Sekalaisten kysymysten ketju II

  • 6 982 120
  • 47 171

Gellner

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Miten Samsungin telkussa saa asetukset pysyviksi? Nyt joka kerta kanavaa vaihtaessa kieli vaihtuu. Haluan äänen kielen olevan ykkösvaihtoehto Suomi, mutta kun vaihdan vaikka kakkoselta maikkarille, niin kieli vaihtuu myös ja joku suomalainen sitten selostaa näitä tekstitettyjä ohjelmia.
 

pepsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukka Seppäsen pelipaikaton fantasia
Turkulaiset huomio! Minne päin keskustaa, tai sen läheisyyteen voisi jättää auton koko päiväksi? Ja mieluusti ilmaiseksi.
 

Sir von Aulis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jääkiekko
Turkulaiset huomio! Minne päin keskustaa, tai sen läheisyyteen voisi jättää auton koko päiväksi? Ja mieluusti ilmaiseksi.

Tuo Portsaan. Kadun varrelle (ainakin loppupäässä Puutarhakatua) saa auton jättää kadun varteen vailla huolen häivää. Ja kävelymatka ytimeen on n.10-15min riippuen päivän kunnosta.
 

mikko600

Jäsen
Suosikkijoukkue
NUFC, maapisteet, Captain Conker
Tuo Portsaan. Kadun varrelle (ainakin loppupäässä Puutarhakatua) saa auton jättää kadun varteen vailla huolen häivää. Ja kävelymatka ytimeen on n.10-15min riippuen päivän kunnosta.

Juu, tuolta löytyy varmasti paikkoja, heh, meikäläinen kun asuu noilla main. Muistaakseni myös Ursininkadun ympäristössä (keskustassa) on ilmaisia paikkoja. Muuten keskustassa nuo parkkipaikat ovat maksullisia yleensä klo. 18 saakka.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Turkulaiset huomio! Minne päin keskustaa, tai sen läheisyyteen voisi jättää auton koko päiväksi? Ja mieluusti ilmaiseksi.

No kyllähän ne parhaat ilmaiset paikat ovat kaupunginteatterin ympäristössä, eli Itäisen Rantakadun varrella teatterin vieressä oleva hämähäkkiparkki on ilmainen (pl kadun vierustan rivi), samoin kuin koko virastotalon ympäristö.
Yksi paikka löytyy aina, kuten sinisen citymaasturin kuski on ajatellut jälkimmäisessä linkissä. Tuossa hämisparkissa muuten näkee jatkuvasti ihimisiä, jotka ostavat parkkilipun vaikka autonsa ei ole maksullisella paikalla.
Myös joenvarsi Itäisella Rantakadulla tuolla alueella on ilmainen.
6 minuuttia kauppatorille kävellen, kertoo google maps.
 

Viivelähtö

Jäsen
Suosikkijoukkue
FC Dynamo
Turkulaiset huomio! Minne päin keskustaa, tai sen läheisyyteen voisi jättää auton koko päiväksi? Ja mieluusti ilmaiseksi.

Kaskenmäen päällä ainakin suurin osa paikoista on ilman aikarajoitusta. Luostarinkatu, Vuorikatu, Vartiovuorenkatu ja Sirkkalankatu lähimpinä. Riippuen tietysti mihin päin keskustaa menossa, mutta kauppatorille kävelee parkkipaikasta riippuen 6-15 minuuttia.
 

Kulttimörkö

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja maajoukkueet
Onko täällä kukaan ollut aikaisemmin siinä tilanteessa, että on joutunut kirjoittamaan perukirjan? Mulla on nyt se projekti edessä ja tässä on sellaisia asioita joita ei sitten kunnolla hahmoita. Mm. kuolinpesän poistot ja omaisuuden arvottaminen perukirjassa. Mainittakoon sen verran, että kyseessä on isäni kuolinpesä ja isäni eli vuokra-asunnossa eikä hänellä ollut varsinaisesti mitään omaisuutta koti-irtaimiston lisäksi. Osuus minun pappani, eli isäni isän kuolinpesään oli mutta pappani oli tehnyt testamentin jonka mukaan hänen ja hänen vaimonsa (eli minun isäni äidin) omaisuuden omistusoikeus siirtyy tuolle mammalleni ja hän on vielä elossa.

Any help here?
 

Buddha

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyhjäntoimittajan sijaisnäyttelijä Nybondas.
Onko täällä kukaan ollut ...

Kannattaa oikeasti kääntyä asiansa osaavan puoleen. Joudut mm. hommaamaan vainajan jokaiselta asuinpaikkakunnalta virkatodistuksen, josta tulee mm. käydä ilmi, että onko perillisiä syntynyt ko. asuinpaikkakunnalla asuessa ja selvittämään kaikki asuinpaikat jne... Joskus asiat menee helpolla, joskus on isoja ongelmia selvittää kaikki mahdollinen.
 

jussi_j

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Kannattaa oikeasti kääntyä asiansa osaavan puoleen. Joudut mm. hommaamaan vainajan jokaiselta asuinpaikkakunnalta virkatodistuksen, josta tulee mm. käydä ilmi, että onko perillisiä syntynyt ko. asuinpaikkakunnalla asuessa ja selvittämään kaikki asuinpaikat jne... Joskus asiat menee helpolla, joskus on isoja ongelmia selvittää kaikki mahdollinen.

Toi oli tuossa omalla kohdalla isoin homma. Piti hommata katkeamaton ketju virkatodistuksia siitä alkaen kun vainaja oli 15v. Monihan kerkeää muuttaa aika usein tuon iän jälkeen. Onneksi ei ollut ulkomailla kirjoilla koskaan, olisi varmaan tullut pää kipeäksi.
 

Kulttimörkö

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja maajoukkueet
Kannattaa oikeasti kääntyä asiansa osaavan puoleen. Joudut mm. hommaamaan vainajan jokaiselta asuinpaikkakunnalta virkatodistuksen, josta tulee mm. käydä ilmi, että onko perillisiä syntynyt ko. asuinpaikkakunnalla asuessa ja selvittämään kaikki asuinpaikat jne... Joskus asiat menee helpolla, joskus on isoja ongelmia selvittää kaikki mahdollinen.
Virkatodistukset ovat hoidettu, nyt on vain ongelma siinä miten ja mitä siihen perukirjaan kirjataan nämä taloudelliset luvut. Kuten sanoin, ongelma on lähinnä siinä miten omaisuuden arvo (jota nyt ei paljoa ollut) lasketaan, mitä poistoihin lasketaan ja oikeastaan se miten minä kuolinpesän hoitajana kirjaan itseni tuohon perukirjaan? Olen siis kuolinpesan hoitaja sekä perillinen. Itsehän en nyt mitään saa, mutta sitten aikanaan kun mammastani aika jättää tulee jotain perintöä joka olisi normaalisti mennyt isälleni.
 

Remppu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bayer04
Virkatodistukset ovat hoidettu, nyt on vain ongelma siinä miten ja mitä siihen perukirjaan kirjataan nämä taloudelliset luvut. ..

Tuolta asiakirjamalli perukirjasta. Koti-irtaimiston ja henkilökohtaisten esineiden arvoksi voi merkitä "ei taloudellista arvoa", mikäli niillä ei perinnönjaon kannalta ole merkitystä. Näillä pääsee jo aika pitkälle. Perukirjaahan voi täydentää myöhemmin (täydennysperukirja) jos esille tulee jotain perinnönjaon kannalta oleellisia seikkoja.

Korostan, etten ole asiantuntija, mutta olen tämän joutunut joskus läpi viemään.

Linkki vie lakiopas.com:n sivuille.
 
Suosikkijoukkue
JYP, Pittsburgh Penguins, PS Kemi Kings
Virkatodistukset ovat hoidettu, nyt on vain ongelma siinä miten ja mitä siihen perukirjaan kirjataan nämä taloudelliset luvut. Kuten sanoin, ongelma on lähinnä siinä miten omaisuuden arvo (jota nyt ei paljoa ollut) lasketaan, mitä poistoihin lasketaan ja oikeastaan se miten minä kuolinpesän hoitajana kirjaan itseni tuohon perukirjaan? Olen siis kuolinpesan hoitaja sekä perillinen. Itsehän en nyt mitään saa, mutta sitten aikanaan kun mammastani aika jättää tulee jotain perintöä joka olisi normaalisti mennyt isälleni.

Oman kuntasi oikeusaputoimisto auttaa ja ei ole mitenkään kallistakaan. Suosittelen ottamaan sinne yhteyttä.
 

Kulttimörkö

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja maajoukkueet
Oman kuntasi oikeusaputoimisto auttaa ja ei ole mitenkään kallistakaan. Suosittelen ottamaan sinne yhteyttä.
Muuten hyvä, mutta se on käsittääkseni vainajan kotikunta joka tässä asiassa merkitsee ja veljeni tulot ovat liian suuret oikeusaputoimistoa varten mutta liian pienet juristin apua ajatellen. Minä taas en asu samassa kunnassa, joten täytyy itse vääntää tämä jotenkin kasaan.

Rempun antama linkki sopisi aika hyvin tähän tilanteeseen, koska isäni oli eronnut eikä sen jälkeen uutta parisuhdetta kehitellyt itselleen. Kiitos siis linkistä.
 

HokiHero

Jäsen
Autoni mukana tuli blaupunkt casablanca cd50 cd-soitin ja se on toiminut moitteetta tämän vajaan vuoden. Nyt kuitenkin tässä muutama päivä sitten teksti näytössä muuttui tumman siniseksi mustalla taustalla, eikä siitä saa enää päiväs aikaan MITÄÄN selvää. Entinen vaalea teksti näkyi ilman mitään ongelmia. Mikähän tässä on homman nimi? Joku Night-mode päällä? Olen koittanut räpytellä kaikki mahdolliset napit, mutta tilanteeseen ei ole tullut muutosta, eikä ohjekirjasta sen enempää löydy apua.
 

jussi_j

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Muuten hyvä, mutta se on käsittääkseni vainajan kotikunta joka tässä asiassa merkitsee ja veljeni tulot ovat liian suuret oikeusaputoimistoa varten mutta liian pienet juristin apua ajatellen. ....

No me teimme broidin kanssa niin, että se meni oikeusaputoimistoon pyytämään apua, ei siinä minun tuloja kysytty. Perunkirjoituksen tekopaikka ei liity vainajan viimeiseen asuinpaikkaan mitenkään.
 

Wicci

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Pittsburgh Penguins, Sudden Death (RIP)
Mulla päättyy määräaikainen työsuhde kesäkuun loppuun. Mitä sanoo liitto/Kela jos en ota vastaan heinäkuun alussa mahdollisesti tarjottavaa jatkoa? Karenssin pituutta siis koitan selvittää, onko tietoa kellään? En ees tiedä haluanko jatkaa, saati sitä tarjotaanko jatkoa mutta kunhan varmistelen omia valttikortteja neuvottelupöytään.
 

Whist

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, KooKoo
Mulla päättyy määräaikainen työsuhde kesäkuun loppuun. Mitä sanoo liitto/Kela jos en ota vastaan heinäkuun alussa mahdollisesti tarjottavaa jatkoa? Karenssin pituutta siis koitan selvittää, onko tietoa kellään? En ees tiedä haluanko jatkaa, saati sitä tarjotaanko jatkoa mutta kunhan varmistelen omia valttikortteja neuvottelupöytään.

Liitto/kela eivät suoranaisesti sano mitään, koska TE-toimisto eli työkkäri on se taho joka kertoo liitolle/kelalle lausunnollaan voiko tukiaisia maksaa. Jos työt ei enää heinäkuussa maistu ja määräaikainen loppuu, ilmoittaudut Te-toimistoon ja kerrot, että määräaikainen työ loppui. Ei työkkärissä kukaan tarkista olisiko paikassa ollut jatkoa vai ei. Siihen ei yksinkertaisesti ole aikaa eikä virkailijoilla yleensä edes kiinnostusta. Aikanaan kun olin itse työvoimaneuvojana niin ei tullut mieleenkään, että olisin soitellut työnantajille asiakkaiden määräaikaisuuksien päättymisistä.

Jos taas kerrot, että jätit tarjotun jatkon ottamatta niin karenssia paukahtaa aika varmasti kolme kuukautta ellet osaa perustella asiaasi äärimmäisen hyvin.
 

Wicci

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Pittsburgh Penguins, Sudden Death (RIP)
Liitto/kela eivät suoranaisesti sano mitään, koska TE-toimisto eli työkkäri on se taho joka kertoo liitolle/kelalle lausunnollaan voiko tukiaisia maksaa. Jos työt ei enää heinäkuussa maistu ja määräaikainen loppuu, ilmoittaudut Te-toimistoon ja kerrot, että määräaikainen työ loppui. Ei työkkärissä kukaan tarkista olisiko paikassa ollut jatkoa vai ei. Siihen ei yksinkertaisesti ole aikaa eikä virkailijoilla yleensä edes kiinnostusta. Aikanaan kun olin itse työvoimaneuvojana niin ei tullut mieleenkään, että olisin soitellut työnantajille asiakkaiden määräaikaisuuksien päättymisistä.

Jos taas kerrot, että jätit tarjotun jatkon ottamatta niin karenssia paukahtaa aika varmasti kolme kuukautta ellet osaa perustella asiaasi äärimmäisen hyvin.

Kiitokset tästä. Pitää siis olla asiasta hiljaa mikäli siihen tulokseen tullaan. Sanon nyt kuitenkin sen että, syy ei oo siinä etteikö työt maistuis. Kyseessä on kaikki muut asiat kun pitäis siirtyä vuokrafirmasta "talon kirjoille". Puku-ukot olettaa aina että ei noi jätkät mitään tajua eikä lue sopimuksiaan kuitenkaan niin koijataan apinaa vähän. Mut mä oon aika vittumainen apina kun haistan kusetuksen, varsinkin kun tiedän että talon puolesta olis vähän pakkorako että joku täällä on heinäkuussa. Uutta kun ei ehdi kouluttaan.
 

SKA1946

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hyvä jääkiekko
Onko kukaan palstalainen joutunut tekemisiin kivituhkapölyn kanssa. Kiinnostaisi tietää minkälaisia suojaimia olette käyttäneet?

tv. nimim. kivenmurskausta
 

Snakster

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Miten helvetissä tuosta Mozillasta saa pois sen, että se täydentää kaikkiin kenttiin automaattisesti niihin aiemmin syötettyjä tietoja?
 

Jyty

Jäsen
Suosikkijoukkue
käyttää lehväslukkoa logonaan.
Miten helvetissä tuosta Mozillasta saa pois sen, että se täydentää kaikkiin kenttiin automaattisesti niihin aiemmin syötettyjä tietoja?

Työkalut -> asetukset -> tietosuoja. Keskellä on Historiatiedot ja sen alla Firefox säilyttää: Valitse tuohon kohtaan "ei mitään historiatietoja".
 

scholl

Jäsen
Haluan tilata italialaisen Millionaire-lehden, joka ilmestyy kerran kuussa. Se maksaa 35 euroa Italiaan, Eurooppaan 134 euroa. Yllättäen en halua maksaa tollaista prosentuaalista ylihintaa, joten kysymys kuuluu: pitäisikö mun tilata se mun kaverille Italiaan ja ottaa ne sieltä aina, kun käyn siellä vai onko joku kiertotie saada noita lehtien tilauksia toimitettuna rajojen yli halvemmalla? Siis toihan on sikamainen hinta Eurooppaan.
 

Gags

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charlestown Chiefs
Haluan tilata italialaisen Millionaire-lehden, joka ilmestyy kerran kuussa. Se maksaa 35 euroa Italiaan, Eurooppaan 134 euroa. Yllättäen en halua maksaa tollaista prosentuaalista ylihintaa, joten kysymys kuuluu: pitäisikö mun tilata se mun kaverille Italiaan ja ottaa ne sieltä aina, kun käyn siellä vai onko joku kiertotie saada noita lehtien tilauksia toimitettuna rajojen yli halvemmalla? Siis toihan on sikamainen hinta Eurooppaan.
Jos sulla ei oikeasti ole varaa tai olet muuten vain demari, niin mikset pyytäisi sitä kaveriasi postittamaan ne lehdet sulle sitä mukaa kuin ilmestyy, maksaa tuskin muutamaa euroa enempää.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös