Sekalaisten kysymysten ketju II

  • 6 982 330
  • 47 171

Varis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KiVa, EK65
Miten nuo ET:n pelit oikein menevät? Olen aivan hukassa. Eli miten mm. Jokerit pelasivat Frölundaa vastaan vaikka eivät samassa lohkossa pelaa?
Minä ymmärsin sen siten, että jokainen joukkue pelaa kaikkia oman lohkon joukkueita vastaan ja sen lisäksi yhden matsin jokaisen muun lohkon edustajaa vastaan.

Jokereille arpa antoi East Divisionista Slovan Bratistlavan, South Divisionista HC Kometa Brnon ja West Divisionista mainitsemasi Frölundan. Suosikillesi TPS:lle "ylimääräiset" vastustajat ovat Vienna Capitals, Linköping ja Slavia Praha.
 

obi-wan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hammarby IF, HC Andersen, HC Jatkoaika
Selasin läpi jokaisen tuosta uutisesta tykänneen Fb-profiilin tiedot läpi ja sieltä poimin esiin ne jotka ilmoittivat suosikikseen jomman kumman, HIFK:n tai Jokerit. Voin yrittää laajentaa vielä otoskokoa, mutta se on vaikeaa, kun tuon 288 profiilin selaamiseen meni aikaa jo n. kolme varttia.

Miksi mä tätä ylipäätänsä teen? En tiedä tarkalleen, mutta en kotona kipeänä ollessa muutakaan keksinyt...

Se myönnettäköön että aiempi veikkaukseni oli aika yliampuva.

Hain tässä sitä, että millään muotoa tuolla tilastoinnilla ei voi asiaa tutkia. Mitä jos kaikki eivät halua nimetä suosikkiaan? Ensimmäinen ongelma tulee jo siinä.

Itse epäilen suhteeksi 50/50. Mutta se on vain epäily
 

Deko

Jäsen
Suosikkijoukkue
St. Louis Blues
Hain tässä sitä, että millään muotoa tuolla tilastoinnilla ei voi asiaa tutkia. Mitä jos kaikki eivät halua nimetä suosikkiaan? Ensimmäinen ongelma tulee jo siinä.

Aika varma olen, että suhteessa ne, jotka eivät halua nimetä suosikkiaan, menevät aika lailla tasan.

Ja oma tarkastettu veikkaukseni on n. 55-45.
 

Inttikaveri

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK (Joukkue ja nimimerkki)
Eikö tosi HJK-fani sitten kannata vain ja ainoastaan HJK:ta jääkiekossakin?

Helsingin jalkapalloklubin jääkiekko jaosto fuusioitui vuonna 1972 Karhu-Kissojen kanssa ja nykyään sen nimi on Helsingin jääkiekkoklubi, joka on siis täysin eri seura. Joten tosi HJK-fanin ei virallisten säännösten mukaan tarvitse kannattaa jääkiekko HJK:ta.
 

Gags

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charlestown Chiefs
Helsingin jalkapalloklubin jääkiekko jaosto fuusioitui vuonna 1972 Karhu-Kissojen kanssa ja nykyään sen nimi on Helsingin jääkiekkoklubi, joka on siis täysin eri seura.
Mistä tällainen tieto? Ainakin minun nuoruudessani, tuon v. 1972 jälkeen, seurat pelasivat ihan toisistaan erillään jokaisessa ikäluokassa. Myöskään tämä historiapläjäys ei tue väitettäsi, joten lähde olisi mukava kuulla.
 

JMA

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Onko kellään muulla ongelmia welhon (vai mikä vitun DNAwelho nykyään onkaan) kaapelissa? Itselläni ei näy telkkari eikä toimi netti. Vikapäivystyksessäkään ei kukaan vastaa.

On se kumma kun vähän sataa vettä niin jo on kaikki kaapelit sun muut solmussa.
 

Gellner

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ei kai kukaan osta vaatteitaan kirpparilta?

Ei tietenkään osta. Myyjätkin, tai siis "myyjät" vievät vaatteita kirpputoreille ihan vaan tuulettaakseen niitä. Ei sinne kukaan mene vaatteita ostamaan tai myymään.
 

bozik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Mistä tällainen tieto? Ainakin minun nuoruudessani, tuon v. 1972 jälkeen, seurat pelasivat ihan toisistaan erillään jokaisessa ikäluokassa. Myöskään tämä historiapläjäys ei tue väitettäsi, joten lähde olisi mukava kuulla.
Kyllä HJK ja Karhu-Kissat ihan omina seuroinaan ovat kiekkoilua harrastaneet. Ainakin tuossa 80-luvun puolessa välissä omaan seuraani Jokereihin tuli pari pelaajaa HJK:sta ja toisaalta sitten joitakin vuosia myöhemmin kävin itse pelailemassa Karhu-Kissojen B/A junnuissa. Nykytilanteesta ei ole tietoa.
 

Kaulasuoja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kreikka
Kyllä HJK ja Karhu-Kissat ihan omina seuroinaan ovat kiekkoilua harrastaneet. Ainakin tuossa 80-luvun puolessa välissä omaan seuraani Jokereihin tuli pari pelaajaa HJK:sta ja toisaalta sitten joitakin vuosia myöhemmin kävin itse pelailemassa Karhu-Kissojen B/A junnuissa. Nykytilanteesta ei ole tietoa.
HJK:n historiaan voi tutustua täällä. 1
Karhu-Kissojen seuran esittelyn sen sijaan voi lukaista täältä. 2

Myös Wikipedia antaa selvyyttä. 3

Linkki 1 ohjautuu HJK:n verkkosivujen historia-osioon.
Linkki 2 menee Karhu-Kissojen verkkosivuille seuran esittelyyn.
Linkki 3:n takaa paljastuu HJK:n Wikipedia-sivu.
 

Inttikaveri

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK (Joukkue ja nimimerkki)
Mistä tällainen tieto? Ainakin minun nuoruudessani, tuon v. 1972 jälkeen, seurat pelasivat ihan toisistaan erillään jokaisessa ikäluokassa. Myöskään tämä historiapläjäys ei tue väitettäsi, joten lähde olisi mukava kuulla.

Niin, siis vuoden kuluttua fuusio purettiin ja Helsingin jääkiekkoklubi jatkoi itsenäisenä seurana. Nykyään ovat eri seurat ja tämä hyvin tiedossa, kun olen näistä toisessa aikanaan pelannut kiekkoa vuosia. Netin puolelta Wikipediasta löytyy tietoa ja muistaakeseni jostain kirjastakin olen tästä lukenut.
 

Ralph

Jäsen
Onko kukaan ikinä tilannut postitoimituksena mitään Ruotsista? Yritin kerran HV71:n nettimyymälästä tilata, mutta tuli vain sähköpostiin viestiä että toimittavat tuotteet kunhan keksivät miten ne toimittavat Suomeen. Jotenkin kyllä kuullostaa tyhmältä touhulta, mutta näin se oli. Eikä sen jälkeen ole mitään kuulunut.

Joten siis, onko kukaan tilannut ja jos tilannutkin niin että ovat tuotteet saaneetkin kotiin niin miten se tapahtui? Oliko ongelmia? Tarkoitus olisi taas HV71:ltä jotain ostaa, ehkäpä vaikka fanipaitakin.
 

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
En tiiä, mutta ainakin postipaketin lähettäminen Ruotsiin on ihan törkeän kallista. Oli varmaan joku kilon paketti ja maksoi melkein kolmekymppiä. Mahtaisikohan olla samaa ongelmaa myös toisesta suunnasta läheteltäessä, ellei heillä ole sopimusta jonkun kuriiripalvelun kanssa.
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
En tiiä, mutta ainakin postipaketin lähettäminen Ruotsiin on ihan törkeän kallista. Oli varmaan joku kilon paketti ja maksoi melkein kolmekymppiä. Mahtaisikohan olla samaa ongelmaa myös toisesta suunnasta läheteltäessä, ellei heillä ole sopimusta jonkun kuriiripalvelun kanssa.

Narraatkohan vähän? Postin hinnoittelun perusteella ulkomaan maksuvyöhyke yhden (johon Ruotsi kuuluu) paketin hinta aina kahteen kiloon saakka on 17,70 €. Kyse on verottomasta hinnasta mutta ilmeisesti veroa ei mene, koska Postin hinnoittelutaulukossa ei ole mainintaa verollisesta hinnasta. Max. viiden kilon paketin hinta on 20,75 € ja sekin veroton hinta.

Tietty joku voi pitää vajaata kahtakymppiä kalliina mutta ei se nyt minusta törkeän kallista kuitenkaan ole.

Hintatiedot löytyvät Postin sivuilta pienen tonkimisen jälkeen. Samoin löytyvät maat maksuvyöhykkeittäin tms. tietoja.

vlad.
 

morningstar

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Buffalo Bills
Olisi haussa hyvä ruokapaikka Mikkelissä. Eritasoiset paikat huomioidaan, niin fiini ei kuitenkaan saa olla että farkuissa ei pääsisi sisään. Niin ja ilman pöytävarausta pitäisi sapuskat saada. Kiitän vastauksista etukäteen.
 

d2uce

Jäsen
Onko kukaan ikinä tilannut postitoimituksena mitään Ruotsista? Yritin kerran HV71:n nettimyymälästä tilata, mutta tuli vain sähköpostiin viestiä että toimittavat tuotteet kunhan keksivät miten ne toimittavat Suomeen. Jotenkin kyllä kuullostaa tyhmältä touhulta, mutta näin se oli. Eikä sen jälkeen ole mitään kuulunut.

Olen tilannut ainakin IF Elfsborgin nettisivuilta jotain fanikrääsää ihan kuten mistä tahansa nettikaupasta. Jonkun errorin se sinne lähettämäni sähköpostin perusteella heitti, mutta todennäköisesti johtui jostain muusta, kuin siitä, että tilasin Suomeen.

Kysy, että mitä jos koittaisivat paikallista postilaitosta tuohon toimitukseen avuksi.
 

Buffalo_1988

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Olisi haussa hyvä ruokapaikka Mikkelissä. Eritasoiset paikat huomioidaan, niin fiini ei kuitenkaan saa olla että farkuissa ei pääsisi sisään. Niin ja ilman pöytävarausta pitäisi sapuskat saada. Kiitän vastauksista etukäteen.

Hintalaatusuhteeltaan amarillo on varmaan paras, siinä palmukadulla on kans joku uusi mesta. Itseasiassa Mikkelissä ei kannata mennä ulos syömään jos nyt ihan rehellisiä ollaan
 

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Narraatkohan vähän? Postin hinnoittelun perusteella ulkomaan maksuvyöhyke yhden (johon Ruotsi kuuluu) paketin hinta aina kahteen kiloon saakka on 17,70 €.

En narraa ainaskaan tahallaan. Kuukauden sisällä on lähetetty alle kahden kilon paketit Viroon ja Ruotsiin ja molemmilla kerroilla on maksanut ainakin 25 euroa. Toimitukseksi on valittu halvin tapa, mutta sitä en sitten muista oliko näissä maissa se kaikkein edullisin toimitustapa poissuljettu.

Muistan vielä siitäkin summan, että maksikirjeenä toimitus olisi ollut reilun vitosen halvempi ja alkanut nipin napin ykkösellä, mutta siihen ei olisi ollut mahdollista liittää vastaanottajan kuittausta edes erillispalveluna. Ja mielestäni nuo paketit muuttuivat alv0% jo aiemmin kesällä, eli sekään ei selitä asiaa.

Se onko postikulut sitten kovat tai ei (oli ne sitten 20 tai 30 egee) on tietty suhteellista. Suhteettoman kovilta ne ainakin siinä tapauksessa tuntui, kun lähetettävän tuotteen arvo oli noin 10 euroa - ja toimituskulut moninkertaiset. Kalliita nuo hinnat on myös verrattuna näiden kuriiripalveluiden sopimushintoihin, joissa parillakympillä saattaa tulla satakin kiloa Keski-Euroopasta kotiin saakka.

Sen sijaan normit maksikirjeet ovat monesti ulkomaille lähetettäessä jopa halvempia kuin Suomeen, ilmeisesti siksi kun muualla niitä ei jaeta perille asti.
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Olen ollut ilman kannettavaa soitinta jo muutaman vuoden ajan. Tärkein syy tähän on ollut rahapula, mutta nyt näyttää siltä, että ainakin jonkin verran extraa on tulossa taskunpohjalle. Tästä pääsenkin mukavasti kysymykseeni:

Käytössäni tulee olemaan n. 100 €, joten haluaisin tietää, että kumman laitteen minun kannattaisi hommata: iPodin vaiko perinteisen Sony Walkmanin?
Lisäkysymys: kumpi kestää paremmin suomalaisen sään?

Aiemmat laitteeni ovat kaikki olleet Walkmaneja, mutta uusinkin noista romuista on kolmen-neljän vuoden takaa. Yksikään noista laitteista ei enää toimi, joten on aika uudenlaisen viihde-elektroniikan.

Kiitos.
 

Dynamo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Olen ollut ilman kannettavaa soitinta jo muutaman vuoden ajan. Tärkein syy tähän on ollut rahapula, mutta nyt näyttää siltä, että ainakin jonkin verran extraa on tulossa taskunpohjalle. Tästä pääsenkin mukavasti kysymykseeni: ...
Huuliharppu. Se on sään kestävä ja edullinen kannettava soitin. Pakkoko sen soittimen on oltava Sony tai Apple, jos hillot on vähissä. Suosittelen Creativea ja muita vähemmän tunnettuja merkkejä.
 

Ötökkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Panthers, Lentävä maalivahti
Miksi lähes kaikki biseksuaaleiksi tunnustautuvat päätyvät yhteen miehen kanssa? Siis sekä miehet, että naiset. Ja tämän kysymyksen ei ole tarkoitus olla "syrjivä", jos joku niin ajattelee. Joskus vain mietityttää :P
 

Ötökkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Panthers, Lentävä maalivahti
Olen ollut ilman kannettavaa soitinta jo muutaman vuoden ajan. Tärkein syy tähän on ollut rahapula, mutta nyt näyttää siltä, että ainakin jonkin verran extraa on tulossa taskunpohjalle. Tästä pääsenkin mukavasti kysymykseeni:

Käytössäni tulee olemaan n. 100 €, joten haluaisin tietää, että kumman laitteen minun kannattaisi hommata: iPodin vaiko perinteisen Sony Walkmanin?
Lisäkysymys: kumpi kestää paremmin suomalaisen sään?

Aiemmat laitteeni ovat kaikki olleet Walkmaneja, mutta uusinkin noista romuista on kolmen-neljän vuoden takaa. Yksikään noista laitteista ei enää toimi, joten on aika uudenlaisen viihde-elektroniikan.

Kiitos.
Mulla on ollut iPodNano 3rd generation nyt reilun pari vuotta, ja hyvin on kestänyt sateet ja pakkaset. Päivittäisessä käytössä ollut. Clas Ohlsonilta saa iPodeille sopivan seinälaturin 15eurolla, ja suosittelen sen hankkimista, jos iPodiin päädyt.

iPon ainoa ongelma on se, että sen musiikkikirjastoa voi muuttaa vain yhdellä tietokoneella. Ei voi siis vain lisätä tiedotoja, kuten vanhaan Creativeeni. Muuten niin hyvä vehje ollut, etten enää muun merkkistä musiikkisoitinta aio hankkia.
 

thego

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nashville
Olen ollut ilman kannettavaa soitinta jo muutaman vuoden ajan.

iPod shuffle löytyy itseltä ja olen tuohon enemmän kuin tyytyväinen. Ei mitään turhia pikkuhienouksia vaan ihan perussoitin joka kyllä on kestänyt hyvin menossa mukana. Aiemmin olen luottanu Creativeen eikä siinäkään kyllä mitään valittamista ole ollut.
 

Lauri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues & Devils
Ostin Anttilasta elektroniikkatuotteen, jossa oli parin vuoden takuu. Ostosta maksaessani sain tuotteesta kuitin sekä takuulapun. Tarvitseeko tuo takuulappu ottaa mukaan, kun tuotetta palauttaa vai riittääkö pelkkä kuitti?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös