardethent ellär kanskapraa, mut jottain kun luullen et helvettin paska."

Ja ei niitä teoriatunteja missään tarvitse käydä, kunhan ajelee, ja käy tutkinnot.
 

stairox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Wanha kunnon divariajan Vaasan Sport, Liverpool FC
Ja ei niitä teoriatunteja missään tarvitse käydä, kunhan ajelee, ja käy tutkinnot.
Teoriatunnin ensimmäinen virhe korjataan:
Ja ei niitä teoriatunteja missään tarvitse käydä, kunhan ajelee ja käy tutkinnot.
Pilkku vittuun ja pääset jatkoon.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös