Sekalaisten kysymysten ketju II

• 7 106 000
  • 47 276

lintu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kiitokset Numelle ja MunkADunkille! Täytyypi huomenna käydä hakemassa toinen kyseisistä purnukoista, että saa tukan kuntoon illaksi radalle :)

Itse olen käyttänyt aikanaan paljonkin tuota nimim. MunkADunkin ehdottamaa Tigiä ja ihan hyvää tavaraa on. Vaihdoin kuitenkin hiljattain tähän: Kevin Murphy - Products - New Stuff ja on ollut ainakin omaan makuuni vielä parempi tuote. Todella riittoisa (kestää omassa käytössäni 2-3x pidempään ja on kuitenkin saman hintainen) ja paljon mieluisampi rakenne.

Ei Tigissä toki mitään vikaa ole, sekin on hyvä tuote. Mutta osta tosiaan vahaa, älä geeliä. Lisäksi voit heti kättelyssä unohtaa kaikki markettipaskat ja osta parturilta suoraan. Ei se parikymppiä 3kk vahasta ole kuitenkaan paha hinta kun melkein päivittäisessä käytössä.

MacRef

Jäsen
Suosikkijoukkue
KuPS - elä laakase, naatittaan
Onkohan mitään mahdollisuutta saada selville mistä kännykässä näkyvä "Tuntematon numero" on. Itelle on nyt tasaisin väliajoin tullut soittoja tuntemattomasta numerosta ja kun olen vastannut ei toisesta päästä ole kuulunut mitään.

Ja oma puhelinnumeroni on muuten salainen.

Ei. Tai on, mutta silloin pitää olla kyse jostain rikostapauksesta, joka oikeuttaa poliisin selvittämään asiaa. Kovin pienestä taas poliisilla ei halua lähteä noita selvittämään / oikeutta lähteä noita tutkimaan. (En tiedä, millainen rikos(epäily) pitää olla kyseessä. Oman numeron salaisuus ei vaikuta asiaan mitenkään.

edit. Tosi hidas...

Rod Weary

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Ei se parikymppiä 3kk vahasta ole kuitenkaan paha hinta kun melkein päivittäisessä käytössä.
Mitä ihmeen pehkoja täällä vahaillaan? Mulla kestää parturi-vaha n. vuoden. Ennen oli käytössä d:fi, nyt www champion. Molemmat pitävät erinomaisesti, miellyttäviä käyttää notkeahkon rakenteensa ansiosta, tuoksu riittävän neutraali.

Iker

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ensi lauantain bileisiin pitäisi pukeutua 1970-luvun hengessä, eli hakusessa olisi kunnon leveälahkeiset mutta muuten aika tiukat housut ja joku mahdollisimman räyheä kauluspaita tai pikkutakki. Perus John Travolta ja Saturday Night Fever -look olisi siis hakusessa.

Mielellään ei noista mitään satasta maksa per vaatekappale, eli olisiko jotain hyvää paikkaa pääkaupunkiseudulla, mieluiten Helsinki-Vantaa -alueelta josta tuollaisia kannattaisi lähteä etsimään?

Olisivat sitten käytettyjä tai nimenomaan naamiaishenkiseen käyttöön tarkoitettuja, niin onko tietoa mistä olisi hyvä noita mennä katselemaan?

Edit: No joo, asiaa kun alkoi tutkia niin Pilailupuodissa ainakin nettisivujensa mukaan on ihan tarkastamisen arvoinen valikoima tuotteita.

Viimeksi muokattu:
Mielellään ei noista mitään satasta maksa per vaatekappale, eli olisiko jotain hyvää paikkaa pääkaupunkiseudulla, mieluiten Helsinki-Vantaa -alueelta josta tuollaisia kannattaisi lähteä etsimään?

UFFin mymälöistä löytyy melko varmasti etsimiäsi vaatekappaleita edukkaaseen hintaan. Sieltä olen itselleni hupailuvaatteita käynyt hakemassa ja rahatkin kai menevät hyvään tarkoitukseen.

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Mikä tahansa kirppari tai kierrätystori millä tahansa paikkakunnalla tulvii 70-luvun muotia. Kannattaa kahmia vaikka sylillinen kerrallaan.

Suosikkijoukkue
NYR
Huomio Nokian älypuhelimen omaavat tyypit ja tyypittäret! Oletko saanut ladattua puhelimeesi Symbian Annan? Itse en ole koska päivitystä ei löydy ei puhelimesta eikä Ovi Suitestakaan. Onpas tämä nyt taas niin haastavaa, niin haastavaa... Johtuukohan operaattorista tämä nyt sitten vai mistä, itselläni on DNA.

Kouhia

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Voiko HIFK:n treenimatseissa maksaa Luottokunnan Virike-seteleillä? Tänään menossa hallille joten kannattaako seteleitä ottaa mukaan?

varjo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Montreal Canadiens, (Internazionale), Nash&Suns
Huomio Nokian älypuhelimen omaavat tyypit ja tyypittäret! Oletko saanut ladattua puhelimeesi Symbian Annan? Itse en ole koska päivitystä ei löydy ei puhelimesta eikä Ovi Suitestakaan. Onpas tämä nyt taas niin haastavaa, niin haastavaa... Johtuukohan operaattorista tämä nyt sitten vai mistä, itselläni on DNA.

Pari kk vanha C7 ja DNA eikä päivityksiä näy. Oletan että se johtuu siitä että serveriruuhkan hillitsemiseksi päivityksiä jaellaan valmistusnumerojärjestyksissä, jotkut ovat saaneet kikkailtua päivityksiä tulemaan vaihtamalla puhelimen kalenteria eteenpäin.

Suosikkijoukkue
NYR
Pari kk vanha C7 ja DNA eikä päivityksiä näy. Oletan että se johtuu siitä että serveriruuhkan hillitsemiseksi päivityksiä jaellaan valmistusnumerojärjestyksissä, jotkut ovat saaneet kikkailtua päivityksiä tulemaan vaihtamalla puhelimen kalenteria eteenpäin.

Näin se taitaa olla. Kokeilin muuttaa päivämäärää tulevaisuuteen mutta ei vaikutusta. Ihmeellisen jutun tästä tekee se, että vaimolla on ihan samanlainen DNA-kytky N8 kuin minullakin ja hänelle päivitys löytyi mutta minulle ei...

cottonmouth

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo & Philadelphia Flyers
Tuolla kylähulluketjussa tuli vastaan tällainen viesti, jonka lähettäjä ei siis ollut mikään nimimerkki, vaan epämääräinen guest. Eli onko tällainen nimimerkittä kirjoittelun mahdollisuus ollut pitkäänkin kestänyt ominaisuus palstan alkuaikoina?

redlate

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Ketterä

Mulla onnistui eilen iltapäivällä ilman suurempaa sählinkiä ihme kyllä. Ensin päivitti laiteohjelmiston(?) ja sitten ilmestyi Annat pävitysvuoroon.

Deko

Jäsen
Suosikkijoukkue
St. Louis Blues
Miten jakaantuu HJK:n kannatus HIFK/Jokerit -akselilla? Vai onko tuossa mitään jaottelua?

Ilman sen suurempia tutkimuksia uskallan väittää että HIFK-HJK on stadilaisessa palloiluskenessä huomattavasti suositumpi yhdistelmä kuin Jokerit-HJK. Eikös HIFK:n ja HJK:n välillä ole ollut jonkinalaisia yhteistyövirityksiä takavuosina?

Valitettavasti tähän asiaan ei ole ainakaan minulla esittää mitään faktoja.

Viimeksi muokattu:

Kaulasuoja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kreikka
Ilman sen suurempia tutkimuksia uskallan väittää että HIFK-HJK on stadilaisessa palloiluskenessä huomattavasti suositumpi yhdistelmä kuin Jokerit-HJK.

Paskanmarjat.
Klubilla ja Jokereilla on paljon yhteisiä faneja. Vähän vanhempi polvi käy katsomassa kummankin matseja ja löytyypä faniporukoistakin tuttuja naamoja. HIFK-mielisiä on toki katsomossa myös, mutta eipä mitään enemmistöä kuitenkaan.
Kun FC Jokerit perustettiin ei se siirtänyt automaattisesti Jokereiden HJK:takin kannattaneita lätkäfaneja FC:n faneiksi.

Nuorisolla tilanne on toki eri kun ei saa kannustaa kahta eri seuraa, vaikka kyseesä olisi eri laji ja omalla seuralla ei futisedustusta olisikaan, sillä muuten on joku helvetin mieshuora.

Summasummarum, aika tasan menevät HIFK- ja Jokerifanit Klubifanien sisällä.
Onhan HJK koko Helsingin joukkue ja ainoa Stadilainen Veikkausliigassa. ensimmäistä "ei jokerit ole stadista vaan böndeltä"-viestiä odotellessa...

Deko

Jäsen
Suosikkijoukkue
St. Louis Blues

En viestissäni kiistänyt, etteikö HJK:ta fudiksessa kannattavia Jokerikannattajia olisi olemassa, arvioisin että heitä on kuitenkin selvähkösti vähemmän kuin niitä HJK-faneja, jotka ovat lätkässä HIFK:ta kannattajia, oma arvaukseni on että prosentuaalisesti luvut menevät n. 70/65-30/35. Mutta niin pitkään kun millään osapuolella ei ole esittää asiasta sen suurempia faktoja, on jokainen mielipide/veikkaus asian suhteen yhtä oikea.

Edit. Tein pienen vertailun, HJK:n Fb-sivun torstaista Schalke-voittoa koskeneesta uutisesta tykänneistä 288 henkilöstä 33 (n. 53%) ilmoitti Fb-profiilissaan suosikkijoukkueekseen HIFK:n ja 29 (n. 47%) Jokerit. Otoskoko ei ole järin suuri, mutta kai tuo suuntaa antaa...

Viimeksi muokattu:

bozik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Tuosta HJK:n kannattamisesta. Mulla on aina ollut sellainen kutina, että ne helsinkiläiset keitä jalkapallo kiinnostaa ovat 90 % HJK:n kannattajia ja tämä sama pätee myös niihin, jotka lätkässä kannattavat Jokereita tai Hifk:ta. Varsinaista kilpailijaahan Klubilla ei oikein ole, murto-osa on sitten jonkun pienemmän seuran kannattajia. Ehkä ja jos Hifk jalkapallon suunnalla vielä kehittyy niin tilanne hieman muuttuu. Silti veikkaan, että siinäkin tapauksessa lätkä Hifk:n kannattajista suurempi osa olisi Klubin kuin jalkapallo Hifk:n takana.

obi-wan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hammarby IF, HC Andersen, HC Jatkoaika
Edit. Tein pienen vertailun, HJK:n Fb-sivun torstaista Schalke-voittoa koskeneesta uutisesta tykänneistä 288 henkilöstä 33 (n. 53%) ilmoitti Fb-profiilissaan suosikkijoukkueekseen HIFK:n ja 29 (n. 47%) Jokerit. Otoskoko ei ole järin suuri, mutta kai tuo suuntaa antaa...

Kävitkö ensin läpi Facebookissa suosikkijoukkueekseen jomman kumman ilmoittavat, yritimme niille suhteutukset jne jne?

Mielipiteiden puolustaminen pölhöillä "tilastoinneilla" on melko tyhmää

Sent from my HTC Sensation Z710e using Tapatalk

Kulkija

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Miten nuo ET:n pelit oikein menevät? Olen aivan hukassa. Eli miten mm. Jokerit pelasivat Frölundaa vastaan vaikka eivät samassa lohkossa pelaa?

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy